Jump to content

karmen84

użytkownik
  • Content Count

    985
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    6h 42m 2s

About karmen84

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Bielsko-Biała
  • Car
    Punto 2012, 1.4 77KM, 2015 r

Recent Profile Visitors

548 profile views
  1. Większej ilości uszkodzeń nie widać. Samochód w leasingu, który w tym roku mi się kończy. Raczej myślę o jego wykupie i sprzedaży, a jak wiadomo, każda taka usterka to punkt zaczepienia do zbijania ceny.
  2. Cześć, Jest taka sytuacja. Doszło do wjechania w dziurę w drodze, w wyniku czego został wgnieciony prawy próg, w miejscu łączenia z błotnikiem. W efekcie uszkodzone 2 elementy. Auto stosunkowo młode, 3 lata bez żadnych uszkodzeń, dlatego zależy mi na porządnym naprawieniu tej usterki. Sprawa zgłoszona do ubezpieczyciela zarządcy, zaplanowane oględziny przez rzeczoznawcę w tym tygodniu. Na miejscu była policja, która sporządziła protokół + w moim zakresie dokumentacja. Pomijając wszystkie problemy związane z uznaniem przez TU roszczenia i szukaniem furtek aby uniknąć wypłaty odszkodowania, jaka jest najlepsza metoda naprawy tego elementu? wymiana obu elementów na nowe?
  3. Auto stoi dziś w serwisie i zobaczymy... Objawy pojawiły się na drugi dzień po tym, jak jechałem polną, mocno zapyloną drogą... możliwe żeby kurz gdzieś do cewki się dostał? Zawory wyregulowali.
  4. Pisałem o tym wczoraj, ale dziś szczegółowiej Pacjent Fiat Punto 2015r, silnik benzyna 1.4 8v 77KM 1 - Błąd silnika P0303 - wypadanie zapłonu 2 - Wymieniłem świece i kable 3 - Przez chwilę wszystko dobrze, ale po ok 40 km auto znowu pali na 3 cylindry i ten sam błąd 4 - Auto wstawione do ASO na regulację zaworów (umówione wcześniej) + diagnostyka silnika z powodu w/w błędu 5 - Mechanik poinformował że świeca na 3 cylindrze nie dokręcona (tymczasem ja 2 dni wcześniej dokręciłem kluczem dynamometrycznym, tak jak pozostałe) 6 - Mechanik dokręcił świece. Auto odebrałem i przez ok 20-30 km chodziło dobrze. Po tym czasie zauważyłem na postoju że delikatnie przerywa. Po następnych 10 km podczas jazdy ponownie check engine i auto pali na 3 cylindry. Podpiąłem kompa i ten sam błąd P0303 - wypadanie zapłonu na tym samym cylindrze co wcześniej, czyli tam gdzie za słabo świeca wkręcona. Powiedzcie mi teraz, jak najlepiej to naprawić? Gniazdo świecy do gwintowania? Czy możliwe że świeca się do tego stopnia poluzowała że wywala błąd? Po wykręceniu starej świecy, miała ona lekko zaolejony gwint, inne tego nie miały. Na razie nie chcę bawić się w kolejne dokręcanie, żeby przypadkiem nie zajechać jeszcze mocniej gwintu...
  5. Od kilku dni wywalało mi check engine - głownie podczas jazdy pod obciążeniem. Po podłączeniu kompa, błąd P 0303 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Sprawdzenie świec - okazuje się że ta na 3 słabo wkręcona. Ostatnia wymiana świec ponad rok temu, czyli ok. 30 000 km przejechanych. Czy mogło dojść do samoczynnego poluzowania świecy, np. na skutek wibracji silnika? Zgrało się to w czasie, kiedy miałem regulować zawory.
  6. Hej! Szybkie pytanie - gdzie w Peugeot 208 znajdę wybity nr VIN? Na jakim elemencie powinienem go szukać. Tabliczka na słupku B od strony pasażera oraz naklejka na podszybiu to wiem. Ale gdzie znajdzie się numer mechanicznie wybity w elemencie karoserii?
  7. A co ma dowód do spowodowania wypadku i mandatu 500. Za jego brak placisz tylko 50 zł, a jak Ci zgarną furę z dowodem, to nie otrzymasz odszkodowania z AC.
  8. W Tiranie nie byłem, za to we Vlorze 2 tygodnie rok temu. Wówczas miasto było w przebudowie, szczególnie nadbrzeże. Powstawały tam duże plaże i deptaki - oznaczało to wielki plac budowy. Powstaje tam wiele nowoczesnych hoteli, drogi bardzo często zakorkowane. Ogólnie nie jest to typowa miejscowość turystyczna. Fajnie tam spędzić 2-3 dni, ale na dłuższą metę lepiej poszukać czegoś jeszcze bardziej na południe, za przełęczą Llogara. We Vlorze brak ładnych plaż - przynajmniej w tamtym roku. Do tego woda była zamulona przez ciągłe prace koparek na nadbrzeżach. W tym roku wybraliśmy Ksamil i mega zadowoleni wróciliśmy. Bardzo duży wybór knajpek z pysznym jedzeniem, duży wybór noclegów, piękne plaże i bardzo czysta woda, a do tego fajny punkt wypadowy, aby pojechać zwiedzać inne miejsca. Tego nam brakowało we Vlorze. Vlora: Ksamil
