Skocz do zawartości

[L] Żarówki - wymiana


gregoryka

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ czeka nas całoroczna jazda na światłach, takie się mi pytania nasunęły:

1. Czy ktoś już miał okazję wymieniać żarówki w przednich reflektorach (sedan/kombi). Wg. instrukcji trzeba wymontować reflektor (bo za lampą rzeczywiście nie ma miejsca żeby ręką manewrować), a w chatchback'u to chyba jeszcze atrapę chłodnicy yikes.gif. Jak to idzie ? Czy jest to w miarę proste i "bezstresowe" ? Czy ponowny montaż nie wpływa na ustawienie świateł ?

A swoją drogą to dziwna moda we współczesnych samochodach, że do wymiany żarówki trzeba pół auta rozebrać (w niektórych modelach to bez wizyty w serwisie ani rusz )

2. Czy używane w lucku żarówki H1,H7 są jakoś technologicznie lepsze od popularnych H4 (chodzi o trwałość, jakość oświetlenia).

W poprzednim autku (lanos) to takie H4 w ciągu sezonu to z 2 razy trzeba było wymienić (zazwyczaj przepalone było włókno odpowiedzialne za światła mijania) - ale za to trwało to może 2 min. i mogłem to robić z zamkniętymi oczami. A teraz nie wyobrażam sobie demontażu reflektora w środu nocy na ulicy. Czy może to podchodzi pod Asistance Chevroleta ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniałem jeszcze w Lucku, ale z doświadczenia w Astrze, dobre H7 poświecą 3 lata

kupowałem na wymiane żarówki w ASO i nie było problemu z szybkim przepalaniem się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem już 2 razy. Pierwsze starczyły tylko na 10 kkm, drugie GM przekulały ponad 20 kkm. Tzn. przepalała się tylko jedna ale jak wymieniam to zawsze komplet.

Jak dla mnie różnica między H4 a H7 w jakości świecenia jest kolosalna. Jak miałem parę dni htb to na leśnym odcinku jechało się fatalnie, w sedanie nie mam zastrzeżeń.

Co do wymiany tylko wygląda na skomplikowaną-reflektor rzeczywiście lepiej wykręcić ale jest to 10 minut roboty-wszystko jest ładnie spasowane więc wkładając z powrotem raczej się nie pomylisz i światła są ustawione jak przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałem już 2 razy. Pierwsze starczyły tylko na 10 kkm, drugie GM

> przekulały ponad 20 kkm. Tzn. przepalała się tylko jedna ale jak

> wymieniam to zawsze komplet.

to szybciutko

w Astrach montowane były kable oporowe i to zdaje się chroniło żarówki H7 przed szybkim przepalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 kkm to rzeczywiście szybko ale już 20 kkm przy jeździe non stop "na światłach" w tym wielogodzinnej w upale to już chyba nie tak źle. W większości aut H7 są mniej trwałe od H4.

Tak się zastanawiam czy te różne żarówki +50 % światła etc nie byłyby wytrzymalsze. Bo H7 padają od wysokiej temperatury, a te wysilone żarówki są tak zrobione że dają więcej światła bo mniej się grzeją. Tak na chłopski rozum kombinuję bo nie znam się na tym w ogóle zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 kkm to rzeczywiście szybko ale już 20 kkm przy jeździe non stop

> "na światłach" w tym wielogodzinnej w upale to już chyba nie tak

> źle. W większości aut H7 są mniej trwałe od H4.

> Tak się zastanawiam czy te różne żarówki +50 % światła etc nie byłyby

> wytrzymalsze. Bo H7 padają od wysokiej temperatury, a te

> wysilone żarówki są tak zrobione że dają więcej światła bo mniej

> się grzeją. Tak na chłopski rozum kombinuję bo nie znam się na

> tym w ogóle

te + są mniej trwałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.