BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 Powitać panie i panów. Mam problem z temperaturą silnika. Temperatura bardzo szybko rośnie i utrzymuje się na wysokim poziomie, czasami zachodząc nawet na czerwone kreski . Czasami opada do połowy skali, ew. troszkę poniżej, a po chwili znowu wędruje do góry i tam się zatrzymuje na dłuższy czas. Pomimo tego, że wskazówka jest praktycznie na samej górze, po włączeniu ogrzewania na full, z nawiewu leci chłodne powietrze . Na rozgrzanym silniku, po odkręceniu korka , płyn chłodniczy wylewa się , a po chwili słychać bulgotanie i poziom się obniża . Po wyłączeniu silnika, pomimo wysokiej temperatury, nie włącza sie wentylator. Zanim odstawię samochód do mechanika, prosze o opinie, co się dzieje. Miał ktoś kiedyś takie objawy ? Jeżeli tak, to co to było. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 miałem to samo UFO... układ chwycił powietrze, bo przez trójniki spieprzał płyn masz gaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > miałem to samo UFO... > układ chwycił powietrze, bo przez trójniki spieprzał >płyn > masz gaz? Mam gaz i on też coś szwankuje - zaczęło się to chrzanić razem - temperatura i gaz . Myślisz że to ma ze sobą coś wspólnego ?? Co z tym zrobić , może jakiś krótki opisik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Mam gaz i on też coś szwankuje - zaczęło się to chrzanić razem - > temperatura i gaz . Myślisz że to ma ze sobą coś wspólnego ?? pewnie parownik zamarzał > Co z tym zrobić wziąć i naprawić > może jakiś krótki opisik spuść płun popraw uszczelnienie na trójnikach np. odpowiednim silikonem, zalej płyn i odpowietrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > pewnie parownik zamarzał Teraz nie ma już ujemnych temperatur, a dalej się tak dzieje. Po przejechaniu ok. 1 km samochód szarpie jak gdyby gazu nie dostawał. Po przełączeniu na paliwko jedzie, ale też szarpie. Po chwili przełączam na gaz i jest wsio OK. > wziąć i naprawić Pytałem o zestawy naprawcze do mojego parownika ( mam LANDI) ale niestety nie mają > spuść płun To akurat potrafię zrobić >popraw uszczelnienie na trójnikach np. odpowiednim > silikonem, Gdzie jest ten trójnik ?? >zalej płyn To też potrafię > i odpowietrz A co do tego to moge mieć problem - jak się to robi ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Teraz nie ma już ujemnych temperatur, a dalej się tak dzieje. Po > przejechaniu ok. 1 km samochód szarpie jak gdyby gazu nie > dostawał. Po przełączeniu na paliwko jedzie, ale też szarpie. Po > chwili przełączam na gaz i jest wsio OK. nieszkodzi... parownik tak skutecznie wysysa ciepło z układu że może nawet na saharze stanąć > Pytałem o zestawy naprawcze do mojego parownika ( mam LANDI) ale > niestety nie mają najpierw obejrzyj trójniki czy nie są zielone lub "obrośnięte" syfem... > To akurat potrafię zrobić cool > Gdzie jest ten trójnik ?? do parownika dochodzi i odchodzi rura z płynem... po nitce do kłębka sztuk - 2 > To też potrafię łaaał > A co do tego to moge mieć problem - jak się to robi ??? odkręcasz odpowietrzniki izalewasz aż tamten z tyłu zacznie wylewać. zakręcasz tamten i lejesz aż ten przy chłodnicy wywala, odpalasz silnik odkręcasz ogrzewanie, nagrzewasz silnik, gazujesz, pałujesz i obserwujesz jak zachowuje sie płyn w chłodnicy, po czym znowu odkręcasz odpowietrzniki i patrzysz cxzy leci z nich czy nie... jak leci to spox... znowu pałujesz, wsiadasz jedziesz i sprawdzasz czy płyn zmienilł poziom... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Teraz nie ma już ujemnych temperatur, a dalej się tak dzieje. bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 Aha jeszcze jedno. Napisałeś że płyn może uciekać przez trójnik, ale z tego co zauważyłem, to nie było wycieku, płyn wypływał wtedy, kiedy odkręcałek korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Aha jeszcze jedno. Napisałeś że płyn może uciekać przez trójnik, ale > z tego co zauważyłem, to nie było wycieku, płyn wypływał wtedy, > kiedy odkręcałek korek. po sie zapowietrzył tego gołym okiem nie musi być widać... weź lupke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 Wróciłem własnie z oględzin i : > nieszkodzi... parownik tak skutecznie wysysa ciepło z >układu że może nawet na saharze stanąć Parownik jest pokryty szronem , zimy jak diabli > najpierw obejrzyj trójniki czy nie są zielone >ub "obrośnięte" syfem... Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale czy trójnik znajduje się pod cewką zapłonową obok kompa ?? Jeśli tak, to dostęp od góry jest dość nieprzyjazny > do parownika dochodzi i odchodzi rura z płynem... po >nitce do kłębka Z mojego parownika wychodzą trzy - jedna idzie do kolektora, po drodze na rurce jest silnik krokowy z gazu ( to chyba to) , druga rura idzie tak jak gdyby do wnętrza kabiny pasażera, a trzecia pod cewkę zapłonową obok kompa - - która to jest ta z płynem > odkręcasz odpowietrzniki i Ile ich jest.... ? Jeden jest po lewej stronie na górze chłodnicy - to wiem, a gdzie ten drugi ? Czyżby to było to , gdzie zalewa się płyn ?? >zalewasz aż tamten z tyłu zacznie wylewać. U mnie z tego w lewym górnym rogu chłodnicy non stop wali para a kiedy go zatykam, to płyn ucieka przez odkręcony wlew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Teraz nie ma już ujemnych temperatur, a dalej się tak dzieje. Po > przejechaniu ok. 1 km samochód szarpie jak gdyby gazu nie > dostawał. Po przełączeniu na paliwko jedzie, ale też szarpie. Po > chwili przełączam na gaz i jest wsio OK. > Pytałem o zestawy naprawcze do mojego parownika ( mam LANDI) ale > niestety nie mają tu mają: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49841616 > To akurat potrafię zrobić > Gdzie jest ten trójnik ?? > To też potrafię > A co do tego to moge mieć problem - jak się to robi ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Parownik jest pokryty szronem , zimy jak diabli czyli zamarzł zapowietrzony układ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maybach Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 przypadkiem ukladzik nie zachlysnoł sie powietrze,? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > czyli zamarzł > zapowietrzony układ... Krok po kroku...co zrobić ?? Tak jak to opisywał Patre ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Wróciłem własnie z oględzin i : > Parownik jest pokryty szronem , zimy jak diabli no tak... to normalne przy padzie obiegu... > Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale czy trójnik znajduje się pod > cewką zapłonową obok kompa ?? Jeśli tak, to dostęp od góry jest > dość nieprzyjazny pod cewką jest termostat... > Z mojego parownika wychodzą trzy - jedna idzie do kolektora, po > drodze na rurce jest silnik krokowy z gazu ( to chyba to) , > druga rura idzie tak jak gdyby do wnętrza kabiny pasażera, a > trzecia pod cewkę zapłonową obok kompa - - która to jest ta z > płynem chcesz mi powiedzieć że układ jest wpięty szeregowo? > Ile ich jest.... ? Jeden jest po lewej stronie na górze chłodnicy - > to wiem, a gdzie ten drugi ? Czyżby to było to , gdzie zalewa > się płyn ?? trójnik jak nazwa wskazuje wygląda jak literka T tyle że przekrój to rurka służy do wpinania parownika równolegle w układ... jak pisałem sztuk dwie ma być... > U mnie z tego w lewym górnym rogu chłodnicy non stop wali para a > kiedy go zatykam, to płyn ucieka przez odkręcony wlew zostaw... rozwalisz silnik... zlokalizuj padake... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Krok po kroku...co zrobić ?? Tak jak to opisywał Patre ? tak - tylko najpierw zlokalizuj nieszczelność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > no tak... to normalne przy padzie obiegu... Top już wiemy co boli mojego Bravolota > pod cewką jest termostat... Dobrze wiedzieć na przyszłosc > chcesz mi powiedzieć że układ jest wpięty >szeregowo? Przewód jest przeciety i wstawione jest czarne ustrojstwo - chyba silniczek krokowy > trójnik jak nazwa wskazuje wygląda jak literka T tyle że przekrój to rurka > służy do wpinania parownika równolegle w układ... > jak pisałem sztuk dwie ma być... Ok,. ok postaram sie poszukać, ale mniej więcej gdzie to zlokalizować . W każdym 1,6 znajduje się to w tym samym miejscu ? > zostaw... > rozwalisz silnik... No to co teraz zrobić ? Do mechanika ? > zlokalizuj padake... Siem znaczy..... napisz po polskiemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Siem znaczy..... napisz po polskiemu biorąc pod uwagę, że dla niego słowo "padaka" to synonim "diesel" to szukaj u siebie pod maską klekota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Przewód jest przeciety i wstawione jest czarne ustrojstwo - chyba > silniczek krokowy aha... ale nie o to nam teraz chodzi > Ok,. ok postaram sie poszukać, ale mniej więcej gdzie to > zlokalizować . W każdym 1,6 znajduje się to w tym samym miejscu > ? tak... przy parowniku... > No to co teraz zrobić ? Do mechanika ? > Siem znaczy..... napisz po polskiemu no dobra... widzę że nie masz zielonego pojęcia jak działają u ciebie podstawowe układy w aucie... zostaw... daj zarobić temu kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > aha... ale nie o to nam teraz chodzi Ale to też trza obgadać, bo widzę ze coś nie tak z moją instalka jest > no dobra... widzę że nie masz zielonego pojęcia jak >działają u ciebie podstawowe układy w aucie... > zostaw... daj zarobić temu kto wie E tam, co nieco sam potrafie zrobić . Jak mi fajnie wytłumaczysz to bede wiedział co i jak - kumata ze mnie bestyja ( ino mi to rozrysuj ) W ostateczności odstawie hebla do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > biorąc pod uwagę, że dla niego słowo "padaka" to >synonim "diesel" > to szukaj u siebie pod maską klekota Co nieco mi tam klekota od czasu do czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Co nieco mi tam klekota od czasu do czasu no widzisz czyli diagnoza jest trafna a na poważnie - zawory już się odzywają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ale