Skocz do zawartości

Punto 1.2 8V 75km. Sterownik wtrysku IAW 49F.D1 98r.


Pioneer1910

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,w takim punto jak w temacie,mam problem.

W trakcie dnia jak postoi,będzie odpalał zawsze z kopa i jest ok.

Ale często tak co 2 dzień,nie raz co 7dni.Po nocy na dworzu przękręcam kluczyk i załącza się wentylator,auto nie chce odpalić i nie gaśnie kontrolka wtrysku.

Czasem jak odpali to falują obroty,trzymają się na 3tys.

na 1,5 na 2 różnie.

Jak pochodzi,sie nagrzeje tak z 3-5 min jest ok,i juz potem w ciągu dnia sie to nie powtórzy.

Dodam że dziwne jest to,że zawsze na zimnym jak jade obroty bardzo wolno spadają,a nawet przy wciśnieciu sprzegła i zmianie biegu lekko podskoczą.

Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej,tego przy kolektorze ssącym.

Czujnik ten wymieniłem,przewody sprawdziłem,jest przejście na przewodach,styki poczyściłem,wszystkie punkty masowe,podłożyłem silniczek krokowy,potencjometr położenia przepustnicy,dodałem pleciąke masową,i nadal nic,czasem mam spokój na tydzień a czasem jest to co 2 dzień.

Dodam że ten sterownik który mam IAW 49F.D1

steruje też wentylatorem,nie korzysta z czujnika w chłodnicy,nie ma tam nawet kostki na czujnik w chłodnicy.

Jest to rzadkie punto,rzadki sterownik.

podejrzewam uszkodząną właśnie centralkę wtrysku,zwłaszcza że była przez kogoś naprawiana w 2004r. bo jest na niej plomba z datą z centrum napraw komputerów samochodowych.

Czy ktoś miał cos podobnego?

Proszę zaawansowanych o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,w takim punto jak w temacie,mam problem.

> W trakcie dnia jak postoi,będzie odpalał zawsze z kopa i jest ok.

> Ale często tak co 2 dzień,nie raz co 7dni.Po nocy na dworzu przękręcam kluczyk i załącza się

> wentylator,auto nie chce odpalić i nie gaśnie kontrolka wtrysku.

> Czasem jak odpali to falują obroty,trzymają się na 3tys.

> na 1,5 na 2 różnie.

> Jak pochodzi,sie nagrzeje tak z 3-5 min jest ok,i juz potem w ciągu dnia sie to nie powtórzy.

> Dodam że dziwne jest to,że zawsze na zimnym jak jade obroty bardzo wolno spadają,a nawet przy

> wciśnieciu sprzegła i zmianie biegu lekko podskoczą.

> Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej,tego przy

> kolektorze ssącym.

> Czujnik ten wymieniłem,przewody sprawdziłem,jest przejście na przewodach,styki

> poczyściłem,wszystkie punkty masowe,podłożyłem silniczek krokowy,potencjometr położenia

> przepustnicy,dodałem pleciąke masową,i nadal nic,czasem mam spokój na tydzień a czasem jest to

> co 2 dzień.

> Dodam że ten sterownik który mam IAW 49F.D1

> steruje też wentylatorem,nie korzysta z czujnika w chłodnicy,nie ma tam nawet kostki na czujnik w

> chłodnicy.

> Jest to rzadkie punto,rzadki sterownik.

> podejrzewam uszkodząną właśnie centralkę wtrysku,zwłaszcza że była przez kogoś naprawiana w 2004r.

> bo jest na niej plomba z datą z centrum napraw komputerów samochodowych.

> Czy ktoś miał cos podobnego?

