Skocz do zawartości

Wydech Sportowy


Arki32

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko.

Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire.

Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem.

JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 zeta...duzo czy mało, jak myslicie?

P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny wydech z dobrym pomruki palacz.gifem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko.

> Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire.

> Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem.

> JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300

> zeta...duzo czy mało, jak myslicie?

> P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny

> wydech z dobrym pomruki em..

jesli zależy Ci na dobrym tłumiku to cena 250 - 300 zeta za np. dobrego Ultera jest w normie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko.

> Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire.

> Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem.

> JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300

> zeta...duzo czy mało, jak myslicie?

> P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny

> wydech z dobrym pomruki em..

Jeżeli mogę się przyłączyć to jestem w podobnej sytuacji jak kolega i nie wiem jaki zapodać, żeby było mrucząco, ale nie za głośno, jak ktoś ma doświadczenia to proszę o rade.

Może Michael byłby dobry niewiem.gif

A te 2 konie też by się przydały, ale niekoniecznie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli mogę się przyłączyć to jestem w podobnej sytuacji jak kolega i

> nie wiem jaki zapodać, żeby było mrucząco, ale nie za głośno,

> jak ktoś ma doświadczenia to proszę o rade.

> Może Michael byłby dobry

> A te 2 konie też by się przydały, ale niekoniecznie

ja miałem Michaela (dedykowany do uno) i był nieza za cichy ani niezagłosny, ale mi sie rozleciał i teraz mam Ultera (tłumnik koncowy) i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko.

> Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire.

> Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem.

> JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300

> zeta...duzo czy mało, jak myslicie?

> P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny

> wydech z dobrym pomruki em..

Zależy od firmy, jakości. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko.

> Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire.

> Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem.

> JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300

> zeta...duzo czy mało, jak myslicie?

> P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny

> wydech z dobrym pomruki em..

imasaf.

tylko nie wiem jak to sie cenowo kszatltuje. przyjemny pomruk na wolnych obrotach i buczenie przy hamowaniu silnikiem. przy zdjeciu nogi z gazu czasem ladne bulgotanie. tlumiczek cichy i uprzykrzajacy sie w podrozy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja miałem Michaela (dedykowany do uno) i był nieza za cichy ani

> niezagłosny, ale mi sie rozleciał i teraz mam Ultera (tłumnik

> koncowy) i jestem zadowolony

A po jakim czasie sie rozleciał, jeśli można wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siem nie znacie, najlepszy jest tłumik od 125p grinser006.gif, kosztuje 35zł, a chodzi jak te wszystkie "sportowe", bo to jest to samo tyle ze w zwykłej obudowie, bez zbędnych koncówek.

Dzwięk ma ze tak powiem racingowy zlosnik.gif . Kup se taki tłumik a za reszte siana, niemałą zresztą kup se np. wałek od p75 albo od sportinga.

Za 350zł zrobiłem głowice z wałkiem od scs, wydechem i stozkiem, a ty chcesz tyle na tłumik wydać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! I mam pytanie: gdzie robiłeś wymianę wałka i jak ci sie autko po takowej robótce sprawuje. Mam zamiar przeprowadzić taką operację na swoim Unochodzie i zbieram informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek wymieniałem sam, robiłem jeszcze głowicę, sama wymiana wałka jest bardzo prosta, ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz,sciągasz pasek, zaznaczas polozenie rozdzielacza i odkręcasz dwie sruby mocujące, ściągasz rozdzielacz, odkręcasz 4 śruby mocujące pokrywę zaworów, bierzesz młotek i pare razy musisz pier%#% w śrube od kólka rozrządu(jest na kleju), bierzesz w łape klucz 24 łapiesz za wałek, w drugą łape 17tke bodajze i odkręcasz kółko trzymając wałek, potem odkręcasz 6 śrób mocujących wałek i 2 mniejsze, razem 8 śrób, ściągasz rurkę olejową, i wałek zdjęty. Potem bierzesz nowy wałek( z dorobioną krzywką do napędzania pompy paliwa- zrobic można pilnikiem, szlifkierką co komu pasuje tak żeby było mniejwięcej jak w seryjnym wałku).

Składanie:

Kładziesz wałek tak jak ma być na głowicy, kładziesz mostki, zakładasz rurkę olejową, wkładasz śruby od mostków i zaczynasz je dokręcać, raz jedną, raz drugą tak żeby równomiernie przykręcać wałek, śruby od mocowania wałka dokręcasz momentem bodajże 20Nm, te dwie mniejsze 10Nm, kólko rozrządu przykręcasz tak momentem 70Nm-tak samo trzymając wałek kluczem 24, no i zakładasz pokrywę zaworów, dokręcasz 10Nm. Zakładasz rozdzielacz, tak jak zaznaczyłeś, przykręcasz te dwie śruby mocujące, sprawdzasz/ustawiasz rozrząd, zakładasz pasek, napinasz pasek, kręcisz pare razy kluczem wałem korbowym, sprawdzasz czy znaki sie dalej zgadzają( mi sie za 1wszym razem cos powaliło), sprawdzasz naciąg paska, jak wszystko gra to jazda zlosnik.gif

Z części potrzebujesz:

-wałek grinser006.gif -?

