Jump to content

Dumbl

użytkownik
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Dumbl

  • Rank
    nauka jazdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Zabrze
  • Car
    scs 1.2 16V T

Recent Profile Visitors

506 profile views
  1. Witajcie Posiadam seicento właśnie z takim silnikem. Moim problemem są bardzo wysokie obroty( 2tyś.-3tyś.) gdy silnik jest zimny.Tak właściwie z problemem borykam się już Bardzo długo. Wysokie obroty na zimnym są tylko w okresie jesień/zima gdy są niskie temp. powietrza. I im niższa temp tym na wyższe obroty wchodzi dlatego w zime bywało ,że obroty windowały w okolice 3tyś obr. Problem nie ISTNIEJE W LATO Oczywiście kiedy silnik się podgrzeje to obroty sukcesywnie spadają aż w konsekwencji wracają do normy. Choć zauważyłem ,żę lubią czasem się zawieść np na 1500obr. Może mieć wpływ na to również w jakimś stopniu wilgotność pow bo mimo ,że teraz (30.10.2018r.) jest bardzo ciepło(ok 20st) to obroty z rana były również w granicy 2tyś. ale bardzo szybko spadły. W zeszła zimę sprawdzałem co mogłem; -sond lambda -czujnik tepm płynu ( dla pewności wymieniłem na nowy) -Map sensor -czyszczenie przepustnicy w tym korkowca, sprawdzanie czujnika tps (nawet wymiana przepustnicy która nic nie dała). Przepustnica z 1.6 - sprawdzenie nieszczelności (lewe pow|) Na wiosnę wywaliłem całą wiązkę i na nową każdy przewód sprawdzałem z nadzieją ,że pomoże. Efekt taki ,że mamy jesień a mój sejak z rana na zimnym wywala obroty w granicach 2tś obr. Będę prze szczęśliwy jeśli pomożecie znaleźć mi przyczynę problemu bo już pomysłu nie mam
  2. Cześć, Od jakiegoś czasu borykam się z pewnymi problemami odnośnie bogatej mieszanki, wyższymi obrotami i nie równa pracą. Świadomy jestem że na to może mieć wiele innych czynników. Wczoraj w końcu udało mi się skompletować kompa do diagnozy ecu i jak się okazało ciągle wyrzuca mi błąd "Potencjometr przepustnicy". Dziś wymieniłem na tą samą czyli z Marea I 1.6 16v Zaraz po wymianie dało się odczuć różnice. Niższe obroty i nie falował. Zrobiłem kilka km silnik zgasiłem ucieszony ,że to jednak to a tu lipa. Odpalał sinik i znowu to samo. Podłączam pod kopa a tu nada aktywny błąd "Potencjometr przepustnicy". Ciągle świeci kontrolka silnika. ECU badałem programem Multiecu scan 2,2 Macie jakieś pomyśły? Mogą być gdzieś przewody uszkodzone?
  3. Zalozyleś komplet zamach + sprzęgło? Sprzęgło nowe? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  4. Czy taki przewód będę potrzebować? https://kme.eu/product,products,78.html Posiadam kompa Diego G3 od KME Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  5. Tak myślałem że z sondą nie bedzie tak łatwo [emoji16] W tym tygodniu sprawdzę spalanie. Jeśli będzie sporo wyższe to zmienie sondę. Co do kalibracji lpg. Ile mam pojeździć na samej benzynie aby komp się ustabilizował? Zaraz po remoncie pierwsze 300km zrobiłem na samym pb ale w tedy też borykałem sie z wieloma problemami. Czy sama adaptacja na lpg jest trudna? Niewymaga to skomplikowanych inferencji? Jeśli nie to zainwestuje już teraz w kabel kme Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  6. Niestety puki co czekam na kuriera z kablami. Ale gdy byłem u kumpla w zeszłym tygodniu pokazało nam coś takiego jednak nie za wiele z tego rozumiem. . Czyli musze rozpocząć od nowych map. Strojenie to temat którego puki co nie ogarniam Jak moge sprawdzić czy sonda jest w 100% dobra? Mierzyłem grzałkę i jest ok. Jakie napięcie powinno być? i które piny mierzyć?
  7. Cześć. Od remontu silnika borykam się z ww. problemem a przejechałem już blisko 1000km. Po drodze borykałem z falujacymi obrotami, szarpabiem podczas doładowania,wolno schodzacymi obratami i innymi mniej lub bardziej istotnymi kwestiami z którymi udało mi się jakoś poradzić. Czyszczenie przepusnicy,krokowca montaż zaworu zwrotnego w dolocie i map sensora przyniosły spodziewane efekty. Niestety utknołem w pewnym miejscu... Podczas wszystkich diagnoz były momenty że w ogóle nie świecił ale za to pojawiały sie inne problemy Check uporczywie świeci! Na zimnym silniku zalewa go paliwem (AFR wyświetla blisko 10-11 lub nawet zaczyna migać). Przy temp roboczej jest lepiej jednak np podczas przyspieszania czesto wartość AFR jest w granicach 10.5 - 11.8. Silnik jest wystrojony na LPG. Dalatego gdy przełączam na PB wskaźnik AFR wskazuje już lepsze wartości. Dodam że gdy 'daje mu w palnik' sc szarpie po prostu nie przyspiesza płynnie. A gdy puszczam nogę z gazu to da się słyszeć jedno razowy strzał jak w wrc ; ) ale tylko gdy uprzednio gwałtownie przyspieszałem. Załączam filmik. Silnik rozgrzany i przełączony na lpg. W czym tkwi mój problem? Sonad lamda chyba dobra choc sprawdzałem tylko grzałkę. Z map sensorem i krokowiec też wydaje sie byc ok. Szczerze to nie mam pomysłów już dlatego zwracam sie do was o pomoc. Świadomy jestem ze należało by zrobic nowe strojenie ale chce zrobic to po 1500km od remontu. Będę naprawdę wdzięczny za sugestie. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  8. Dumbl