> Proszę zaawansowanych o pomoc.

skoro wymeiniłeś czujnik a kable są ok to raczej sterownik umiera , mam taki od bravy 16 jak chcesz to podjedz do pozycze do testów

swoja drogą to są wadliwe sterowniki , jak pracowałem we fiacie i wypuscili w 98 roku ten rodzaj wtrysku to zaraz były powroty , problem leżał w zle zamocowanym sterowniku w jego wsporniku , dokrecenie za mocno uchwytów powodowało przegiecie sterownika i pekanie druku płyty głównej i to zwykle podowowało rózne usterki zwykle brak iskry na dwóch cylindrach , moze u ciebie cos podobnego sie dzieje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro wymeiniłeś czujnik a kable są ok to raczej sterownik umiera , mam taki od bravy 16 jak chcesz

> to podjedz do pozycze do testów

> swoja drogą to są wadliwe sterowniki , jak pracowałem we fiacie i wypuscili w 98 roku ten rodzaj

> wtrysku to zaraz były powroty , problem leżał w zle zamocowanym sterowniku w jego wsporniku ,

> dokrecenie za mocno uchwytów powodowało przegiecie sterownika i pekanie druku płyty głównej i

> to zwykle podowowało rózne usterki zwykle brak iskry na dwóch cylindrach , moze u ciebie cos

> podobnego sie dzieje ??

chyba raz chodził na 3 garach,ale moze to być też winą świec bo były też wtedy nie za ciekawe.

A czy czujnik temp. powietrza nie może być też tego przyczyną?

Że na zimnym obroty wolno spadają?

Od bravy 1.6?

Ale jest taki sam sterownik IAW49F.D1?

Bo ona musi obsługiwać też wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik może być przyczyną ale bardziej stawiam na uszkodzone ECU.

No właśnie,też mi się tak wydaje ale poczekam bo ma mi ktoś załatwic z łodzi taką centralkę,jeśli mu się nie uda to,chyba sie uśmiechnę tu do kolegi z włocławka, ile tam jest ze 100kilometrów do włocławka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba raz chodził na 3 garach,ale moze to być też winą świec bo były też wtedy nie za ciekawe.

> A czy czujnik temp. powietrza nie może być też tego przyczyną?

> Że na zimnym obroty wolno spadają?

raczejm nie

> Od bravy 1.6?

> Ale jest taki sam sterownik IAW49F.D1?

> Bo ona musi obsługiwać też wentylator.

tak płyta głowna jest taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałbym chyba przerobić,uruchamianie wentylatora,taK?

> Czy cos jeszcze?

Kupujesz wiązkę z mpi z kompem 8F.5T i chyba chłodnica do wymiany jeśli nie ma miejsca na czujnik. W 500zł powinieneś się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujesz wiązkę z mpi z kompem 8F.5T i chyba chłodnica do wymiany jeśli nie ma miejsca na czujnik.

> W 500zł powinieneś się zmieścić.

mało bedzie

w iaw 49 f jest układ zasilanie bez powrotu paliwa do zbiornika i ma zwiekszone cisnienie paliwa o 1 bar w stusunku do starych mpi

mysle , że do listy czesci nalezałoby dopisać

komputer , wiazke, pompe paliwa , kolektor dolotowy, przepustnice powietrza , liswę z wtryskami , powrotem paliwa i regulatorem cisnienia i przeowdy paliwowe , pewnie jeszcze o czyms zapomiałem , no i koszt robicizny jeszcze dolicz ok 100 netto w ASO i jakies 50 poza ASO za jedną roboczogodzinę to rachunek troche wyniesie

mysle, ze to nie opłacalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało bedzie

> w iaw 49 f jest układ zasilanie bez powrotu paliwa do zbiornika i ma zwiekszone cisnienie paliwa o

> 1 bar w stusunku do starych mpi

> mysle , że do listy czesci nalezałoby dopisać

> komputer , wiazke, pompe paliwa , kolektor dolotowy, przepustnice powietrza , liswę z wtryskami ,

> powrotem paliwa i regulatorem cisnienia i przeowdy paliwowe , pewnie jeszcze o czyms

> zapomiałem , no i koszt robicizny jeszcze dolicz ok 100 netto w ASO i jakies 50 poza ASO za

> jedną roboczogodzinę to rachunek troche wyniesie

> mysle, ze to nie opłacalne

To znaczy z robocizną to sam bym sobie poradził,bo sam pracuję jako elektryk w ASO w łodzi.

