kamylj Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 Witam ,musze sie przyznac ze wcale sie nie licze z tym ile moj Uniak spala mi Ale dzis napotkalem w necie pewien artykul o spalaniu i tak sie zastanawiam Jaka jest optymalana jazda tzn zeby podrozowac jak najszybciej i najoszcedniej ??? Ja mam wersje 1,4ie LPG Zaluzmy ze jedziemy sami i bez bagarzu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Witam ,musze sie przyznac ze wcale sie nie licze z tym ile moj Uniak > spala mi Ale dzis napotkalem w necie pewien artykul o spalaniu i > tak sie zastanawiam Jaka jest optymalana jazda tzn zeby > podrozowac jak najszybciej i najoszcedniej ??? Ja mam wersje > 1,4ie LPG Zaluzmy ze jedziemy sami i bez bagarzu ??? moim zdaniem stala predkosc, obroty w granicach 2500rpm i jak najmniej gwaltowych hamowan. zreszta wczoraj byl ten temat-poszukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Witam ,musze sie przyznac ze wcale sie nie licze z tym ile moj Uniak > spala mi Ale dzis napotkalem w necie pewien artykul o spalaniu i > tak sie zastanawiam Jaka jest optymalana jazda tzn zeby > podrozowac jak najszybciej i najoszcedniej ??? Ja mam wersje > 1,4ie LPG Zaluzmy ze jedziemy sami i bez bagarzu ??? Najoszczedniej sie jezdzi majac stala predkosc i obroty w okolicy najwiekszego momentu obrotowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > Najoszczedniej sie jezdzi majac stala predkosc i obroty w okolicy > najwiekszego momentu obrotowego ...czyli innymi słowy uważasz, że najoszczędniej jeździ się przyspieszając jak najdynamiczniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > Witam ,musze sie przyznac ze wcale sie nie licze z tym ile moj Uniak > spala mi Ale dzis napotkalem w necie pewien artykul o spalaniu i > tak sie zastanawiam Jaka jest optymalana jazda tzn zeby > podrozowac jak najszybciej i najoszcedniej ??? Ja mam wersje > 1,4ie LPG Zaluzmy ze jedziemy sami i bez bagarzu ??? Oszczędna jazda wcale nie musi oznaczać jazdy powolnej, ale przede wszystkim trzeba unikać przyspieszania i hamowania. Po prostu stała prędkość na tyle, na ile to jest możliwe, jak najwyższy bieg (nawet 5-ka przy 60 km/h) ale NIE WOLNO wtedy przyspieszać bez redukcji biegu. Ponadto hamowanie silnikiem- ale tu Uno jest ułomne i to negatywnie wpływa na skrzynie biegów - wyrabiają się łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 ok. rok temu miałem zaliczone ekstremum moim 1.4... prędkość 95km/h - jazda płynnie jakbym nitroglicerynę wiózł... ja + dwie osoby - na 3km trasie spaliło 6l lpg ... normalnie jeżdząc 110-120 pali 7.5-8l lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > ...czyli innymi słowy uważasz, że najoszczędniej jeździ się > przyspieszając jak najdynamiczniej? a gdzue ja takie cso npisalem? Oszczedna jazda polega wlasnie na jak najmniejszej ilosci przyspieszen i hamowan. Naj oszczednejsza jest jazda ze stala predkoscia przy ktorej to silnik ma obroty w okolicy momentu obrotowego! np w mojej Lancii najwiekszy moment obrotowy jest ok 3500 obrotow przy takich obrotach na V biegu jedzie ok 110 i przy takiej jezdzie pali wtedy ponizej 7 litrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > a gdzue ja takie cso npisalem? > Oszczedna jazda polega wlasnie na jak najmniejszej ilosci > przyspieszen i hamowan. Naj oszczednejsza jest jazda ze stala > predkoscia przy ktorej to silnik ma obroty w okolicy momentu > obrotowego! np w mojej Lancii najwiekszy moment obrotowy jest ok > 3500 obrotow przy takich obrotach na V biegu jedzie ok 110 i > przy takiej jezdzie pali wtedy ponizej 7 litrow W sumie nie wiem jak wygląda wykres momentu obrotowego w Uno Generalnie wykres momentu obrotowego powinien być dość płaski, ale podejrzewam że w Uno płaski nie jest. A to oznacza, że: a) dla oszczędności należy jechać na jak najwyższym biegu b) przed jakimkolwiek przyspieszeniem trzeba zredukować bieg. Podczas takiej jazdy (+ hamowanie silnikiem) spalanie w mieście miałem mniejsze o około litr (silnik 1116) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > W sumie nie wiem jak wygląda wykres momentu obrotowego w Uno > Generalnie wykres momentu obrotowego powinien być dość płaski, > ale podejrzewam że w Uno płaski nie jest. Powinien byc plaski zeby przy nie zaleznie jakich obrotach byl najwiekszy moment niestety w Uno na pewno tak nie jest! A to oznacza, że: > a) dla oszczędności należy jechać na jak najwyższym biegu > b) przed jakimkolwiek przyspieszeniem trzeba zredukować bieg. wydaje mi sie ze w wiekszosci benzyniakow tak trzeba zrobic chyba ze mamy bradzo duzy silnik z dsoc szeroko rozlooznym najwiekszym momentem obrotowym lub diesla > Podczas takiej jazdy (+ hamowanie silnikiem) > spalanie w mieście miałem mniejsze o około litr (silnik 1116) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 1 Maja 2005 Udostępnij Napisano 1 Maja 2005 > Naj oszczednejsza jest jazda ze stala > predkoscia przy ktorej to silnik ma obroty w okolicy