Arki32 Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 Mam pytanko. Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire. Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem. JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 zeta...duzo czy mało, jak myslicie? P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny wydech z dobrym pomruki em.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > Mam pytanko. > Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire. > Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem. > JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 > zeta...duzo czy mało, jak myslicie? > P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny > wydech z dobrym pomruki em.. jesli zależy Ci na dobrym tłumiku to cena 250 - 300 zeta za np. dobrego Ultera jest w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > Mam pytanko. > Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire. > Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem. > JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 > zeta...duzo czy mało, jak myslicie? > P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny > wydech z dobrym pomruki em.. Jeżeli mogę się przyłączyć to jestem w podobnej sytuacji jak kolega i nie wiem jaki zapodać, żeby było mrucząco, ale nie za głośno, jak ktoś ma doświadczenia to proszę o rade. Może Michael byłby dobry A te 2 konie też by się przydały, ale niekoniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtasserek Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > Jeżeli mogę się przyłączyć to jestem w podobnej sytuacji jak kolega i > nie wiem jaki zapodać, żeby było mrucząco, ale nie za głośno, > jak ktoś ma doświadczenia to proszę o rade. > Może Michael byłby dobry > A te 2 konie też by się przydały, ale niekoniecznie ja miałem Michaela (dedykowany do uno) i był nieza za cichy ani niezagłosny, ale mi sie rozleciał i teraz mam Ultera (tłumnik koncowy) i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janek Yo! Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > Mam pytanko. > Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire. > Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem. > JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 > zeta...duzo czy mało, jak myslicie? > P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny > wydech z dobrym pomruki em.. Zależy od firmy, jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > Mam pytanko. > Leci mi (rozpada się powoli tłumik końcowy z rurą) 1.0 fire. > Chciałbym zapodać jakis sportowy troche z lekkim basiorem. > JAk byłem w warsztatach to mi proponują sportowe za 250-300 > zeta...duzo czy mało, jak myslicie? > P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny > wydech z dobrym pomruki em.. imasaf. tylko nie wiem jak to sie cenowo kszatltuje. przyjemny pomruk na wolnych obrotach i buczenie przy hamowaniu silnikiem. przy zdjeciu nogi z gazu czasem ladne bulgotanie. tlumiczek cichy i uprzykrzajacy sie w podrozy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 > ja miałem Michaela (dedykowany do uno) i był nieza za cichy ani > niezagłosny, ale mi sie rozleciał i teraz mam Ultera (tłumnik > koncowy) i jestem zadowolony A po jakim czasie sie rozleciał, jeśli można wiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 Siem nie znacie, najlepszy jest tłumik od 125p , kosztuje 35zł, a chodzi jak te wszystkie "sportowe", bo to jest to samo tyle ze w zwykłej obudowie, bez zbędnych koncówek. Dzwięk ma ze tak powiem racingowy . Kup se taki tłumik a za reszte siana, niemałą zresztą kup se np. wałek od p75 albo od sportinga. Za 350zł zrobiłem głowice z wałkiem od scs, wydechem i stozkiem, a ty chcesz tyle na tłumik wydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 to może ja również się podłącze. tylko mnie rozlatuje się tłumik pierwsze już od dwururki, można coś zamiast oryginalnego zamontować?