Skocz do zawartości

Bardzo wysokie spalanie LPG


cynamon

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem C5 z instalacją BRC zamontowaną od nowości w serwisie autoryzowanym. Co może powodować spalanie na poziomie 15-18 l/100km ?? Jutro może uda mi się pojechać do gazownika, ale nie wiem czego się spodziewać. Czy reduktor z przebiegiem 116kkm może to powodować?
Gdy przyjechałem do kraju, to gazownik sprawdzał instalację tylko komputerem i niczego złego nie stwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak taki przebieg to trzeba napewno sprawdzić/wyczyścić wtryski i parownik tez bym rozebral i zregenerowal

BTW ja dziś pierwszy raz sprawdziłem po montażu spalanie omegi i w trybie mieszanym przy jeździe również ekspresowkami i po Bydgoszczy wyszło dokładnie 9,7 gazu na 100 silnik ten sam co u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik powiedział, że mieszanka była zbyt uboga i komputer zmieniał czasy wtrysku, czy jakoś tak. Coś poklikał i powiedział, że ma być ok. Sprawdził ciśnienie w reduktorze po przełączeniu na benzynę i powiedział, że reduktor jest ok bo trzyma ciśnienie. Analiza spalin, też niby ok.

Przejechałem trasę około 1000 km, głównie autostrada, prędkość 120-135 km/h, spokojna jazda na tempomacie bez niepotrzebnego szarpania i wyprzedzania. Wyszło około 13l/100km. Niby samochód załadowany 4 osoby i trochę bagażu, ale to i tak za duże spalanie. Z tego co wiem, to powinno zejść poniżej 10l.

 

Co mogę jeszcze zrobić we własnym zakresie, aby nie jeździć bez celu po gazownikach? Jakieś czyszczenie wtryskiwaczy? Wymiana filtrów (fazy lotnej i powietrza)? Wymiana świec? Dodam jeszcze, że nie wiem do końca co i kiedy było wymieniane. Muszę jeszcze przetłumaczyć check-listy z niemieckiego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i filtry to takie podstawowe minimum, dziwne że gazownia o to nie zapytał. Gazem czasem nie śmierdzi? Może się ułatwia, podjechałbym do kogoś kto ma czujnik gazu lub dobry węch ;)
Reduktor i wtryski też mogą być przyczyną.

Wysłane myślą...

Edytowane przez Request
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem trasę około 1000 km, głównie autostrada, prędkość 120-135 km/h, spokojna jazda na tempomacie bez niepotrzebnego szarpania i wyprzedzania. Wyszło około 13l/100km. Niby samochód załadowany 4 osoby i trochę bagażu, ale to i tak za duże spalanie. Z tego co wiem, to powinno zejść poniżej 10l.

 

 

Jedz i niech ci ustawi spalanie 7-8 L na 100km i ciekawe po jakim czasie będziesz miał głowice do roboty. Ta masa, pojemność i styl jazdy musi spalić swoje, Nigdy silnik o pojemności 2.0 nie będzie palił 10L gazu na 100km, benzyny to może tyle spalić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jedz i niech ci ustawi spalanie 7-8 L na 100km i ciekawe po jakim czasie będziesz miał głowice do roboty. Ta masa, pojemność i styl jazdy musi spalić swoje, Nigdy silnik o pojemności 2.0 nie będzie palił 10L gazu na 100km, benzyny to może tyle spalić....

 

Na to mogę tylko odpowiedzieć :hehe: :hehe: :hehe: 

 


Przejechałem trasę około 1000 km, głównie autostrada, prędkość 120-135 km/h, spokojna jazda na tempomacie bez niepotrzebnego szarpania i wyprzedzania. Wyszło około 13l/100km

 

Bez najmniejszego problemu dwójka może palić przy takiej jeździe te 10 litrów LPG na 100km, może też i mniej bez szkody dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... :facepalm:

Czegoś nie zrozumiałeś? Wyraźnie napisałem, że przy spokojnie jeździe 120-135km/h, silnik 2.0 16v powinien bez kłopotu zejść poniżej 10l LPG na 100km/h, a nie trzymać 13l/100km. Przy sekwencji zużycie LPG nie powinno być większe niż max 20%. Sprawa jest prosta - przejechać tę samą trasę na noPB, a później na LPG - będzie porównanie na konkretnym samochodzie, przy stylu jazdy tego samego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i filtry to takie podstawowe minimum, dziwne że gazownia o to nie zapytał. Gazem czasem nie śmierdzi? Może się ułatwia, podjechałbym do kogoś kto ma czujnik gazu lub dobry węchu ;)

Wysłane myślą...

 

Dzisiaj zaglądnąłem do filtra powietrza, jest mocno zabrudzony. Wymieniany był pewnie z olejem, więc może mieć już około 20 kkm.

Filtry powietrza i gazu (płynny i lotny) będę jutro wymieniał. Świece też od razu wymienię.

