Skocz do zawartości

Elektryczna regulacja świateł - problem


andrzejnic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jakiś czas temu zauważyłem że po włączeniu świateł w ustawieniu "0" cały czas , no może z małymi przerwami działa silnik od elektrycznej regulacji świateł. Czy ktoś wie co może być przyczyną i jak sobie z tym poradzić - odrzucam pomysły w stylu wymiana całego reflektora bo takowe zapędy ma ASO a autko juz po gwarancji chaja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano mają przynajmniej w moim po regulacji jeden się uspokoił

> a drugi tylko czasem się odzywa.

TAK więc rozumiem że teoria naprawy brzęczących silniczków poprzez dokręcanie lamp upadła!!!

pub2.gif

No tak ale co dalej koledzy silniczki brzęczą. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewne padl mechnaizm serwa podnoszenia/opuszczania... jest to

> odzielny element i daje sie wymienic (mialem taki problem)

rozumiem że z doświadczenia kolegi wynika że nie ma mozliwości ratowania pacjenta.

A jesli można to jaki jest koszt tego elementu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich,

> jakiś czas temu zauważyłem że po włączeniu świateł w ustawieniu "0"

> cały czas , no może z małymi przerwami działa silnik od

> elektrycznej regulacji świateł. Czy ktoś wie co może być

> przyczyną i jak sobie z tym poradzić - odrzucam pomysły w stylu

> wymiana całego reflektora bo takowe zapędy ma ASO a autko juz po

> gwarancji

1. czy dziala Ci w ogole regulacja swiatel z kabiny?

2. sam wymieniales zarowki nie odkrecajac zderzaka?

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki to ma zwiazek?

A juz Ci mowie, mnie padl calkowicie mechanizm regulacji swiatel.

W ASO (elektryk wydaje sie rozsadnym czlowiekiem) powiedzieli, ze po samodzielnej wymianie zarowek bez rozkrecania polowy auta czesto wypada jakas kulka, czy cos i przestaje dzialac regulacja swiatel a silniczki kreca sie w kolko i bez przerwy. Ponoc zeby wymienic zarowki powinno sie zdjac kolo i zderzak (albo moze blotnik?!?) i wyjac cala lampe. Stad moje pytanie.

ale temat wymiany zarowek zaraz rozpoczne w nowym watku.

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich,

> jakiś czas temu zauważyłem że po włączeniu świateł w ustawieniu "0"

> cały czas , no może z małymi przerwami działa silnik od

> elektrycznej regulacji świateł. Czy ktoś wie co może być

> przyczyną i jak sobie z tym poradzić - odrzucam pomysły w stylu

> wymiana całego reflektora bo takowe zapędy ma ASO a autko juz po

> gwarancji

kilka miesiecy temu podjechalem pod garaz a ze bylo ciemno skorzystalem z funkcji "follow me home" po wyjsciu z auta usluszalem terkotanie (silniczek regulacji) z prawego reflektora, otworzylem maske, poruszalem kablem zasilajacym reflektor i pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle ze wiem iz da sie to zrobic bez totalnego demontowania samochodu

> a bajki o uszkodzeniu czegos przez kogos kto to robi SAM mozna

> sobie wsadzic w ...

kompletnie nie wiem jak zbudowany jest ten mechanizm regulacji swiatel, faktem jest, ze przestalo mi to dzialac i teraz mam w jednej pozycji frown.gif

czyli wymieniajac zarowki nie trzeba rozbierac pol auta? Ale dostep to tam za rewelacyjny nie jest frown.gif

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kompletnie nie wiem jak zbudowany jest ten mechanizm regulacji

> swiatel, faktem jest, ze przestalo mi to dzialac i teraz mam w

> jednej pozycji

Moze cos ze stykami elektrycznymi w zlaczce? Sproboj ja rozpiac i spiac ponownie. Przy pierwszej wymianie po rozpieciu tej zlaczki i po odpaleniu auta komputer cos mi na ulamek sekundy krzyknal bledem ale potem wszystko bylo OK

> czyli wymieniajac zarowki nie trzeba rozbierac pol auta? Ale dostep

> to tam za rewelacyjny nie jest

Rewelacyjny nie jest, ale ja u siebie wymieniam WSZYSTKIE zarowki (wlacznie z najbardziej oddalonymi halogenami) normalnie od gory. Po stronie akumulatora zdejmuje gorna oslone akumulatora (ze 4 srubki) a po stronie pasazera niczego nie demontuje. Najtrudniej jest ponownie zalozyc klapki na reflektor - celowanie trwac moze dobrych kilka minut. Ale sama czynnosc wymiany zarowki jest banalnie prosta, nie rozumiem co mozna tam zepsuc niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kompletnie nie wiem jak zbudowany jest ten mechanizm regulacji

