Skocz do zawartości

Korektor siły hamowania


tomi84

Rekomendowane odpowiedzi

Słabo hamują tylne hamulce, na przeglądzie facet mówił że to prawdopodobnie korektor siły hamowania więc będe to musiał wymienić ale chce tylko zapytać czy jak to zostanie wymienione to jest możliwość że hamulce dalej będą hamować nierówno tzn. na rolkach lewa strona miała dużą różnice z prawym kołem ok. 0,30 nawet.

Jakie znaczenie ma sprężyna korektora ? Co gdy jest mowiąc już "stara" zapieczona itp. ?

Czytam różne wypowiedz związane z słabymi tylnymi hamulcami i ludzie piszą że wymienili szczęki, cylinderki itp a dalej hamuje słabo ale nie wymienili korektora siły hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale słabo czy nierówno?

czy jedno i drugie?

jak znam życie to masz urwaną sprężynę korektora lub wytartą i sprężynę i otwory w których ona siedzi - to jeśli jest słaba siła.

Trzeba wtedy dać nową sprężynę i metodą spawania zmniejszyć otwory w na sprężynę.

a co różnicy miedzy lewą i prawą stroną to najcześciej zdazra sie przytarty cylinderek lub brudne okładziny (najczęściej z lejącego cylinderka) - trzeba bębny ściągnąć i zobaczyć co tam się dzieje.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale słabo czy nierówno?

> czy jedno i drugie?

Słabo czyli 0,30 na rolkach i nie równo tj. lewe np. 0,28 - prawe np. 0,50 z tego co pamiętam

> jak znam życie to masz urwaną sprężynę korektora lub wytartą i sprężynę i otwory w których ona

> siedzi - to jeśli jest słaba siła.

Sprężyna jest nie urwana, tylko to moge stwierdzić, pan na przeglądzie starał się ruszać tą dźwignią która jest przymocowana do sprężyny i ona nie chciała się ruszać. Uzył dużo siły a ona nic nie chciała się poruszyć.

> Trzeba wtedy dać nową sprężynę i metodą spawania zmniejszyć otwory w na sprężynę.

> a co różnicy miedzy lewą i prawą stroną to najcześciej zdazra sie przytarty cylinderek lub brudne

> okładziny (najczęściej z lejącego cylinderka) - trzeba bębny ściągnąć i zobaczyć co tam się

Przy wolnym toczeniu się i lekkim hamowaniu odczuwam lekki "efekt" jajowatego bębna na jednym z tylnych kół. Tak samo miałem kiedyś w cinquecento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jedna dźwignia, do której jest przymocowana sprężyma, jest sztywno (z regulacją) przykręcona do podwozia, więc jej nie ruszysz. Ruszac to się ma łapa na korektorze przy nieobciążonym tyle. Gdy tył zostaje dociążony, łapa jest dociskana do korektora i wraz ze wzrostem obciążenia rośnie napięcie sprężyny. A korektor działa tak, że gdy depczesz hamulce, to wysuwa się z niego pipek tłoczka działający na tę łapę. Im bardziej się może wysunąć, tym słabiej bierze tył. A przy obciążeniu, gdy łapa jest dociskana sprężyną, może się wysuwać coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słabo hamują tylne hamulce, na przeglądzie facet mówił że to prawdopodobnie korektor siły hamowania

> więc będe to musiał wymienić ale chce tylko zapytać czy jak to zostanie wymienione to jest

> możliwość że hamulce dalej będą hamować nierówno tzn. na rolkach lewa strona miała dużą

> różnice z prawym kołem ok. 0,30 nawet.

> Jakie znaczenie ma sprężyna korektora ? Co gdy jest mowiąc już "stara" zapieczona itp. ?

> Czytam różne wypowiedz związane z słabymi tylnymi hamulcami i ludzie piszą że wymienili szczęki,

> cylinderki itp a dalej hamuje słabo ale nie wymienili korektora siły hamowania.

Jak będziesz chciał zakupić nowy korektor hamowania to polecam najpierw wykręcić stary bo do mkII jak kupowałem to za drugim razem dopiero trafiłem jakiś LPR taki jak miałem wcześniej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz chciał zakupić nowy korektor hamowania to polecam najpierw wykręcić stary bo do mkII

> jak kupowałem to za drugim razem dopiero trafiłem jakiś LPR taki jak miałem wcześniej

Nie mam jak tego zrobić (brak kanału)... jeśli będzie innej firmy to nie będzie pasować ? z tego co widze po zdjęciach to wyglądają chyba identycznie. A ten LPR to ten tak ?

korektor-sily-hamowania-lpr.jpg

Ten drugi to NK

korektor-sily-hamowania-nk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam jak tego zrobić (brak kanału)... jeśli będzie innej firmy to nie będzie pasować ? z tego co

> widze po zdjęciach to wyglądają chyba identycznie. A ten LPR to ten tak ?

> Ten drugi to NK

zanim kupisz - złap za dźwignię korektora i niech druga osoba mocno naciśnie pedał hamulca - najlepiej na pracujacym silniku.

dźwignia powinna minimalnie się ruszyć.

Jeśli się nie rusza to sprawdź czy sama dźwignia nie jest zatarta na osi obrotu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.