Skocz do zawartości

Tasior

użytkownik
  • Liczba zawartości

    165
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Zainteresowania
    Od A do Z

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Tasior's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. > no własnie też tak sądze po dzwiękach. > da się to " prostowanie" zrobić bez rozszczelniania układu? Gdzies kiedys czytalem ze wazna jest szczelina na sprzegielku pomiedzy jego tarcza a kolem pasowym. Majac podniesiony samochod i gdy recznie obracalem tarczka ktora jest przykrecona do walka kompresora zauwazylem ze ma bicie gdyz szczelina raz byla wieksza raz mniejsza . Plaskim srubokretem troche porozpychalem tarczke i zzczelina sie wyrownala chociaz nie na 100% ale poprawilo sie startowanie kompresora > oj wyje. to sprzęgło sie kończy. może by wymienić samo sprzęgło? czy to się wiąże z kompletną > regenreacją sprężary? Jak wyje tylko na wlaczonej klim7e to niestety jest to kompresor bosprzeglo jest w tym mo ecie spiete na sztywno elektromagnesem > a swoją drogą auto ci sie nie grzeje jakos mocno? u mnie b.szybko nabiera temperature. trzyma ją > jednak na poziomie. po ostatniej wymianie olej zrobił się szybko czarny.
  2. U mnie jest dokladnie tak samo Na zimnym silniku i w tem okolo 20 25 stopni rusza od razu W czasie upalow jak sie silnik rozgrzeje rusza po kilku sekundach czasem kilkudziesieciu a zdazy sie ze i nie ruszy. Z zalancza sie przekaznik bo to sprawdzilem prawde mowiac nie spradzilem czy za kazdym razem gdy klima nie chce zastartowac jest napiecie na cewce elektromagnesu ale zakladam ze tak z racji dzialajacego przekaznika Obstawiam ze winne jest u mnie sprzeglo elektromagnetyczne na kom9resorze gdyz poprawilo sie troche po "prostowaniu" tarczy sprzegla. Kompresor tez wg mnie dosyc glosno pracuje W pewnym sesie "wyje"
  3. > Jest on w oryginalnym peszlu, u mnie już trochę sfatygowanym czasem. > Jaki masz silnik? Z16xep dosyc zadki i niecalkiem lubiany
  4. > Witam. Mam taki zagubiony kabelek i nie mogę zlokalizować jego przeznaczenia. Wychodzi on z okolic > wiązki elektrycznej przy cewce zapłonowej (zaznaczony większą żółtą strzałką). > Silnik to 1.6xep. Wiecie gdzie powinien być podłączony? Dzięki za podpowiedzi Witam A jest on jak by oryginalnie zaizolowany ? Mam co prawda astre g i tez przypadkiem znalazlem taki kabelek "luzem" Myslalem ze moze juz ktos wczesniej cos odciol.Ale teraz troche mnie uspokoilez
  5. Witam. Zastanawiam sie nad zakupem elektrycznego sekatora na działke. Co powiecie o czyms takim Bosch . Szukam czegos w granicy 150-300 pln . Nie musi to byc sprzet najwyzszej polki ale co by po przyciekiu 15 iglakow nike trzeba bylo go wymieniac. Moze cos polecicie .
  6. > to sprawdz czy jest to dokładnie przy 20 km/h > ten brzęk pojawia się po kazdym odpaleniu silnika i przekroczeniu 20 km/h > a masz ESP ? > EDIT: jak możesz to popraw to "też" bo trochę bije po oczach Nic mi nie wiadomo aby było ESP tylko ABS - Wersja N-Joy. Ewidentnie słychać to w okolicy kolumny kierowniczej . Takie delikatne szurnięcie Co do prędkości to muszę sprawdzić . Myślałem już że jest to powiązane z kręceniem kierownicą podczas manewrowania - coś np w manetce kierunkowskazów lub wycieraczek ale to raczej nie to
  7. Nie wiem co to ale w mojej astrze też po ruszeniu jest takie drobne brzękniecie . Jak by dzwięk cieniutkiej sprezynki . Tylko i wylacznie zawsze po ruszeniu . Ciągle mnie to zastanawia Silnik to Z16XEP
  8. > Albo ECU zaczyna świrować jak to astra G ma w zwyczaju. W sumie to by była najgorsza z możliwości . Oby nie
  9. > Po drodze nie ma żadnych złączek. Wiązka idzie bezpośrednio do ECU. > Piny 29 i 43 w złączu bliżej pokrywy zaworów. Dzięki. Mówisz bliżej pokrywy , czyli ta która ma przewody z lewej strony patrzac od przodu ? A powiedz mi piny są opisane numerami w EUC czu sa numery na zlaczu ? Odpinałem to już kiedyś ale nie pamiętam .
  10. > Czujnik, albo instalacja. Paliwo nie ma z tym nic wspólnego. Tak myślałem że to czysty przypadek. Wiesz może gdzie idąc od wtyczki na rurze za filtrem powietrza sprawdzać po kolei instalacje? Gdzie jest koniec wiązki? W ECU?
  11. Witam Posiadam Astre G z silnikiem z16xep. W czasie jednej trasy 950 km zaswieciła sie kontrola silnika (nie ta z kluczykiem ) . Auto jechało bez zmian - tylko sie zapaliła kontrolka . Stało się to po zatankowaniu paliwa 95e10 na niemieckiej stacji . Od tankowania minelo moze jakies 30-50 kilometrow .Wczesniej przejechalem około 600 kilometrow na polskiej 95 Mysłałem ze może jest to jakiś błąd sondy lambda spowodowany właśnie tym paliwem Jednak po "wymiganiu kodu" wyszło miże jest to 0110 czyli błąd czujnika temp pow zasysanego . Poruszałem kablami przy czujniku , przy kompie i po kilku odpaleniach auta kontolka zgasła. Jednak po kilkudziesieciu kilometrach znowu zaswiecila z tym samym bledem ale po paru odpaleniach sama zgasła . W drodze powrotnej na normalnej 95 na przestrzeni ponad 900 kilometrow blad nie wystapil. I teraz moje pytanie: Czy taki blad moze byc zwiazany z tym paliwem a może to tylko zbieg okoliczności i niedomaga czujnik lub instalacja ( wiem ze poprzedni wlasciciel mial problemy z wiazką przy kompie) Czy moze żle zidentyfikowalem błąd i nie był to błąd czujnika temp pow zasysanego ( bylo 10 migniec , jedno , jedno i znowu 10 ). Mam nadzieje iż w miare składnie opisałem to o co mi chodzi. Macie jakieś pomysły ? Dzięki i pozdrawiam
  12. > Jak w temacie - sprzedam. Cena... 20zł? Lewe ? Prawe ? I gdzie?
  13. > Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach. > Cytuje post z w/w forum: > "Witam. > Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G. > Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN > i tempomat jest po szynie CAN. > W Astrze G szyny CAN nie ma. > Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad > schematami i nic nie znalazłem. > Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego: > W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE) > ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE). > Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?" > Koniec cytata. > Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP. > Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we > wtyczce czy nie? > Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie Witam szanowne grono. Bardzo zaciekawił mnie ten post . Jestem jednym z nielicznych szczęśliwych albo i nie posiadaczy Z16XEP w astrze G Mógłby ktoś potwierdzić możliwość montażu tempomatu w mojej astrze . Ewentualnie podpowiedzieć gdzie poczytać Bo o tym silniku to wyjątkowo mało jest a jak już to raczej mało pochlebnie Dzieki
  14. Tasior