-uszczelniacz wałka - ok 20zł

-uszczelke pokrywy - ok 15zł

-uszczelniacz rozdzielacza- ok 5zł

Jak nie masz klucza dynamo to spróbuj porzyczyć w jakims warsztacie, moze masz kogoś znajomego.

Co do wrażeń po, to fatalnie grinser006.gif, beznadziejnie i wogole, tjuning strasznie mi sie przdluzył( z dwa tygodnie czekałem na szpilki głowicy) i przez ten czas jezdiłem samochodami +- 150KM więc po prześiadce nawet do tuningowanego uno myślałem że coś zwaliłem i auto jedzie gorzej niż wczesniej, ale tylko dlatego że zapomniałem jak jezdiło seryjne uno grinser006.gif, byłem załamany osiągami. Dopiero jak sie przejechałem z kolegą, albo jak patrzyłem jak podczas przyśpieszania wskazówka idzie od 80km/h do 120km/h sie zdziwiłem, trwało to dużo duż krócej niż normalnie, potwierdził to jeszcze pomiar przyśpieszenia do 100km/h ktory teraz wynosi 13,5s - wcześniej 17,5s więc widać- dużo lepiej.

Drugie wrażenie też fatalne, kłopot z woolnymi obrotami, czasami zaczęło samochodem tak trzpać że myślałem że silnik wyleci, ale okazało się że silnik łapie lewe powietrze przez pękniętą membranę w reg. zapłonu grinser006.gif, regulator naprawiony za 2zł70gr,- tyle kosztowały mnie 3 drożdzowki ktore dałem za rozdzielacz z 125p z ktorego wziąłem dobrą membranę zlosnik.gif, po wymianie od razu pozytywne wrażenie, inny samochód, nie trzepie, wolne obroty skręcilem na dużo mniejsz i kulturalniej chodzi i w ogole ok.gif.

No więc po tuningu głowica+wałek+dolot+wydech wrażenia pozytywne jezdzi sie bardzo przyjemnie po mieście, tak do 120km/h można sobie poszaleć, warunek nie więcej niz 1 pasażer grinser006.gif.

No chyba wystarczająco napisałem zakrecony.gif

Fotki na www.rs-team.prv.pl

Monual wymiany paska masz na www.fiatuno.pl a reszta to już bułka z masłem

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wałek wymieniałem sam, robiłem jeszcze głowicę, sama wymiana wałka

> jest bardzo prosta, ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz

> napinacz,sciągasz pasek, zaznaczas polozenie rozdzielacza i

> odkręcasz dwie sruby mocujące, ściągasz rozdzielacz, odkręcasz 4

> śruby mocujące pokrywę zaworów, bierzesz młotek i pare razy

> musisz pier%#% w śrube od kólka rozrządu(jest na kleju),

> bierzesz w łape klucz 24 łapiesz za wałek, w drugą łape 17tke

> bodajze i odkręcasz kółko trzymając wałek, potem odkręcasz 6

> śrób mocujących wałek i 2 mniejsze, razem 8 śrób, ściągasz rurkę

> olejową, i wałek zdjęty. Potem bierzesz nowy wałek( z dorobioną

> krzywką do napędzania pompy paliwa- zrobic można pilnikiem,

> szlifkierką co komu pasuje tak żeby było mniejwięcej jak w

> seryjnym wałku).

> Składanie:

> Kładziesz wałek tak jak ma być na głowicy, kładziesz mostki,

> zakładasz rurkę olejową, wkładasz śruby od mostków i zaczynasz

> je dokręcać, raz jedną, raz drugą tak żeby równomiernie

> przykręcać wałek, śruby od mocowania wałka dokręcasz momentem

> bodajże 20Nm, te dwie mniejsze 10Nm, kólko rozrządu przykręcasz

> tak momentem 70Nm-tak samo trzymając wałek kluczem 24, no i

> zakładasz pokrywę zaworów, dokręcasz 10Nm. Zakładasz

> rozdzielacz, tak jak zaznaczyłeś, przykręcasz te dwie śruby

> mocujące, sprawdzasz/ustawiasz rozrząd, zakładasz pasek,

> napinasz pasek, kręcisz pare razy kluczem wałem korbowym,

> sprawdzasz czy znaki sie dalej zgadzają( mi sie za 1wszym razem

> cos powaliło), sprawdzasz naciąg paska, jak wszystko gra to

> jazda

> Z części potrzebujesz:

> -wałek -?

