Skocz do zawartości

spalanie


czary

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam pytanie czy podczas wolniejszej jazdy zwiększa się spalanie ,np.60 ,70 do 80 km , syn dopiero dostał prawko i jeszcze niedaje z buta , więc jak ma się sprawa ze spalaniem , wydaje się że będzie większe ,a kto może coś wie na temat ,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam , mam pytanie czy podczas wolniejszej jazdy zwiększa się

> spalanie ,np.60 ,70 do 80 km , syn dopiero dostał prawko i

> jeszcze niedaje z buta , więc jak ma się sprawa ze spalaniem ,

> wydaje się że będzie większe ,a kto może coś wie na temat

> ,pozdrawiam.

cała sprawa polega na dobraniu odpowiednich biegów drive.gif

jeśli rozpędza sie trzymając pedał gazu wciśnięty 2mm to spali nawet więcej niż normalnie jadąc, trzeba też trzymać sie właściwych obrotów dla danego silnika, ja zmieniam bieg w normalnej jeździe przy 3000 na wyższy przy 1.0 też pewnie tak jest.

Auto powinno sie rozpędzić w miarę szybko (nie z pedałem w podłodze) ale w miarę szybko i potem jechać jednostajnie. Częste postoje na światłach, korki niestety negatywanie wpływają na zużycie paliwa.

Z własnego doświadczenia ze spalaniem moge powiedzieć to, że trzeba się przyzwyczaić do każdego samochodu.

Jak ja sie przesiadłem całkowicie z trabanta na Uno to nie palił mi mniej niż 8-8,5l, a wcale nie jeździłem jak szaleniec-wręcz przeciwnie

Teraz pali 7-7,7l po samym miescie w trasie mniej - to wiadomo

Pozdrawiam również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam , mam pytanie czy podczas wolniejszej jazdy zwiększa się

> spalanie ,np.60 ,70 do 80 km , syn dopiero dostał prawko i

> jeszcze niedaje z buta

I ciesz się z tego bardzo. Dzięki temu najprawdopodobniej nie stanie się kolejnym numerem statystyki podwyższającej ubezpieczenie dla kierowców <26 lat. Bardzo często gównażeria świeżo po egzaminie dostaje na głowę i nie uznaje innego położenia gazu niż na podłodze. Efekty są potem takie, jak widać.

> więc jak ma się sprawa ze spalaniem ,

> wydaje się że będzie większe ,a kto może coś wie na temat

> ,pozdrawiam.

Generalnie, najbardziej ekonomiczny zakres prędkości dla większości samochodów to pomiędzy 85 a 95 km/h na najwyższym biegu. Wtedy krzywe sprawności silnika i oporów powietrza przecinają się w miarę optymalnych miejscach. Dla prędkości mniejszych i większych jest już gorzej, z tym że dla 60km/h spadek jest mniejszy niż dla 120km/h wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój od 5,5 do 7 literków. W zalezności od techniki jazdy. I co ważne a zasłyszałem też od kogoś.

Jeśli samochód jest na wtrysku to jak najmniej jeździć "na luzie" a najlepiej wcale. Chodzi mi o to że samochód z wtryskiem przy hamowaniu silnikiem całkowicie wyłacza podawanie mieszanki, a na luzie ma wolne obroty zeby.GIF

Wszystko zależy od techniki 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój od 5,5 do 7 literków. W zalezności od techniki jazdy. I co ważne

> a zasłyszałem też od kogoś.

> Jeśli samochód jest na wtrysku to jak najmniej jeździć "na luzie" a

> najlepiej wcale. Chodzi mi o to że samochód z wtryskiem przy

> hamowaniu silnikiem całkowicie wyłacza podawanie mieszanki, a na

> luzie ma wolne obroty

> Wszystko zależy od techniki

"cut off" tak to się chyba zwie biglaugh.gif

A technika jest bardzo ważna - coś mi przyszło na myśl 270747800-sex.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam , mam pytanie czy podczas wolniejszej jazdy zwiększa się

> spalanie ,np.60 ,70 do 80 km , syn dopiero dostał prawko i

> jeszcze niedaje z buta , więc jak ma się sprawa ze spalaniem ,

> wydaje się że będzie większe ,a kto może coś wie na temat

> ,pozdrawiam.

generalna odpowiedz - im mniejsza predkosc tym mniejsze spalanie. glownie wynika to z tego ze opory rosna z kwadratem predkosci.

w uno najmniejsze spalanie jest w jezdzie na biegu bezposrednim przy predkosciach 50-70km/h

inna sprawa ze zbyt niska predkosc na biegu bezposrednim skraca zywotnosc silnika. niemniej jednak moje auto zupelnie akceptuje V bieg i predkosc 70km/h i spalanie przy tej predkosci mam ok 4,5-5 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ciesz się z tego bardzo. Dzięki temu najprawdopodobniej nie stanie

