Skocz do zawartości

Alfa Romeo 159 2.4JTD zegar turbiny


PiotrekPanda

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w alfie 159 2.4jtd z 2007r wskaźnik doładowania turbo (ten

> na kokpicie obok temperatury i zbiornika paliwa) powinien leżeć na 0 czy coś pokazywać?

Powinien leżeć na zero jak nie dotykasz gazu zlosnik.gif

Dalej to już zależy od butowania wink.gif

Nie powiem Ci teraz ile u mnie dochodzi maks doładowanie, ale wstaje szybko zlosnik.gifdevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinien leżeć na zero jak nie dotykasz gazu

> Dalej to już zależy od butowania

> Nie powiem Ci teraz ile u mnie dochodzi maks doładowanie, ale wstaje szybko

no właśnie bo jak latałem 1.9 150KM to wskazówka zawsze się unosiła po odpaleniu i nie leżała na 0 a teraz w 2,4 leży na zero i mam wrażenie jakby turbina za późno się uruchamiała na pierwszych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie bo jak latałem 1.9 150KM to wskazówka zawsze się unosiła po odpaleniu i nie leżała na 0

> a teraz w 2,4 leży na zero i mam wrażenie jakby turbina za późno się uruchamiała na pierwszych

> biegach.

Czy się unosi po odpaleniu, to nie wiem.

2.4 chyba tak ma, że jest odczuwalna turbodziura. U mnie też tak jest. Jednak wskazówka doładowania lata ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to bardzo duża ta dziura ale na biegu jałowym wskazówka leży na 0 tak?

Upewnię się wieczorem. Do roboty przyjechałem Punto zlosnik.gif

Znalazłem takie coś na YT.

Ciężko ocenić czy wskazówka by opadła do zera. Jak już ma prawie opaść, to filmujący dociska gazu oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Upewnię się wieczorem. Do roboty przyjechałem Punto

> Znalazłem takie coś na YT.

> Ciężko ocenić czy wskazówka by opadła do zera. Jak już ma prawie opaść, to filmujący dociska gazu

w 2.4 leży na samym 0 a w 1.9 zawsze była na tej pierwszej kresce i to mnie ciekawi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 2.4 leży na samym 0 a w 1.9 zawsze była na tej pierwszej kresce i to mnie ciekawi

Do tej pory mnie to nie ciekawiło, bo sądziłem że tak ma być. Ale skoro piszesz że w 1.9 było inaczej... hmm.gif

Zapytałem się na tym forum jak ma jeden użytkownik w swoim 2.4 wink.gif

Teoretycznie on pisze, że do 2tyś obr też jest dziura. Chyba ten silnik tak ma zlosnik.gif

U mnie chyba dziura nie jest do 2tyś obr, ale jest to odczuwalne. Bardzo denerwujące jak np skręcę w prawo powolutku w drogę prostopadłą i okaże się że gościu który był daleko jest już całkiem blisko. Ja na II biegu, obroty niskie, daję gaz i czekam z sekundę aż auto zacznie rwać do przodu. Po przesiadce z wolnossącej benzyny to jest dla mnie trochę denerwujące. Tam reakcja była natychmiast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory mnie to nie ciekawiło, bo sądziłem że tak ma być. Ale skoro piszesz że w 1.9 było

> inaczej...

> Zapytałem się na tym forum jak ma jeden użytkownik w swoim 2.4

> Teoretycznie on pisze, że do 2tyś obr też jest dziura. Chyba ten silnik tak ma

masakra jednym słowem jak dla mnie sick.gif auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała że szkoda gadać sick.gif

> U mnie chyba dziura nie jest do 2tyś obr, ale jest to odczuwalne. Bardzo denerwujące jak np skręcę

> w prawo powolutku w drogę prostopadłą i okaże się że gościu który był daleko jest już całkiem

> blisko. Ja na II biegu, obroty niskie, daję gaz i czekam z sekundę aż auto zacznie rwać do

> przodu. Po przesiadce z wolnossącej benzyny to jest dla mnie trochę denerwujące. Tam reakcja

> była natychmiast.

dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masakra jednym słowem jak dla mnie auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała

> że szkoda gadać

> dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać

> rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip

Mam nadzieję że chip coś pomoże zlosnik.gif

mam też lekkie rozdwojenie jaźni w życzeniach, bo z jednej strony mam nadzieję że to nie jest normalne, ale z drugiej mam nadzieje że jednak normalne, bo gdyby nie to..........ile zapłacę za naprawę?? zlosnik.gif

Nakręciłem film wink.gif

Fajny traktor hehe.gif Drzwi otwarte i obok ogrodzenie odbijające dźwięk silnika )

Nie naciskałem mocniej i dłużej, bo jednak obok ludzie mieszkają. Normalnie wskazówka doładowania idzie wyżej.