    TURBO zrób Se sam

    Panowie podpowiedzcie jak rowiazaliscie kwestie z map sensorem? Teraz wygląda to u mnie tak ale nie rozwiazuje to w pełni problemu. Z jednej strony jak widać jest ms a z drugiej zaworek zwrotny. Silnik jeździ na lpg a strojony jest na Diego3. Lesiu_Zette polecił aby ms normalnie wpiąć a zaworek w dolot. Tylko w którym muejsu go w montować?
  9. Co Ty jeszcze nie wymyslisz[emoji15] [emoji106] [emoji4] Jak tam postepy?
  10. Robita profi[emoji15] [emoji106] Szacun za poświęcony czas prace i wkład [emoji122]
  11. Tak mam EBC. W takim razie nic nie ruszam. Zamontuje turbo, pojeżdże i wyreguluje doładowanie przy pomocy EBC. rusala dzięki wielkie [emoji4] [emoji106]
  12. Cześć. Kupiłem nową turbosprężarke k03. W jakis sposób mam wyregulować gruszke? Sztanga gruszki w starym turbo jest wygieta tylko nie wiem w jakim celu było to zrobione. Mam też zrobic tak w nowej? Z góry dzięki za pomoc[emoji4]
  13. Ponoć TRS ma patent na to. Zobacz do nich na galerie to może cos będzie widać.
  14. I kolejny forumowicz z upadłego seicento.pl[emoji4] [emoji106] Widać że mało popularne jest tutaj pokazywanie swoich projektów... Ładne postepy zrobiłeś. Fajny kolor komory no sporo pracy aby schować całe kabelkowo. Szkoda ze nie poszalałeś z kolorem silnika. No i razi troche ta oslona nagrzewnicy.
  15. Sam ciekaw jestem ile KM wypluje na hamowni bo mody conajmniej ciekawe ☺
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.