Jump to content

rusala

użytkownik
  • Content Count

    408
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3h 58m 53s

Community Reputation

23 Normalny

1 Follower

About rusala

  • Rank
    kierowca

Contact Methods

  • WWW
    https://www.youtube.com/c/DStageGarage

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Elektronika, pojazdy elektryczne, tuning samochodowy
  • Car
    SC, Coupe, Multipla, 500L

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Z tą oszczędnością na grzaniu wody to racja, zapomniałem o przesyle. Niemniej taniej i tak trochę będzie. Za śmieci różnie się płaci, nie koniecznie od osoby ale kosmicznych różnic nie ma. Kolega od jakiś bodaj 8 lat pali peletem i już mu powoli wychodzi bokiem 😉 A jeszcze propos węgla czy w sumie innych paliw stałych też ale może w trochę mniejszym stopniu to ile przy tym roboty z dorzucaniem i co gorsza wybieraniem tego pierońskiego popiołu, czyszczeniem i tak dalej, jak ja się ciesze, że już nie muszę tego dziadostwa obsługiwać. Gaz to praktycznie ZERO roboty. No chyba, że ktoś lubi sobie kombinować przy parametrach i eksperymentować 😉
  2. Przy tym zużyciu różnica między najwyższa a najniższą podaną stawką Taurona wyniesie około 211zł rocznie. Z kolei Najniższy Tauron do PGNIG to jakieś 123zł. To oczywiście jest jakiś pieniądz ale nie wiem czy wart traktowania go jako najważniejszego kryterium. Może jakieś inne szczegóły okażą się ważniejsze niż te 10-17zł miesięcznie. Na marginesie na grzaniu wody w teorii zaoszczędzisz jakieś 80% -> kWh prądu powiedzmy 52gr w stosunku do 8.5-10.5gr przy gazie i sprawności kotła nieco poniżej 100% bo wyższa temperatura spalin. Wtrącę jeszcze, że w "powszechnej" opinii taniej jest grzać wunglem niż gazem bo to Panie drogie takie i wogle. U mnie nie dość, że po zmianie z ekogroszku na gaz w domu zrobiło się cieplej (gówniana sprawność i zasada działania kotła na paliwo stałe nie pozwalała trzymać odpowiedniej temperatury na instalacji zapewne) to w dodatku wyszło taniej (ale dobra, ja nie paliłem starymi oponami tylko certyfikowanym wysokokalorycznym paliwem :p). Ta sama instalacja, ta sama nieocieplona powierzchnia domu. I to na dość wysokiej temperaturze zasilanie więc przy skromnej lub żadnej kondensacji.
  3. @mayster_tcz mniej więcej tak: Model 2107FK https://www.google.pl/search?q=makita+2107fk&tbm=isch&sxsrf=ALeKk02MeoPgeH07829uvAwpbb8CNBehzQ:1594073903991&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiz4auG1LnqAhWKyKYKHRXsB_4Q_AUI4wEoAQ&biw=1680&bih=898
  4. @HARDTECHNO Pewnie, po różnych rozmowach i mailach widzę, że nie ma problemu ze spreparowaniom w sumie dowolnego amorka do dowolnego auta nawet. Jedyni trzeba przygotować odpowiednią ilość gotówki 😉 No ale ja generalnie wybieram często drogę eksperymentalną więc teraz przynajmniej mam odpowiedź odnośnie opcji z Eibachami hehe. A przy okazji jak już kręciłem te amorki z przodu to wrzuciłem rozpórkę ze staffy. Może się Irek nie obrazi 😉 Tak w ramach eksperymentów sobie myślałem, że jeżeli kiedyś wywalę akumulator i kilka innych gratów spod maski to bym ją przespawał niżej tak, żeby bliżej mocowań była.
  5. Eibachy zamontowane. Eksperymentalnie ze zwykłymi amorkami, które o dziwo nie najgorzej sobie radzą z tymi sprężynami choć zrobiłem tylko kilka testów. Co do twardości to powiem tak, tak powinna się zachowywać jakaś taka usportowiona wersja auta - jest trochę twardziej ale wciąż komfortowo i całkiem dobrze radzi sobie z dużymi nierównościami i nawet nie pomyśli się o wypadających plombach. Jeśli chodzi o wysokość to przód poszedł niżej a tył bardzo mało przez co faktycznie auto jest pochylone i chyba muszę wyregulować inaczej lusterka bo inne auta mi nagle znikają 😛 Moim zdaniem jeżeli ktoś chce mniej gibiącej się budy i trochę większej twardości ale bez kompromisów na komforcie wybierania dziur to jest to coś dla niego. Jeżeli ma być niżej albo przynajmniej równo to tył trzeba by lekko ciachnąć jak to wiele osób robi. Natomiast ja na pewno nie poprzestanę na tym setupie i będę szukał czegoś twardszego bo na tor to raczej jeszcze nie to. W poprzedni weekend na treningu w Oleśnicy obserwowałem jednego seja z eibchami i B6 (tak wynikało z rozmowy z właścicielem) i moim zdaniem wyginał się jednak trochę za bardzo, może jakbym zobaczył go kilka dni wcześniej to bym nie kupował 😉 Za jakiś czas pewnie będę okazyjnie sprzedawał albo sam przód albo komplet 🤑