> się kolejnym numerem statystyki podwyższającej ubezpieczenie dla

> kierowców

eee nie mozna uogólniać że jak młody i depta po gazie to już ze swierzo prawko dostał niektórzy sporo jeździli przed prawkiem np od 10 roku życia 270751858-jezyk.gif i maja wprawe większa niż niektórzy co mają prawko i przez 3 lata przejechali 10kkm. ważne zeby nie przeceniać swoich umiejętności a wsio jest gites

> więc jak ma się sprawa ze spalaniem ,

> Generalnie, najbardziej ekonomiczny zakres prędkości dla większości

> samochodów to pomiędzy 85 a 95 km/h na najwyższym biegu. Wtedy

> krzywe sprawności silnika i oporów powietrza przecinają się w

> miarę optymalnych miejscach. Dla prędkości mniejszych i

> większych jest już gorzej, z tym że dla 60km/h spadek jest

> mniejszy niż dla 120km/h

nie do końca przepustnica ma być mało uchylona tak żeby silnik lekko sobie siągnoł zeby utrzymywał prędkośc przy jak najmniejszym wciśnięciu gazu.

można założyć wakuometr który będzie wskazywał obrazowo ekonomikę jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie, najbardziej ekonomiczny zakres prędkości dla większości

> samochodów to pomiędzy 85 a 95 km/h na najwyższym biegu. Wtedy

> krzywe sprawności silnika i oporów powietrza przecinają się w

> miarę optymalnych miejscach.

Krzywa sprawnosci silnika z oporami powietrza ma niewiele wspolnego nie niewiele z takiego porownania wynika.

Przy predkosci 80km/h opory powietrza zaczynaja juz znaczaco grac role w ogolnych oporach jazdy. Tak wiec nalezy zejsc ponizej tej predkosci aby zmniejszyc z uzycie paliwa.

To o czym piszesz czyli predkosc 85-95 km/h to predkosc przy ktorej silnik rozwija maksymalny moment. A to oznacza najmniejsze jednostkowe zuzycie paliwa, ktore jest podawana w g/KMxh a nie w l/100km.

To ostatnie jest najmniejsze przy mozliwie niskiej predkosci jazdy.

Generalnie o oporach: Do 80km/h glowna wartosc odgrywaja opory toczenia. Ponad 80km/h glowna wartosc w ogolnych stratach odgrywa opor powietrza, ktory wzrasta z kwadratem predkosci. Na przyklad przy 80km/h opory powietrza sa 4 krotnie nizsze niz przy 160km/h. Co z tego wynika? Ano to ze miedzy innym dlatego aby rozwinac 100km/h potrzeba ok 20KM a zeby rozpedzic sie do 200km/h potrzeba 150KM.

Dla prędkości mniejszych i

> większych jest już gorzej, z tym że dla 60km/h spadek jest

> mniejszy niż dla 120km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przyklad przy 80km/h opory powietrza sa 4 krotnie nizsze niz

> przy 160km/h. Co z tego wynika? Ano to ze miedzy innym dlatego

> aby rozwinac 100km/h potrzeba ok 20KM a zeby rozpedzic sie do

> 200km/h potrzeba 150KM.

Aż tyle koników żeby dociągnać do 200km/h?? yikes.gif

To jak wytłumaczyć to, że niektórym użytkownikom uniaków udaje się "zamknąć zegar"? Przecież uno 1.4 ma 70KM.

Sam kiedyś na atostradzie rozpędziłem ten samochód do 180km/h. mlot.gif

Pozdrawiam

snowfire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż tyle koników żeby dociągnać do 200km/h??

> To jak wytłumaczyć to, że niektórym użytkownikom uniaków udaje się

> "zamknąć zegar"?

zalezy jaki maja zegar;)

Przecież uno 1.4 ma 70KM.

stad predkosc maksymalna dla tego wozu wynosi ok 150km/h.

Uno ma dosc dobra aerodynamike, stad ta predkosc jest wieksza niz w przypadku np. duzego fiata.

> Sam kiedyś na atostradzie rozpędziłem ten samochód do 180km/h.

pewnie z lekkiej gorki i po 5km rozpedzania - to mozliwe.

Ja podalem przyklad dla wozu o slabej aerodymice (raczej dla PF125 niz dla Grande Punto).

Wspolczesne auta maja mniejsze opory powietrza niz kilka,kilkanascie lat temu, ale nie sa to jakies kosmiczne roznice.

