Jump to content

karmen84

użytkownik
  • Content Count

    1041
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    9h 32m 30s

Community Reputation

22 Normalny

About karmen84

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 08/15/1984

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Bielsko-Biała
  • Car
    Punto 2012, 1.4 77KM, 2015 r

Recent Profile Visitors

719 profile views
  1. Akurat rodzaj działalności, która może tam powstać jest mi znana. Zostało to bardzo dokładnie opisane w planie, więc tego się nie obawiam. Tym bardziej że działka, którą możemy otrzymać jest na tyle duża, że zapewnia spore odległości od innych sąsiadów. Bardziej obawiam się problemów związanych z corocznymi opłatami, które rzecz jasna będą rosły, a nie malały. Inna kwestia, że za płotem teście. Ma to swoje plusy, ale i całą masę minusów
  2. Witajcie, Opiszę Wam swój problem i poproszę o Wasze uwagi. Sytuacja jest taka, że teście chcą nam podarować działkę 30 arów. Problemem jest niestety Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, który przewiduje w tym miejscu zabudowę usługowo-mieszkaniową. Przy czym część mieszkaniowa jest uzupełniająca. Co to w praktyce oznacza? W urzędzie miasta dowiedzieliśmy się, że aby uzyskać pozwolenie na budowę, projekt musi posiadać minimum 51% powierzchni przeznaczonej na usługi. Spoko, to można zrobić w miarę prosto, przeznaczając całe poddasze domu jednorodzinnego na usługi i oświadczając, że nie będziemy zatrudniać pracowników. Wówczas nie ma potrzeby spełniania dodatkowych warunków socjalnych itp. Dylemat jest natomiast związany z wysokością podatku od nieruchomości. Dla budynków lub części usługowych, wynosi od 23,90 zł. Mnożąc to x55 metrów powierzchni, otrzymujemy niemałą sumę 1300 zł rocznie za połowę domu. I teraz pytanie, czy jest szansa cokolwiek coś z tym zrobić? Na przykład: 1. Wybudować dom, zrobić odbiory i np. po roku zmienić sposób użytkowania z usługowo-mieszkalnego tylko na mieszkalny? (ponoć nie, bo zmiana musi być zgodna z tym co zostało uchwalone w MPZP). 2. Zrobić odbiór częściowy budynku, tylko dla części mieszkalnej (parter), a górę pozostawić nieodebraną (czy w takim przypadku będziemy płacić tylko podatek dla mieszkaniówki?) 3. Olać temat i płacić co roku wysoki podatek, ciesząc się że działka jest za free od teściów.
  3. Większej ilości uszkodzeń nie widać. Samochód w leasingu, który w tym roku mi się kończy. Raczej myślę o jego wykupie i sprzedaży, a jak wiadomo, każda taka usterka to punkt zaczepienia do zbijania ceny.
  4. Cześć, Jest taka sytuacja. Doszło do wjechania w dziurę w drodze, w wyniku czego został wgnieciony prawy próg, w miejscu łączenia z błotnikiem. W efekcie uszkodzone 2 elementy. Auto stosunkowo młode, 3 lata bez żadnych uszkodzeń, dlatego zależy mi na porządnym naprawieniu tej usterki. Sprawa zgłoszona do ubezpieczyciela zarządcy, zaplanowane oględziny przez rzeczoznawcę w tym tygodniu. Na miejscu była policja, która sporządziła protokół + w moim zakresie dokumentacja. Pomijając wszystkie problemy związane z uznaniem przez TU roszczenia i szukaniem furtek aby uniknąć wypłaty odszkodowania, jaka jest najlepsza metoda naprawy tego elementu? wymiana obu elementów na nowe?
  5. Auto stoi dziś w serwisie i zobaczymy... Objawy pojawiły się na drugi dzień po tym, jak jechałem polną, mocno zapyloną drogą... możliwe żeby kurz gdzieś do cewki się dostał? Zawory wyregulowali.
  6. Pisałem o tym wczoraj, ale dziś szczegółowiej Pacjent Fiat Punto 2015r, silnik benzyna 1.4 8v 77KM 1 - Błąd silnika P0303 - wypadanie zapłonu 2 - Wymieniłem świece i kable 3 - Przez chwilę wszystko dobrze, ale po ok 40 km auto znowu pali na 3 cylindry i ten sam błąd 4 - Auto wstawione do ASO na regulację zaworów (umówione wcześniej) + diagnostyka silnika z powodu w/w błędu 5 - Mechanik poinformował że świeca na 3 cylindrze nie dokręcona (tymczasem ja 2 dni wcześniej dokręciłem kluczem dynamometrycznym, tak jak pozostałe) 6 - Mechanik dokręcił świece. Auto odebrałem i przez ok 20-30 km chodziło dobrze. Po tym czasie zauważyłem na postoju że delikatnie przerywa. Po następnych 10 km podczas jazdy ponownie check engine i auto pali na 3 cylindry. Podpiąłem kompa i ten sam błąd P0303 - wypadanie zapłonu na tym samym cylindrze co wcześniej, czyli tam gdzie za słabo świeca wkręcona. Powiedzcie mi teraz, jak najlepiej to naprawić? Gniazdo świecy do gwintowania? Czy możliwe że świeca się do tego stopnia poluzowała że wywala błąd? Po wykręceniu starej świecy, miała ona lekko zaolejony gwint, inne tego nie miały. Na razie nie chcę bawić się w kolejne dokręcanie, żeby przypadkiem nie zajechać jeszcze mocniej gwintu...