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtasserek Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > A po jakim czasie sie rozleciał, jeśli można wiedzieć? ja jak kupiłem uno to ten tłumnik juz był, rozsypał sie po około 1.5 roku tzn. na wolnych obrotach pukało cos w srodku tłumnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HUGODS Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 Witam! I mam pytanie: gdzie robiłeś wymianę wałka i jak ci sie autko po takowej robótce sprawuje. Mam zamiar przeprowadzić taką operację na swoim Unochodzie i zbieram informacje na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arttii1986 Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 > P.s nie chodzi mi o zwiekszenie mocy o 1-2-km, tylko o porządny > wydech z dobrym pomruki em.. te kilka konikow aby miec to trzeba wymienic cały wydech. z czego wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 Wałek wymieniałem sam, robiłem jeszcze głowicę, sama wymiana wałka jest bardzo prosta, ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz,sciągasz pasek, zaznaczas polozenie rozdzielacza i odkręcasz dwie sruby mocujące, ściągasz rozdzielacz, odkręcasz 4 śruby mocujące pokrywę zaworów, bierzesz młotek i pare razy musisz pier%#% w śrube od kólka rozrządu(jest na kleju), bierzesz w łape klucz 24 łapiesz za wałek, w drugą łape 17tke bodajze i odkręcasz kółko trzymając wałek, potem odkręcasz 6 śrób mocujących wałek i 2 mniejsze, razem 8 śrób, ściągasz rurkę olejową, i wałek zdjęty. Potem bierzesz nowy wałek( z dorobioną krzywką do napędzania pompy paliwa- zrobic można pilnikiem, szlifkierką co komu pasuje tak żeby było mniejwięcej jak w seryjnym wałku). Składanie: Kładziesz wałek tak jak ma być na głowicy, kładziesz mostki, zakładasz rurkę olejową, wkładasz śruby od mostków i zaczynasz je dokręcać, raz jedną, raz drugą tak żeby równomiernie przykręcać wałek, śruby od mocowania wałka dokręcasz momentem bodajże 20Nm, te dwie mniejsze 10Nm, kólko rozrządu przykręcasz tak momentem 70Nm-tak samo trzymając wałek kluczem 24, no i zakładasz pokrywę zaworów, dokręcasz 10Nm. Zakładasz rozdzielacz, tak jak zaznaczyłeś, przykręcasz te dwie śruby mocujące, sprawdzasz/ustawiasz rozrząd, zakładasz pasek, napinasz pasek, kręcisz pare razy kluczem wałem korbowym, sprawdzasz czy znaki sie dalej zgadzają( mi sie za 1wszym razem cos powaliło), sprawdzasz naciąg paska, jak wszystko gra to jazda Z części potrzebujesz: -wałek -? -uszczelniacz wałka - ok 20zł -uszczelke pokrywy - ok 15zł -uszczelniacz rozdzielacza- ok 5zł Jak nie masz klucza dynamo to spróbuj porzyczyć w jakims warsztacie, moze masz kogoś znajomego. Co do wrażeń po, to fatalnie , beznadziejnie i wogole, tjuning strasznie mi sie przdluzył( z dwa tygodnie czekałem na szpilki głowicy) i przez ten czas jezdiłem samochodami +- 150KM więc po prześiadce nawet do tuningowanego uno myślałem że coś zwaliłem i auto jedzie gorzej niż wczesniej, ale tylko dlatego że zapomniałem jak jezdiło seryjne uno , byłem załamany osiągami. Dopiero jak sie przejechałem z kolegą, albo jak patrzyłem jak podczas przyśpieszania wskazówka idzie od 80km/h do 120km/h sie zdziwiłem, trwało to dużo duż krócej niż normalnie, potwierdził to jeszcze pomiar przyśpieszenia do 100km/h ktory teraz wynosi 13,5s - wcześniej 17,5s więc widać- dużo lepiej. Drugie wrażenie też fatalne, kłopot z woolnymi obrotami, czasami zaczęło samochodem tak trzpać że myślałem że silnik wyleci, ale okazało się że silnik łapie lewe powietrze przez pękniętą membranę w reg. zapłonu , regulator naprawiony za 2zł70gr,- tyle kosztowały mnie 3 drożdzowki ktore dałem za rozdzielacz z 125p z ktorego wziąłem dobrą membranę , po wymianie od razu pozytywne wrażenie, inny samochód, nie trzepie, wolne obroty skręcilem na dużo mniejsz i kulturalniej chodzi i w ogole . No więc po tuningu głowica+wałek+dolot+wydech wrażenia pozytywne jezdzi sie bardzo przyjemnie po mieście, tak do 120km/h można sobie poszaleć, warunek nie więcej niz 1 pasażer . No chyba wystarczająco napisałem Fotki na www.rs-team.prv.pl Monual wymiany paska masz na www.fiatuno.pl a reszta to już bułka z masłem pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 > Wałek wymieniałem sam, robiłem jeszcze głowicę, sama wymiana wałka > jest bardzo prosta, ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz > napinacz,sciągasz pasek, zaznaczas polozenie rozdzielacza i > odkręcasz dwie sruby mocujące, ściągasz rozdzielacz, odkręcasz 4 > śruby mocujące pokrywę zaworów, bierzesz młotek i pare razy > musisz pier%#% w śrube od kólka rozrządu(jest na kleju), > bierzesz w łape klucz 24 łapiesz za wałek, w drugą łape 17tke > bodajze i odkręcasz kółko trzymając wałek, potem odkręcasz 6 > śrób mocujących wałek i 2 mniejsze, razem 8 śrób, ściągasz rurkę > olejową, i wałek zdjęty. Potem bierzesz nowy wałek( z dorobioną > krzywką do napędzania pompy paliwa- zrobic można pilnikiem, > szlifkierką co komu pasuje tak żeby było mniejwięcej jak w > seryjnym wałku). > Składanie: > Kładziesz