Shofer Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Potrzebuję porady odnośnie filtra dpf. Mam możliwość nabycia saab'a 9-5 z silnikiem 1,9 150 kM ze stajni fiata. Mam zaufanie do kompetencji tego forum, więc nie szukam forum saab'a . Auto zbliża się do 200 000 km przebiegu, a słyszałem, że w tych okolicach przebiegu zaczynają pojawiać się problemy z tymże filtrem. Czy ktoś już to przerabiał? Czy istnieje możliwość obejścia/usunięcia tego systemu? Na czym ta "naprawa przez usunięcie" polega i czy warto się tego podejmować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Na czym ta "naprawa przez usunięcie" polega i czy warto się > tego podejmować? wycinają tubę z filtrem i albo ja rozcinają i wywalają bebech (wtedy niby nie widać ingerencji bo baniak siedzi) albo wstawiaja w wyciecie kawał rury.To mechanicznie. ingerują w soft wywalając porogram obslugi DPF'a, silnik chodzi jak bez tego dobra, znaczy "sadzomiot w natarciu" edyta: a jak sprawa z turbiną w Stilo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Potrzebuję porady odnośnie filtra dpf. Mam możliwość nabycia saab'a 9-5 z silnikiem 1,9 150 kM ze > stajni fiata. Mam zaufanie do kompetencji tego forum, więc nie szukam forum saab'a . Auto > zbliża się do 200 000 km przebiegu, a słyszałem, że w tych okolicach przebiegu zaczynają > pojawiać się problemy z tymże filtrem. Czy ktoś już to przerabiał? Czy istnieje możliwość > obejścia/usunięcia tego systemu? Na czym ta "naprawa przez usunięcie" polega i czy warto się > tego podejmować? Bardziej niż o DPF, to martwiłbym się o stan klap wirowych po tym przebiegu oraz EGR. Moim zdaniem DPF w tych silnikach jest absolutnie bezproblemowy (mam ten silnik w Cromie) i nie ma sensu go usuwać. Trzeba pilnować oleju z normami ACEA C2 lub C3 i lać normalne paliwo, od czasu do czasu przegonić furę i nie będzie problemów z DPF. Ja mam już odłożony prawie nowy wkład DPF na wymianę, w razie problemów z oryginalnym, jednak oryginalny po przebiegu 150 tysięcy jest w stanie fabrycznym. Nic mnie bardziej nie wk....a niż kopcący diesel jadący z przodu i wdychanie tych rakotwórczych i smierdzących wyziewów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > wycinają tubę z filtrem i albo ja rozcinają i wywalają bebech (wtedy niby nie widać ingerencji bo > baniak siedzi) albo wstawiaja w wyciecie kawał rury.To mechanicznie. > ingerują w soft wywalając porogram obslugi DPF'a, silnik chodzi jak bez tego dobra, znaczy > "sadzomiot w natarciu" Czyli można to brać i w razie czego usunąć... i dalej bezproblemowo użytkować... > edyta: > a jak sprawa z turbiną w Stilo ? Podmieniłem zawór vgt na stary, żeby wyeliminować ten problem, ale objawy się nie zmieniły - trzpień "gruchy" turbiny nadal pracuje nie płynnie, lecz z widocznym zacięciem i ciągle wchodzi w tryb awaryjny pod obciążeniem po przekroczeniu 2 tys. z groszami obr./min. Wszystko więc wskazuje na zapieczoną kierownicę turbiny, ale na naprawę muszę poczekać - zbieram fundusze . A wracając do silnika z PDF: stosuje się tam inny olej silnikowy? Krótsze przebiegi między wymianą oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Bardziej niż o DPF, to martwiłbym się o stan klap wirowych po tym przebiegu oraz EGR. Moim zdaniem A co do tych klap wirowych: co to jest? Z czym to się je? jakie tego koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 co to jest to wyjaśni ci "wujek" google, można wywalić lub wsadzić nowy kolektor - ok 700zł, dodam że kolektory pozmianowe czyli plastikowe nie są"bezpieczniejsze od metelowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > A wracając do silnika z PDF: stosuje się tam inny olej silnikowy? Krótsze przebiegi między wymianą > oleju? olej ma mieć klasę C3 , w Sportku wymianę mam co 20kkm a sa i tacy producenci co dobijają do 30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > olej ma mieć klasę C3 , w Sportku wymianę mam co 20kkm a sa i tacy producenci co dobijają do > 30kkm Czyli z