Jump to content

wicia

użytkownik
  • Content Count

    4207
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3d 3h 49m 4s

Community Reputation

27 Normalny

About wicia

  • Rank
    weteran
  • Birthday 03/19/1982

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    WPR
  • Zainteresowania
    czy ja wiem...
  • Car
    Francuski i Niemiecki
  • Motorcycle
    Japoński

Recent Profile Visitors

667 profile views
  1. Na "profesjonalnych" portalach jest narracją że można jeździć 14 dni jeżeli dowód nie zostanie zabrany przez diagnoste. Dla mnie jednak auto nie ma przeglądu i w razie W ubezpieczyciel może robić problemy. Przy kontroli podobnie.
  2. no właśnie, z tego co widzę po pierwszych odpowiedziach to nie jest to jednoznaczne.
  3. Pewnie było ale nie mogę odszukać. W sieci też informacje są nieprecyzyjne. Jeżeli pojazd nie przeszedł pozytywnie okresowego badania na stacji diagnostycznej mamy dwie możliwości: 1. Usterka zagrażająca bezpieczeństwu - dowód zostaje zatrzymany na SKP i przekazany do WK 2. Usterka niezagrażająca bezpieczeństwu - wystawiane jest zaświadczenie o negatywnym wyniku i 14 dni na usunięcie usterki. Czy w ciągu tych 14 dniu można poruszać się samochodem ? Czy z prawnego punktu widzenia jest to legalne ?
  4. Nie wiem, może zareagował ale nie "znają się" z rzeczoznawcą jak chłopaki w innych warsztatach i nic nie wskórał. Może nie zareagował jak sugerujesz - nie było mnie przy tym. Pytanie jak teraz do tego podejść na etapie jaki jest obecnie.
  5. jakie rozwiązanie sugerujesz? interesuje mnie opcja bezgotówkowa
  6. Rozliczenie bezgotówkowe - takie zgłosiłem. Serwis zrobił wycenę i zgłosił ubezpieczycielowi zgodnie z zasadami. Ci przysłali swojego rzeczoznawcę i on zastosował potrącenia. Nie ma żadnych zapisów w OWU na temat potrąceń. W OWU są takie zapisy: Wariant Serwis – gdzie likwidacja szkody częściowej odbywa się wg zasad określonych w § 13 ust. 4-6, § 13 USTALENIE WYSOKOŚCI ODSZKODOWANIA 4. W przypadku zawarcia Umowy w Wariancie Serwis, ustalenie wysokości odszkodowania przy Szkodzie częściowej następuje zgodnie z dyspozycją Ubezpieczonego: na podstawie wyceny dokonanej przez Ubezpieczyciela (zgodnie z zasadami opisanymi w ust. 6) lub na podstawie faktur lub rachunków poświadczających fakt naprawienia pojazdu. W przypadku wyboru przez Ubezpieczającego wariantu ustalenia wysokości odszkodowania na podstawie wyceny, pomimo przysługującego mu prawa do ustalenia wysokości odszkodowania na podstawie faktur lub rachunków poświadczających fakt naprawienia Pojazdu, wysokość odszkodowania ustalana jest wg zasad opisanych w ust. 6. 5. Przy ustalaniu wysokości odszkodowania w Wariancie serwis uwzględnia się ceny nowych Części oryginalnych. Zastosowanie mają również poniższe zasady: 1) jeżeli wysokość Szkody ustalana jest na podstawie faktur, rachunków, koszty i sposób naprawy Pojazdu należy przed przystąpieniem do naprawy uzgodnić z Ubezpieczycielem, 2) Ubezpieczyciel zastrzega sobie prawo do weryfikacji faktur, kosztorysów i rachunków w zakresie kosztów Części oryginalnych (zgodnie z § 2 ust. 3) i robocizny, w oparciu o powszechnie stosowane przez rzeczoznawców programy do kosztorysowania (Audatex, Eurotax, DAT), jednakże z zastrzeżeniem, iż zawarte w nich ceny nie są wyższe niż ceny u oficjalnych przedstawicieli producentów pojazdów. Nie uważa się za należne odszkodowanie w tej części stawki za roboczogodzinę, która przekracza wysokość średniej arytmetycznej stawki stosowanej w warsztatach naprawczych o tej samej kategorii co warsztat naprawczy, z którego pochodzi weryfikowana faktura, kosztorys lub rachunek, na terenie powiatu lub miasta na prawach powiatu, w którym naprawiany jest Pojazd, 3) Ubezpieczyciel przed wypłatą odszkodowania zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zgodności dokonanej naprawy z zakresem i kwalifikacją uszkodzeń określonych w ocenie technicznej, 4) w przypadku stwierdzenia niezgodności dokonanej naprawy z zakresem i kwalifikacją zawartą w ocenie technicznej, Ubezpieczyciel ustala rozmiar szkody w oparciu o faktycznie wykonany zakres i sposób naprawy w zakresie nie większym niż określony w protokole szkody sporządzonym przed przystąpieniem do naprawy,
  7. Autem jeżdżę, więc mogę wycofać zgłoszenie. Ale, nawet jak zmienię warsztat to AXA już drugi raz rzeczoznawcy nie wyśle na oględziny skoro już to zrobili. Co mi da zmiana warsztatu ?
  8. Warsztat wybrałem chyba jeden z większych w okolicy, z autoryzacją z takim właśnie zamiarem. Efekt jak opisałem.
  9. Polisa AC: Wariant serwis, odszkodowanie według cen części oryginalnych, udział własny 0% Szkoda - przedni zderzak. Wstawiłem auto do warsztatu na naprawę bezgotówkową. Rzeczoznawca zastosował w wycenie potrącenie 30% w zderzaku i 50% w kratce wlotowej powietrza: "uszkodzenia nie związane ze szkodą" Przed szkodą ja nie widziałem żadnych uszkodzeń, acz nie wykluczam, że takowe były i zostały naprawione. Auto 8 lat i jestem właścicielem od 2 lat. Suma summarum aby naprawić szkodę muszę dopłacić jeżeli warsztat ma to naprawić. Na moje powinni naprawić szkodę aby przywrócić auto do stanu przed szkody. Czy AXA, bo o tym ubezpieczycielu mowa, ma prawo do takich potrąceń? Jak dalej to ugryźć ?
  10. Jestem zwolennikiem zmiany co rok, ale sensu w tym przypadku i ja nie widzę poza komfortem psychicznym.
  11. A jak szanowne grono zapatruje się na lekko inny przypadek. Diesel z DPF (zawsze wypalany w jeździe) Jeżdzony tylko w trasy Odpalany 2-3 razy w miesiącu Przebieg 5kkm rocznie Czy wymiana co 2 lata to Januszowanie?
  12. dzięki za pomysły, podpytam speców od parapetów. google wypluwa minimalną grubość 20mm vs to co teraz jest 16mm. Może mają inne grubości .
  13. przetrwało 10 lat więc nie ma dramatu. Corian, konglomerat to z tego co widzę ma grubość minimum 20mm więc nie bezie równej płaszczyzny z umywalką. Zatem zostaje MDF zamówiony na wymiar.
  14. Wziął się i popsuł, na jednej krawędzi pękł lakier i wilgoć zrobiła swoje. U producenta brak takiego modelu aby kupić i wymienić. Gdzie szukać takiego materiału żeby dorobić na wymiar? W Leroy/Castorama mają płyty ale po przycięciu brzegi oklejają więc nie nadaje się to do łazienki. Musi być przycięte, frezowane i polakierowane (tak obstawiam). Może jakaś alternatywa prosta dla takiego blatu ?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.