Jump to content

Florydziak

użytkownik
  • Content Count

    20208
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55
  • Time Online

    7d 23m 31s

About Florydziak

  • Rank
    właściciel oceanu
  • Birthday 01/01/1971

Profile Information

  • Name
    Marek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Bagna
  • Zainteresowania
    Samochody! Rakiety! Kobiety! Alkohol!
  • Car
    V8 + plug-in hybrid

Recent Profile Visitors

6054 profile views
  1. Florydziak

    Pb95 vs Pb100

    I tu się bardzo mylisz. Efektywny stopień sprężania można regulować zarówno otwarciem przepustnicy jak i ciśnieniem jakie podaje turbo.
  2. Florydziak

    Pb95 vs Pb100

    Moim zdaniem to zależy od silnika. Te z turbo i z elektronicznie sterowanym wastegate maja spore możliwości regulacji efektywnego stopnia kompresji a co za tym idzie dostosowywania się do możliwości paliwa. Wolnossące tez to potrafią w mniejszym zakresie poprzez nie otwieranie przepustnicy do końca nawet na „gazie do dechy”. Oczywiście moc musi cierpieć w takiej sytuacji jeżeli paliwo jest gorsze od tego jakie jest wymagane. Zalanie lepszego niż to pod które silnik jest skonstruowany nie daje nic w wolnossącym - nie da się otworzyć przepustnicy bardziej niż na max. W turbo to inna historia, choć też nie zawsze i zależy od tego czy turbo jest w stanie dostarczyć więcej powietrza. Dodatkowe kilka km jest i tak niewyczuwalne a koszt droższej benzyny jest bardzo wyczuwalny więc moim zdaniem nie opłaca się lać czegoś co jest lepsze niż producent wymaga.
  3. Tak obserwując starsze egzemplarze samochodów to nadal Mazda wydaje się ponadnormatywnie korodować. Do tego lakier jakiś kiepski na Mazdach i dużo ich widać ze złuszczoną warstwą top coat. Najbardziej odporne na korozje wydają się Subaru - widzę 30’sto letnie z karoserią jak nowa.
  4. Musisz strasznie cisnąć A poważnie to w Polsce się więcej pali na autostradzie bo po pierwsze prędkości zdecydowanie większe a po drugie jazda nie jest równa tylko non stop trzeba przyspieszać i hamować.
  5. Jeszcze trochę o zużyciu paliwa na dłuższych trasach. 100 km po autostradzie z naładowaną do końca baterią (czyli kawałek na prądzie i reszta na benzynie) - 5.7 litra na setkę. Taki sam kawałek z całkowicie rozładowaną baterią - 7.3 litra na setkę. Ten dwulitrowy silniczek jest bardzo oszczędny pomimo sporej mocy.
  6. Czujnym trzeba tez być w Tesli: https://m.tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/2019811010-dwpqB.html/amp/?utm_source=m.tvzvezda&utm_medium=tagspagelinks&utm_campaign=newslink&utm_term=v1&__twitter_impression=true
  7. Podobno razem 400 KM ale elektryk ma tylko sto z groszami. Za to spalinowiec ma 320 KM, supercharger i turbo (nie do końca rozumiem po co ale ciągnie jak rakieta).
  8. W Polsce benzyna tez jest bardzo droga wiec nadal na to samo wychodzi. Tak z ciekawości porównałem zużycie prądu w zeszłym roku z tym rokiem i mniej więcej wychodzić jakieś 100 kWh więcej miesięcznie. Prąd mnie kosztuje 9 centów za kWh czyli 100 kWh to $9. Miesięcznie. Jednocześnie w ciągu 6 miesięcy wydałem w tym roku na benzynę około $900 mniej. Czyli jakieś $150 miesięcznie mniej. Mówiąc inaczej - wychodzi mi że około $140 miesięcznie oszczędzam jeżdżąc na prądzie. Czyli w ciągu planowanych 5 lat oszczędzę $8400. Do tego wujek sam dał mi $5000 w prezencie za to ze kupiłem samochód przyjazny dla środowiska. I jak tu nie lubić hybrydy?
  9. Podobno elektryczne otwieranie tylnej klapy może nieoczekiwanie na głowę człowiekowi spaść ale tylko w zimnym klimacie.
  10. „Spalanie prądu” A poważnie to prąd jest tak tani że nie wpływa na cały rachunek.
  11. Mała aktualizacja bo samochód ma już pół roku: - Średnie zużycie paliwa na dystansie 12 tys km (tyle już ma na liczniku): 3.7 litra na setkę - ilość problemów/napraw: 0 - ilość wezwań do naprawy: 1 (ale jeszcze się nie wybrałem) - najbardziej wkurzająca cecha - powolne ładowanie - ponad 2 godziny od zera do maxa
  12. Nagroda pocieszenia?
  13. Jakby jechał szybko to by napisów nie było widać. Poza tym jak jedzie wolniej to będzie go dłużej widać. Wszyscy już zjadą po wyścigu a on będzie nadal krążył. Reklamy się przecież płaci za minuty.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.