Skocz do zawartości

tomi84

użytkownik
  • Liczba zawartości

    341
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bytom

tomi84's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. Czyli brakuje jeden przerywacz i jeden przekaźnik tak ? A co z klaksonem ?
  2. Skrzynka obecnie wygląda tak ... jak można powiedzieć w jakie miejsce ma być przekaźnik a w jakie przerywacz ? i do czego jest ta niebieska końcówka widoczna przy skrzynce ? Uno 0.9 Nie umiem znaleźć w necie opisu jaki bezpiecznik do jakiego miejsca w skrzynce ma być... obecnie są bezpieczniki tak bele jak i wszystko w sumie działa po za oczywiście wspomnianymi awaryjnymi, kierunkowskazami i klaksonem.
  3. Jestem świeżo po wkradnięciu się do mojego unoka, zabrali jedynie panel z radia (radia już nie bo widać spieszyli się ) i pewne elementy skrzynki z bezpiecznikami... zabrali wszystkie bezpieczniki (złodzieje bezpieczników po 5 gr ? ). Włożyłem bele jakie bezpieczniki w brakujące miejsca i nie mam klaksonu, awaryjnych i kierunkowskazów. Światła mijania są, nawiew działa, lampka przy otwieraniu drzwi również... no i wskazówka paliwa bo jak nie było żadnych bezpieczników to nawet się nie dźwigła. Nie mam też tego niebieskiego/szarego przekaźnika (czy jak to sie nazywa) w kształcie kwadracika, czy to może być właśnie powód dla którego niema klaksonu, awaryjnych i kierunkowskazów ?
  4. Czy jest tak samo jak z hamulcami tylnymi że po 93 roku była zmiana i są inne wymiary łożysk na przednią oś ? Czy łożyska pasują do wszystkich roczników unolotów ? a jeśli tak to wymiary standardowe to: średnica wewnętrzna 30 średnica zewnętrzna 60 szerokość 37
  5. tomi84

    pomocy...

    Dlatego Uno to przygoda, przeżycia, wspomnienia, frajda no i najważniejsze usmiech na twarzy sorry za offtop
  6. tomi84

    pomocy...

    Gdy kupiłem uno była to zima odrazu mi się trafił ten sam problem, na stacji przy dystrybutorze stałem jakieś 3 - 5 minut zanim rozmroziłem zamek (tarcie korka, podgrzewanie kluczyka, stukanie itp.) gdzie było to okropnie irytujące dla mnie i dla ludzi czekających za mną. Wziołem korek do domu i zobaczyłem co z nim jest. Przekręcanie kluczyka ściąga lekko sprężyne i plastikowe ząbki przeskakują stopień i później już idą po prowadnicy z górki. Gorącym płaskim śrubokrętem zdrałem ten pagórek w korku który powodował najtrudniejsze pierwsze ruszenie kluczykiem. Obecnie już 4 zime nie mam z tym korkiem żadnych problemów i nie boje się na stacji że ułamie kluczyk. U mnie wygląda troszke inaczej ale chodzi mniej więcej o to samo.
  7. Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ?
  8. Kolejna rzecz, kolejny dylemat ... czy mnie sie wydaje czy w uno są różne rodzaje linek np. - tutaj pisze w tytule aukcji że od 1983 - 2000 http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-fiat-uno-1983-2000-i4700167486.html - tutaj od 1983 - 1990 http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-fiat-uno-12-515-lewa-i4729553720.html - a tutaj że tylko do 1990 - 1995 (według rysunku, po za jednym wyjątkiem fiat uno 55 1.0) http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-le-fiat-uno-i4777722538.html Bądź pan tu mądry i wybierz co należy. Mój rocznik 2000 z tym "nowszym" systemem szczęk. Wiem tylko tyle że u mnie końcówki linek w rozpierakach są z jednej strony bolec typu "L" (strona lewa, krótka) a z drugiej (strona prawa, długa) końcówka jest taka http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-fiat-uno-prawa-dluga-linex-i4760058107.html Rozumiem że końcówki linek czy to bolec taki czy taki to bez różnicy ? Pytam bo ostatnio kupiłem szczęki do uno bez opisu że są do 93 i musiałem kupić drugi komplet po 93.
  9. Po zakupie węży nr 3 i 4 można powiedzieć że nr 4 jest chyba za długi o jakieś 15 do 25 cm. Dziś po ściągnięciu koła prawego tylnego zobaczyłem trójniczek przymocowany do belki/wachacza i okazuje się że 45 cm to zdyt długi kawałek. Między cylinderkiem a trónikiem jest jakieś zaledwie 20 do (na oko) 30 cm. No ale lepiej mieć dłuższy przewód niż krótszy to na warsztacie skrócą, zaprasują i będzie gitara. A co do przewodu tego między korektorem a trójnikiem (sztywny, na fotce) trzeba ściągać zbiornik paliwa aby go gdzieś tam poprowadzić/przymocować ?
  10. tomi84

    Uno stanęło w polu....

    To już wiem czemu mój czujnik był tak mocno przykręcony kiedyś jak chciałem go odkręcić ... pewnie dlatego aby się nie obluzował
  11. > Na aukcji masz przewody od trójnika na belce do tylnych kół. To w jaki sposób te przewody do trójnika się wymienia ? lutuje się przewody na twardy lut czy może na te zwykłe skrętki ? Nigdy wcześniej nie widziałem tego trójnika.
  12. Odświeże stary temat bo potrzebuje podpowiedzi otóż chce wymienić przewody twarde z tyłu od korektora do samych zacisków bo dziś zauważyłem przy ściąganiu kół że osłonka już wydrapana a pod spodem ruda na przewodzie. Chciałbym też się dowiedzieć jak to jest z przewodami i korektorem na tył ... z pompy wychodzą dwa przewody do tyłu do korektora tak (zasilanie i powrót ? lub jeden ?) a za korektorem jest trójnik rodzielający własnie na lewe i prawe koło ? Czy korektor już jest tym trójnikiem ? Na allegro jest jedna jedyna aukcja z takimi przewodami z opisu 3 i 4 więc to są te przewody o które mi chodzi ? http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-przewod-hamulcowy-fiat-uno-i4659504821.html
  13. Dziś przy wymianie oleju jak wślizgnąłem się pod auto zobaczyłem że mam nie równo zjechane opony na przodzie, a dokładnie są zjechane od wewnętrznych stron (oba koła). Zima się zbliża, wiem że zbieżność dużo nie kosztuje ale mam troszke ambicji i chce się czegoś nauczyć robić to samemu. Rozumiem że zbieżność ustawia się na drążkach na których jest gwint wraz z kontrującą nakrętką (klucz 17 19 ? ), zamierzam go przetrzeć najpierw szczotką drucianą, później troszke wd40, troszke popukać jakimś młotkiem delikatnie i próbować odkręcić nakrętke. Jeśli już mi się to uda (a nie mam kanału) to wówczas drążek w takiej sytuacji (opony zjechane od wewnątrz) odkręcam tak aby wysunął opone w płaszczyżnie pionowej tak ? Jeśli dobrze to rozumuje to zaznacze sobie punkt jeszcze przed odkręcaniem drążka np. mazakiem czarnym i ile powinienem zrobić obrotów ? 1, 2, 3 ?
  14. tomi84

    Pendrive

    Genialnie wyszło... sam bym chciał takiego malucha yyy pendriva mieć
  15. tomi84

    Żal. pl

    Na czym się dokładnie rozszczelniło ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.