momentu > obrotowego! Sporo wypowiedzi było na ten temat, ale nikt nie sprecyzował, gdzie ten moment jest. Na mój chłopski rozum najlepsze osiągi są w okolicach połowy obrotów silnika i jest to dość szeroki zakres... Z kolei jazda na piątce przy 70 km/h nie jest przyjemna z uwagi na dziwny ryk wydobywający się spod maski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 1 Maja 2005 Udostępnij Napisano 1 Maja 2005 > Sporo wypowiedzi było na ten temat, ale nikt nie sprecyzował, gdzie > ten moment jest. Na mój chłopski rozum najlepsze osiągi są w > okolicach połowy obrotów silnika i jest to dość szeroki > zakres... Z kolei jazda na piątce przy 70 km/h nie jest > przyjemna z uwagi na dziwny ryk wydobywający się spod maski... polozenie momentu zalezy od silnika! np. w mojej Lanci 1,6 najwielkszy moment jest przy 3500 obrotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > polozenie momentu zalezy od silnika! np. w mojej Lanci 1,6 > najwielkszy moment jest przy 3500 obrotow Czyli że reasumując mam jeździć w tym zakresie obrotów co silnik najlepiej ciągnie do przodu tak??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Czyli że reasumując mam jeździć w tym zakresie obrotów co silnik > najlepiej ciągnie do przodu tak??? masz jezdzic jak najczescie przy obrotach dajacych najwiekszy moment obrotwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > masz jezdzic jak najczescie przy obrotach dajacych najwiekszy moment > obrotwy No to czyli jak czuje że nie moge sie od siedzenia oderwać? Mam silnik 1.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > No to czyli jak czuje że nie moge sie od siedzenia oderwać? > Mam silnik 1.0 czyli masz rozpedzac auto na kazdym biedy najwyzej do 3500 obrotow. i to rozpedzanie ma byc plynne tak samo jak hamowanie! im mniej razy hamujesz i przyspieszasz i im dluzej jedziesz ze stala predkoscia tym mniej pali auto! dlatego na trasie gdzie jedzie z jednostaja predkoscia auto pali najmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > czyli masz rozpedzac auto na kazdym biedy najwyzej do 3500 obrotow. i > to rozpedzanie ma byc plynne tak samo jak hamowanie! im mniej > razy hamujesz i przyspieszasz i im dluzej jedziesz ze stala > predkoscia tym mniej pali auto! dlatego na trasie gdzie jedzie z > jednostaja predkoscia auto pali najmniej Yhy staram sie tak własnie jeździć.... no i za cholere poniżej 12 litrów nie moge zejść możliwe że to sonda lambda??? teraz autko na wolnych obrotach chodzi w miare równo, przed zimą wariowało strasznie i gasło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 >możliwe że to sonda lambda??? caukiem mozliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > caukiem mozliwe Thx... A istnieje jeszcze taka możliwość że to silnik krokowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_o Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Thx... > A istnieje jeszcze taka możliwość że to silnik krokowy? tego to juz nie wiem musisz pytac lepszych specow niz ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > tego to juz nie wiem musisz pytac lepszych specow niz ja I tak pewnie zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Yhy staram sie tak własnie jeździć.... no i za cholere poniżej 12 > litrów nie moge zejść możliwe że to sonda lambda??? teraz > autko na wolnych obrotach chodzi w miare równo, przed zimą > wariowało strasznie i gasło To Ci serdecznie współczuje... jeśli 1.0 pali 12 litrów na setka w mieście przy obecnych temperaturach to na 100% jest coś spizgane. Tylko nie pisz, że masz ciężką noge . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsik83 Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > moim zdaniem stala predkosc, obroty w granicach 2500rpm i jak > najmniej gwaltowych hamowan. zreszta wczoraj byl ten > temat-poszukaj do tego wydaje mi sie ze sie tak robi: masz z gorki to dajesz 5 i hamowanie silnikiem, piatka nie daje duzych oporow i z wiekszej gorki mozna sie nawet rozpedzac. Ja wczoraj mialem trase Katowice-->Wadowice-->Kalwaria--> Krakow-->Katowice i przy jezdzie oszczednej na paliwku Vpower Racing wyszlo spalanie 5,5 /100km. Gdzie byl jakis dojazd do swiatel to duzo wczesniej piatka i w razie potrzby nizszy bieg i caly czas hamowanie silnikiem. A4 non stop 90 km/h bo przy tej predkosci dane katalogowe mowia o spalaniu 5,6 l/100km. Dodam ze jazda z 5 osobami Co do paliwka to moge powiedziec ze auto zdecydowanie lepiej jezdzilo, tzn: na nizszym biegu mozna bylo "jezdzic" (lub hamowac silnikiem) i auto sie nie dlawilo jeszcze. Predkosc max z 5 osobami to bylo 165km/h ale jeszcze bez problemu mozna bylo jechac wiecej ale juz wszyscy krzyczeli trasa to drogi krajowe + troche mista w Krakowie, gdyby jazda byla non stop autostrada to spalanie wyszlo by mniej :D wykres momentu: http://autokacik.pl/favlinker.php?Cat=&Entry=41003&F_Board=uno&Thread=274439730&partnumber=&postmarker= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.