Jump to content

rusala

użytkownik
  • Content Count

    365
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3m 36s

1 Follower

About rusala

  • Rank
    nauka jazdy

Contact Methods

  • WWW
    https://www.youtube.com/channel/UC7iIn7ymyqtwxuOrkeFXYlQ

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Elektronika, pojazdy elektryczne, tuning samochodowy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A czy ktoś wiercił w dzwonie C510 otwory pod tulejki do osadzenia widełek zamiast centralnego wysprzęglika? W odlewie pozostał ten dydek pod tulejkę. Roboty wydaje się być nie więcej niż z pompą a przynajmniej ma się to na stole. Pytanie tylko czy idzie to wystarczająco precyzyjnie zrobić.
  2. Według powyższego schematu jest odwrotnie - regulator steruje od strony plusa a bezpośrednio jest masa.
  3. No ja nie widzę sposobu na działanie tego bez kontrolki. Jeżeli jest spalona lub z innego powodu jest przerwa w obwodzie wyłącznika zapłonu to regulator nie ma zasilania. Jedyne inne miejsce gdzie mamy potencjał dodatki akumulatora to zacisk B+ a wszystkie diody do niego dołączone spolaryzowane są zaporowo i nie ma szansy na przepływ prądu tą drogą do zacisku D+ i zasilenie regulatora a za jego pośrednictwem wzbudzania. Bez wzbudzania brak jest zmiennego pola magnetycznego koniecznego do pojawienia się siły elektromotorycznej w uzwojeniu statora a więc i ładowania. Poza tym znam to z autopsji - jeździłem kilka dni bez licznika i zgadnijcie co? Samochód zgasł na światłach w centrum miasta bo akumulator był całkowicie rozładowany
  4. Oczywiście, żeby kontrolka ładowania się paliła tak jak każda inna akumulator musi być choć trochę naładowany, rozumiem, że tak jest a mimo to kontrolka po przekręceniu kluczyka się nie pali. Jest więc niemal pewne, że nie ma wzbudzania i nie ma szans, żeby alternator ładował. Pytanie dlaczego go nie ma. Tak jak pisałem może to być uszkodzenie kabli czy samej kontrolki (raczej w SPI) ale może to być oczywiście także problem w samym alternatorze czy jego regulatorze. Dla celów diagnostycznych możesz spróbować spiąć na krótko styk D+ alternatora (cienki przewód) najlepiej przez jakąś małą żaróweczkę (jak do podświetlenia deski) do plusa i zobaczyć czy dostaniesz ładowanie (przy okazji czy świeci żaróweczka). Jeżeli tak to problem tkwi gdzieś w kablach w okolicy deski , stacyjki lub altka. Jeżeli nie to padł regulator lub coś w samym altku np. diody.
  5. Tak, jeżeli przerwany jest przewód idący do kontrolki ładowania na desce to alternator nie będzie miał wzbudzania. Fiat w tym temacie nie udziwnia i po prostu wzbudzanie idzie przez kontrolkę. Dla ścisłości idzie przez żarówkę w licznikach SPI a w MPI nie jestem dokładnie pewien jak to rozwiązali wewnętrznie bo się nie przyglądałem ale zapewne jest jakiś rezystor lub dwa i LED.
  6. Z tego co mi się wydaje to w GP tjecie czwórka ma 1,12 a nie 1,03. Wśród wymienionych nie widze jeszcze 5 na 0,82 jak w Temprze 1.9TD.
  7. Wystarczy wywiercić drugi otwór tej samej średnicy bliżej serwa na płaskiej części tego pręta i klepnąć je kilka razy motkiem z boku. Tutak trochę pokazujemy jak to wygląda ale tylko od komory silnika akurat (gdzieś tam w innym odcinku było pokazane od strony pedałów chyba tez).
  8. GP 120KM chyba wszystkie miały tak: 1th gear ratio: 3,91:1 2th gear ratio: 2,16:1 3th gear ratio: 1,48:1 4th gear ratio: 1,12:1 5th gear ratio: 0,92:1 Reverse gear ratio: 3,82:1 Final drive: 4,07:1
  9. Panie, jakim wypaleniu parametrów promieniami UV Tak pojadę edukacyjnie - to o czym piszesz to procedura przy pamięciach EPROM (nie mylić z EEPROM) ale promieniowaniem UV dokonuje się jedynie kasowania jej zawartości przez wycięte w obudowie układu scalonego male okienko ze szkłem kwarcowym. Programowanie odbywa się na drodze elektrycznej, często z wykorzystaniem wyższego napięcia niż normalne zasilanie tej pamięci. Ponieważ programowanie odbywa siętymi samymi liniami, które sa podpięte do procesora w 99% przypadków taką pamięć TRZEBA wyjąć z układu w celu przeprogramowania. W kompie od 1.1 SPI jest faktycznie chyba EPROM z zaklejonym naklejką okienkiem ale jest raczej wlutowany więc trzeba go najpierw wychamrać a potem najlepiej wlutować podstawkę i można użyć oryginalnego chipa lub nowego.
  10. rusala