  7. Od kilku dni wywalało mi check engine - głownie podczas jazdy pod obciążeniem. Po podłączeniu kompa, błąd P 0303 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Sprawdzenie świec - okazuje się że ta na 3 słabo wkręcona. Ostatnia wymiana świec ponad rok temu, czyli ok. 30 000 km przejechanych. Czy mogło dojść do samoczynnego poluzowania świecy, np. na skutek wibracji silnika? Zgrało się to w czasie, kiedy miałem regulować zawory.
  8. Hej! Szybkie pytanie - gdzie w Peugeot 208 znajdę wybity nr VIN? Na jakim elemencie powinienem go szukać. Tabliczka na słupku B od strony pasażera oraz naklejka na podszybiu to wiem. Ale gdzie znajdzie się numer mechanicznie wybity w elemencie karoserii?
  9. A co ma dowód do spowodowania wypadku i mandatu 500. Za jego brak placisz tylko 50 zł, a jak Ci zgarną furę z dowodem, to nie otrzymasz odszkodowania z AC.
  10. W Tiranie nie byłem, za to we Vlorze 2 tygodnie rok temu. Wówczas miasto było w przebudowie, szczególnie nadbrzeże. Powstawały tam duże plaże i deptaki - oznaczało to wielki plac budowy. Powstaje tam wiele nowoczesnych hoteli, drogi bardzo często zakorkowane. Ogólnie nie jest to typowa miejscowość turystyczna. Fajnie tam spędzić 2-3 dni, ale na dłuższą metę lepiej poszukać czegoś jeszcze bardziej na południe, za przełęczą Llogara. We Vlorze brak ładnych plaż - przynajmniej w tamtym roku. Do tego woda była zamulona przez ciągłe prace koparek na nadbrzeżach. W tym roku wybraliśmy Ksamil i mega zadowoleni wróciliśmy. Bardzo duży wybór knajpek z pysznym jedzeniem, duży wybór noclegów, piękne plaże i bardzo czysta woda, a do tego fajny punkt wypadowy, aby pojechać zwiedzać inne miejsca. Tego nam brakowało we Vlorze. Vlora: Ksamil
  11. Dodam coś od siebie, bo tydzień temu wróciłem z Albanii. Spędziłem tam w sumie 16 dni i byłem po raz drugi. Zdązyłem więc zaobserwować że z roku na rok drogi są coraz lepsze. Główne drogi to szerokie szosy z poboczami i gładkim asfaltem. Boczne, lokalne drogi prowadzące do miejscowości położonych w górach prezentują się już gorzej. Zakładam jednak że nie będziecie się po nich poruszać, chyba że wybieracie się w góry Północno Albańskie. W pozostałych przypadkach nie ma większych obaw o stan dróg. Ja sama pojechałem te 2000 km fiatem punto z 2015 roku na LPG. Gdybym miał wybór, wybrałbym auto o jak największej mocy i komforcie jazdy W Albanii porusza się duża fajnych i wypasionych fur, szczególnie w turystycznych miejscowościach. Nie brakuje oczywiście również starych i mocno wyeksploatowanych mercedesó, które są często cywilnymi samochodami policji. Ma to fajny klimat
  12. Dla potomnosci: winnym okazal sie czujnik temperatury na reduktorze. Serwis wymienił i wszystko ok.
  13. Panowie, jest pewien problem. Pacjent: Fiat Punto, 2015 Instalacja dealerska Tartarini, założona od nowości. Obecnie przejechane 30 000 km. Kilka dni temu zauważyłem że przy jeździe na LPG, podczas przyspieszania przy prędkości od ok. 80 km/h, pojawia się dziura w obrotach. Sytuacja ma miejsce przy zmianie biegu na wyższy, najczęściej w okolicach 3000 obr. Trwa to chwilę, ale oczywiście jest wyczuwalne - auto zwalnia, aby po sekundzie, dwóch odzyskać moc. Instalka do grudnia na gwarancji, w styczniu wykonywany był przegląd (ówczesny przebieg 27 000 km). Tankuję wyłącznie na Shellu, co pewien czas jeżdżę również na benzynie. Na przyszły tydzień umówiłem się do ASO Fiata celem sprawdzenia instalki. Zanim to jednak nastąpi, chciałbym wiedzieć jakie mogą być możliwe przyczyny tego stanu rzeczy. Podpowiecie coś proszę?
  14. Fiat Punto 1.4 z LPG dealerskim brane w leasing w XII 2015 - oprocentowanie 104,75% we fiatowskim FGA Leasing. Leasing na 4 lata, ale wysoki wkład własny - 40%
  15. Taki kierowca, który najechał na samochód bez "stopów", powinien być również wysyłany na badania psychotechniczne, mające potwierdzić zdolność do kierowania pojazdem. Umiejętność oceny odległości od przeszkody, również w ruchu jest bardzo ważna - niezależnie czy jest to 50 metrów czy 3 metry.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.