Cezariusz11 Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Witam od kilku dni mam problem z kontrolką SSPS, nie wiem czemu kiedy skręcam w lewo potrafi się zaświecić ta kontrolka. Po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu wszystko OK, ale jak jezdze czasami w trakcie skrętu w lewo potrafi się zaświecić. Możecie mi coś podpowiedzieć, pomóc? Wielkie dzieki pozdrawiam C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Witam od kilku dni mam problem z kontrolką SSPS, nie wiem czemu kiedy > skręcam w lewo potrafi się zaświecić ta kontrolka. Po zgaszeniu > samochodu i ponownym uruchomieniu wszystko OK, ale jak jezdze > czasami w trakcie skrętu w lewo potrafi się zaświecić. Możecie > mi coś podpowiedzieć, pomóc? Wielkie dzieki pozdrawiam C Od czego ta kontrolka? Może jakiegoś płynu jest za mało? Coś nie styka w elektryce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Od czego ta kontrolka? > Może jakiegoś płynu jest za mało? Coś nie styka w elektryce? To jest kontrolka od dynamicznego wspomagania kierownicy. Na postoju i małych prędkościach umożliwia latwiejsze manewrowanie, podczas szybkiej jazdy ciężej się kręci. Sprawdzałem połaczenia od cewki na pompie wspomagania są OK, oraz od czujników na kolumnie kierownicy wyglądają również OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Proponuję jeszcze uzupełnić profil, abyśmy wiedzieli czym jeździsz i skąd jesteś http://autokacik.pl/editbasic.php?Cat=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Bez diagnostyki to troche loteryjka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Bez diagnostyki to troche loteryjka. W moim przypadku SSPS świeci się w zimie - szczególnie podczas jazdy, a raczej ruszania na śniegu i na śliskiej nawierzchni. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > W moim przypadku SSPS świeci się w zimie - szczególnie podczas jazdy, > a raczej ruszania na śniegu i na śliskiej nawierzchni. Komputer > nie wykazuje żadnych błędów. U mnie w takich sytuacjach zapala sie TCS - kontrola trakcji, ale to całkiem normalny objaw SSPS jest ewidentnie coś nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > U mnie w takich sytuacjach zapala sie TCS - kontrola trakcji, ale to > całkiem normalny objaw SSPS jest ewidentnie coś nie tak Wg tłumaczeń mechanika jest ok. SSPS zapala się jadę na głębokim śniegu lub ruszam na śliskiej nawierzchni ze skręconymi kołami. . TCS działa, gdy koła się ślizgają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Wg tłumaczeń mechanika jest ok. SSPS zapala się jadę na głębokim > śniegu lub ruszam na śliskiej nawierzchni ze skręconymi kołami. > . TCS działa, gdy koła się ślizgają. Sprawdze co na to powie TIS, w jakich warunkach wystepuje blad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Sprawdze co na to powie TIS, w jakich warunkach wystepuje blad. Będe wdzięczny jak coś mi podpowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Moduł sterujący automatycznie diagnozuje układ SSPS. Jeśli wystąpi jakakolwiek usterka, włącza się lampka ostrzegawcza i jednocześnie ustawiany jest kod usterki. Kod usterki można odczytać i wyzerować za pomocą narzędzia SCANTOOL. W normalnych warunkach po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza świeci przez pierwsze 2 sekundy i gaśnie. W ciągu tych 2 sekund moduł sterujący diagnozuje układ SSPS, a kierowca może odczuwać pewne utrudnienia w kierowaniu. Jeśli lampka ostrzegawcza nie zgaśnie po 2 sekundach lub zapali się później, oznacza to, że występuje usterka i zarejestrowany został jej kod. Raz włączona lampka ostrzegawcza nie gaśnie nawet po ustąpieniu usterki. Lampka zgaśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu w stanie bez usterki. Kod usterki jest jednak nadal zarejestrowany w module sterującym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Kod DTC 01 Przerwa w obwodzie aktywatora 02 Zwarcie między wejściem HI i LO aktywatora 03 Zwarcie obwodu aktywatora do B+ 04 Zwarcie wejścia HI aktywatora do masy 05 Zwarcie wejścia LO aktywatora do masy 06 Przerwa w czujniku obrotów kierownicy 07 Czujnik kąta obrotu kierownicy zwarty do 5V 08 Napięcie