  9. Dodam coś od siebie, bo tydzień temu wróciłem z Albanii. Spędziłem tam w sumie 16 dni i byłem po raz drugi. Zdązyłem więc zaobserwować że z roku na rok drogi są coraz lepsze. Główne drogi to szerokie szosy z poboczami i gładkim asfaltem. Boczne, lokalne drogi prowadzące do miejscowości położonych w górach prezentują się już gorzej. Zakładam jednak że nie będziecie się po nich poruszać, chyba że wybieracie się w góry Północno Albańskie. W pozostałych przypadkach nie ma większych obaw o stan dróg. Ja sama pojechałem te 2000 km fiatem punto z 2015 roku na LPG. Gdybym miał wybór, wybrałbym auto o jak największej mocy i komforcie jazdy W Albanii porusza się duża fajnych i wypasionych fur, szczególnie w turystycznych miejscowościach. Nie brakuje oczywiście również starych i mocno wyeksploatowanych mercedesó, które są często cywilnymi samochodami policji. Ma to fajny klimat
  10. Dla potomnosci: winnym okazal sie czujnik temperatury na reduktorze. Serwis wymienił i wszystko ok.
  11. Panowie, jest pewien problem. Pacjent: Fiat Punto, 2015 Instalacja dealerska Tartarini, założona od nowości. Obecnie przejechane 30 000 km. Kilka dni temu zauważyłem że przy jeździe na LPG, podczas przyspieszania przy prędkości od ok. 80 km/h, pojawia się dziura w obrotach. Sytuacja ma miejsce przy zmianie biegu na wyższy, najczęściej w okolicach 3000 obr. Trwa to chwilę, ale oczywiście jest wyczuwalne - auto zwalnia, aby po sekundzie, dwóch odzyskać moc. Instalka do grudnia na gwarancji, w styczniu wykonywany był przegląd (ówczesny przebieg 27 000 km). Tankuję wyłącznie na Shellu, co pewien czas jeżdżę również na benzynie. Na przyszły tydzień umówiłem się do ASO Fiata celem sprawdzenia instalki. Zanim to jednak nastąpi, chciałbym wiedzieć jakie mogą być możliwe przyczyny tego stanu rzeczy. Podpowiecie coś proszę?
  12. Fiat Punto 1.4 z LPG dealerskim brane w leasing w XII 2015 - oprocentowanie 104,75% we fiatowskim FGA Leasing. Leasing na 4 lata, ale wysoki wkład własny - 40%
  13. Taki kierowca, który najechał na samochód bez "stopów", powinien być również wysyłany na badania psychotechniczne, mające potwierdzić zdolność do kierowania pojazdem. Umiejętność oceny odległości od przeszkody, również w ruchu jest bardzo ważna - niezależnie czy jest to 50 metrów czy 3 metry.
  14. Ktoś się zatrzyma na lewym pasie autostrady, inni w niego wjadą i to jest ich wina. A co dopiero w takim przypadku
  15. Nie. Pozwolenie będzie Ci potrzebne, jeśli przez tych 11 miesięcy chcesz w niej mieszkać. Wszystko jest napisane w art. trzeba go tylko przeczytać ze zrozumieniem. Cytat: "(...) Sąd przyznał rację nadzorowi budowlanemu. Stwierdził, że o zakwalifikowaniu do tymczasowych obiektów budowlanych niepołączonych trwale z gruntem czy przewidzianych do przeniesienia w inne miejsce decyduje przede wszystkim cel umieszczenia konkretnego obiektu na danej działce oraz okres funkcjonowania na niej. Określona rzecz ruchoma może się stać obiektem budowlanym po jej usytuowaniu w określonym miejscu ze względu na jej przeznaczenie – podkreślił sąd. Takimi obiektami są m.in. kioski i pawilony sprzedaży ulicznej, barakowozy, obiekty kontenerowe. Umieszczenie przyczepy kempingowej na nieruchomości i wykorzystywanie jej do celów mieszkalno-rekreacyjnych powoduje, że nie pełni już ona funkcji pojazdu, lecz wyłącznie mieszkalną. Zarejestrowanie przyczepy umożliwia legalne poruszanie się po drogach publicznych. Nie wyłącza natomiast uznania jej za tymczasowy obiekt budowlany, jeżeli została posadowiona na nieruchomości w celu zamieszkiwania całorocznego, okresowego czy rekreacyjnego – orzekł WSA, oddalając skargę."
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.