sabcio9207 Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 witam.mam problem z licznikiem a dokladniej z wskaznikiem paliwa ktory nie chodzi.dzisiaj wzialem sie za wymiane czujnika paliwa ale to nie pomoglo.sprawdzilem napiecie na kostce od czujnika i mojemu zdumieniu ukazalo sie po 12v na kazdym przewodzie a tak nie powino byc.moje przypuszczenia celuja w licznik.prosilbym o opisanie poszczegolnych kostek idacych do licznika uwzgledniajac gdzie jest + a gdzie masa albo podeslanie jakiegos schematu bo ja nic nie znalazlem w necie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > witam.mam problem z licznikiem a dokladniej z wskaznikiem paliwa ktory nie chodzi.dzisiaj wzialem > sie za wymiane czujnika paliwa ale to nie pomoglo.sprawdzilem napiecie na kostce od czujnika i > mojemu zdumieniu ukazalo sie po 12v na kazdym przewodzie a tak nie powino byc.moje > przypuszczenia celuja w licznik.prosilbym o opisanie poszczegolnych kostek idacych do licznika > uwzgledniajac gdzie jest + a gdzie masa albo podeslanie jakiegos schematu bo ja nic nie > znalazlem w necie. > Pozdrawiam Na jednym z 3 przewodów wychodzących z czujnika powinna być masa (czarny kolor). Pozostałe dwa to sygnał do wskaźnika (podanie nań masy powoduje wskazania maksymalne) oraz do kontrolki rezerwy (podanie masy spowoduje zapalenie sie kontrolki) Schematami do tipo nie dysponuje więc rozpiski kosci przy zegarach Ci nie podam Ale wg mnie problem tkwi w braku masy na przewodzie od czujnika poziomu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabcio9207 Napisano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > Na jednym z 3 przewodów wychodzących z czujnika powinna być masa (czarny kolor). > Pozostałe dwa to sygnał do wskaźnika (podanie nań masy powoduje wskazania maksymalne) oraz do > kontrolki rezerwy (podanie masy spowoduje zapalenie sie kontrolki) > Schematami do tipo nie dysponuje więc rozpiski kosci przy zegarach Ci nie podam > Ale wg mnie problem tkwi w braku masy na przewodzie od czujnika poziomu. > pozdr tylko ze przy czujniku sa 2 przewody na ktorych jest niecale 12v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > tylko ze przy czujniku sa 2 przewody na ktorych jest niecale 12v daj fotkę tego czujnika. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabcio9207 Napisano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > daj fotkę tego czujnika. > pozdr http://zolwik466.w.interii.pl/czujnik%20paliwa%20tipo/czujnik%20paliwa%20duzy2.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 > http://zolwik466.w.interii.pl/czujnik%20paliwa%20tipo/czujnik%20paliwa%20duzy2.jpg Zakładam więc, że czujnik poziomu paliwa jest potencjometrem, który wraz ze zmianą poziomu paliwa zmienia rezystancję, stąd wpinając się szeregowo w jeden z przewodów napięcie powinno się zmieniać wraz ze zmianą poziomu paliwa. Zakładam też, że poziom na liczniku wzrasta wraz ze wzrostem napięcia na przewodzie. Musisz teraz tylko zbadać które przewody przy liczniku są tymi od czujnika paliwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 > http://zolwik466.w.interii.pl/czujnik%20paliwa%20tipo/czujnik%20paliwa%20duzy2.jpg faktycznie dwuprzewodowy jest - nietypowo jak na fiata. tym samym to co wcześniej napisałem traci sens. niestety chyba pozostaje po nitce do kłębka. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.