> swiatel, faktem jest, ze przestalo mi to dzialac i teraz mam w

> jednej pozycji

zaczal bym od sprawdzenia polaczenia kabla do reflektora

> czyli wymieniajac zarowki nie trzeba rozbierac pol auta?

pol nie wystarczy 1/3 devil.gifbiglaugh.gif

> Ale dostep to tam za rewelacyjny nie jest

ktos slusznie zauwazyl ze dla ginekologa devil.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pol nie wystarczy 1/3

Z gory przepraszam Szanownych Panow Moderatorow ze pozwole sobie na mala dygresje na tym forum... zlosnik.gif

Przypomnialo mi sie jak ostatnio pytalem lakiernika ile by wzial za pomalowanie mi tylnego zderzaka (mam lekko rysniety) a ten popatrzyl na auto swym szlachetnym okiem i oznajmil mniej wiecej: "toz to trzeba pol samochodu polakierowac" busted.gifhahaha.gif

> ktos slusznie zauwazyl ze dla ginekologa

Rura wydechowa dosc szeroka jest zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaczal bym od sprawdzenia polaczenia kabla do reflektora

> pol nie wystarczy 1/3

> ktos slusznie zauwazyl ze dla ginekologa

no wlanie! nawet z wymiana zarowki trzeba walczyc...

ech... a w Megance w bialych rekawiczkach mozna bylo wymienic.

a tu, zeby wymienic z tylu zarowke trzeba caly klosz wyjac:(

nie mowiac o wymianie halogenow z przodu! Kolega pisal, ze nawet te wymienia, ale tam strasznie ciasno!!!

ide sprawdzic polaczenia przy lampie, moze faktycznie cos niedocisniete jest...

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem że z doświadczenia kolegi wynika że nie ma mozliwości

> ratowania pacjenta.

> A jesli można to jaki jest koszt tego elementu?

zalezy co padlo... w moim wypadku pala elektronika i na gwarancji mi to wymieniono... koszto to chyba circa 100zl... sprawdz w e-perze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kilka miesiecy temu podjechalem pod garaz a ze bylo ciemno

> skorzystalem z funkcji "follow me home" po wyjsciu z auta

> usluszalem terkotanie (silniczek regulacji) z prawego

> reflektora, otworzylem maske, poruszalem kablem zasilajacym

> reflektor i pomoglo

sprtzwdź czy pomogło na długo ja zrobiłem to samo i był spokój może ze dwie minuty a potem muzyczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A juz Ci mowie, mnie padl calkowicie mechanizm regulacji swiatel.

> W ASO (elektryk wydaje sie rozsadnym czlowiekiem) powiedzieli, ze po

> samodzielnej wymianie zarowek bez rozkrecania polowy auta czesto

> wypada jakas kulka, czy cos i przestaje dzialac regulacja

> swiatel a silniczki kreca sie w kolko i bez przerwy. Ponoc zeby

> wymienic zarowki powinno sie zdjac kolo i zderzak (albo moze

> blotnik?!?) i wyjac cala lampe. Stad moje pytanie.

> ale temat wymiany zarowek zaraz rozpoczne w nowym watku.

> pzdr...

> /kustosz

Mnie kulka wylatała i dopiero po wyjęciu lampki wcisnołem zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to problem dość dobrze znany. padł ci silniczek od regulacji reflektora. Może on paść całkowicie, ale często pada w ten sposób, że po prostu cały czas działa, tj terkocze. Na dodatek często regulacja świateł wtedy działa...tylko ten terkot. Wymieniałem juz te silniczki w obu reflektorach. Koszt silniczka to chyba 178zł brutto. pamiętam, że mi pasował silniczek z Ducato...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie kulka wylatała i dopiero po wyjęciu lampki wcisnołem .

czy mozesz mi podpowiedziec jak wyjac lampe bez zbytniego

rozkrecania polowy auta?

wczoraj ogladalem dokladniej swoje swiatelka, od czasu do czasu cos tam zabrzeczy, wiec mam nadzieje, ze silniczek jest jeszcze sprawny...

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do wyjecia lapmy zderzak trzeba zdjac...w kazdym razie na pewno z

> jednej strony trzeba go odkrecic.

acha, okej, to nie powinno byc problemem, a czy lampy sa tez mocowane jakas sruba od strony blotnika? Jesli tak to tez trzeba go jakos odkrecic ?!?

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> acha, okej, to nie powinno byc problemem, a czy lampy sa tez mocowane

> jakas sruba od strony blotnika? Jesli tak to tez trzeba go jakos

> odkrecic ?!?

O ile sie orientuje lampa mocowana jest na 3 sruby:

- dwie od strony grila (jedna widac po podniesieniu maski a dostep do drugiej po zdemontowaniu grila)

- jedna od strony blotnika - aby do niej sie dostac trzeba wlasnie zderzak zrzucic.

Wydaje mi sie ze blotnika nie trzeba ruszac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.