Idac dalej jest tak ze dla szybkosci 150km/h potrzeba ok.75KM ale by zwiekszyc predkosc jeszcze tylko o 10km/h to trzeba by podniesc moc silnika do 90KM, itd.

Zapoznaj sie z tabelka silnikow fiata Grande Punto(http://auto.gazeta.pl/auto/1,71357,2915915.html):

65 KM/5500 - 155 km/h

77 KM/6000 - 165 km/h

75 KM/4000 - 165 km/h (diesel)

90 KM/4000 - 175 km/h (diesel)

120 KM/4000 - 190 km/h (diesel)

130 KM/4000 - 200 km/h(diesel)

masy tych pojadow sa zblizone do siebie.

widac jak BYK ze dla predkosci 155km/h starczy ok 60KM ale juz dla predkosci o 45km/h wiecej trzeba moc DWUKROTNIE WIEKSZA!!!

Jezeli konstruktor ma do dyspozycji takie silniki to musi tak dobrac ogolne przelozenie na najwyzszym biegu aby obroty maksymalnej mocyh wypadly wlasnie przy tych szybkosciach jakie odpowiadaja tym mocom. Jezeli przelozenie dobierze inne to bedzie mial zawsze strate szybkosci obojetnie od tego czy obroty silnika przy tej szybkosci beda ciut mniejsze czy wieksze od obrotow mocy maksymalnej. Jest to oczywiste gdyz przy wszelkich innych obrotach silnik ma mniejsza moc niz maksymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy jaki maja zegar;)

> Przecież uno 1.4 ma 70KM.

> stad predkosc maksymalna dla tego wozu wynosi ok 150km/h.

Moim zdaniem to jakieś głupoty.

Mój szwagier ma peugeota 106 45kM i wyciąga bez problemu 155-160 zalezy od jakości paliwa

Moje Uno 1,4 bez problemu, z pełnym bagażem + pod górkę bez problemu z ruszaniem od zera pod lekka górke dociąga 160-170 i nie sądzę że licznik kłamie więc te teorie nie zupełnie się sprawdzają, a i opony - ich rozmiar tez mam takie jak były od zawsze więc ten błąd licznika odpada w tej kwestii również, a w instrukcji dla 1.4 podają Vmax 165 na 4 biegu, fakt że rzadko rozpedzam moje uno do takich prędkości, bo chcę żyć ale czasem sytuacja wymaga i bez problemu ciągnie aż miło... smile.gifdrive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ......... i nie sądzę że licznik kłamie

W moim na zalecanych oponach i załączonym GPSie wykazywał różnice (zawyżał) zdaję sobie sprawę także z przekłamań GPS, ale wokoło mówi się że liczniki zawyżają i podczas pomiaru też wskazało zawyżenie prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim na zalecanych oponach i załączonym GPSie wykazywał różnice

> (zawyżał) zdaję sobie sprawę także z przekłamań GPS, ale wokoło

> mówi się że liczniki zawyżają i podczas pomiaru też wskazało

> zawyżenie prędkościomierza.

No ale nie będzie zwyzac o 20km/h... hmm.gif

chyba bo to błąd spory

Nie powiem ile jechałem niedawno (bo dostanę bana) z głupoty ale choćby zawyżał o 20km/h to i tak Vmax była wieksza od fabrycznej którą podaje instrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale nie będzie zwyzac o 20km/h...

> chyba bo to błąd spory

ale koło 10 może

> Nie powiem ile jechałem niedawno (bo dostanę bana) z głupoty ale

> choćby zawyżał o 20km/h to i tak Vmax była wieksza od fabrycznej

> którą podaje instrukcja

U mnie instrukcja też rozbiega się z tym co w "pomiarach" uzyskałem o prawie 20km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale koło 10 może

> U mnie instrukcja też rozbiega się z tym co w "pomiarach" uzyskałem o

> prawie 20km/h

no widzisz, zakładam że licznik nie będzie zawyżać o więcej niz 10km/h przy 150km/h jednak przy założeniu ze opony są takie jak być powinny.

Kiedyś wyczytałem w jakiejś madrej literaturze że Vmax nie wynika z max mocy jaka na najwyższym biegu mozna osiągnąc (gdyż takowa jest wieksza ) lecz z tego przy jakiej prędkości samochód jest stabilny i pozwala na bezpieczne dokonanie jakiegoś manewrowania, ciekawe czy odnosi sie to także do Uno bo mnie sie wydaje że tak.