Nawet na filmie słychać kiedy naciskam gaz i kiedy zaczyna się naprawdę na obroty wkręcać.

Może to wina EGR, który jest lekko zawieszony. Ostatnio był czyszczony, ale jakiś przedmuch jednak może być hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masakra jednym słowem jak dla mnie auto ma ponad 200KM a na pierwszych 2biegach to tak daje ciała

> że szkoda gadać

> dokładnie, wciskasz gaz i czekasz, czekasz i dopiero potem jedziesz... jestem szczerze mówiać

> rozczarowany tym silnikiem, lepszym rozwiązaniem chyba jest 1,9 150KM + chip

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący.

Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne.

Niestety to częsty przypadek.

W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9.

Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję że chip coś pomoże

> mam też lekkie rozdwojenie jaźni w życzeniach, bo z jednej strony mam nadzieję że to nie jest

> normalne, ale z drugiej mam nadzieje że jednak normalne, bo gdyby nie to..........ile zapłacę

> za naprawę??

> Nakręciłem film

> Fajny traktor Drzwi otwarte i obok ogrodzenie odbijające dźwięk silnika )

> Nie naciskałem mocniej i dłużej, bo jednak obok ludzie mieszkają. Normalnie wskazówka doładowania

> idzie wyżej.

> Nawet na filmie słychać kiedy naciskam gaz i kiedy zaczyna się naprawdę na obroty wkręcać.

> Może to wina EGR, który jest lekko zawieszony. Ostatnio był czyszczony, ale jakiś przedmuch jednak

> może być

mam tak samo grinser006.gif czyli co? niech ktoś jeszcze powie że tak ma i jestem szczęśliwy że sprzęt jest sprawny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący.

> Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne.

> Niestety to częsty przypadek.

> W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9.

> Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy.

a jakie są jeszcze objawy zapchanego kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy się unosi po odpaleniu, to nie wiem.

> 2.4 chyba tak ma, że jest odczuwalna turbodziura. U mnie też tak jest. Jednak wskazówka doładowania

> lata

Sprawne 2.4 nawet 200ps nie ma laga - dziś skończyliśmy taki egzemplarz (mechanikę) i wstaje od 1600obr. Jutro pomiar serii i strojenie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, ze masz zasyfiony kolektor ssący.

> Nie powinno tak być jak piszesz, jeśli wszystko jest sprawne.

> Niestety to częsty przypadek.

> W tamtym tygodniu miałem chyba 3 sztuki z takimi problemami, tyle, że 1.9.

> Dzisiaj w jednej wymieniliśmy EGR na nowy.

Dokładnie - kolektory zawalone gnojem, klapy zdezelowane, kanały w głowicy 75% przekroju - tak to wygląda a potem dziwne że z 200ps 30 czy 40 umarło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz mi na PW przesłać koszt? i ile wyciągniemy z niego? Samochód zostaje u Ciebie na długo?

Auto o którym pisałem wyżej tj 2.4 200ps - w momencie gdy przyjechało miało 172ps i 392ps (shamowane na inercji vtechu więc wynik niutona i tak raczej optymistyczny). Po niezbędnych naprawach układu napędowego (min usunięcie klap, czysczenie kanałów, rozrząd, urwane szpilki w głowicy od kolektora wydechowego, przeniesienie napędu i masę innych dziś shamowana została seria z usuniętym DPFem fizycznie i elektronicznie (egr, dpf, klapy). 2.4 200 seria

Pozytywnie byliśmy zaskoczenie mocną serią, 200tki takowe to rzadkość. Po delikatnym sofcie całkowicie bezdymnym jest 159 200 MOD . Była i wersja na ponad 240ps niemniej finalnie zostało j.w. Gdyby zainwestować w nowe turbo (to już miało minimalny luz) boost podniosłbym o dodatkowe 100mbarów i 250 bez problemu byłoby w zasięgu ręki.

W stanie w jakim auto przyjechało smiem wątpić czy pokazałoby okolice 190ps... Auto odpalało nierówno, kopciło zawsze na niebiesko itd; obecnie przypadłości i nierówna praca całkowicie zniknęły.

Pozdro

P.S

Ad czasu - trzeba auto dokładnie przeglądnąć gdyż motory 2.4 trapi sporo problemów głównie przez zaniedbania i nieprawidłowy serwis. Koszty zależne są od koniecznych napraw, to auto stało tydzień - cały układ napędowy był wyjęty z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.