Skocz do zawartości

JTD wymiana oleju


teliga2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam niemieckojezyczną instrukcje obsługi i z tego co rozczytałem to wymiana co 10tys.km. Powyżej mam dośc przyczerniony olej. Wiem że turbina przypala olej. Może ktoś wie coś więcej na ten temat oroszę o podpowiedż. Pozdrawiam. swieca.gifangryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam niemieckojezyczną instrukcje obsługi i z tego co

> rozczytałem to wymiana co 10tys.km. Powyżej mam dośc

> przyczerniony olej. Wiem że turbina przypala olej. Może ktoś wie

> coś więcej na ten temat oroszę o podpowiedż. Pozdrawiam.

Olej w kolekocie będzie czarny już po 0,5-1kkm od wymiany...

Generalnie polecam wymianę co 10kkm razem z filtrem powietrza. U siebie zmieniam co ~7,5kkm. Mimo ponad 90kkm i sporych raczej modów auto oleju nie bierze ok.gifsmile.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 10tys chyba nie ma potrzeby, chyba ze sie jezdzi tylko po miescie z permanentnie(trudne słowo wink.gif) niedogrzanym silnikiem. W moim 1,3 JTD zmieniam co 15tys, a fabryka zaleca co 30tys screwy.gif. Co do oleju to faktycznie bardzo szybko traci on swoja naturalna barwe. U mnie przez te 15 tys na bagnecie ubywa nie wiecej niz 1/3 skali, jazda powiedzmy 70% w miescie, reszte w trasie (szybko biglaugh.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co 10tys chyba nie ma potrzeby, chyba ze sie jezdzi tylko po miescie

> z permanentnie(trudne słowo ) niedogrzanym silnikiem. W moim 1,3

> JTD zmieniam co 15tys, a fabryka zaleca co 30tys . Co do oleju

> to faktycznie bardzo szybko traci on swoja naturalna barwe. U

> mnie przez te 15 tys na bagnecie ubywa nie wiecej niz 1/3 skali,

> jazda powiedzmy 70% w miescie, reszte w trasie (szybko )

W dieslu zawsze zmieniam co 10kkm, benzyna co 15kkm max. W wysilonym silniku jeszcze częściej (np 7,5kkm).

Te 20-30kkm wg producentów to glupota ale to moje zdanie...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te 20-30kkm wg producentów to glupota ale to moje zdanie...

Nie głupota, tylko czyste wyrachowanie zeby.GIF Wymiana oleju co 30 kkm na papierze wygląda atrakcyjnie, bo koszty utrzymania auta są w ten sposób teoretycznie niższe. Wielu kupujących robi takie porównania, nawet testy w czasopismach motoryzacyjnych wyliczają czasem dodatkowe koszty dla jakiegoś przebiegu opierając się na takich zaleceniach z instrukcji - im rzadziej przy aucie trzeba cokolwiek robić, tym jest tańsze, można jeszcze dorzucić, że "mniej nowoczesne" zlosnik.gif

Ewentualne skutki takiego podejścia i tak pojawią się po okresie gwarancyjnym, więc tym akurat producent kłopotać się nie musi. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.