Skocz do zawartości

[E34] Niskie napięcie ładowania od czasu do czasu


koyotee

Rekomendowane odpowiedzi

Drugi raz już mi się kontrolka ładowania akumulatora zapaliła dziś. Sprawdziłem na szybko napięcie ładowania: około 11V czyli za mało. Po kilkuset metrach kontrolka zgasła: 13,8-14,1V. Odczyt napięcia na OBC.

Innych objawów brak.

Poprzednim razem oprócz kontrolki ładowania wyskoczył błąd automatycznej skrzyni, zapaliła się kontrola trakcji, skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Po przejechaniu kawałka i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Nie zdążyłem sprawdzić do jakich wartości spadło napięcie.

Problemów z odpalaniem brak, kręci jak szalony, w zimie nie była żadnych kłopotów.

Problemy z masą w którymś miejscu? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugi raz już mi się kontrolka ładowania akumulatora zapaliła dziś. Sprawdziłem na szybko napięcie

> ładowania: około 11V czyli za mało. Po kilkuset metrach kontrolka zgasła: 13,8-14,1V. Odczyt

> napięcia na OBC.

> Innych objawów brak.

> Poprzednim razem oprócz kontrolki ładowania wyskoczył błąd automatycznej skrzyni, zapaliła się

> kontrola trakcji, skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Po przejechaniu kawałka i ponownym

> odpaleniu wszystko wróciło do normy. Nie zdążyłem sprawdzić do jakich wartości spadło

> napięcie.

> Problemów z odpalaniem brak, kręci jak szalony, w zimie nie była żadnych kłopotów.

> Problemy z masą w którymś miejscu?

a sam będziesz naprawiał?

bo jeśli nie, to i tak musisz oddać do mechanika.

wyjmij regulator napięcia i zobacz jak szczotki wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sam będziesz naprawiał?

Nie, ale wolę mieć choćby cień tropu wink.gif

> bo jeśli nie, to i tak musisz oddać do mechanika.

> wyjmij regulator napięcia i zobacz jak szczotki wyglądają.

A czy w przypadku padu regulatora miałbym najpierw w instalacji 11V a po sekundzie 14?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w przypadku padu regulatora miałbym najpierw w instalacji 11V a po sekundzie 14?

nie wiem, ale na pewno przygasały by wszystkie możliwe kontrolki, radio itp przy większym obciążeniu (włączone wycieraczki, domykanie zamkniętych okien zlosnik.gif itepe ), a po przygazowaniu światła by bardziej świeciły biglaugh.gifhehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, ale na pewno przygasały by wszystkie możliwe kontrolki, radio itp przy większym

> obciążeniu (włączone wycieraczki, domykanie zamkniętych okien itepe ), a po przygazowaniu

> światła by bardziej świeciły

Takich objawów nie ma. Wszystko działa jak należy. Jedyne to zapalona kontrolka ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ale wolę mieć choćby cień tropu

> A czy w przypadku padu regulatora miałbym najpierw w instalacji 11V a po sekundzie 14?

ale ja nie pisałem o regulatorze, jako takim, bo przy nim, to raczej napięcie byłoby stale za niskie/wysokie. bardziej miałem na myśli stan szczotek, które są z regulatorem zintegrowane.

oddaj auto do elektryka samochodowego, skoro i tak sam nie będziesz robił. jeśli chcesz udawać mądrego, mimo, że nie masz pojęcia co jest grane, to przecież i tak wyczuje wink.gif

a ten objaw się w ogóle powtarza, czy miał miejsce tylko raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ten objaw się w ogóle powtarza, czy miał miejsce tylko raz?

Miał miejsce dwa razy w odstępie kilku tygodni.

Właśnie dzisiaj obczaiłem, że mi tylna wycieraczka zaczyna świrować. spineyes.gif

włączam... popracuje chwilę, wyłączam a tu nic. Dalej sobie szura hehe.gif I w końcu sama się zatrzymuje w przypadkowym położeniu rotfl.gif

Chyba muszę sprawdzić wiązkę w klapie bo to może być przyczyna świrowania całości elektryki.

A ostatnio mi się żarówka stopu jeszcze spaliła... dziadostwo ledwo 20 lat wytrzymało bo wyjąłem oryginalną BMW biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał miejsce dwa razy w odstępie kilku tygodni.

> Właśnie dzisiaj obczaiłem, że mi tylna wycieraczka zaczyna świrować.

> włączam... popracuje chwilę, wyłączam a tu nic. Dalej sobie szura I w końcu sama się zatrzymuje w

> przypadkowym położeniu

> Chyba muszę sprawdzić wiązkę w klapie bo to może być przyczyna świrowania całości elektryki.

> A ostatnio mi się żarówka stopu jeszcze spaliła... dziadostwo ledwo 20 lat wytrzymało bo wyjąłem

> oryginalną BMW

problemy z wiązką w zawiasach klapy chyba nie powinny powodować takiego zachowania.

tzn. mogą być problemy z załączeniem, może się zatrzymać w losowym miejscu, jeśli akurat przerwie jej obwód, ale nie powinno być tak, że szura, szura i szura. wątpię też, aby powodowało to świrowanie całej elektryki. gdyby poszła zwara, wywali bezpiecznik i tyle...to w teorii wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problemy z wiązką w zawiasach klapy chyba nie powinny powodować takiego zachowania.

> tzn. mogą być problemy z załączeniem, może się zatrzymać w losowym miejscu, jeśli akurat przerwie

> jej obwód, ale nie powinno być tak, że szura, szura i szura. wątpię też, aby powodowało to

> świrowanie całej elektryki. gdyby poszła zwara, wywali bezpiecznik i tyle...to w teorii

Poczytałem już trochę o tych awariach wycieraczki. mam szukać jakiegoś niebieskiego przekaźnika pod prawym boczkiem w bagażniku. Tylko nigdzie nikt nie napisał jaki ma numer ten przekaźnik... ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.