Skocz do zawartości

Astra [G][Z17DTL] przyspieszanie fail, hamowanie fail, tempomat fail


chudy607

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

dawno mnie tu nie było, bo i astra nie sprawiała problemów. Do czasu. Wygląda na to, że za długo było dobrze i teraz ma zamiar wykończyć mnie nerwowo. Nie mam już pojęcia gdzie szukać, mam nadzieję, że ktoś podpowie mi właściwy trop.

 

Przechodząc do sedna.

 

1) problemy z przyspieszaniem

Objaw wygląda w ten sposób, że po odpuszczeniu pedału gazu obroty jeszcze przez chwilę rosną, tak jakby sygnały z pedału docierały z opóźnieniem. Problem występuje zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, tuż po odpaleniu jak i po 30km jazdy. Ale nie występuje zawsze. Czasami jest na chwilę, czasami na dłużej, czasami nie pojawia się przez 2 tygodnie.

Wczoraj wymieniłem w końcu pedał gazu (na używkę). Teraz problem wygląda w ten sposób, że w przedziale 1500 - 2000obr, w trakcie przyspieszania, na dowolnym biegu, samochód nagle przestaje przyspieszać. Jakby ktoś odłączył sygnał. Mocniejsze depnięcie pedału przywraca wszystko do normy. Objaw również występuje nieregularnie (dzisiaj w drodze do pracy przez cały czas, w drodze powrotnej dopiero od połowy trasy i z dużo mniejszą częstotliwością. Może to zbieg okoliczności, ale zaczął szaleć po mocniejszym przegazowaniu).

 

2) problemy z hamowaniem

No może nie do końca hamowaniem. Objaw polega na tym, że przy wciśnięciu pedału hamulca i sprzęgła obroty, zamiast spaść finalnie do wartości biegu jałowego (ok. 780obr) spadają w okolice 700obr. Czuć przy tym, że silnik zaczyna się lekko dusić/dławić. Po zatrzymaniu się auta dławienie ustępuje i silnik z wyraźną ulgą wraca do prawidłowych obrotów.

 

Powyższe problemy występują najczęściej łącznie.

 

3) tempomat

Dokładany. Kompletna instalacja, wystarczyło wpiąć manetkę i odpalić z komputera.

Padł przedwczoraj. Tak po prostu.  

 

 

Macie jakieś pomysły?

Coś może łączyć te usterki?

 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wskazuje na sterownik silnika. Do niego jest podłączona manetka tempomatu. Oczywiście najpierw sprawdziłbym parametry bieżące, po podłączeniu kompa. Położenie pedału gazu, obroty i ciśnienia żądane vs rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.