michalhaba Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Z uwagi na fakt iż tutaj jest więcej ogarniętych ludzi niż na francowatych, pytanie zadam tutaj. Od jakiegoś czasu Alternator 231008137R z Mastera 2016 12V 185A w czasie jazdy potrafi zapalić kontrolki braku ładowania, po chwili to znika. Dziś rano ( auto ma podpięte 2 akumulatory po 95AH ) stało noc na ogrzewaniu postojowym po odpaleniu po chwili brak ładowania, wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie nic nie dało. Pomogło dopiero stukanie rurką metalową w alternator i podniesienie obrotów do ok 3 tyś. Dodam że w listopadzie sprawdzane były szczotki altka pod względem długości. Stojan czy wirnik nie wykazywał po ocenie wzrokowej żadnych uszkodzeń. Czyżby diody były przyczyną i przestawały wzbudzać, tylko pytanie dla czego potrafi zgubić ładowanie w czasie jazdy i ponownie zacząć działać? Ktoś coś podpowie, poza tym żeby wymienić cały alternator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Nie wiem jak we francuzach ale w fiacie ja miałem dwie przyczyny podobnych objawów do twoich 1 luźny kabelek wzbudzenia idacy do alterantora który czasami nie łaczył az wkoncu sie zsunął i ładowania nie było wcale 2 zimny lut przy diodach . poprostu odlutowało sie jedno połaczenie minimalnie i nie zawsze stykało. na oko nie było tego widac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalhaba Napisano 15 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 1 minutę temu, bolekatepl napisał: Nie wiem jak we francuzach ale w fiacie ja miałem dwie przyczyny podobnych objawów do twoich 1 luźny kabelek wzbudzenia idacy do alterantora który czasami nie łaczył az wkoncu sie zsunął i ładowania nie było wcale 2 zimny lut przy diodach . poprostu odlutowało sie jedno połaczenie minimalnie i nie zawsze stykało. na oko nie było tego widac Wtyczka ok sprawdzałem, ale ten zimny lut całkiem dobry trop, na nie szczęście jadę akurat do Sztokholmu, jak tylko wrócę do Polski trzeba będzie to rozebrać i sprawdzić, ewentualnie wymienić ten regulator. Dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Wpierw zacznij od zmierzenia napięcia na aku na odpalonym silniku, a później kombinuj dalej. Co do szczotek to jaką wartość dla długości przyjąłeś i skąd te dane, że owa długość jest wystarczająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalhaba Napisano 17 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 To wam napiszę ciekawostkę, na klemie - jest wtyczka z dwoma szarymi przewodami. Podobno te pojeby z renault zrobiły coś typu inteligentne ładowanie, raz ładowało z miernika 14,6 raz 12,5 różne wartości to miało w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Ale wracając do problemu, po zjeździe z promu na Szwecji zero ładowania, nawet napierda...nie w altka nie pomagało, ale przypomniałem sobie jak kiedyś ktoś na grupie na F busiarze pisał jak miły ci akumulator odłącz z minusowej klemy kostkę z szarymi przewodami. Myślę nie zaszkodzi spróbować, jak było moje zdumienie, odłączam ową kostkę odpalam nosz kur.a ładowanie jest, mało tego stałą wartością 14,6V bez skoków jakie były wcześniej typu 12,6-14,6 itp. Zrobione na tym dziś 800 km, baterie po postoju ok godziny pokazują napięcie 12,7, rozrusznik kręci jak szalony( 2 baterie więc prąd rozruchu x2) ale najlepsze jest to że jest to ładowanie, po podłączeniu tej kostki do klemy - brak ładowania Co to jest ma ktoś możliwość podejrzeć na schematach gdzie owe przewody wędrują Master 2016 163 km motor 2,3 dci, szaleństwo normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Dnia 17.12.2018 o 20:41, michalhaba napisał: To wam napiszę ciekawostkę, na klemie - jest wtyczka z dwoma szarymi przewodami. Podobno te pojeby z renault zrobiły coś typu inteligentne ładowanie, raz ładowało z miernika 14,6 raz 12,5 różne wartości to miało w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Ale wracając do problemu, po zjeździe z promu na Szwecji zero ładowania, nawet napierda...nie w altka nie pomagało, ale przypomniałem sobie jak kiedyś ktoś na grupie na F busiarze pisał jak miły ci akumulator odłącz z minusowej klemy kostkę z szarymi przewodami. Myślę nie zaszkodzi spróbować, jak było moje zdumienie, odłączam ową kostkę odpalam nosz kur.a ładowanie jest, mało tego stałą wartością 14,6V bez skoków jakie były wcześniej typu 12,6-14,6 itp. Zrobione na tym dziś 800 km, baterie po postoju ok godziny pokazują napięcie 12,7, rozrusznik kręci jak szalony( 2 baterie więc prąd rozruchu x2) ale