wałek tak jak ma być na głowicy, kładziesz mostki, > zakładasz rurkę olejową, wkładasz śruby od mostków i zaczynasz > je dokręcać, raz jedną, raz drugą tak żeby równomiernie > przykręcać wałek, śruby od mocowania wałka dokręcasz momentem > bodajże 20Nm, te dwie mniejsze 10Nm, kólko rozrządu przykręcasz > tak momentem 70Nm-tak samo trzymając wałek kluczem 24, no i > zakładasz pokrywę zaworów, dokręcasz 10Nm. Zakładasz > rozdzielacz, tak jak zaznaczyłeś, przykręcasz te dwie śruby > mocujące, sprawdzasz/ustawiasz rozrząd, zakładasz pasek, > napinasz pasek, kręcisz pare razy kluczem wałem korbowym, > sprawdzasz czy znaki sie dalej zgadzają( mi sie za 1wszym razem > cos powaliło), sprawdzasz naciąg paska, jak wszystko gra to > jazda > Z części potrzebujesz: > -wałek -? > -uszczelniacz wałka - ok 20zł > -uszczelke pokrywy - ok 15zł > -uszczelniacz rozdzielacza- ok 5zł > Jak nie masz klucza dynamo to spróbuj porzyczyć w jakims warsztacie, > moze masz kogoś znajomego. > Co do wrażeń po, to fatalnie , beznadziejnie i wogole, tjuning > strasznie mi sie przdluzył( z dwa tygodnie czekałem na szpilki > głowicy) i przez ten czas jezdiłem samochodami +- 150KM więc po > prześiadce nawet do tuningowanego uno myślałem że coś zwaliłem i > auto jedzie gorzej niż wczesniej, ale tylko dlatego że > zapomniałem jak jezdiło seryjne uno , byłem załamany osiągami. > Dopiero jak sie przejechałem z kolegą, albo jak patrzyłem jak > podczas przyśpieszania wskazówka idzie od 80km/h do 120km/h sie > zdziwiłem, trwało to dużo duż krócej niż normalnie, potwierdził > to jeszcze pomiar przyśpieszenia do 100km/h ktory teraz wynosi > 13,5s - wcześniej 17,5s więc widać- dużo lepiej. > Drugie wrażenie też fatalne, kłopot z woolnymi obrotami, czasami > zaczęło samochodem tak trzpać że myślałem że silnik wyleci, ale > okazało się że silnik łapie lewe powietrze przez pękniętą > membranę w reg. zapłonu , regulator naprawiony za 2zł70gr,- tyle > kosztowały mnie 3 drożdzowki ktore dałem za rozdzielacz z 125p z > ktorego wziąłem dobrą membranę , po wymianie od razu pozytywne > wrażenie, inny samochód, nie trzepie, wolne obroty skręcilem na > dużo mniejsz i kulturalniej chodzi i w ogole . > No więc po tuningu głowica+wałek+dolot+wydech wrażenia pozytywne > jezdzi sie bardzo przyjemnie po mieście, tak do 120km/h można > sobie poszaleć, warunek nie więcej niz 1 pasażer . > No chyba wystarczająco napisałem > Fotki na www.rs-team.prv.pl > Monual wymiany paska masz na www.fiatuno.pl a reszta to już bułka z > masłem > pozdro Dzięki za fajny opis i wrażenia z jazdy Jeżeli mógłbym prosić jeszcze o to ile trzeba zjechać tę krzywkę do napędu pompki to bym był bardzo wdzięczny. Można sprawdzić na starym wałku, ale jeżeli się już zdecyduje, to wolałbym mieć to zrobione przed demontażem silnika. No i jak ze spalaniem, wzrosło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 > Siem nie znacie, najlepszy jest tłumik od 125p , kosztuje 35zł, a > chodzi jak te wszystkie "sportowe", bo to jest to samo tyle ze w > zwykłej obudowie, bez zbędnych koncówek. > Dzwięk ma ze tak powiem racingowy . Kup se taki tłumik a za reszte > siana, niemałą zresztą kup se np. wałek od p75 albo od > sportinga. > Za 350zł zrobiłem głowice z wałkiem od scs, wydechem i stozkiem, a ty > chcesz tyle na tłumik wydać Serialnie z tym tłumikiem od dużego fiata??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HUGODS Napisano 13 Maja 2005 Udostępnij Napisano 13 Maja 2005 Dzięki wielkie! Rozjaśniłeś mi sporo. Szczególnie jeśli chodzi o tajniki odkręcania śrub Obawy mam tylko co do ustawienia wałka i nieplanowanych zniszczeń ale co tam. Jak tylko znajdę troche czasu i dodatkowej gotówki to przerabiam swojego Uno na Jumbo Jeta.Mam jednak zamiar przeprowadzać zmiany pod okiem znajomego mechanika, więc sądzę, że ryzyko spieprzenia czegoś będzie minimalne. Powiedz mi tylko jeszcze o ile splanowałeś głowicę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 13 Maja 2005 Udostępnij Napisano 13 Maja 2005 > Serialnie z tym tłumikiem od dużego fiata??? Jak najbardziej serio, trzeba bylo troche rury inaczej pospawac ale jest juz Zresztą na www.rs-team.prv.pl powinna byc fotka tłumika. A spalanie, ciezko powiedzeiec, od tego czasu jezdze tylko po mieście i ciągle dostaje ostro i tak z 8 bierze, no ale nie odczuwam tego zeby jazda była droższa, bede musaiał w trasie sprawdzic, ale ostatnio nigdzie sie nie wybieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.