Skocz do zawartości

[Astra f] termostat i przepustnica


smajler

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam dwa pytania odnośnie termostatu i silnika krokowego przepustnicy.

1. Czy termostat (sprawny 100%) jak sie otworzy przy ok 97-98 a pozniej na 95 trzyma, to czy podczas jazdy w trasie on sie domyka, zamyka calkowicie? Jest temperatura ok 5 stopni, caly czas trasa temp 94-95 stopni, ale jak stane na swiatlach to nawet po 30 sekundach widac ze skacze powiedzmy 96, jak postoi dluzej to rosnie. Czy termostat mogl sie domknac calkowicie, albo czesciowo i chlodnica tak szybko nie chlodzi plynu?

2. Czy jak jezdze na lpg 2 gen zrobiona na 1 (wstawiony register) to jak jest zamknieta przepuscnica to ECU otwiera silnik krokowy aby silnik nie zgasl? Czy on to bierze tylko z czujnika pozycji przepustnicy czy dochodzi do tego lambda albo cos jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 otwarcie termostatu nastepuje pod wpływem temp . jeśli rosnie temp to term utwiera się ciut mocniej . w-g danych masz temp początku otwarcia 92* pelne otwarcie to 107*.jednak w chłodnicy masz termowlacznik wiatraka który ogranicza to otwarcie ponieważ już przy 102*startuje wiatrak i schładza dodatkowo . to w przypadku wentylatora jednobiegowego . przy dwu biegowym  bieg wolny to 95*a szybki 100*  gdyby się otwieral do samego końca to przy dalszym wzroście temp by się skrzaczyl

to nie jest zawor 0-1 tylko dynamicznty . caly czas pracuje . jeśli np. temp plynu spadnie poniżej 92*to wówczas termostat będzie się zamykal . na str ww.termostat.pl masz wykres jak dzialaja termostaty . w czsie postoju to nie termostat się zamyka tylko pogarszają się warunki chłodzenia -brak strumienia powietrza przez ożebrowanie chłodnicy . temp rosnie az do wlaczenia wentylatora i temp spada . i tak wkolo Macieju .

2 gdyby ci ecu zamknal krokowca na postoju to silnik by ci zdechl . i obojętne czy na pb czy lpg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o pierwsze pytanie to przed wymiaan nie widzialem zeby sie jakos tak szybko grzal do 100 stopni jak stoje. To bylo zauwazalne po wymiane termostatu z rozrzadem. Wiatrak wlacza sie przy 100 stopniach zawsze wiec czjnik jest ok i wskaznik na zegarach tez. Musi cos byc z tym termostatem bo jak jest 5 stopni i w ciagu 30 sekund zauwazaalne jest jak rosnie temp to chyba jak jest tak zimno to chlodnica byla by w stanie oddawac cieplo. Musi tam byc delikatnie tego plynu puszczane ze schladza go tak powoli ze zdazy sie gotowac. Wymiana termostatu troszke nie na reke bo pasek rozrzadu trzeba zdejmowac ;/ a troszke to denerwuje ze w 5 stopanich a nawet 0 czy ujemnych on potrafi 100stopni na postoju lapac.

Co do pkt2 to ze silnik zdechnie to wiem, chodzilo czy lpg ma jakis wplyw na to, rozumiem ze nie tak jak myslalem. Czyli dziala to poprzez odczyt czujnika polozania? A jak dziala ssanie? Ponizej 70 stopni plynu wlacza sie ssanie i wtedy leci dodatkowy dotrysk paliwa czy otwiera sie dodatkowo krokowiec zeby powietrza wiecej szlo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, wymieniałeś termostat przy okazji rozrządu. Pompę też wymieniłeś? Czy temp. spada gdy podniesiesz obroty na postoju?

Płyn nie zagotuje się przy 100°C.

W tym silniku nie ma ssania. Obroty są zależne od temp. chłodziwa. Im cieplej, tym krokowy bardziej przymyka kanał obejściowy i silnik zwalnia. Zmiany są płynne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozrzad calkowity, pompa pasek, napinacz, termostat. Wczesniej mialem inny termostat Vahler i zmienilem na Vernet albo odwrotnie. Wczenisje z wysoka temperatura nie byla a po wymiane pierwsze kilka km juz widzialem ze ta wskazowka cos inaczej pokazuje temp, jak stary termostat wsadzilem do wody i gotowalem to widzialem ze on sie otwieral wiec tez dzialal. Jak stoje w meijscu i daje po obrotach to delikatnie moze spadnie, po zaraz czym wrecz wzrasta jakby cieplo z tego plynu nie bylo odprowadzane. W lecie rozumiem 40 stopni silnik sie nagrzeje na postoju szybko ale w zimie. No chyba ze pompa szwankuje, ale w czasie jazdy 95 trzyma caly czas wiec przepycha ten plyn pompa.

