gregoryka Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Ponieważ czeka nas całoroczna jazda na światłach, takie się mi pytania nasunęły: 1. Czy ktoś już miał okazję wymieniać żarówki w przednich reflektorach (sedan/kombi). Wg. instrukcji trzeba wymontować reflektor (bo za lampą rzeczywiście nie ma miejsca żeby ręką manewrować), a w chatchback'u to chyba jeszcze atrapę chłodnicy . Jak to idzie ? Czy jest to w miarę proste i "bezstresowe" ? Czy ponowny montaż nie wpływa na ustawienie świateł ? A swoją drogą to dziwna moda we współczesnych samochodach, że do wymiany żarówki trzeba pół auta rozebrać (w niektórych modelach to bez wizyty w serwisie ani rusz ) 2. Czy używane w lucku żarówki H1,H7 są jakoś technologicznie lepsze od popularnych H4 (chodzi o trwałość, jakość oświetlenia). W poprzednim autku (lanos) to takie H4 w ciągu sezonu to z 2 razy trzeba było wymienić (zazwyczaj przepalone było włókno odpowiedzialne za światła mijania) - ale za to trwało to może 2 min. i mogłem to robić z zamkniętymi oczami. A teraz nie wyobrażam sobie demontażu reflektora w środu nocy na ulicy. Czy może to podchodzi pod Asistance Chevroleta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 nie wymieniałem jeszcze w Lucku, ale z doświadczenia w Astrze, dobre H7 poświecą 3 lata kupowałem na wymiane żarówki w ASO i nie było problemu z szybkim przepalaniem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Wymieniałem już 2 razy. Pierwsze starczyły tylko na 10 kkm, drugie GM przekulały ponad 20 kkm. Tzn. przepalała się tylko jedna ale jak wymieniam to zawsze komplet. Jak dla mnie różnica między H4 a H7 w jakości świecenia jest kolosalna. Jak miałem parę dni htb to na leśnym odcinku jechało się fatalnie, w sedanie nie mam zastrzeżeń. Co do wymiany tylko wygląda na skomplikowaną-reflektor rzeczywiście lepiej wykręcić ale jest to 10 minut roboty-wszystko jest ładnie spasowane więc wkładając z powrotem raczej się nie pomylisz i światła są ustawione jak przed wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 > Wymieniałem już 2 razy. Pierwsze starczyły tylko na 10 kkm, drugie GM > przekulały ponad 20 kkm. Tzn. przepalała się tylko jedna ale jak > wymieniam to zawsze komplet. to szybciutko w Astrach montowane były kable oporowe i to zdaje się chroniło żarówki H7 przed szybkim przepalaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 10 kkm to rzeczywiście szybko ale już 20 kkm przy jeździe non stop "na światłach" w tym wielogodzinnej w upale to już chyba nie tak źle. W większości aut H7 są mniej trwałe od H4. Tak się zastanawiam czy te różne żarówki +50 % światła etc nie byłyby wytrzymalsze. Bo H7 padają od wysokiej temperatury, a te wysilone żarówki są tak zrobione że dają więcej światła bo mniej się grzeją. Tak na chłopski rozum kombinuję bo nie znam się na tym w ogóle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 > 10 kkm to rzeczywiście szybko ale już 20 kkm przy jeździe non stop > "na światłach" w tym wielogodzinnej w upale to już chyba nie tak > źle. W większości aut H7 są mniej trwałe od H4. > Tak się zastanawiam czy te różne żarówki +50 % światła etc nie byłyby > wytrzymalsze. Bo H7 padają od wysokiej temperatury, a te > wysilone żarówki są tak zrobione że dają więcej światła bo mniej > się grzeją. Tak na chłopski rozum kombinuję bo nie znam się na > tym w ogóle te + są mniej trwałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sparrowek Napisano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2007 ja wymienialem juz zarowki. Wytrzymaly 2 lata (50km). Obyło sie bez rozbierania calej lampy (w HB) - tylko odkrecenie oslony z tylu i zwolnienie blokady z drutu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.