Darcolo Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Witam, w SC mpi 2001 wczoraj, niespodziewanie, zaraz po odpaleniu zaczął pracować na dwa cylindry= zero mocy, świecąca kontrolka, odczyt błędu- "uszkodzone uzwojenie pierwotne/wtórne cewki A". Po kilku kilometrach męczarni nagle zaczął pracować normalnie. Sytuacja identyczna powtórzyła się jeszcze raz. I teraz pytanie- czy cewka psuje się w ten sposób, że raz nie działa a za chwilę działa normalnie, by znów chwilę nie działać a potem działać jakby nigdy nic? Czyli inaczej mówiąc- czy to raczej na pewno wina cewki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Podejrzewam że za działanie i niedziałanie cewki w różnych sytuacjach odpowiada skład mieszanki który łatwiej lub trudniej zapalić czyli na ciepłym będzie pracował ok a na zimnym nie. Logicznie myśląc to podobny objaw będą dawały zużyte świece albo kable WN (w tym ostatnim przypadku może po prostu dochodzić do przebicia przez izolację). Cewkę można sprawdzić mierząc rezystancję jej uzwojeń ale wiem tylko jakie rezystancje powinny być w cienkim i w punto, nie wiem czy w seju jest tak samo (mierząc uzwojenie pierwotne czyli to od strony kompa trzeba uwzględnić rezystancję przewodów miernika - u mnie była porównywalna z rezystancją uzwojenia cewki). Ten prosty pomiar cewki nie daje jednak w 100% pewności że wszystko jest ok. Reasumując może być to cewka ale mogą być też kable WN lub świece, patrząc na ceny poszczególnych elementów wymieniłbym wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 U znajomego w puntoII 1.2 8V też było podobnie, od czasu do czasu pracował jakby na 3 gary, telepało silnikiem, i działo się to raz na jakiś czas, z czasem coraz częściej. Komp pokazywał błąd cewki i faktycznie jej wymiana wyeliminowała problem na stałe. Także na tym przykładzie mogę powiedzieć, że tak, cewka może się w ten sposób zepsuć że silnik chodzi źle tylko od czasu do czasu, ale nie ma na pewno 100% pewności, że to cewka. U Ciebie błąd występuje na cewce A. Wystarczy, że podmienisz cewki miejscami i jeśli sytuacja się powtórzy to jeśli to na pewno cewka to wyskoczy błąd cewki B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Zrób jak napisał @barkor W ten sposób wykluczysz też komputer, który w MPI (jeżeli to IAW 59F) też dawał takie objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Dzięki wszystkim, to była cewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.