akumulatora poza zakresem (9~16 V) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 kody usterek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Witam od kilku dni mam problem z kontrolką SSPS, nie wiem czemu kiedy > skręcam w lewo potrafi się zaświecić ta kontrolka. Po zgaszeniu > samochodu i ponownym uruchomieniu wszystko OK, ale jak jezdze > czasami w trakcie skrętu w lewo potrafi się zaświecić. Możecie > mi coś podpowiedzieć, pomóc? Wielkie dzieki pozdrawiam C I wiesz co było przyczyną? Bo ostatnio u mnie czasami zapala się kontrolka SSPS - ale tylko jak samochód jest nierozgrzany. Po zgaszeniu silnika gaśnie i się nie zapala. Chyba będę musiał pojechać do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 Panowie, macie tabele z bledami, tylko one moga wywolac powstanie bledu, czyli co za problem jesli znacie sie na elektryce sprawdzenie chociazby akumulatora czy jego napiecie nie spada pod obciazeniem, a moze styki na czujniku obrotu kola kierownicy. Tutaj raczej nie ma problemow z mechanicznym zacieciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Panowie bardzo Wam dziękuje za wszelkie informację, niestety auto jest trudne do diagnostyki w warunkach domowych, więc byłem w serwisie, okazało się że mam chyba uszkodzony czujnik skrętu zamontowany na kolumnie kierownicy. Czasmi szwankuję, stad takie zachowanie odczytali bledy i pokryły sie z opisem w podanych w tabeli. zatem muszę wymienić ten element koszt okolo 550 zł czujnik + 150 wymiana. Raz jeszcze dziękuję za opis i pomoc. Pozdrawiam C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Panowie bardzo Wam dziękuje za wszelkie informację, niestety auto > jest trudne do diagnostyki w warunkach domowych, więc byłem w > serwisie, okazało się że mam chyba uszkodzony czujnik skrętu > zamontowany na kolumnie kierownicy. Czasmi szwankuję, stad takie > zachowanie odczytali bledy i pokryły sie z opisem w podanych w > tabeli. zatem muszę wymienić ten element koszt okolo 550 zł > czujnik + 150 wymiana. Raz jeszcze dziękuję za opis i pomoc. > Pozdrawiam C Poszukaj na alledrogo, to jest chyba razem z calym modulem do poduszki kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Kolego, otóż dzisiaj dowiedziałem się że zapalanie tej kontrolki może być spowodowane po odłączeniu akumulatora i złej aktywacji czujnika skrętu. I jak poskładam fakty to u mnie zaczęło się po rozłączeniu zasilania. Dostałem informację, że należy ponownie rozłączyć akumulator chwilkę zaczekać, załączyć zasilanie, włączyć silnik i kołem kierownicy należy skręcić kołami od prawego skrajnego położenia do lewego. A serwisy naciągają - być może brak wiedzy . Więc w chwili wolnej zrobię taki test, on nic nie kosztuje. > Poszukaj na alledrogo, to jest chyba razem z calym modulem do > poduszki kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > Kolego, otóż dzisiaj dowiedziałem się że zapalanie tej kontrolki może > być spowodowane po odłączeniu akumulatora i złej aktywacji > czujnika skrętu. to fantazja tego co to wymyślił.. ten czujnik reaguje tylko na gwałtowny ruch kierownicą w celu monentowego zwiększenia ciśnienia w układzie w razie manewru awaryjnego (np. ominiecie przeszkody) więc odłączanie akumulatora i kręcenie kierownicą do oporu w obie strony pomoże tutaj tak jak umarłemu kadzidło... manual też milczy w tej sprawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Dziękuje kolego za opinie, zatem mam do wymiany czujnik skrętu, porozglądam się na allegro może znajdę coś w dobrej cenie. Kwota zaoferowana przez serwis jest nieco za wysoka, zwłaszcza przed zbliżającymi się świętami ... > to fantazja tego co to wymyślił.. > ten czujnik reaguje tylko na gwałtowny ruch kierownicą w celu > monentowego zwiększenia ciśnienia w układzie w razie manewru > awaryjnego (np. ominiecie przeszkody) więc odłączanie > akumulatora i kręcenie kierownicą do oporu w obie strony pomoże > tutaj tak jak umarłemu kadzidło... > manual też milczy w tej sprawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 27 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2009 Koledzy znalazłem stronkę któa nieco tłumaczy jak jest zbudowany