Skocz do zawartości

Wycie po rozruchu


kaleena

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem jak w temacie: czasem (po dłuższym postoju), po uruchomieniu silnika słychać dziwne wycie spod maski-takie uuuuuu. Parę razy (może 5) zdarzyło mi się też, że po uruchomieniu silnika popracoawł on kilka sekund i zgasł-ponowne zapalenie było już ok. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wogóle to dzień dobry... przywitać się powinien kolega...

po drugie to najpierw alternator sprawdź czy nie ma od spodu pękniętej obudowy, później pomyśłimy stawiam jeszcze na pasek od altka lub może nawet czujnik położenia wału jak ci gaśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

(Czy "WITAM" nie może być zamiast dzień dobry-patrz wyżej wink.gif)

Dzię ki za odpowiedzi-to oczywiście pęknięta obudowa altka. Pytanka: jaki idzie alternator (oznaczenie) do Sieny 1.2EL z XII'99r., bo udało mi się odczytać tylko 14V 65A? Co myślicie o altkach lub obudowach z Allegro? Może kogoś polecacie?

A propos tego pękania: podobno wirnik jest za mocno spasowany do w/w obudowy i dlatego pęka (niektórzy go przetaczają), bo mój altek był czysty i pęknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Nikt nie interesował się altkami z allegro? 230PLN to chyba nieźle. W ASO 840PLN, w sklepie 350PLN - mam zagwozdkę niewiem.gif Wszyscy regenerują? Mój ma przejechane już 123kkm, więc nie opłaca się go chyba regenerowć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry!

> Nikt nie interesował się altkami z allegro? 230PLN to chyba nieźle. W

> ASO 840PLN, w sklepie 350PLN - mam zagwozdkę Wszyscy

> regenerują? Mój ma przejechane już 123kkm, więc nie opłaca się

> go chyba regenerowć.

dlaczego się NIE OPŁACA ??

spawanie alu nie kosztuje dużo, łożyska też, robocizna demontażu/montażu ta sama, tylko tyle więcej, że sam szczotą przejedziesz obudowy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez przez jakis czas po odpalniu slychac dziwne dzwieki (nie zawsze) i po chwili przestaja byc slyszalne.

w dodatku jakos dziwnie szybko pada mi akumulator i to nie jego wina bo mam dwa (nowki) , jak samochod postoi jakies 5 dni bez jazdy to juz praktycznie znikome szanse na odpalenie

czy to wina altka?

juz nie mam na to sil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tez przez jakis czas po odpalniu slychac dziwne dzwieki (nie

> zawsze) i po chwili przestaja byc slyszalne.

> w dodatku jakos dziwnie szybko pada mi akumulator i to nie jego wina

> bo mam dwa (nowki) , jak samochod postoi jakies 5 dni bez jazdy

> to juz praktycznie znikome szanse na odpalenie

> czy to wina altka?

> juz nie mam na to sil

1) sprawdź profilaktycznie ładowanie akumulatora - włącz silnik, daj obciążenie alternatora (światła drogowe + mijania + ogrzewanie tylnej szyby + dmuchawa na MAX) i zmierz napięcie na akumulatorze

2) sprawdź na wyłączonym silniku jaki prąd Ci "coś" pobiera, bo może się okazać, że altek ładuje przepisowo, a jakiś odbiornik na postoju Ci łyka za duży prąd (radio, alarm itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po cofnieciu zaplonu, radio automatycznie sie wylacza, co do alarmu to faktycznie troche pobiera, ale robilem test i wogole go nawet nie wlaczalem ale i tak pada. co prawda wolniej ale pada akumulator

wczesniej juz mialem taki przypadek i doszedlem co mi prad pobieralo. a mianowicie zarowka od podswietlenia bagaznika wogole nie gasla, ale ja wyjelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po cofnieciu zaplonu, radio automatycznie sie wylacza, co do alarmu

> to faktycznie troche pobiera, ale robilem test i wogole go nawet

> nie wlaczalem ale i tak pada. co prawda wolniej ale pada

> akumulator

> wczesniej juz mialem taki przypadek i doszedlem co mi prad pobieralo.

> a mianowicie zarowka od podswietlenia bagaznika wogole nie

> gasla, ale ja wyjelem

hmm... radio się wyłącza, ale pamięć zostaje podtrzymywana na zasilaniu.

może jeszcze coś jest włączone ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co moze pobierac dodatkowo prad to instalacja LPG i alarm

ale instalka tez dopiero zaczyna pracowac jak przekrece zaplon

nie wiem jak ten alarm, nawet nie mam pojecia co tam siedzi i jak zamontowany, tak to jest jak sie kupuje samochod w komisie frown.gif

akumulator kupilem niecaly rok wstecz, a dokladnie taki model

http://www.akumulatorypoznan.pl/?id=pokaz&towar=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedyne co moze pobierac dodatkowo prad to instalacja LPG i alarm

> ale instalka tez dopiero zaczyna pracowac jak przekrece zaplon

> nie wiem jak ten alarm, nawet nie mam pojecia co tam siedzi i jak

> zamontowany, tak to jest jak sie kupuje samochod w komisie

> akumulator kupilem niecaly rok wstecz, a dokladnie taki model

> http://www.akumulatorypoznan.pl/?id=pokaz&towar=30

hmm ... może mój z komisu kupiłeś ??

a skąd jesteś - bo masz pusto w profilu ... uzupełnij, bo Cię zjeb... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juuuu... kto wie, jesli sprzedales ja w Warszafce to moze i mam Twoją

o nie. sprzedałem u siebie rozwaloną z przebiegiem 85 kkm.

za dwa tygodnie była wystawiona jako bezwypadkowa z 45 kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja również w tym samym temacie.

Po włączeniu szumi coś w okolicy alternatora.

Znajomy nie jest do końca przekonany czy to altek, czy też może pompa wody lub rozrząd.

Na starcie szum jest głośniejszy potem się troszeczkę wycisza, ale tak i tak w środku też go słychać.

I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak samo jak przed wymianą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po włączeniu szumi coś w okolicy alternatora.

Sprawdzisz prosto:

- zdejmij pasek alternatora i uruchom silnik - w ten sposób "zdiagnozujesz" alternator oraz rolkę napinającą paska...

- jeśli dalej coś hałasuje to zdejmij pasek wspomagania jeśli takowe masz i uruchom silnik...

- jeśli hałasy nie ustały a piszesz,że wymieniłeś kompletny rozrząd to najprawdopodobniej dogorywa pompa wodna i czeka Cię kolejny wydatek - dobrze radzą Ci, którzy przy wymianie rozrządu w Sienie zalecają obowiązkowo wymianę pompy wody (rada nie dotyczy silnika 1,4 wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak samo jak przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic

> rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po

> wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak

> samo jak przed wymianą.

pompa wody,pompa od wspomagania.alternator palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Obudowa altka wymieniona (110PLN na Allegro z wysyłką) - wreszcie cisza; stary zregeneruję; mechanior wymienił też pasek rozrządu (Dayco) z rolką - 85PLN, przewody zapłonowe, bo się przysmalił jeden (Janmor 45PLN) i olej przekładniowy (2l - 75PLN). Robocizna 65PLN smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.