PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w alfie 159 2.4jtd z 2007r wskaźnik doładowania turbo (ten na kokpicie obok temperatury i zbiornika paliwa) powinien leżeć na 0 czy coś pokazywać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w alfie 159 2.4jtd z 2007r wskaźnik doładowania turbo (ten > na kokpicie obok temperatury i zbiornika paliwa) powinien leżeć na 0 czy coś pokazywać? Powinien leżeć na zero jak nie dotykasz gazu Dalej to już zależy od butowania Nie powiem Ci teraz ile u mnie dochodzi maks doładowanie, ale wstaje szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Powinien leżeć na zero jak nie dotykasz gazu > Dalej to już zależy od butowania > Nie powiem Ci teraz ile u mnie dochodzi maks doładowanie, ale wstaje szybko no właśnie bo jak latałem 1.9 150KM to wskazówka zawsze się unosiła po odpaleniu i nie leżała na 0 a teraz w 2,4 leży na zero i mam wrażenie jakby turbina za późno się uruchamiała na pierwszych biegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > no właśnie bo jak latałem 1.9 150KM to wskazówka zawsze się unosiła po odpaleniu i nie leżała na 0 > a teraz w 2,4 leży na zero i mam wrażenie jakby turbina za późno się uruchamiała na pierwszych > biegach. Czy się unosi po odpaleniu, to nie wiem. 2.4 chyba tak ma, że jest odczuwalna turbodziura. U mnie też tak jest. Jednak wskazówka doładowania lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Czy się unosi po odpaleniu, to nie wiem. > 2.4 chyba tak ma, że jest odczuwalna turbodziura. U mnie też tak jest. Jednak wskazówka doładowania > lata i to bardzo duża ta dziura ale na biegu jałowym wskazówka leży na 0 tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > i to bardzo duża ta dziura ale na biegu jałowym wskazówka leży na 0 tak? Upewnię się wieczorem. Do roboty przyjechałem Punto Znalazłem takie coś na YT. Ciężko ocenić czy wskazówka by opadła do zera. Jak już ma prawie opaść, to filmujący dociska gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Upewnię się wieczorem. Do roboty przyjechałem Punto > Znalazłem takie coś na YT. > Ciężko ocenić czy wskazówka by opadła do zera. Jak już ma prawie opaść, to filmujący dociska gazu w 2.4 leży na samym 0 a w 1.9 zawsze była na tej pierwszej kresce i to mnie ciekawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > w 2.4 leży na samym 0 a w 1.9 zawsze była na tej pierwszej kresce i to mnie ciekawi Do tej pory mnie to nie ciekawiło, bo sądziłem że tak ma być. Ale skoro piszesz że w 1.9 było inaczej... Zapytałem się na tym forum jak ma jeden użytkownik w swoim 2.4 Teoretycznie on pisze, że do 2tyś obr też jest dziura. Chyba ten silnik tak ma U mnie chyba dziura nie jest do 2tyś obr, ale jest to odczuwalne. Bardzo denerwujące jak np skręcę w prawo powolutku w drogę prostopadłą i okaże się że gościu który był daleko jest już całkiem blisko. Ja na II biegu, obroty niskie, daję gaz i czekam z sekundę aż auto zacznie rwać do przodu. Po przesiadce z wolnossącej benzyny to jest dla mnie trochę denerwujące. Tam reakcja była natychmiast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Do tej pory mnie to nie ciekawiło, bo sądziłem że tak ma być. Ale skoro piszesz że w 1.9 było > inaczej... > Zapytałem się na tym forum jak ma jeden użytkownik w swoim 2.4 > Teoretycznie on pisze, że do 2tyś obr też jest dziura. Chyba ten silnik tak ma masakra jednym słowem jak dla mnie auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała że szkoda gadać > U mnie chyba dziura nie jest do 2tyś obr, ale jest to odczuwalne. Bardzo denerwujące jak np skręcę > w prawo powolutku w drogę prostopadłą i okaże się że gościu który był daleko jest już całkiem > blisko. Ja na II biegu, obroty niskie, daję gaz i czekam z sekundę aż auto zacznie rwać do > przodu. Po przesiadce z wolnossącej benzyny to jest dla mnie trochę denerwujące. Tam reakcja > była natychmiast. dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > masakra jednym słowem jak dla mnie auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała > że szkoda gadać > dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać > rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip Mam nadzieję że chip coś pomoże mam też lekkie rozdwojenie jaźni w życzeniach, bo z jednej strony mam nadzieję że to nie jest normalne, ale z drugiej mam nadzieje że jednak normalne, bo gdyby nie to..........ile zapłacę za naprawę?? Nakręciłem film Fajny traktor Drzwi otwarte i obok ogrodzenie odbijające dźwięk silnika ) Nie naciskałem mocniej i dłużej, bo jednak obok ludzie mieszkają. Normalnie wskazówka doładowania idzie wyżej. Nawet na filmie słychać kiedy naciskam gaz i kiedy zaczyna się naprawdę na obroty wkręcać. Może to wina EGR, który jest lekko zawieszony. Ostatnio był czyszczony, ale jakiś przedmuch jednak może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Powinien leżeć na zero jak nie dotykasz gazu i tak też powinno być > Dalej to już zależy od butowania > Nie powiem Ci teraz ile u mnie dochodzi maks doładowanie, ale wstaje szybko powiedzmy że mam taką wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > i tak też powinno być > powiedzmy że mam taką wiedzę taaaaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > masakra jednym słowem jak dla mnie auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała > że szkoda gadać > dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać > rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący. Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne. Niestety to częsty przypadek. W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9. Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący. To się czyści/wymienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Mam nadzieję że chip coś pomoże > mam też lekkie rozdwojenie jaźni w życzeniach, bo z jednej strony mam nadzieję że to nie jest > normalne, ale z drugiej mam nadzieje że jednak normalne, bo gdyby nie to..........ile zapłacę > za naprawę?? > Nakręciłem film > Fajny traktor Drzwi otwarte i obok ogrodzenie odbijające dźwięk silnika ) > Nie naciskałem mocniej i dłużej, bo jednak obok ludzie mieszkają. Normalnie wskazówka doładowania > idzie wyżej. > Nawet na filmie słychać kiedy naciskam gaz i kiedy zaczyna się naprawdę na obroty wkręcać. > Może to wina EGR, który jest lekko zawieszony. Ostatnio był czyszczony, ale jakiś przedmuch jednak > może być mam tak samo czyli co? niech ktoś jeszcze powie że tak ma i jestem szczęśliwy że sprzęt jest sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący. > Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne. > Niestety to częsty przypadek. > W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9. > Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy. a jakie są jeszcze objawy zapchanego kolektora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Czy się unosi po odpaleniu, to nie wiem. > 2.4 chyba tak ma, że jest odczuwalna turbodziura. U mnie też tak jest. Jednak wskazówka doładowania > lata Sprawne 2.4 nawet 200ps nie ma laga - dziś skończyliśmy taki egzemplarz (mechanikę) i wstaje od 1600obr. Jutro pomiar serii i strojenie. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący. > Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne. > Niestety to częsty przypadek. > W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9. > Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy. Dokładnie - kolektory zawalone gnojem, klapy zdezelowane, kanały w głowicy 75% przekroju - tak to wygląda a potem dziwne że z 200ps 30 czy 40 umarło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Dokładnie - kolektory zawalone gnojem, klapy zdezelowane, kanały w głowicy 75% przekroju - tak to > wygląda a potem dziwne że z 200ps 30 czy 40 umarło... jest na to jakieś lekarstwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 > jest na to jakieś lekarstwo? Tak - demontaż kolektora, przerobienie, czyszczenie kanałów w głowicy, zaślepienie egr i mod programu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 > Tak - demontaż kolektora, przerobienie, czyszczenie kanałów w głowicy, zaślepienie egr i mod > programu możesz mi na PW przesłać koszt? i ile wyciągniemy z niego? Samochód zostaje u Ciebie na długo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 > możesz mi na PW przesłać koszt? i ile wyciągniemy z niego? Samochód zostaje u Ciebie na długo? Auto o którym pisałem wyżej tj 2.4 200ps - w momencie gdy przyjechało miało 172ps i 392ps (shamowane na inercji vtechu więc wynik niutona i tak raczej optymistyczny). Po niezbędnych naprawach układu napędowego (min usunięcie klap, czysczenie kanałów, rozrząd, urwane szpilki w głowicy od kolektora wydechowego, przeniesienie napędu i masę innych dziś shamowana została seria z usuniętym DPFem fizycznie i elektronicznie (egr, dpf, klapy). 2.4 200 seria Pozytywnie byliśmy zaskoczenie mocną serią, 200tki takowe to rzadkość. Po delikatnym sofcie całkowicie bezdymnym jest 159 200 MOD . Była i wersja na ponad 240ps niemniej finalnie zostało j.w. Gdyby zainwestować w nowe turbo (to już miało minimalny luz) boost podniosłbym o dodatkowe 100mbarów i 250 bez problemu byłoby w zasięgu ręki. W stanie w jakim auto przyjechało smiem wątpić czy pokazałoby okolice 190ps... Auto odpalało nierówno, kopciło zawsze na niebiesko itd; obecnie przypadłości i nierówna praca całkowicie zniknęły. Pozdro P.S Ad czasu - trzeba auto dokładnie przeglądnąć gdyż motory 2.4 trapi sporo problemów głównie przez zaniedbania i nieprawidłowy serwis. Koszty zależne są od koniecznych napraw, to auto stało tydzień - cały układ napędowy był wyjęty z auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.