czujnik skrętu i jak ewentualnie go wymieniać: http://www.gm-trucks.com/forums/index.php?showtopic=81519 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Witam ponownie, nie mogłem odpuścić tematu uszkodzonego czujnika skrętu i zakupu za kwotę około 700 zł nowego wraz z wymianą, dlatego wnikliwie przestudiowałem sprawę i : czujnik ma charakter odpornościowy - tzn jak potencjometr w radiu, zatem kupiłem w sklepie elektronicznym preparat do potencjometrów i "napsikałem" na tej czujnik. I do momentu tego zabiegu kontrolka zapalała mi się za każdym razem, teraz jeżdżę już około 2 tygodni i nic, a wspomaganie działa tak jak powinno. Koszt około 15 zł, czas naprawy 3 minuty. Zobaczymy jak będzie w czasie, o czym będę informował. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 > Witam ponownie, nie mogłem odpuścić tematu uszkodzonego czujnika > skrętu i zakupu za kwotę około 700 zł nowego wraz z wymianą, > dlatego wnikliwie przestudiowałem sprawę i : czujnik ma > charakter odpornościowy - tzn jak potencjometr w radiu, zatem > kupiłem w sklepie elektronicznym preparat do potencjometrów i > "napsikałem" na tej czujnik. I do momentu tego zabiegu kontrolka > zapalała mi się za każdym razem, teraz jeżdżę już około 2 > tygodni i nic, a wspomaganie działa tak jak powinno. Koszt około > 15 zł, czas naprawy 3 minuty. Zobaczymy jak będzie w czasie, o > czym będę informował. Pozdrawiam Czy można poprosić o umieszczenie manuala? Chyba będę musiał przetestować to u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Hej kolego, przepraszam że dopiero dzisiaj odpisuję, ale wcześniej nie miałem czasu. Otóż sprawa jest dość prosta, w sklepie elektronicznym kup możliwie dobry preparat do potencjometrów (czyszczenia i smarowania), następnie na dole kolumny kierowniczej szukasz w okolicach półki z pedałami zamontowanej na drążku kierowniczym białej obudowy plastikowej(ma kształt okrągły), jak ja zlokalizujesz z różnych stron "popsikaj" czujnik skrętu i po wszystkim. Pozdrawiam > Czy można poprosić o umieszczenie manuala? Chyba będę musiał > przetestować to u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Mijaj dwa miesiące od zastosowanej terapii i póki co wszystko w jak najlepszym porządku, brak zapalającej się kontrolki => jak na razie zaoszczędzone pieniążki :-). Po kolejnych miesiącach również podzielę się wrażeniami :-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Zgodnie z obietnicą wracam do wątku, minął rok i wszystko działa jak należy, żadnych problemów z SSPS Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 > Zgodnie z obietnicą wracam do wątku, minął rok i wszystko działa jak należy, żadnych problemów z > SSPS > Pozdrawiam A ja czujnik na razie zastąpiłem dwoma rezystorami, bo stary się zużył (wytarte ścieżki). Nowy potencjometr moża tanio kupić na ebay'u w USA, ale że z tymi rezystorami wszystko działa OK, to na razie nie mam motywacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griba Napisano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 > A ja czujnik na razie zastąpiłem dwoma rezystorami, bo stary się zużył (wytarte Czyli SSPS masz nieaktywny i wspomaganie działa jak bez tego? Pozdrawiam, Griba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Czyli SSPS masz nieaktywny i wspomaganie działa jak bez tego? > Pozdrawiam, > Griba Działa dalej zależnie od prędkości jazdy. Nie ma tylko informacji o prędkości obrotu kołem kierownicy. Jak wiadomo w tym układzie siła wspomagania maleje ze wzrostem prędkości jazdy, a czujnik kąta położenia koła kierownicy jest po to, żeby przy większych prędkościach (normalnie słaba siła wspomagania) i nagłym ruchu kołem kierownicy wspomaganie miało większą niż wynikałoby to z prędkości jazdy siłę. Chodzi o np. omijanie niespodziewanej przeszkody, czy coś takiego. U mnie tego nie ma. Jest tak, jakbym jechał cały czas prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griba Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Działa dalej zależnie od prędkości jazdy. Nie ma tylko informacji o prędkości obrotu kołem > kierownicy. Jak wiadomo w tym układzie siła wspomagania maleje ze wzrostem