Skocz do zawartości

Pidu

użytkownik
  • Liczba zawartości

    388
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    EX / ZS

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Pidu's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

16

Reputacja

  1. Black & Decker BDJS450 z kompresorem. Cena około £80-100. Kupiłem z 5 latemu, dał radę odpalić benzynowe 4.4l V8 i garść różnych mniejszych, diesele max co próbowałem to 2l, ale to nie kres możliwości. Kompresor jest wydajny i też się przydaje.
  2. Pidu

    EV AK Pionierzy!

    Nie będę szedł w zaparte, bo rzeczy się zmieniają, ale to co przytoczyłeś pojawiło się w artykule jakieś 2 miesiące temu i forumowicze RZOC zweryfikowali u źródła - Renault UK - jako fake. Jest spory wątek na ich stronie FB. Podane koszty w artykule i deprecjacja to kopia z umowy wynajmu baterii i dotyczy jej wartości m.in. do ubezpieczenia. Wedle mojej wiedzy od tego czasu nic się nie zmieniło, ale nie śledzę aż tak gorliwie. Gdzie znalazłeś takie info?
  3. Pidu

    EV AK Pionierzy!

    Nie wiem jak w PL, w UK jest opcja wynajmu baterii lub baterii na własność (model i - jako taki musi być zamówiony z fabryki). Nie ma opcji zmiany leasingu na własność (wykupienia baterii), przynajmniej w tej chwili.
  4. Pidu

    EV AK Pionierzy!

    Jestem wrażliwy na hałas i żadne Zoe którym jechałem nie hałasowało od uszczelek przy prędkościach autostradowych. Osobiście bardzo lubię dźwięk przy przyspieszeniu, jest bardziej słyszalny w motorach Q niż R. W kwestii mocy właśnie wszedł na rynek model 110KM z motorem w wersji R. Cena za nowy uważam że jest wysoka, na wyspach używka w wieku 1.5 - 2 lat i przebiegiem była do kupienia w bardzo atrakcyjnej cenie, ale to się zmienia od roku i ceny poszły do góry o jakieś 20%.
  5. A to jest MK3? Jeśli tak to wygląda, że da się dołożyć tempomat. http://www.fordownersclub.com/forums/tutorials/article/274-retrofitting-original-cruise-control-on-a-focus-mk3/ Swojego czasu jak mialem MK2 podobnie mówili w kilku ASO. Ale znalazłem takie, w którym jak wyjaśniłem co trzeba zrobić (na podstawie info z neta) się podjęli. Fakt, że przekładkę kierownicy i poduszki robiłem sam. Nie wspomnę, że byli zadowoleni, bo podobno sporo klientów się o to pytało, ale oficjalnie ford nie ma procedur.
  6. Widać, że masz swoją opinię na ten temat i jej nie zmienisz, ale zaczynasz nam tu cuda udowadniać. "Fasolki" Ludzie robią tysiące km z pływakami i o takich cudach nie słyszeli. Nikt Cię nie namawia do stosowania tego rozwiązania, ale daj już spokój.
  7. Właśnie o tym zgrubieniu pisałem - nie pasuje idealnie, ma luz. Zanim napisałem poprzedniego posta sprawdziłem to przymierzając nakrętkę - zarówno felga jak i nakrętka fabryczne. Gdyby nie centrowanie byłby luz obwodowy.
  8. A co niweluje zapas w przypadku fabrycznych śrub i nakrętek z podkładkami płaskimi? Citroen, Peugeot, Nissan, Toyota, Lexus i zapewne kilka innych firm. Na przykładzie Lexusa - stosowane są nakrętki z płaską podkładką, podkładka ma niewielki luz w otworze w feldze, podobnie jak część nakrętki poniżej podkładki, która wchodzi w otwór w feldze (o szpilce nawet nie wspomnę bo otwór jest kilka milimetrów większy od jej średnicy). Mało tego - moment ich dokręcania to tylko 103Nm, większość aut ma moment dokręcania większy. Czym ta sytuacja różni się od zastosowania śrub pływających w komplecie z felgami z odpowiednimi pierścieniami centrującymi?
  9. Chętnie poczytam rozwinięcie powyższej wypowiedzi.
  10. Heh. Kolega może nie do końca jasno się wyraził, ale IMVHO nie chodziło mu o średnicę otworu centrującego. Podane 108 i 112 to typowe rozstawy śrub. Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  11. Nie wyda. Podkładka w śrubie pływającej nie ma tyle luzu, żeby prawidłowo ułożyć się w feldze przy takiej różnicy rozstawu śrub. Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  12. Pidu

    Klasa B lub C

    W CT w zależności od nawierzchni słychać opony. Może być nieprzyjemnie, za chwilę gładki asfalt i błoga cisza.Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  13. Pidu

    Klasa B lub C

    Nie jestem pewien, z czego to wynika. Nie są to jakieś kolosalne różnice, około 0,5-0,8 litra na 100km na niekorzyść CT. Miałem okazję przez kilka dni jeździć Aurisem i Priusem, pokonywałem stałe trasy, które normalnie robię CT i takie były wyniki. Jest to zresztą zbieżne z tym, co można znaleźć na forach.Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  14. Pidu

    Klasa B lub C

    Wiem wiem. Ale to pokazuje, że nie wszystko stracone w eurokołchozie, choć w sumie UK to już jedną nogą poza nim. Może jeszcze w przyszłości da się kupić V8 nie myśląc, że zamiast na paliwo wyrzucisz 500 funtów na road tax. U Was nie mówi się nic o tego typu zmianach?
  15. Pidu

    Klasa B lub C

    Swoją drogą w UK od przyszłego roku zmieniają się zasady naliczania podatku drogowego dla nowych aut. Emisja będzie robić różnicę przy rejestracji auta, a później co roku 140 funtów od auta niezależnie od emisji (poza elektrykami - te nadal nie będą opodatkowane). Właściciel nowej hybrydy będzie do tyłu po wejściu przepisów, ale każdy większy silnk benzynowy czy diesel będzie znacznie mniej kosztował rocznie. Tyle, że jak pisałem dotyczyć to będzie tylko nowych auta zarejestrowanych po dacie granicznej w 2017.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.