 

Co do ssania to pytalem, bo zastanowilo mnie czy jak jest zima to jadac na 1 Gen LPG to nic mieszanki lpg nie  reguluje i czy czasem przez ta chwile (moze i dluzsza zanim sie nagrzeje) nie jest uboga mieszanka. W 2 gen ktokowiec lpg to regulowal zle cos padlo i tak od roku jest juz register ale moze warto powrocic do 2 Gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie szukaj dziury w całym, tylko ciesz się z ciepła ;).

II gen. będzie zawsze lepsza od pierwszej.

No tak ale w lecie to denerwuje jak po miescie prawie caly czas jak staje w korkach to chodzi wiatrak. Co prawda pochodzi 30-60s i spada o te 2-3 stopnie i tak w kolko ... A co do tego ze lepsza to wiem, ale czy bedzie uboga mieszanka? To ze jak gwaltownie dodam gazu to wiem ze leci uboga przez ta sekundke, ale czy np zanim auto sie zagrzeje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie, bo przy wyższych obrotach masz troszkę większe podciśnienie. W praktyce, póki nie sprawdzisz, to się nie dowiesz.

A może Ty masz chłodnicę przytkaną? Włącznik wentylatora jest w chłodnicy i skoro się włącza, tzn że termostat się otwiera i woda leci na duży obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No od tego trzeba zaczac ze nie jest ona oryginalna, kiedys astera zaliczyla dzwona w hak :) takze mechanik wstawil jakas ale nie wiem jaka, ale nowa zamiennik. Termostat otwiera, czuc po wezu, wiatrak wlacza sie zawsze przy tych 100 stopniach. Termostat wymianialem po wymianie uszczelki pod glowica, ale nie plukalem ukladu z oleju ktory mogl tam wpadac, ale nie widzialem w zbiorniczku aby go tam duzo bylo, bardziej plyn wpadal w olej a nie odwrotnie, ale moze co innego przytyka ta chlodnice, muchy sa powbijane, balem sie plukac jakims flusherem bo balem sie ze cos sie rozszczelni itp... A przed wymiana termostatu nie zauwazalem takich efektow, zmienil sie tylko termostat wiec moze to on nie otwiera sie na tyle co powinien tylko mniej, a na czucie ciepla to zawsze chlodnia i waz bedzie cieply bo plyn cieply.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie mam dwa pytania odnośnie termostatu i silnika krokowego przepustnicy.

1. Czy termostat (sprawny 100%) jak sie otworzy przy ok 97-98 a pozniej na 95 trzyma, to czy podczas jazdy w trasie on sie domyka, zamyka calkowicie? Jest temperatura ok 5 stopni, caly czas trasa temp 94-95 stopni, ale jak stane na swiatlach to nawet po 30 sekundach widac ze skacze powiedzmy 96, jak postoi dluzej to rosnie. Czy termostat mogl sie domknac calkowicie, albo czesciowo i chlodnica tak szybko nie chlodzi plynu?

2. Czy jak jezdze na lpg 2 gen zrobiona na 1 (wstawiony register) to jak jest zamknieta przepuscnica to ECU otwiera silnik krokowy aby silnik nie zgasl? Czy on to bierze tylko z czujnika pozycji przepustnicy czy dochodzi do tego lambda albo cos jeszcze?

1. normalnie nagrzany silnik odczas jazy trzyma mi ok 93-95 stopnie (z tego co pamietam to termostat ma temp. poczatkiu otwarcia ok. 92 st\c a pełne otwarcie cos ok 105stC, na swiatlach to ponad 95, a w lecie to przed 100 st.C włącza sie wentyl...

2. jak pytasz o obroty na biegu jalowym to przepustnica jest zamknięta, a powietrze idzie przez otwierajacy sie silniczek krokowy, co do gazu to na reduktorze jest tzw by-pass wolnych obrotów i jedna ze śrub ktorą reguluje się ilość gazu na wolnych obrotach....

ps jak Cię denerwuje wysoka temp płynu to możesz zmienić na termostat na nowy o niższej temp początku otwarcia np 87stC....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.