Skocz do zawartości

Stuki w przednim zawieszeniu- maglownica?


oskar 16v

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Od dłuższego czasu w przednim zawieszeniu wyczuwałem stuki, teraz już nasiliły się do tego stopnia, że stały się nieznośne. 

Pojawiają się one tylko przy przejeździe przez szereg nierówności. Łączniki stabilizatora są nowe, zawieszenie sprawdzone już kilkukrotnie na ścieżce diagnostycznej- żaden z diagnostów nie miał najmniejszych uwag, jeden ze znajomych mi podsunął myśl, że w Golfie miał podobnie i przyczyną była maglownica.

Miał ktoś może podobny problem? Denerwuje mnie to niemiłosiernie, a nie mam pomysłu nawet od czego zacząć działania :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec koło lewe podnieś na lewarku skrec max w lewo kołami i chwyć za drążek od kierownicy . jeżeli wyczujesz minimalny Luz - masz winowajcę czyli albo drążek kierowniczy albo maglownica. Potem żeby upewnić się na 100% co stuka, to musisz zdjąć manszete od przekładni ( ta harmonijka) i chwycić za drążek i ruszać. Co ma luzy...

 

Jeżeli nie wyjdzie nic na lewej zrób tak samo na prawej. 

 

 

Co do przekładni ja nie miałem czasu na regenerację i kupiłem taka

 

http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-maglownica-fiat-stilo-nowa-i6395369326.html

3 lata spokoju , jest to zamiennik jakości dobrej. Nie mam zastrzeżeń

 

Musisz tylko wiedzieć jaka masz tzn jak przykręcana czy na przelot i nakrętka czy z gwintem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze na włączonym silniku kręcić energicznie kiera. Jeżeli słychać stuki - walenia dosyć głośno to może to być przekładnia. Ale też drążek ma luzy na przegubie kulowym.

 

 

Nie wiem jakie ceny w pl. Ale ja płaciłem 250 z ustawieniem zbieżności. Plus wymiana tylnych tulei na belce przedniej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie maglownica jak na razie chodzi bez problem więc nie wiem jakie ma dokładnie objawy jej uszkodzenie. Dodam tylko że też kiedyś miałem stuki, raz jeden diagnosta sprawdzał i wszystko było ok w zawieszeniu.... a drugi znalazł luz na tulei poprzecznej wahacza, i nie była ona zużyta tylko niedokręcona.

Za drugim razem to samo, stuka a zawieszenie jest ok... dopiero ASO znalazło znów niedokręconą/poluzowaną śrubę od sanek/trawersu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.01.2018 o 16:35, oskar 16v napisał:

 

Z objawów jeszcze wyczuwalne są na kierownicy delikatne wibracje, tak jakby buja nadwoziem

 

Jak masz dalej zimówki te fuldy to bym założył na próbę   letnie hancoki  i  zobaczył jaka reakcja.

Fuldy mają już 9 lat  a  i na motokąciku był temat o nich że się ząbkują i rozlatują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TADA napisał:

 

Jak masz dalej zimówki te fuldy to bym założył na próbę   letnie hancoki  i  zobaczył jaka reakcja.

Fuldy mają już 9 lat  a  i na motokąciku był temat o nich że się ząbkują i rozlatują.

Dwie z nich miały guza, więc już zamówiłem komplet nowych Dębic Frigo, czekam aż dojdą razem z amortyzatorami i poduszkami, potem na zbieżność i mam nadzieję że mu przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.