to też trza obgadać, bo widzę ze coś nie tak z moją instalka > jest rura z silnikiem krokowym w tym momencie nas teraz G obchodzi DO PAROWNIKA DOCHODZI I ODCHODZI RURA Z UKŁADU CHŁODZENIA. W PEWNYM MOMENCIE TE RURY ŁĄCZĄ SIĘ Z UKŁADEM W AUCIE ZA POMOCĄ TYCH KURNA MAGICZNYCH TRÓJNIKÓW NA KTÓRYCH CIEKNIE LUB NIE. SPRAWDŹ TO. spocznij > E tam, co nieco sam potrafie zrobić . Jak mi fajnie wytłumaczysz > to bede wiedział co i jak - kumata ze mnie bestyja ( ino mi > to rozrysuj ) daj kredki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > rura z silnikiem krokowym w tym momencie nas teraz >G obchodzi Ale i tak, jak bedziesz miał chwile to napisz so chodzi > daj kredki A swoich qrna nie masz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > no widzisz > czyli diagnoza jest trafna > a na poważnie - zawory już się odzywają? Prędzej niedokręcona osłona kolektora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Prędzej niedokręcona osłona kolektora łeeeeeeee - ta żaden failure Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ale i tak, jak bedziesz miał chwile to napisz so chodzi to podaje gaz a silnik reguluje skład mieszanki... nadążasz? > A swoich qrna nie masz ?? zazwyczaj "padaka" załatwiałą sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > łeeeeeeee - ta żaden failure failury są piętro niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > failury są piętro niżej to był skrót myślowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > to podaje gaz a silnik reguluje skład mieszanki... >nadążasz? Ta, to wiem, ale jak to ma być wpięte i co za różnica ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ta, to wiem, ale jak to ma być wpięte i co za różnica ??? aaaaaaaaaaaaaaaaaa oddaj do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > to był skrót myślowy geniusz czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > aaaaaaaaaaaaaaaaaa > oddaj do mechanika Ja mam lepszy pomysł. Przyjedź do Borek z kompletem narzędzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ja mam lepszy pomysł. Przyjedź do Borek z kompletem narzędzi śrubokręt wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > śrubokręt wystarczy To przyjedź ze śrubokrętem - egal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > To przyjedź ze śrubokrętem - egal zapomnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 8 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 Wczoraj chyab z trzy osoby wyraziły taką opinię . Ktoś powiedział też, ze termostat . Jutro się okaże, jak kermit pójdzie do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Wczoraj chyab z trzy osoby wyraziły taką opinię . > Ktoś powiedział też, ze termostat . > Jutro się okaże, jak kermit pójdzie do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 9 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 Odpowietrzyłem chłodnice - jak się okazało płynu było tyle co kot napłakał ( a w zbiorniczku wskazywało że jest ) . Spuściłem resztkę starego płynu i zalałem nowy. Teraz te,peraturka trzyma się na tym poziomie co powinna i (odpukać) dziś nie było problemów z jazda na gazie. Musze jeszcze sprawdzic ten trójnik o którym pisałeś. Ps. Dzięki za wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Maja 2005 Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 > Odpowietrzyłem chłodnice - jak się okazało płynu było tyle co kot > napłakał ( a w zbiorniczku wskazywało że jest ) . Spuściłem > resztkę starego płynu i zalałem nowy. Teraz te,peraturka trzyma > się na tym poziomie co powinna i (odpukać) dziś nie było > problemów z jazda na gazie. Musze jeszcze sprawdzic ten trójnik > o którym pisałeś. > Ps. Dzięki za wskazówki podaje konto: 50... łaaaaał sam zrobiłeś? i działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 9 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 > podaje konto: > 50... A ile byś chciał ?? > łaaaaał sam zrobiłeś? Nie. Moja sie wkurzyła , powiedziała ze dupa jestem nie mechanik i sama naprawiła > i działa? No ba - jak nówka funkel nie śmigana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Maja 2005 Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 > A ile byś chciał ?? tyle co by mi starczyło na db9 > Nie. Moja sie wkurzyła , powiedziała ze dupa jestem nie mechanik > i sama naprawiła zuch dziewczyna > No ba - jak nówka funkel nie śmigana no widzisz ale to na długo nie starczy póki przecieku nie zlokalizujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 9 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 > ale to na długo nie starczy póki przecieku nie >zlokalizujesz... Dzisiaj się za to zabieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Maja 2005 Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 > Dzisiaj się za to zabieram weź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Planck Napisano 9 Maja 2005 Udostępnij Napisano 9 Maja 2005 U mnie taki objaw występował po padzie termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.