dawidp1984 Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Witam szanowne grono pedagogiczne. Pacjent co prawda Fiat Siena ale dobrze Wam znanym silnikiem 1.2 8v z LPG. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach pyrka: Na PB mocniej na LPG słabiej. Ostatnio ścięło mi klin na wale i wierzyłem że to będzie to tak przy okazji ale nie. Zauważyłem, że jak naciskam palcem na pasek od alternatora to patrząc na czujnik położenia wału, te koło się porusza. Czy to może być przyczyną nie równej pracy silnika? Że to koło bije? Co może być tego przyczyną? Co by trzeba było wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Ostatnio ścięło mi klin na wale i wierzyłem że to będzie to tak przy okazji ale nie. Zauważyłem, że jak naciskam palcem na pasek od alternatora to patrząc na czujnik położenia wału, te koło się porusza. Czy to może być przyczyną nie równej pracy silnika? Że to koło bije? Co może być tego przyczyną? Co by trzeba było wymienić? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale z tego co napisałeś "się porusza" wynika, że koło pasowe ma luz i od tego bije? To czemu lata luzem? Próbowałeś dokręcić? Ono jest na mocowane do kółka rozrządu za pomocą trzech śrub i nie powinno mieć żadnych luzów jeśli jest normalnie przykręcone. Wydaje mi się, że takie bicie może mieć wpływ na odczyty czujnika położenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Odległość od czujnika do koła powinna wynosić 1mm +/-0.5mm i najlepiej jak jest prostopadle do zębów i po środku szerokości koła. Jeżeli bije to może się odczyt kaszanić ale mnie bardziej zastanawia, że się rusza jak naciśniesz - tak jak @@barkor pisze wygląda na niedokręcone a to zdecydowanie niefajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 tam jest to dwu czesciowe kolo i nie moze sie ono ruszac, skoro po nacisnieniu paska od altka kolo to sie rusza wiec i wieniec sie rusza i komputer nie widzi dokladnie gdzie jest wal (tzw. on mysli ze widzi ale jest inaczej). Jeszcze podpial bym go pod kompa i sprawdzil jak MAP pokazuje podcisnienie, bo mialem podobne obroty jalowe gdy zatkal sie filterek na wezyku do mapsensora i nie bylo podcisnienia. Kolo pasowe wymien najlepiej na takie z sc 1.1 SPI bo jest jednoczesciowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Jak naciskam palcem to mam wrazenie ze sie porusza bo widze delikaty ruch podczas obserwacji czujnika polozenia walu. Dokrecone jest na pewno bo zanim scial sie klin na wale to tez to zauwazylem. Czy jest cos jeszcze co moze powodowac takie zachowanie? Bo co do tego pyrkania to juz pol komory wymienilem i nic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 No to tak jak @ napisał, wymień najpierw to koło jeśli faktycznie ma luz, bo tak czy inaczej wymaga wymiany nawet jeśli to nie jest powodem takiej a nie innej pracy silnika. Faktycznie koło w sienie może być takie dwuczęściowe gdzie wieniec jest osadzony chyba na jakiejś gumie (i mogło na tym złapać luzu), pewnie to jakiś patent przeciw drganiom, sam mam takie koło w garażu, ale że jest dosyć ciężkie to wymieniłem na zwykłe z 1.1spi. Czy ma luz czy jednak to złudzenie to przecież można sprawdzić poruszając bezpośrednio kołem chwytając za nie, dla lepszego dostępu skręcić maksymalnie koła w prawo i powinno być je nawet widać (przynajmniej tak jest w cc/sc choć w sienie może być zabudowane jakimiś plastikami). W każdym razie luz na tym kole nie powinien występować i to bym ogarnął w pierwszej kolejności a później można się zastanawiać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Oki. Sprawdze ręcznie co tam się dzieje i dam znać, a ta guma co mówisz to może być tłumik drgań. Może ona się wyrobiła i to będzie przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.