Tylko kwestia pieniędzy na części i czy to jest opłacalne.

Wczoraj podłożyłem inny MAP sensor.

I zmieniłem przewody zapłonowe,te nie były stare ale jakoś mi nie pasowały.

Były BOSCHA power silicone.

Teraz kupiłem Magneti marelli.

i dziś rano odpalił wskoczył na obroty 2tyś i zgasł.

Ponownie odpaliłem i już się to nie powtórzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało bedzie

> w iaw 49 f jest układ zasilanie bez powrotu paliwa do zbiornika i ma zwiekszone cisnienie paliwa o

> 1 bar w stusunku do starych mpi

> mysle , że do listy czesci nalezałoby dopisać

> komputer , wiazke, pompe paliwa , kolektor dolotowy, przepustnice powietrza , liswę z wtryskami ,

> powrotem paliwa i regulatorem cisnienia i przeowdy paliwowe , pewnie jeszcze o czyms

> zapomiałem , no i koszt robicizny jeszcze dolicz ok 100 netto w ASO i jakies 50 poza ASO za

> jedną roboczogodzinę to rachunek troche wyniesie

> mysle, ze to nie opłacalne

Układ zasilania paliwem nie powinien być problemem bo zamiast powrotu i regulatora na listwie będzie to w koszu pompy tak jak ma np. punto mk2/SC mpi. Zastanawia mnie co z tym ciśnieniem? Punto 75 ma 2.5 bara i nie znam żadnego Fire, które ma więcej niewiem.gif Wszystkie znane mi seryjne mpi mają max 3 bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ zasilania paliwem nie powinien być problemem bo zamiast powrotu i regulatora na listwie

> będzie to w koszu pompy tak jak ma np. punto mk2/SC mpi. Zastanawia mnie co z tym ciśnieniem?

> Punto 75 ma 2.5 bara i nie znam żadnego Fire, które ma więcej Wszystkie znane mi seryjne mpi

> mają max 3 bary.

no tak ale i tak cisnienie paliwa bedzie za wysokie , ten reczywiscie chodzi na 3 barach (dane przytoczylem z podobnego IAW4 w 1.6 16V bravo multipla i inne bo tego jest duzo i te chodza na 3.5 bar) wiec to i tak o pół bara za duzo a watpie zeby we flaschu tego sterownika byly zawarte tak duze odchyłki tolerancji parametrów pracy silnika

po co rzezbić auto i ładowac jakis zabytkowy komp jak IAW49 jest lepszy szybszy i bardziej enonomiczny , taki sterownik w uzywce to dziś nieduzy koszt , rozkodowanie to zaden problem nawet nie trzeba immo usówac tylko zrobic zeby sie przyuczyl do tego co jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga,problem z włączającym się wentylatorem zażegnałem,dołożyłem przewód masowy na czujnik cieczy,ten w bloku silnika.

I juz sie nie włącza na zimny tylko przy 97 stopniach.

Ale pozostał problem z odpalaniem.

Nadal jak postoi cała noc to odpala dop za ok. 5 razem.

Co jeszcze może być?

Spadek kompresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwaga,problem z włączającym się wentylatorem zażegnałem,dołożyłem przewód masowy na czujnik

> cieczy,ten w bloku silnika.

> I juz sie nie włącza na zimny tylko przy 97 stopniach.

> Ale pozostał problem z odpalaniem.

> Nadal jak postoi cała noc to odpala dop za ok. 5 razem.

> Co jeszcze może być?

> Spadek kompresji?

pompa paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.