> -uszczelniacz wałka - ok 20zł

> -uszczelke pokrywy - ok 15zł

> -uszczelniacz rozdzielacza- ok 5zł

> Jak nie masz klucza dynamo to spróbuj porzyczyć w jakims warsztacie,

> moze masz kogoś znajomego.

> Co do wrażeń po, to fatalnie , beznadziejnie i wogole, tjuning

> strasznie mi sie przdluzył( z dwa tygodnie czekałem na szpilki

> głowicy) i przez ten czas jezdiłem samochodami +- 150KM więc po

> prześiadce nawet do tuningowanego uno myślałem że coś zwaliłem i

> auto jedzie gorzej niż wczesniej, ale tylko dlatego że

> zapomniałem jak jezdiło seryjne uno , byłem załamany osiągami.

> Dopiero jak sie przejechałem z kolegą, albo jak patrzyłem jak

> podczas przyśpieszania wskazówka idzie od 80km/h do 120km/h sie

> zdziwiłem, trwało to dużo duż krócej niż normalnie, potwierdził

> to jeszcze pomiar przyśpieszenia do 100km/h ktory teraz wynosi

> 13,5s - wcześniej 17,5s więc widać- dużo lepiej.

> Drugie wrażenie też fatalne, kłopot z woolnymi obrotami, czasami

> zaczęło samochodem tak trzpać że myślałem że silnik wyleci, ale

> okazało się że silnik łapie lewe powietrze przez pękniętą

> membranę w reg. zapłonu , regulator naprawiony za 2zł70gr,- tyle

> kosztowały mnie 3 drożdzowki ktore dałem za rozdzielacz z 125p z

> ktorego wziąłem dobrą membranę , po wymianie od razu pozytywne

> wrażenie, inny samochód, nie trzepie, wolne obroty skręcilem na

> dużo mniejsz i kulturalniej chodzi i w ogole .

> No więc po tuningu głowica+wałek+dolot+wydech wrażenia pozytywne

> jezdzi sie bardzo przyjemnie po mieście, tak do 120km/h można

> sobie poszaleć, warunek nie więcej niz 1 pasażer .

> No chyba wystarczająco napisałem

> Fotki na www.rs-team.prv.pl

> Monual wymiany paska masz na www.fiatuno.pl a reszta to już bułka z

> masłem

> pozdro

Dzięki za fajny opis i wrażenia z jazdy bow.gif

Jeżeli mógłbym prosić jeszcze o to ile trzeba zjechać tę krzywkę do napędu pompki to bym był bardzo wdzięczny. Można sprawdzić na starym wałku, ale jeżeli się już zdecyduje, to wolałbym mieć to zrobione przed demontażem silnika.

No i jak ze spalaniem, wzrosło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siem nie znacie, najlepszy jest tłumik od 125p , kosztuje 35zł, a

> chodzi jak te wszystkie "sportowe", bo to jest to samo tyle ze w

> zwykłej obudowie, bez zbędnych koncówek.

> Dzwięk ma ze tak powiem racingowy . Kup se taki tłumik a za reszte

> siana, niemałą zresztą kup se np. wałek od p75 albo od

> sportinga.

> Za 350zł zrobiłem głowice z wałkiem od scs, wydechem i stozkiem, a ty

> chcesz tyle na tłumik wydać

Serialnie z tym tłumikiem od dużego fiata??? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Rozjaśniłeś mi sporo. Szczególnie jeśli chodzi o tajniki odkręcania śrub smile.gif Obawy mam tylko co do ustawienia wałka i nieplanowanych zniszczeń 270751858-jezyk.gif ale co tam. Jak tylko znajdę troche czasu i dodatkowej gotówki to przerabiam swojego Uno na Jumbo Jeta.Mam jednak zamiar przeprowadzać zmiany pod okiem znajomego mechanika, więc sądzę, że ryzyko spieprzenia czegoś będzie minimalne.

Powiedz mi tylko jeszcze o ile splanowałeś głowicę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serialnie z tym tłumikiem od dużego fiata???

Jak najbardziej serio, trzeba bylo troche rury inaczej pospawac ale jest juz ok.gif

Zresztą na www.rs-team.prv.pl powinna byc fotka tłumika.

A spalanie, ciezko powiedzeiec, od tego czasu jezdze tylko po mieście i ciągle dostaje ostro but.gifzakrecony.gif i tak z 8 bierze, no ale nie odczuwam tego zeby jazda była droższa, bede musaiał w trasie sprawdzic, ale ostatnio nigdzie sie nie wybieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.