  6. miałem postanowienie nic tu nie pisać a przynajmniej nie pierwszy 😛 Zresztą ja nie wiem o co chodzi, jaki parownik? od LPG? Bo takiego od par paliwa filtra to dawno nie mam bo to jak wiadomo zbędna masa 😛 Ale z serwem to serio nie wiem o co chodzi bo chyba nie hamulcowe. Koledze chyba chodzi bardziej o schemat mechaniczny przewodów paliwowych niż elektrykę tak? \'''''''''] P.S. wszystko od tekstu wyżej dotąd stworzył kot przechodząc po klawiaturze (entery i podpis), taka kocia sztuka 😺
  7. Coś niskie masz te stawki. U mnie w PGNiG W3.6 paliwo jest po 10.0002gr plus dystrybucja zmienna lekko ponad 3gr. Abonament 6.30. Jest jeszcze dystrybucja stała. Dużo tego gazu planujesz zużywać? 15000kwh to 1337m3. U mnie w nieocieplonym domu z lat 80 przez cały sezon zeszło ~2100m3 w tym wygrzewanie wylewki z podłogówką ale nie grzaliśmy wody ani nie gotowaliśmy na CNG.
  8. jak na 18V to pewnie tak jak w każdej na normalnych ogniwach 18650. Rozebrać, podmienić i pewnie będzie żyło.
  9. A tymczasem się zbroimy przed obniżaniem - doszła przesyłka od Irka G 🙂
  10. Ja 200x140 kupowałem w DlaSpania z rabatem rzędu 50% bo tam mają np. zwroty (nie używane oczywiście) albo zamówione a potem zrezygnowane tak po kilka różnych przez co idzie czasem znaleźć coś co Ci pasuje w dużo lepszej cenie. Daliśmy chyba około 700 a normalnie jakoś 1300.
  11. Masz na myśli kupić gwintowane z corsy i dać im do regeneracji przeróbki pod SC? Hmm, może by na to poszli 😉 Jest jeszcze MJstyle (to co wspominałem na OLXie i na allegro) gdzie robi to podobnie do Zerkopolu chyba. Akurat jak dzwoniłem raz to nie odbierał a potem jakoś innymi rzeczami się zająłem ale wygląda też konkretnie i z tego co na mordoksiażce napisane to do Kozmo robił takie. Cena 3100 chyba ze sprężynami już. Na razie wsadzę Eibachy z seryjnymi amorkami żeby chociaż się tak nie przechylał i zastanowię się co dalej. Też trochę z oszczędności bo dużo gratów zamawiałem ostatnio a jeszcze kilka trzeba 😉 Docelowo myślę, że na tył wezmę B6 i jeżeli będzie trzeba to dam do ustawienia a na przód się zobaczy czy moje słabe skile będą wymagały tych gwintów B6 z Zerko lub MJ czy może zadowolą się serią / zwykłym B6 / MTSem... A jeszcze kilka faktów o MTSie, które może są powszechnie znane ale mnie dopiero olśniło 😉 - po pierwsze zawsze sądziłem, że to jakiś rebrand z Chin a oni maja zakład produkcyjny w Gdyni. Nie wiem czy wszystko tam robią ale część na pewno. Patrząc na stare porównania z TA to faktycznie wyglądały dużo lepiej, ciekawe jak teraz. - kolejna rzecz dotyczy obniżenia - wszędzie jak mrówków jest sprężyn MTS przód -40 i -70 tył -40 i -50 (pisząc z punktu widzenia nie sportinga). Ale okazuje się, że są w ofercie także -30, -60 (przód i tył) a chyba nawet -80 (przód) ale trzeba na nie czekać 2-3 tygodnie. - trzecia rzecz to dostawca sprężyn - już chwilę uwierzyłem, że kupując zestaw do seja dostaje się sprężyny Eibacha. Owszem, okazuje się że od kilku lat Eibach jest wyłącznym dostawcą sprężyn dla MTS ALE do gwintów. Do zwykłych to kto to wie skąd biorą, choć nie mówię, że złe 😉
  12. są różne systemy, tu jest grawitacyjnie a są i ciśnieniowe i ze znacznie gęstszymi specyfikami, zależy co gdzie i co kto ma. Interesowałem się tym tematem kilka lat temu więc mogę nie pamiętać a nie chcę głupot pisać tylko poradzę trochę poczytać co jest obecnie dostępne i spróbować zdecydować. Oczywiście jak dana firma robi danym jednym systemem to powie, że taki jest najlepszy 😛
  13. Ja bym bardziej uważał z tym odkopywaniem. Z tydzień temu widziałem taki dom gdzie róg odkopali i jednej ściany już nie ma. Mam projekt dobudówki gdzie trzeba wylać płytę obok istniejącego fundamentu i jest żeby nie więcej niż 1.5m na raz odkopywać. Jeżeli do zrobienia jest cały dom dookoła to tak dmuchając na zimne można podzielić sobie na odcinki po ten metr czy półtora i odkopywać np. co szósty a potem po kolei kolejne gruby co sześć. Ja pewnie zrobię tak co 3m bo mi za mało betonu wychodzi na jedną partię 😛
  14. W Elektroluxie przynajmniej moim jest tylko taki pojemnik siatkowy podobny do tego ze zdjęcia.
  15. Super patent 😄 Ja niedawno zrobiłem z pexa taki szkielet żeby się chmiel po tym piął ale nie maiłem czasu i trochę za mało go dałem, jak urosło to się wygięło. Widać drabina lżejsza 😄
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.