balus Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Samochód zięcia. Zgasł nagle i nie chce odpalić. Po poluzowaniu przewodów zasilania wtrysków i kręcąc rozrusznikiem nie stwierdził dopływu paliwa. Co mogło paść? Jest jakaś pompa podająca paliwo do pompy wtryskowej? Przekaźnik pompy paliwa? Jakie są elementy układu zasilania w aucie z tym silnikiem? Z zasilaniem diesli jestem na bakier. Wiem że jest zbiornik paliwa, pompa paliwa, pompa wtryskowa i wtryskiwacze. Amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Tu jest zbiornik, filtr, pompa wtryskowa, wtryskiwacz. Zakładam, że paliwo w zbiorniku jest . Do pompy dochodzi kabelek od zaworka. Zdejmij kapturek przy zaworku i sprawdź, czy dochodzi tam 12V po zapłonie i czy zaworek klika gdy dostaje zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Paliwo jest . Przy pompie jest coś do czego dochodzi jeden przewód. Kapturka przy nim żadnego nie ma (chyba brak że starości). Jeśli myślimy o tym samym to po podaniu zasilania z aku zaworek klika. Natomiast nie sprawdzaliśmy zasilania po zapłonie. Właśnie zapodałem Twoją sugestię zięciowi. Ma oddzwonić. Edyta: oddzwonił. Napięcie się pojawia. Na plaku odpala. Czyżby pompa wtryskowa? Edyta2: do czego służy ten zaworek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Zaworek służy do odcięcia paliwa do wysokociśnieniowej części pompy. Ponieważ to pompa dwustopniowa, żeby wykluczyć problem z zapowietrzaniem się i z zasilaniem jej paliwem, proponuję zasilić ją z kroplówki. Wężyk zasilający idzie ze szczytu filtra. Tylko trzeba zachować kliniczną czystość, żeby żaden syf nie dostał się do pompy. Czysty wężyk, czyste naczynie (lejek, butelka) i czyste paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Dzięki. Sugestię przesłałem zięciowi i czekam na odzew. Wczoraj nic nie robił bo był w pracy a poza tym cały dzień lało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2018 Nie odpalił Podejrzewam że pompę szlag trafił. Albo ścięło klin koła zębatego ale to chyba mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 30 Maja 2018 Udostępnij Napisano 30 Maja 2018 paliwo w filtrze jest? w f jest gumowy wężyk w zbiorniku który lubi sparcieć lub się załamać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 Paliwo jest. Podane tak jak sugerował Orochimaru i bez skutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 31 Maja 2018 Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 4 godziny temu, balus napisał: Paliwo jest. Podane tak jak sugerował Orochimaru i bez skutku. Klina nie mogło ściąć, bo na plaku by również nie odpaliła. Dostawał by zapłon w nieodpowiednim momencie. Jeżeli z "kroplówki" również nie zapalił, to niech jeszcze sprawdzi przewody od przelewu/nadmiaru, wszystkie te między wtryskami i również ten ostatni dochodzący do pompy. Nie zapominając o zaślepce na przelewie na czwartym wtrysku. Jeżeli tu będzie wszystko w porządku, to coś faktycznie stało się z pompą. W tym przypadku warto chyba wybrać używaną pompę niż regenerować swoją. Używki można już dostać za 100zł. edit: Na plaku odpala i działa prawidłowo, czy miałeś na myśli, że silnik pracuje tylko na plaku, a jeżeli się odetnie plak to gaśnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 14 godzin temu, lukash21 napisał: edit: Na plaku odpala i działa prawidłowo, czy miałeś na myśli, że silnik pracuje tylko na plaku, a jeżeli się odetnie plak to gaśnie ? Dopóki dostarcza się plaka silnik pracuje. Plak się kończy i silnik gaśnie. Jak dobrze kombinuje to po ścięciu klina koła zębatego pompy wtryskowej owe koło będzie pracowało jak napinacz paska bez wpływu na rozrząd. Zaraz po zgaśnięciu silnika zięć próbował odpalić silnik ale bez skutku. Poluzował przewody zasilające wtryskiwacze żeby sprawdzić czy dochodzi paliwo. Niestety, kręcił aż do rozładowania akumulatora i przy wtryskiwaczach było sucho. Czyli nie nie zasysa paliwa. Test kroplówki też, jak pisałem, nie zdał egzaminu. Chyba jednak będzie wymiana pompy. Cena używki to śmieszne pieniądze ale bez gwarancji jak długo wytrzyma. Świat należy do bogatych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 9 godzin temu, balus napisał: Jak dobrze kombinuje to po ścięciu klina koła zębatego pompy wtryskowej owe koło będzie pracowało jak napinacz paska bez wpływu na rozrząd. Bynajmniej. Koło jest na stożku. Jeśli zetnie się wpust, to koło zacznie dokręcać nakrętkę, która je mocuje i wałek pompy. Ta dociśnie koło do stożka i je zablokuje na wałku, więc wałek nadal będzie się kręcił, tylko kąt wtrysku będzie niewłaściwy. Jeśli wałek zablokuje się na amen, to koło zerwie zęby na pasku. Można jeszcze odkręcić elektrozawór do którego dochodzi kabelek i zobaczyć, czy faktycznie grzybek rusza się po podaniu napięcia. Z otworu po zaworku będzie wyciekać paliwo, bo pompa jest cała nim wypełniona. Aha, w pobliżu kołnierza mocującego pompę jest zawór nadciśnieniowy, regulujący ciśnienie pierwszego stopnia. Wygląda jak kolek z dwoma ścięciami na klucz płaski. W środku ma sprężynkę i tłoczek. Jeśli ta sprężynka pęknie, to nie będzie zasilania sekcji wysokociśnieniowej i też nic nie poleci z rurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2018 Miałem kiedyś Astre z 94 TD silnik z GM całe 68 KM - z tego co pamiętam w zbiorniku też była pompa...chyba... może tam szukać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 10 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 Katalogowo pompy brak a zięć chyba stracił wenę do naprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Dnia 26.05.2018 o 00:34, Orochimaru napisał: Zaworek służy do odcięcia paliwa do wysokociśnieniowej części pompy. Miałeś rację . Po wymianie zaworka silnik odżył. Wielkie dzięki Orochimaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.