Skocz do zawartości

licznik tipo 1.4


sabcio9207

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam problem z licznikiem a dokladniej z wskaznikiem paliwa ktory nie chodzi.dzisiaj wzialem sie za wymiane czujnika paliwa ale to nie pomoglo.sprawdzilem napiecie na kostce od czujnika i mojemu zdumieniu ukazalo sie po 12v na kazdym przewodzie a tak nie powino byc.moje przypuszczenia celuja w licznik.prosilbym o opisanie poszczegolnych kostek idacych do licznika uwzgledniajac gdzie jest + a gdzie masa albo podeslanie jakiegos schematu bo ja nic nie znalazlem w necie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.mam problem z licznikiem a dokladniej z wskaznikiem paliwa ktory nie chodzi.dzisiaj wzialem

> sie za wymiane czujnika paliwa ale to nie pomoglo.sprawdzilem napiecie na kostce od czujnika i

> mojemu zdumieniu ukazalo sie po 12v na kazdym przewodzie a tak nie powino byc.moje

> przypuszczenia celuja w licznik.prosilbym o opisanie poszczegolnych kostek idacych do licznika

> uwzgledniajac gdzie jest + a gdzie masa albo podeslanie jakiegos schematu bo ja nic nie

> znalazlem w necie.

> Pozdrawiam

Na jednym z 3 przewodów wychodzących z czujnika powinna być masa (czarny kolor).

Pozostałe dwa to sygnał do wskaźnika (podanie nań masy powoduje wskazania maksymalne) oraz do kontrolki rezerwy (podanie masy spowoduje zapalenie sie kontrolki)

Schematami do tipo nie dysponuje więc rozpiski kosci przy zegarach Ci nie podam

Ale wg mnie problem tkwi w braku masy na przewodzie od czujnika poziomu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jednym z 3 przewodów wychodzących z czujnika powinna być masa (czarny kolor).

> Pozostałe dwa to sygnał do wskaźnika (podanie nań masy powoduje wskazania maksymalne) oraz do

> kontrolki rezerwy (podanie masy spowoduje zapalenie sie kontrolki)

> Schematami do tipo nie dysponuje więc rozpiski kosci przy zegarach Ci nie podam

> Ale wg mnie problem tkwi w braku masy na przewodzie od czujnika poziomu.

> pozdr

tylko ze przy czujniku sa 2 przewody na ktorych jest niecale 12v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://zolwik466.w.interii.pl/czujnik%20paliwa%20tipo/czujnik%20paliwa%20duzy2.jpg

Zakładam więc, że czujnik poziomu paliwa jest potencjometrem, który wraz ze zmianą poziomu paliwa zmienia rezystancję, stąd wpinając się szeregowo w jeden z przewodów napięcie powinno się zmieniać wraz ze zmianą poziomu paliwa. Zakładam też, że poziom na liczniku wzrasta wraz ze wzrostem napięcia na przewodzie. Musisz teraz tylko zbadać które przewody przy liczniku są tymi od czujnika paliwa wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://zolwik466.w.interii.pl/czujnik%20paliwa%20tipo/czujnik%20paliwa%20duzy2.jpg

faktycznie dwuprzewodowy jest - nietypowo jak na fiata.

tym samym to co wcześniej napisałem traci sens.

niestety chyba pozostaje po nitce do kłębka.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.