Jump to content

electrix

użytkownik
  • Content Count

    1024
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Normalny

6 Followers

About electrix

  • Rank
    Mechanik
  • Birthday 10/13/2010

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wałbrzych
  • Zainteresowania
    Elektronika, mechanika, motoryzacja

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. > O, to teraz będziemy mieli krótką dyskujsę merytoryczną Chłoopaki z DP-engineering w NL > uważają dokładnie na odwórt, tzn. stosują do stuku tylko sprzęt "mechaniczny". Nie ma się co rozpisywać, testowałem i jedno i drugie rozwiązanie - tak więc co kto lubi. A mój sprzęt jeszcze mnie nie zawiódł, nawet gdy stroiłem praktycznie na granicy stuku jedno CC 16V ITB jeżdżone z dodatkiem etanolu na dzień przed wyścigiem górskim > Przecież to napisałem. > No właśnie i tak i nie, bo jak gdzieś jest niewykryty babol to go po prostu powielasz Teoretycznie tak, ale nie dop
  2. > Widzisz, właśnie o to chodzi, że nie o bary chodzi, nie tu jest problem ze sterownikami, "bary" to > kwestia dobrego i bezpiecznego wystrojenia i podlega ogólnym dobrze znanym zasadom (tak, > trzeba mieć AFR i słuchawki, zakładam, że każdy oprócz Glacy z UKP to wie ). Słuchawki są mało wygodne i czasem pojedynczych dźwięków można nie wychwycić. Detektor podłączany do laptopa z funkcją wizualizacji i logowania jest lepszy Do tego proponuję podgląd parametrów silnika podczas strojenia z poziomu diagnostyki. > Gorzej jest jak zmuszasz program, fabrycznie precyzyjnie wyst
  3. > Dziękuję za życzenia > Nie rozumiemy się (jak zwykle mi się zdarza, wygląda na to, że mam problemy z wysławianiem się ). > Nie mam absolutnie pretensji o to, że używasz moich definicji (na marginesie, jest to poniekąd > soft, bo dobra definicja załatwia sprawę, mapki podłubać trudno nie jest, Jeżeli ktoś robi moda na wyczucie, nie używając żadnych dodatkowych urządzeń pomiarowych do AFR, detekcji stuku itp. to jest to wręcz niemożliwe, żeby zrobić to prawidłowo. > ale tak, prawdziwy > "softu" siedzi w środku). Dokładnie po to się nimi podzieliłem, a te, któ
  4. > Nie ja, niestety (bądź stety) nie korzystałem z usług, o swoje programy turbo dbam sam, nie znam, > korzysta z i reklamuje się używając mojego softu, więc dla mnie nadal "ktoś", ale tak, imię > obiło się o uszy. Nie neguję kogokolwiek umiejętności strojenia, jestem pewien, że jego > programy produkują mnóstwo kóniuf i zwijają asfalt (a o to głównie chodzi 99% gawiedzi > turbowej), sam fakt ogarnięcia programu od 16V w celach turbo dużo świadczy, bo ten program to > g. d. i kamieni kupa. > Chodziło mi raczej o to, że widziałem takie programy turbo oparte
  5. > Bo potrzebuje sterować silnikiem o innej pojemności niż 1,1 przy zachowanej funkcjonalności > fabrycznego ECU IAW 4AF odczytuje i zapisuje się bez problemu
  6. > Dobra teraz troche z innej beczki. Czy wydajnościowo t28 wiela sie różni od GT28 na przykład? Bardzo wiela GT28 ma sporo większy potencjał, ale i większe wymagania co do przepływu powietrza w silniku. Bez pojemności 1.6 nawet bym do niej nie podchodził, bo po prostu jej nie wykorzystasz, i co ważniejsze, nie będzie nawet pracowała w jej optymalnym punkcie wydajności
  7. > Szczególnie w przypadku VR\\\'a, gdzie masz 6 garów Zgadza się, rozpędziłem się trochę i zapomniałem, że nie chodzi o Cento > Nie martw się, wiem o co chodzi w tym wszystkim, a i \\"nieco\\" praktyki też odbębniłem w życiu Ja również, więc
  8. > Panowie powiedzcie mi jedna rzecz, jezeli zamienilem zeliwo na mniejsze pojemnosciowo ( zeliwo > zostalo przerobione, tak ze jest identyczne w miejscu do okola wirnika ) to zmienia sie mapa > takiej turbiny ??? Mapa turbiny jako części gorącej to tak. Ale mapa wydajności kompresora, czyli części zimnej już nie
  9. > Tak się składa, że jeśli z 2 kolektorów zrobisz "słonia" w wejście sprężarki, to akurat się > układają w idealnie działającego TS'a. No i nie musisz robić kolektora od podstaw, tylko są > łącznik 2 w 1. > Generalnie nic prostszego - robiłem już 2 sztuki takich wydumek i działa bardzo dobrze. No właśnie chodziło mi tylko o to, że wyloty z 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny być rozdzielone aż do samego wejścia turbiny
  10. > No i są to twin scrolle, więc wstaje też dosyć wcześnie Pod warunkiem zrobienia do tego TSa odpowiedniego kolektora
  11. > Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej
  12. > kogo tu przywialo Tak, to ja
  13. > jak zakładasz T to zrob tak żeby kompresja była w okolicach 10b i będzie grejt, przy 14 upg będzie > Ci co chwila padać Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika.
  14. > To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek > Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda? Prawda Ciśnienie może się zmieniać np. przy różnych ustawieniach rozrządu.
  15. Peugeot 306 S16 '94r., wiśniowy metalic. Przebudowany na rajdówkę Wałbrzych
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.