dj_kriss Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 Cześć wam, jak w temacie tzn. mam poprowadzone kable +/- do wzmacniacza (który jest w bagażniku) z akumulatora lewą stroną auta a od radia do wzmaka prawa stroną ale w związku z tym że są długie to w bagażniku leża "razem". Problem w tym że jak auto zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach! Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekwawa1 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > Cześć wam, jak w temacie tzn. mam poprowadzone kable +/- do > wzmacniacza (który jest w bagażniku) z akumulatora lewą stroną > auta a od radia do wzmaka prawa stroną ale w związku z tym że są > długie to w bagażniku leża "razem". Problem w tym że jak auto > zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach! > Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny??? Tak potrzebny na Allegro 25zł można dostać też w sklepach samochodowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_kriss Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 a mógłbyś napisać jak to się fachowo nazywa, ewentualnie jakąś aukcję przykładową zaprezentować? THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Passat_EQ Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > Tak potrzebny na Allegro 25zł można dostać też w sklepach > samochodowych A powiedz mi jak masz pociągnięte przewody a dokłądnie chinche i remote? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_kriss Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > A powiedz mi jak masz pociągnięte przewody a dokłądnie chinche i > remote? mam kupione kable chyba v-tech czy jakoś tak - chinche są razem z remote i idą prawą stroną samochodu a zasilające od aku lewą z tym że ze względu na ich długość spotykają się i leżą razem w bagażniku, może trzeba je oddzielić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Passat_EQ Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > mam kupione kable chyba v-tech czy jakoś tak - chinche są razem z > remote i idą prawą stroną samochodu a zasilające od aku lewą z > tym że ze względu na ich długość spotykają się i leżą razem w > bagażniku, może trzeba je oddzielić??? Juz jeden dość mądry człowiek kiedyś zwrócił na to uwage... a nie zauwazyłeś ze starasz sie jak najbardziej oddalić przewody z napięciem 12V od chinchy a takie własnie napięcie masz na długości 5 metrów w odległości jakieś 3mm od żyły niosącej sygnał akustyczny do wzmaka? 3 przewody lezące równolegle w tym jeden z wyższym napięciem... indukcja jak sie patrzy. Jeszcze wszedzie kontakt z blachą stalową która "wzgogaca" zjawisko. Spróbuj przewód rem odpiąć. Poprowadz osobny z jakiegoś przewodu do 2.5mm tym progiem co prąd. Podepnij wsio zeby zagrało a następnie mozesz jeszcze jedynie połączyć tym przewodem w chinchach masy wzmaka i radia. Tego drugiego akurat nie sprawdzałęm czy pomaga(moze przeszkodzić) ale powodem moim zdaniem są chinche i rem który jest zwyczajnym przewodem z prądem jak te co masz w drugim progu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_kriss Napisano 27 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > ale powodem moim zdaniem są chinche i rem który jest zwyczajnym > przewodem z prądem jak te co masz w drugim progu. hmm, ale wtedy trzeszczałoby również przy wyłączonym samochodzie chyba co, w końcu prąd w remote idzie i przy załączonym i przy wyłączonym silniku a mi trzeszcy tylko przy załączonym?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 Moze chinche ida z byt blisko jakiejs instalacji lub urzadzenia samochodowego np. wentylator, moze puscic chinche prosto z radia przez kabine do bagara i zobaczyc czy wtedy tez beda problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolikglogow Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > hmm, ale wtedy trzeszczałoby również przy wyłączonym samochodzie > chyba co, w końcu prąd w remote idzie i przy załączonym i przy > wyłączonym silniku a mi trzeszcy tylko przy załączonym?! kup filtr przeciwzaklóceniowy (tzn kondensator przeciwzakłóceniowy na 12 V) w jakims sklepie elektrycznym zapłacisz pare złoty i daj go na zasilanie wzmacniacza. (+ z akumulatora na wejscie filtru i z filtra na + wzmacniacza; minus bezpośrednio). powinno rozwiązać problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Passat_EQ Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 Po pierwsze to niech jeden kolega puknie sie w łeb z filtrem na zasilaniu wzmaka. Przy moim wzmaku taki filtr by zaświecił... wiec koledze od filtra juz dziekuje za wyrafinowane podejsie do tematu Druga sprawa drugiego kolegi czy to idzie koło jakichś wiązek to tego chyba obaj nie wiemy, tylko ten co to widział i robił. Tam jest prąd jak włączysz radio i stąd Ci sie dioda zapala na wzmaku. A ze zakłuceń zawsze sporo jak włączysz auto to stąd powinieneś odsunąć ten rem albo wogóle go pominąć i poscic nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Passat_EQ Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > kup filtr przeciwzaklóceniowy (tzn kondensator przeciwzakłóceniowy > na 12 V) w jakims sklepie elektrycznym zapłacisz pare złoty i > daj go na zasilanie wzmacniacza. (+ z akumulatora na wejscie > filtru i z filtra na + wzmacniacza; minus bezpośrednio). powinno > rozwiązać problem Gościu masz zero pojęcia o elektronice i radzisz mu co ma zrobić? Kondensator szeregowo wpiąć w zasilanie wzmaka???? Czy moze dławik chciałeś tam wpiąć. Taki nawinięty drute 0.5mm?? Zresztą takie połączenie ma nazwe jak juz napisalęm a nie + do wejscia i z wyjscia .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mb104 Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 Problem w tym że jak auto > zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach! > Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny??? Ustal najpierw skad biora sie zaklocenia. Odepnij chincze od wzmaka, zewrzyj wejscia (srodek czincza z jego ekranem, kazde wejscie osobno), podkrec wzmocnienie we wzmaku na maxa, powylaczaj filtry jezeli sa i odpal silnik. Jezeli pierdzi to znaczy ze cos z zasilaniem. Mozesz sprawdzic jeszcze co sie dzieje z kablem remote - odlacz go od wzmaka, a wejscie remote zewrzyj do plusa. Jak ustalisz czy zaklocenia wchodza przez zasilanie czy przez sygnal to: - jezeli sygnal to trzeba poprzekladac kable, zastosowac kable o lepszym ekranowaniu (np. podwojnym), itd. - jezeli zasilanie to najprawdopodobnej winny jest alternator - albo uszkodzony jest kondensator przeciwzakloceniowy, albo wytarte szczotki ktore iskrza Napisz co ustaliles to pomyslimy dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_kriss Napisano 1 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2005 ok, zmniejszyłem wzmocnienie na wzmaku i narazie jest ok! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.