    Astra G . Wątpliwość

    > Dobrze myślisz. > Ale nie oznacza to od razu jakiejś katastrofy No Chyba że jest to np cofniecie licznika o 100 000 > Do tego auta jest jeszcze nowszy soft niz 012 > http://tis2web.service.gm.com/tis2web/?t...mp;bm=_top#_top Kurcze link nie dziala
  15. Witam. Mam do was prośbę . Miałem możliwość podpięcia mojej Astry kablem OBDII od VW i niestety generalnie próby spełzły na niczym prócz jednej rzeczy. Opel-Tech 2 odczytał info z ECU ___________________________ Udana inicjalizacja ECU. Keyword 2031 protokol Keyword #1: EF Keyword #2: 8F Nr VIN: W0L0TGF4835188982 Kod naprawczy lub Nr seryjny tester:S001005782 Data programu: 20080509 Nr części producenta: Nr części OPEL GM: 12211330 JW Nr wersji programu ECU: FHRS Wersja programu ECU:0012 Nr typu sprzętu ECU: D03028 Typ silnika ECU: Z16XEP Kod naprawczy kalibracji lub Nr seryjny testera kalibracji: 1E53 Data kalibracji: P0903A23 Nie ma zapisanych usterek! ____________________________________ Nie można był przejść do żadnych modułów pomiarowych a szkoda . Mam jednak pewną wątpliwość wg powyższego opisu jest data programu z 2008 roku a moja astra jest 2003. Czy dobrze myśle i było coś grzebane przy ECU . Dziękuję i pozdrawiam Dosiego Roku
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.