kaleena Napisano 7 Marca 2007 Udostępnij Napisano 7 Marca 2007 Witam! Problem jak w temacie: czasem (po dłuższym postoju), po uruchomieniu silnika słychać dziwne wycie spod maski-takie uuuuuu. Parę razy (może 5) zdarzyło mi się też, że po uruchomieniu silnika popracoawł on kilka sekund i zgasł-ponowne zapalenie było już ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 7 Marca 2007 Udostępnij Napisano 7 Marca 2007 Sprawdź alternator czy nie jest pęknięty - wirnik traci osiowość i trze o obudowę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 tak jest, na 99% altek, oj znam ten odgłos wylatującej kasy z kieszeni, teraz jednak mnie już nie dotyczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kbaran Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 tak wogóle to dzień dobry... przywitać się powinien kolega... po drugie to najpierw alternator sprawdź czy nie ma od spodu pękniętej obudowy, później pomyśłimy stawiam jeszcze na pasek od altka lub może nawet czujnik położenia wału jak ci gaśnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaleena Napisano 16 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2007 Dzień dobry! (Czy "WITAM" nie może być zamiast dzień dobry-patrz wyżej ) Dzię ki za odpowiedzi-to oczywiście pęknięta obudowa altka. Pytanka: jaki idzie alternator (oznaczenie) do Sieny 1.2EL z XII'99r., bo udało mi się odczytać tylko 14V 65A? Co myślicie o altkach lub obudowach z Allegro? Może kogoś polecacie? A propos tego pękania: podobno wirnik jest za mocno spasowany do w/w obudowy i dlatego pęka (niektórzy go przetaczają), bo mój altek był czysty i pęknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kbaran Napisano 16 Marca 2007 Udostępnij Napisano 16 Marca 2007 najlepiej zamontuj sobie z SC lub CC Sportinga, jełśi nie masz wspomagania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaleena Napisano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 Dzień dobry! Nikt nie interesował się altkami z allegro? 230PLN to chyba nieźle. W ASO 840PLN, w sklepie 350PLN - mam zagwozdkę Wszyscy regenerują? Mój ma przejechane już 123kkm, więc nie opłaca się go chyba regenerowć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > Dzień dobry! > Nikt nie interesował się altkami z allegro? 230PLN to chyba nieźle. W > ASO 840PLN, w sklepie 350PLN - mam zagwozdkę Wszyscy > regenerują? Mój ma przejechane już 123kkm, więc nie opłaca się > go chyba regenerowć. dlaczego się NIE OPŁACA ?? spawanie alu nie kosztuje dużo, łożyska też, robocizna demontażu/montażu ta sama, tylko tyle więcej, że sam szczotą przejedziesz obudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > dlaczego się NIE OPŁACA ?? > spawanie alu nie kosztuje dużo, łożyska też, robocizna > demontażu/montażu ta sama, tylko tyle więcej, że sam szczotą > przejedziesz obudowy najlepiej wypiaskowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > najlepiej wypiaskowac i odprężyć obudowy po spawaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazaj007 Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 u mnie tez przez jakis czas po odpalniu slychac dziwne dzwieki (nie zawsze) i po chwili przestaja byc slyszalne. w dodatku jakos dziwnie szybko pada mi akumulator i to nie jego wina bo mam dwa (nowki) , jak samochod postoi jakies 5 dni bez jazdy to juz praktycznie znikome szanse na odpalenie czy to wina altka? juz nie mam na to sil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > u mnie tez przez jakis czas po odpalniu slychac dziwne dzwieki (nie > zawsze) i po chwili przestaja byc slyszalne. > w dodatku jakos dziwnie szybko pada mi akumulator i to nie jego wina > bo mam dwa (nowki) , jak samochod postoi jakies 5 dni bez jazdy > to juz praktycznie znikome szanse na odpalenie > czy to wina altka? > juz nie mam na to sil 1) sprawdź profilaktycznie ładowanie akumulatora - włącz silnik, daj obciążenie alternatora (światła drogowe + mijania + ogrzewanie tylnej szyby + dmuchawa na MAX) i zmierz napięcie na akumulatorze 2) sprawdź na wyłączonym silniku jaki prąd Ci "coś" pobiera, bo może się okazać, że altek ładuje przepisowo, a jakiś odbiornik na postoju Ci łyka za duży prąd (radio, alarm itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazaj007 Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 po cofnieciu zaplonu, radio automatycznie sie wylacza, co do alarmu to faktycznie troche pobiera, ale robilem test i wogole go nawet nie wlaczalem ale i tak pada. co prawda wolniej ale pada akumulator wczesniej juz mialem taki przypadek i doszedlem co mi prad pobieralo. a mianowicie zarowka od podswietlenia bagaznika wogole nie gasla, ale ja wyjelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > po cofnieciu zaplonu, radio automatycznie sie wylacza, co do alarmu > to faktycznie troche pobiera, ale robilem test i wogole go nawet > nie wlaczalem ale i tak pada. co prawda wolniej ale pada > akumulator > wczesniej juz mialem taki przypadek i doszedlem co mi prad pobieralo. > a mianowicie zarowka od podswietlenia bagaznika wogole nie > gasla, ale ja wyjelem hmm... radio się wyłącza, ale pamięć zostaje podtrzymywana na zasilaniu. może jeszcze coś jest włączone ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazaj007 Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 jedyne co moze pobierac dodatkowo prad to instalacja LPG i alarm ale instalka tez dopiero zaczyna pracowac jak przekrece zaplon nie wiem jak ten alarm, nawet nie mam pojecia co tam siedzi i jak zamontowany, tak to jest jak sie kupuje samochod w komisie akumulator kupilem niecaly rok wstecz, a dokladnie taki model http://www.akumulatorypoznan.pl/?id=pokaz&towar=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > jedyne co moze pobierac dodatkowo prad to instalacja LPG i alarm > ale instalka tez dopiero zaczyna pracowac jak przekrece zaplon > nie wiem jak ten alarm, nawet nie mam pojecia co tam siedzi i jak > zamontowany, tak to jest jak sie kupuje samochod w komisie > akumulator kupilem niecaly rok wstecz, a dokladnie taki model > http://www.akumulatorypoznan.pl/?id=pokaz&towar=30 hmm ... może mój z komisu kupiłeś ?? a skąd jesteś - bo masz pusto w profilu ... uzupełnij, bo Cię zjeb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazaj007 Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 juuuu... kto wie, jesli sprzedales ja w Warszafce to moze i mam Twoją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 > juuuu... kto wie, jesli sprzedales ja w Warszafce to moze i mam Twoją o nie. sprzedałem u siebie rozwaloną z przebiegiem 85 kkm. za dwa tygodnie była wystawiona jako bezwypadkowa z 45 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazaj007 Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 od spodu nie widac aby altek mial jakies pekniecia tak na marginesie moja miala 130 tysi jak kupowalem, samochodzik byl wtedy 8 letni wiec przebieg chyba nie jest zaklamany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1974 Napisano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2007 To ja również w tym samym temacie. Po włączeniu szumi coś w okolicy alternatora. Znajomy nie jest do końca przekonany czy to altek, czy też może pompa wody lub rozrząd. Na starcie szum jest głośniejszy potem się troszeczkę wycisza, ale tak i tak w środku też go słychać. I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak samo jak przed wymianą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2007 > Po włączeniu szumi coś w okolicy alternatora. Sprawdzisz prosto: - zdejmij pasek alternatora i uruchom silnik - w ten sposób "zdiagnozujesz" alternator oraz rolkę napinającą paska... - jeśli dalej coś hałasuje to zdejmij pasek wspomagania jeśli takowe masz i uruchom silnik... - jeśli hałasy nie ustały a piszesz,że wymieniłeś kompletny rozrząd to najprawdopodobniej dogorywa pompa wodna i czeka Cię kolejny wydatek - dobrze radzą Ci, którzy przy wymianie rozrządu w Sienie zalecają obowiązkowo wymianę pompy wody (rada nie dotyczy silnika 1,4 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1974 Napisano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2007 Zgadza sie przy wymianie rozrządu nie wymieniałem pompy wodnej. Jutro sprawdze tak jak mówisz., ale czy można włączyć silnik bez alternatora?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2007 > ale czy można włączyć silnik bez > alternatora?? Oczywiście! Bez obaw - akumulator nie zdąży się rozładować przez parę minut bez ładowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1974 Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak samo jak przed wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > I jeszcze jedno powiedzcie czy przy obrotach około 1500-2000 z okolic > rozrządu słychać taki charakterystyczny dźwięk, ponieważ po > wymianie wszystkich elementów rozrządu ten dźwięk pozostał tak > samo jak przed wymianą. pompa wody,pompa od wspomagania.alternator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1974 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > - zdejmij pasek alternatora i uruchom silnik - w ten sposób > "zdiagnozujesz" alternator oraz rolkę napinającą paska... Jeszcze jedno, a gdy odłącze pasek alternatora to pompa wody będzie chodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jeszcze jedno, a gdy odłącze pasek alternatora to pompa wody będzie > chodzić? Tak szanowny kolego - w silniku 1,6 oraz 1,2 pompę napędza pasek rozrządu! Natomiast w 1,4 pompa napędzana jest tym samym paskiem co alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1974 Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Tak dla informacji: To wycie to pęknięta obudowa alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaleena Napisano 16 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Witam! Obudowa altka wymieniona (110PLN na Allegro z wysyłką) - wreszcie cisza; stary zregeneruję; mechanior wymienił też pasek rozrządu (Dayco) z rolką - 85PLN, przewody zapłonowe, bo się przysmalił jeden (Janmor 45PLN) i olej przekładniowy (2l - 75PLN). Robocizna 65PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.