115750 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Miałem stłuczkę moją Astrą - uderzenie było w prawy przedni błotnik (uszkodzony: reflektor, błotnik, felga, opona, piasta, amortyzator). Po miesiącu naprawy w ASO dostałem swój samochód. Przez ten miesiąc jeździłem całkowicie nowym zastępczym samochodem. I tu mam pytanie, bo sam już nie wiem, czy mi się wydaje czy coś tu może być na rzeczy. Otóż mam wrażenie, że od czasu tej stłuczki wspomaganie kierownicy jest bardzo słabe inaczej mówiąc muszę dość dużo siły włożyć, żeby kręcić kierownicą. Dużo więcej niż w tym nowym samochodzie i myślę, że dużo więcej niż w moim samochodzie przed tą stłuczką. Poza tym w kabinie czuje zapach jakby oleju - niezależnie czy silnik pracuje czy nie. Myślałem, że to po ozonowaniu klimatyzacji ale teraz sam już nie wiem. Czy przy takim zdarzeniu mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś elementu, przez który teraz ciężej kręci się kierownicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne? Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem? Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 36 minut temu, romano11 napisał: Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne? Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych Tak czy owak zacząłbym od sprawdzenia stanu płynu i ewentualnych przecieków, skoro czuć zapach oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Godzinę temu, volf6 napisał: Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych Ale "elementem wykonawczym" będzie hydraulika siłowa, mimo, że pompa pędzona jest elektrycznie, a nie od silnika. Mogła oberwać przekładnia kierownicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 fajnie by było jakby napisał jaka astra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 33 minuty temu, technix napisał: fajnie by było jakby napisał jaka astra Astra H 1.7 CDTI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 21 godzin temu, romano11 napisał: Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem? Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 41 minut temu, 115750 napisał: Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej. Bardzo bym się zdziwił, gdyby miało być inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 18 godzin temu, 115750 napisał: Astra H 1.7 CDTI Miałem Astrę II ze wspomaganiem elektrohydraulicznym - działało wyśmienicie, bardzo lekko na parkingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.