najlepsze jest to że jest to ładowanie, po podłączeniu tej kostki do klemy - brak ładowania Co to jest ma ktoś możliwość podejrzeć na schematach gdzie owe przewody wędrują Master 2016 163 km motor 2,3 dci, szaleństwo normalnie To jest normalne zachowanie przy inteligentnym ładowaniu - na klemie minusowej jest "komputer" który mierzy parametry aku i na ich podstawie ustala scenariusz ładowania. Wszystko ma na celu zmniejszenie obciążenia alternatora i oszczędność paliwa/CO2. Po naładowaniu akumulatora odciąża się alternator i zaprzestaje ładowania. Na postoju komputer potrafi nawet rozładowywać aku podtrzymując urządzenia, żeby zaraz go doładować jak jedziesz. Samo ładowanie i napięcia są dobierane pod względem wieku/typu/stopnia naładowania/temperatury akumulatora. Po wymianie aku należy zresetować ten komputer na klemie minusowej, niech ponownie liczy sobie te parametry. Dodatkowo w "body komputerze" powinieneś mieć wpisaną pojemność i typ akumulatora (są inne napięcia i scenariusze ładowania dla EFB i AGM). Ogólnie aku nie ma łatwo i po 3 latach można spodziewać się wymiany aku na nowy (jest ciągle ładowany i rozładowywany). Mój EFB wytrzymał przy Stop&start + inteligentne ładowanie 3 lata. Właśnie jestem na etapie zakupu nowego. U ciebie jest jakiś problem z elektroniką .. wymieniałeś ostatnio akumulatory? Może drugi akumulator zaburza parametry? Prawdopodobnie ten układ na klemie podaje złe wartości stąd źle się to wszystko ładuje. Może być jeszcze taka sytuacja, że masz zwyczajnie stare i zużyte te akumulatory - te układy to rozpoznały i go łagodniej ładują. Po przestawieniu na stałe 14,6V mogły się trochę "odświeżyć" i jeszcze chwilę pochodzą ... ale nie za długo. Odłączając ten moduł z klemy minusowej zrobiłeś mu taka lobotomię elektroniki. Komputer nie ma parametrów akumulatora i pewnie przełączył się w ciągłe ładowanie. Czasami wywali przez to błąd, czasami nie. Tu byś się musiał podpiąć pod komputer serwisowy i to wszystko ustawić. W fordzie mogę przeprogramować komputer czy chcę inteligentne ładowanie, czy zwykłe, podać parametry i tym aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalhaba Napisano 8 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Dnia 25.01.2019 o 16:15, Azbest napisał: To jest normalne zachowanie przy inteligentnym ładowaniu - na klemie minusowej jest "komputer" który mierzy parametry aku i na ich podstawie ustala scenariusz ładowania. Wszystko ma na celu zmniejszenie obciążenia alternatora i oszczędność paliwa/CO2. Po naładowaniu akumulatora odciąża się alternator i zaprzestaje ładowania. Na postoju komputer potrafi nawet rozładowywać aku podtrzymując urządzenia, żeby zaraz go doładować jak jedziesz. Samo ładowanie i napięcia są dobierane pod względem wieku/typu/stopnia naładowania/temperatury akumulatora. Po wymianie aku należy zresetować ten komputer na klemie minusowej, niech ponownie liczy sobie te parametry. Dodatkowo w "body komputerze" powinieneś mieć wpisaną pojemność i typ akumulatora (są inne napięcia i scenariusze ładowania dla EFB i AGM). Ogólnie aku nie ma łatwo i po 3 latach można spodziewać się wymiany aku na nowy (jest ciągle ładowany i rozładowywany). Mój EFB wytrzymał przy Stop&start + inteligentne ładowanie 3 lata. Właśnie jestem na etapie zakupu nowego. U ciebie jest jakiś problem z elektroniką .. wymieniałeś ostatnio akumulatory? Może drugi akumulator zaburza parametry? Prawdopodobnie ten układ na klemie podaje złe wartości stąd źle się to wszystko ładuje. Może być jeszcze taka sytuacja, że masz zwyczajnie stare i zużyte te akumulatory - te układy to rozpoznały i go łagodniej ładują. Po przestawieniu na stałe 14,6V mogły się trochę "odświeżyć" i jeszcze chwilę pochodzą ... ale nie za długo. Odłączając ten moduł z klemy minusowej zrobiłeś mu taka lobotomię elektroniki. Komputer nie ma parametrów akumulatora i pewnie przełączył się w ciągłe ładowanie. Czasami wywali przez to błąd, czasami nie. Tu byś się musiał podpiąć pod komputer serwisowy i to wszystko ustawić. W fordzie mogę przeprogramować komputer czy chcę inteligentne ładowanie, czy zwykłe, podać parametry i tym aku. Odgrzany temat, wymieniłem alternator i wywaliłem tą szarką kostkę z akumulatora, ładowanie non stop 14,4V na klemach, i problemy ustały, przy 2 akumulatorach latem lodówka z kompresorem 3 dni na 2stopnie ustawiona ich nie rozładuje a i zimą ogrzewanie postojowe daje spokojnie radę 24h, akumulatory cały czas doładowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.