Jump to content

Florydziak

użytkownik
  • Content Count

    20126
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51
  • Time Online

    4d 5h 19m 18s

About Florydziak

  • Rank
    właściciel oceanu
  • Birthday 01/01/1971

Profile Information

  • Name
    Marek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Bagna
  • Zainteresowania
    Samochody! Rakiety! Kobiety! Alkohol!
  • Car
    V8 + plug-in hybrid

Recent Profile Visitors

5662 profile views
  1. Florydziak

    Chińczycy stawiają na wodór

    https://m.theepochtimes.com/chinas-electric-vehicle-industry-hit-hard-by-sudden-policy-shift-as-beijing-turns-toward-hydrogen-fuel_2865743.html/amp?__twitter_impression=true chiny zdecydowały ze samochody elektryczne korzystające z akumulatorów litowych są nie dobre dla środowiska i przyszłość jest w samochodach napędzanych wodorem. W przyszłym roku Chiny likwidują wszelkie subsydia jakie dostają elektryczne.
  2. Firma miała katastrofalnie kiepski 1 kwartał 2019. Popyt w Europie i Chinach na 3 jest znacznie niższy niż oczekiwano. Popyt w USA się załamał. Wersja za $35K okazała się niemożliwa do wyprodukowania i z niej zrezygnowano. Gwałtownie zmiany polityki cenowej powodują ze klienci wola poczekać zamiast kupić samochód i następnego dnia się dowiedzieć ze mogli kupić taniej. Ciekawe ze w przypadku innych samochodów nikomu to nie przeszkadza. Tesla zaproponowała leasing trójki ale na tak niekorzystnych warunkach że raczej wielu chętnych nie będzie. Wszyscy się spodziewają poważnych obniżek cen w celu pobudzenia popytu. A oczekiwania deflacyjne są zawsze zabójcze dla firm. Do tego trójka ma bardzo dużo negatywnej publicystyki - każdy problem jest nagłaśniany. Wg. wstępnych danych sprzedaż w kwietniu jest nadal bardo kiepska. Szkoda, bo gdyby nie spieprzono planu wprowadzenia trójki do produkcji, to Tesla mogła być potęgą na rynku samochodów. Jednak ekscentryczne pomysły Muska (ratowanie brata z problemów SolarCity, w pełni zautomatyzowana fabryka itp.) były niezwykle kosztowne i możliwe że utopią Teslę.
  3. Florydziak

    Rewolucyjna skrzynia biegów

    O ile pamiętam to któraś z Corvette miała taki wynalazek.
  4. Florydziak

    Pierwsze 2000 mil Volvo XC60 T8

    Jak naciśniesz trochę to się powoli posuwa. Jak naciśniesz bardziej to szybko.
  5. Florydziak

    Rewolucyjna skrzynia biegów

    szkoda że w dobie samochodów elektrycznych skrzynie biegów staną się niepotrzebne. Jednak zanim to nastąpi warto zobaczyć jak firma Koenigsegg stworzyła zupełnie nowy typ skrzyni biegów który ważąc 90 kg jest w stanie przenieść na koła 1600 KM.
  6. Florydziak

    Tesla Y

    Z uwagi na sieć superchargerów Tesla nie ma konkurencji = to musi być niestety Tesla. To jedyny samochód elektryczny który nie jest de facto przywiązany do domu.
  7. Florydziak

    Tesla Y

    Mi się marzy jakiś model pośredni pomiędzy 3 a S - żeby nie był taki wielki jak S a jednocześnie nie taki spartański jak 3.
  8. Florydziak

    Pierwsze 2000 mil Volvo XC60 T8

    700 mil później:
  9. Florydziak

    Dlaczego plug-in a nie EV

    tak wygląda moja stacja ładowania
  10. Florydziak

    Opony typu run flat

    Moje doświadczenia z oponami run-flat są jednoznaczne - jak najdalej od tego badziewia! Zwykle fabrycznie producenci montują run-flat. Jak się zużyją (a zwykle jest to bardzo szybko) to kupuje zwykle i wrzucam puszkę fix-a-flat do bagażnika. Po pierwsze złapanie gumy to bardzo nietypowe wydarzenie. Po drugie zwykle jest to jakiś gwóźdź który daje się fix-a-flat tymczasowo uszczelnić i dojechać do wulkanizacji. I opona nie jest do śmieci jak run-flat.
  11. Florydziak

    Dlaczego plug-in a nie EV

    Mi wychodzi jedno tankowanie w miesiącu - i to pomimo robienia 1500 km miesięcznie.
  12. Florydziak

    Volvo XC60 - warto?

  13. Florydziak

    Szybciej niż na stacji benzynowej

    Tzn. stacja musi mieć niesamowicie wolne pompy paliwa, ale nadal ładowanie z prędkością 1000 mil na godzinę to niezły rezultat. Model 3 się ładuje od 8% do 90% w 40 minut. Czyli 266 mil zasięgu w 40 minut ładowania.
  14. Florydziak

    Dlaczego plug-in a nie EV

    Komercyjne stacje o dużej mocy w wielkim modelu elektryfikacji mają służyć tylko na wypadek awaryjny i będzie się za nie jak za złoto płacić. Natomiast ma powstać szeroka sieć stacji o niewielkich mocach (do 20 kW) które będą szeroko dostępne i po prostu będziesz przypinał samochód jak pojedziesz na zakupy, do kina, do pracy itp. To tak dodatkowo w stosunku do ładowania w domu. To już się dzieje - u mnie na wsi jest tego sporo, wczoeaj np. poszedłem sobie na piwo a samochód się ładował. Takie stacje pozwalają na to by samochody miejskie miały mniejsze akumulatory - zamiast targać ze sobą 50 kWh możesz wozić 20 kWh i mieć 150 km zasięgu.
  15. Florydziak

    Dlaczego plug-in a nie EV

    O to pytaj firmę Renault.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.