Gaz nie śmierdzi. Na przeglądzie poprosiłem od dokładne sprawdzenie i sam posprawdzałem wodą z mydłem. Jutro sprawdzę jeszcze reduktor przy okazji wymiany filtra fazy płynnej (reduktor jest schowany pod akumulatorem i nie miałem jeszcze czasu aby się do niego dobrać).

 

Chciałbym też wyczyścić wtryski, bo pewnie od nowości nie były czyszczone. Mogą mieć wpływ na większe spalanie? Np gdy są nieszczelne i wpuszczają większą ilość gazu?

Warto je czyścić? Są w ogóle są rozbieralne?

 

a591dd3d-aa41-4adb-ac70-ca5b40c5b37a_zps

 

1_zpscpomlasd.jpg

 

Jedz i niech ci ustawi spalanie 7-8 L na 100km i ciekawe po jakim czasie będziesz miał głowice do roboty. Ta masa, pojemność i styl jazdy musi spalić swoje, Nigdy silnik o pojemności 2.0 nie będzie palił 10L gazu na 100km, benzyny to może tyle spalić....

 

Benzyny pali nawet 7,5 L przy spokojnej jeździe, a ten samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy, ani też dynamiczny nie jest. Zwykle spalanie nie przekracza 8,5. Od innych użytkowników tego dość popularnego silnika wiem, że LPG powinien spokojnie dać rady poniżej 10 L.

Edytowane przez cynamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma zestawów naprawczych do wtrysków to ja bym nie bawił się w czyszczenie i wymienił na nowe, podobnie z reduktorem o ile nowy jest niewiele droższy od zestawu naprawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził typowe rzeczy które powodują wysokie spalanie w benzynach -> czyli przedewszystkim sonde lambda. 

 

Bo ja też się bawiłem z gazem że dużo pali - i w końcu po wielu miesiącach wyszło przy wgrywaniu mocniejszego softu w saabie że padnięty był mapsensor silnika (nie gazu).

Edytowane przez cesarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził typowe rzeczy które powodują wysokie spalanie w benzynach -> czyli przedewszystkim sonde lambda. 

 

Bo ja też się bawiłem z gazem że dużo pali - i w końcu po wielu miesiącach wyszło przy wgrywaniu mocniejszego softu w saabie że padnięty był mapsensor silnika (nie gazu).

 

Gdyby coś było padnięte przy silniku, to raczej w BSI były by błędy. U mnie w BSI nie ma błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby coś było padnięte przy silniku, to raczej w BSI były by błędy. U mnie w BSI nie ma błędów.

U "mnie" efekty były podobne - zero błędów, ale wysokie zużycie LPG. Ba, na spokojnych trasach nieautostradowych, gdzie spalanie noPB kształtowało się na poziomie 7-7,5, LPG nie chciało zejść poniżej 10 i były problemy z mocą! Wszystko sprawne. Instalator coś pokręcił i powiedział, że powinno się poprawić. Taaaaa :facepalm:  Poprawił na 11 :hehe: :hehe: :hehe: 

Myślę, że mógłby Ci skutecznie pomóc kolega Czykit, ale to W-wa, choć "mi" pomógł na odległość :oki:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U "mnie" efekty były podobne - zero błędów, ale wysokie zużycie LPG. Ba, na spokojnych trasach nieautostradowych, gdzie spalanie noPB kształtowało się na poziomie 7-7,5, LPG nie chciało zejść poniżej 10 i były problemy z mocą! Wszystko sprawne. Instalator coś pokręcił i powiedział, że powinno się poprawić. Taaaaa :facepalm:  Poprawił na 11 :hehe: :hehe: :hehe:

Myślę, że mógłby Ci skutecznie pomóc kolega Czykit, ale to W-wa, choć "mi" pomógł na odległość :oki:

 

 

 

Jaka była u Ciebie przyczyna dużego zużycia LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po dokładnym sprawdzeniu instalacji LPG wygląda na to, że jest ok. Zastanawia mnie tylko, to że gdy zgasi się silnik i po krótkim czasie próbuje odpalić, to trzeba pokręcić 2 sekundy. Gdy zgasi się go na benzynie, to zapala błyskawicznie. Sprawdziłem szczelność wtryskiwaczy i podciśnienie reduktora, nigdzie nie puszcza gazu.

 

Główny problem leży najprawdopodobniej gdzie indziej. Realne spalanie benzyny, to ponad 11l. Gazu pomiędzy 12 a 13l. Instalacja LPG zachowuje się normalnie i spala około 10% więcej niż benzyny. Komputerowa adaptacja wtrysków nic nie zmienia.

Wydaje mi się, że trzeba poszukać usterek w czujnikach (sonda lambda, czujnik temperatury, podciśnienia, położenia przepustnicy, przepływomierz). Mam interfejs ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Tzn, czujnik temperatury to prosta sprawa ale resztę nie bardzo wiem jak sprawdzić. Oddać to do fachowca, czy ktoś z forum podpowie mi jak posprawdzać te czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.