prędkości jazdy, a > czujnik kąta położenia koła kierownicy jest po to, żeby przy większych prędkościach (normalnie > słaba siła wspomagania) i nagłym ruchu kołem kierownicy wspomaganie miało większą niż > wynikałoby to z prędkości jazdy siłę. Chodzi o np. omijanie niespodziewanej przeszkody, czy > coś takiego. U mnie tego nie ma. Jest tak, jakbym jechał cały czas prosto. Czyli wykonałeś emulator. Klasyczny układ wspomagania działa słabiej przy wyższych obrotach silnika - są tam jakieś zawory zdaje się, ale mechaniczne. A tu SSPS tymi zaworami steruje (od prędkości), jest wszak wtyczka na pompie? Plus funkcja uzależniająca działanie od obrotów kierownicy? Tak pytam z ciekawości. Chyba to jakoś nawet działa, bo np. wspomaganie NU II bez tego SSPS moim zdaniem jest jakby nadpobudliwe przy dużych prędkościach. Tu w NU III jest dobrze. A jeszcze jedno - przy jakim przebiegu rozsypał Ci się ten potencjometr? Pozdrawiam, Griba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2011 > Czyli wykonałeś emulator. Coś w tym stylu. Po prostu dzielnik napięcia z dwóch rezystorów za w sumie 50 gr. > Klasyczny układ wspomagania działa słabiej przy wyższych obrotach silnika - są tam jakieś zawory > zdaje się, ale mechaniczne. Problem w tym, że jest zależny nie tyle od prędkości jazdy, co od prędkości obrotowej silnika. > A tu SSPS tymi zaworami steruje (od prędkości), jest wszak wtyczka na pompie? Tak. To jest zawór upustowy sterowany PWM. Plus funkcja > uzależniająca działanie od obrotów kierownicy? Dokładnie. To, o czym pisałem wyżej. > Tak pytam z ciekawości. Chyba to jakoś nawet działa, bo np. wspomaganie NU II bez tego SSPS moim > zdaniem jest jakby nadpobudliwe przy dużych prędkościach. Tu w NU III jest dobrze. > A jeszcze jedno - przy jakim przebiegu rozsypał Ci się ten potencjometr? Jakieś 110 kkm wg stanu licznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janeknh Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Witam trochę odświeżę temat... Co zrobić jeśli w ogóle mi ta kontrolka się nie zapala po włączeniu silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Witam trochę odświeżę temat... > Co zrobić jeśli w ogóle mi ta kontrolka się nie zapala po włączeniu silnika? Może żarówka uszkodzona? bezpiecznik w kabinie spalony F4 .... zacznij od tego F4 10A IGN1 Cluster, Moduł DRL, Sygnał dźwiękowy (Bimbaj), Przełącznik kontrolki hamulca, Moduł SSPS, Przełącznik klimatyzacji (http://www.chevrolet-nubira.za.pl/html/Elektryka/Bezpieczniki%20kabina.html) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Witam trochę odświeżę temat... > Co zrobić jeśli w ogóle mi ta kontrolka się nie zapala po włączeniu silnika? A ma sie zapalac. Nie wszystkie auta maja ten system Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > A ma sie zapalac. Nie wszystkie auta maja ten system Jeżeli auto jest wyposażone to ma się zapalać na chwilkę po przekręceniu kluczyka i zgasnąć. Ale jak auto nie jest wyposażone w ten moduł to nie ma co się zapalać. Ładnie opisana zasada działania http://www.chevrolet-nubira.za.pl/html/Sterring/Wspomaganie%20progresywne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > A ma sie zapalac. Nie wszystkie auta maja ten system Żeby nie powiedzieć: mało które mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janeknh Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Żeby nie powiedzieć: mało które mają. Faktycznie może nie mam tego systemu, nie doczytałem i myślałem że to jest standardowe wyposażenie. Dzięki za pomoc i przepraszam za kłopot. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekm1966 Napisano 23 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Instrukcja serwisowa SSPS Nubira-Lacetti czujnik obrotów kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 U mnie SSPS zapala się i gaśnie codziennie, przeważnie przy większym kręceniu kierą. Sprawdziłem już wtyczki, kabelki, poziom płynu. Wspomaganie działa, nie zacina się, nie piszczy. Psikałem już ten pierścień na kolumnie sprayem do regeneracji potencjometrów ale nic to nie dało. Pozostaje już tylko wymiana tego czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.