    ulter sport

    Ale czy potrzebujesz naprawdę zmieniać kolektor? Kat bez kolektora max połowę tego kosztuje. natomiast jak na zestaw z kolektorem to cena ciekawa, na zamówienie taniej by nie wyszło, samemu owszem ale trzeba trochę się pobawić.
  11. rusala

    ulter sport

    Wygląda tak, że większość stacji w ogóle nie sprawdza ale są i takie co sprawdzają skład spalin i z tego co zauważyłem (nie jestem pewien interpretacji rozporządzenia w tej sprawie) patrzą na najniższe normy więc działający na Euro 2 zapewne przejdzie szczególnie w starszym samochodzie. Ja jestem jak najbardziej zwolennikiem montowania katalizatora przynajmniej Euro 2 lub 3. Ten, który pokazałeś jest pierońsko drogi jeżeli chcesz po prostu mieć kata a nie rozleciał Ci się kolektor. A poza tym coś to małe jak na kata się wydaje, czy to aby na pewno nie jest sam kolektor a w opisie chodzi o to, że pasuje jako zamiennik do systemów z Euro2? Jeżeli już chcesz ten zestaw supersprinta to kup osobno katalizator i daj pierwszemu lepszemu zakładowi od wydechów, żeby Ci go wspawali. wyjdzie 20-30% tej ceny zależnie od wybranego kata. Przykładowo pełna gama wariantów modelu MO-S 20 polskiej firmy: https://allegro.pl/listing?string=mos20 katalizator&description=1&order=d&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-4-0511 do wyboru, do koloru na normy od Euro2 do Euro4 i na 200cpsi lub 100cpsi jak ma być z jak najmniejszymi restrykcjami. Tu masz stronę firmy, możesz dobrać też coś spoza linii sportowej: http://www.polonez-kat.com.pl/pl/kategorie-produktow/katalizatory/
  12. rusala

    Wbudowany tablet

    Tylko nie zapomnij o najważniejszym komunikacie:
  13. rusala

    ulter sport

    Nie wiem co tam w Ulterze siedzi ale dla ścisłości to rezonator (Helmholtza) jak najbardziej jest elementem tłumiącym ale najczęściej wąskopasmowym a zawsze z jednym maksimum tłumienia (na jednej częstotliwości). A czy przypadkiem to nie jest najzwyklejszy tłumik absorpcyjny? Mógł być wypełniony nie wełną stalową a np. jakimś włóknem mineralnym, które się wyjarało.
  14. rusala

    Wbudowany tablet

    to bez znaczenia czy chińskie czy nie. Jeżeli topologia i częstotliwość pracy taka sama to różnić będzie się najwyżej spadkiem napięcia na tranzystorze kluczującym (w tych jest zintegrowany w układzie więc musiałaby to być kiepska podróbka). Jaka by nie była na pewno będzie miała wyższą sprawność niż liniowy stabilizator. Jeżeli już chcieć optymalizować to spokojnie i 90% można zrobić. Obrotomierz to już zależnie czy ma się oryginalnego kompa czy nie. jak nie to zazwyczaj jest aplikacja pozwalająca na wyświetlanie zegarów. Jeżeli ori no to trzeba by kombinować albo przez USB albo bluetooth wysyłana informacja z dość prostego układu coś jak w moim liczniku no i do tego nadziergane coś na androida. Trochę zachodu potrzeba
  15. rusala

    Wbudowany tablet

    Ja też bym szedł w dobudówkę w miejscu obrotomierza i niech się wyświetla Co do poboru z przetwornicy no to zgadza się, będzie brało w trakcie uśpienia też ale o to chyba chodziło, żeby go podtrzymać prawda? Oczywiście zamiast z baterii tabletu pójdzie prąd z akumulatora samochodu więc trochę się skróci okres jaki może stać bez jazdy.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.