olejem nie jest źle, a co do reszty podzespołów to zależy od sposobu użytkowania auta przez poprzednich właścicieli. A czy ktoś słyszał, by w moich/naszych stronach ktoś profesjonalnie usuwał DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Cobjawy się nie zmieniły - > trzpień "gruchy" turbiny nadal pracuje nie płynnie, lecz z widocznym zacięciem i ciągle > wchodzi w tryb awaryjny pod obciążeniem po przekroczeniu 2 tys. z groszami obr./min. Wszystko > więc wskazuje na zapieczoną kierownicę turbiny, ale na naprawę muszę poczekać - zbieram > fundusze . Nie musisz dużo zbierać jak spróbujesz tej metody. W ten sposób oczyściłem i uruchomiłem wiele zacinających sie turbin. Najbliżej Ciebie to robią ( chyba ) w Radomyslu i Lubaczowie. Szczegóły znajdziesz na stronie www.autoxen.pl w zakładce "czyszczenie układów dolotowych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YURY Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nie musisz dużo zbierać jak spróbujesz tej metody. W ten > sposób oczyściłem i uruchomiłem wiele zacinających sie turbin. Najbliżej Ciebie to robią ( > chyba ) w Radomyslu i Lubaczowie. Szczegóły znajdziesz na stronie www.autoxen.pl w zakładce > "czyszczenie układów dolotowych". a napisze kolega jakie są koszty takiej usługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > a napisze kolega jakie są koszty takiej usługi U mnie 300-400,- W zależności od komplikacji z podłączeniem się do dolotu. W niektórych autach odpuszczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > U mnie 300-400,- W zależności od komplikacji z podłączeniem się do dolotu. W niektórych autach > odpuszczam. Masz może zdjęcia lub film, który pokazuje EGR lub kolektor przed i po takim czyszczeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Masz może zdjęcia lub film, który pokazuje EGR lub kolektor przed i po takim czyszczeniu? Nie. Ale nie ma reguły co do skuteczności. Zależy od auta i stopnia zabrudzenia. Jak mocno zawalony wszystkiego nie usunie. Ale tez niejednokrotnie czyściło "na błysk". W każdym razie to jedyna szansa żeby przeczyścić kanały wlot/wylot w głowicy i zawory z syfu. Z EGRami bywa różnie. Jak EGR jest na przelocie zasysanego powietrza to go oczyści. Ale w wielu autach EGR jest gdzieś "z boku",.. z dala od przelotu zasysanego powietrza. Wtedy nie oczyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 No, i pytanie wydawać by się mogło retoryczne: co dzieje się z tym syfem? Przedostaje się do komory spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > No, i pytanie wydawać by się mogło retoryczne: co dzieje się z tym syfem? Przedostaje się do komory > spalania? Syf jest rozdrobniony i zdyspergowany, spala się razem z paliwem, w każdym razie krzywdy silnikowi nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Masło maślane: zdyspergowany = rozdrobniony, ale nie poddany anihilacji = unicestwieniu, więc z całym szacunkiem, ale jednakowoż cały ten "syf" przedostaje się do komory spalania, co różne ciekawe efekty może wywołać... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Masło maślane: zdyspergowany = rozdrobniony, ale nie poddany anihilacji = unicestwieniu, więc z > całym szacunkiem, ale jednakowoż cały ten "syf" przedostaje się do komory spalania, co różne > ciekawe efekty może wywołać... . Komorą spalania się nie ma co przejmować, bardziej martwiłbym się co się stanie z katalizatorem, czy nie będzie go zaklejać jak zacznie to wylatywać z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Jakkolwiek nie patrzeć nie jest to całkowicie bezpieczna metoda oczyszczania układu dolotowego silnika, ani też (podejrzewam) 100% skuteczna, uzależniona zapewne od stopnia sfatygowania silnika. Według mnie polega to jedynie na kosmetyce niewysłużonej jednostki napędowej, bo nie sądzę, by ta metoda poradziła sobie ze sporymi nagarami, które mogą powstać, czy to z winy użytkownika, czy też z powodu niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.