Smieszną sprawą też jest to że instrukcja podaje na 5 biegu V=160 a na 4 - 165 co mnie dziwi od 1997roku od którego mamy Uno i dalej nikt mi tego nie wytłumaczył, przy 160 na 5 biegu mam około 5100obr czyli pozostaje jeszcze gdzieś 900obr smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy jaki maja zegar;)

Chodziło mi o ten 200km/h, taki z obrotomierzem.

> Przecież uno 1.4 ma 70KM.

> stad predkosc maksymalna dla tego wozu wynosi ok 150km/h.

> Uno ma dosc dobra aerodynamike, stad ta predkosc jest wieksza niz w

> przypadku np. duzego fiata.

150km/h to chyba dla fiatów z silnikami 1.0 i 1.1. Myślałem, że uno z motorem 1.4 i 1.5 bedzie miał prędkość max ok 170km/h (podobną do poloneza).

No ale ja może sie nie znam wink.gif

Pozdrawiam

snowfire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale nie będzie zwyzac o 20km/h...

> chyba bo to błąd spory

> Nie powiem ile jechałem niedawno (bo dostanę bana) z głupoty ale

> choćby zawyżał o 20km/h to i tak Vmax była wieksza od fabrycznej

> którą podaje instrukcja

Instrukacja obsługi samochodu podaje prędkość maksymalną z pełnym obciązeniem a ty pewnie nie załadowałeś auta do pełna. Stąd większa prędkość od tej w instrukcji.

Tak na marginesie prędkość zależy od wielu czynników np.:

opory toczenia opon ( nie chodzi tylko o szerokość ale także o marke opony); prędkość wiatru; rodzaj nawierzchni; kąt nachylenia nawierzchni i jeszcze coś by sie pewnie znalazło. Także danych z instrukcji nie należy tak serio brać. Pomiary są pewnie robione wg. jakiejś normy która określa warunki testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Ja tez chetnie sie wypowiem.

Mam prawko od marca i tez kupilem wtedy Uno. Biorac pod uwage jedna stluczke (przod skasowany) nie zmojej winy to poki co nie mialem problemow a czasem "deptam" do podlogi. Glownie jezdze po miescie na krotkich odcinkach. Rano do pracy i po poludniu z pracy. Biorac pod uwage aktualna pogoda to dosyc czesto autko chodzi na ssaniu no i z ogrzewaniem bo lubie cieplutko w aucie. Zatankowalem ostatnio do pelna = 120zl (1l - 3,76zl), przejechalem 465 km wiec spalanie wyszlo mi ok. 6,8l/100km przy predkosciach max. 80km/h w cyklu miejskim. W wakacje pare razy robilem dluzsze trasy po naszych autostradach (jak mozna te drogi tak nazwac) no i spalanie potrafilo zejsc do 5,5 l/100km ale bez ogrzewania , swiatelek itd. Moj bolid - Uno 1.0 Fire, rocznik 99. Predkosc max. jaka udalo mi sie osiagnac na prostej powierzchni to 135km/h - 140km/h a na lekkim wzniesieniu 130km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, zakładam że licznik nie będzie zawyżać o więcej niz

> 10km/h przy 150km/h jednak przy założeniu ze opony są takie jak

> być powinny.

> Kiedyś wyczytałem w jakiejś madrej literaturze że Vmax nie wynika z

> max mocy jaka na najwyższym biegu mozna osiągnąc (gdyż takowa

> jest wieksza ) lecz z tego przy jakiej prędkości samochód jest

> stabilny i pozwala na bezpieczne dokonanie jakiegoś

> manewrowania, ciekawe czy odnosi sie to także do Uno bo mnie sie

> wydaje że tak.

> Smieszną sprawą też jest to że instrukcja podaje na 5 biegu V=160 a

> na 4 - 165 co mnie dziwi od 1997roku od którego mamy Uno i dalej

> nikt mi tego nie wytłumaczył, przy 160 na 5 biegu mam około

> 5100obr czyli pozostaje jeszcze gdzieś 900obr

bo V bieg jest raczej do toczenia sie toczenia w ogolnym tego slowa znaczeniu 270751858-jezyk.gif a na IV to przkladnie masz takie ze wiecej pojedzie nie znam się dobrze ale ktoś tak mi wowil 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiecie co czytam waszych oponie i troche czuje nie pokój, mój uniacz

> dociąga max ok 110 - 120 km/h (1.1 s60) czy jest ok czy moze cos

> z nim nie tak

no wiesz... rozne przyczyny moga byc.

Pewnego razu tez zaczol mi mulic troche no i ciezej sie rozpedzac (juz nie wspomne o predkosciach maxymalnych) ale okazalo sie ze silnik stracil kompresje bo mi pekla uszczelka pod zaworami i to tak paskudnie z tylu ze nie bylo widac...

Stare auta z duzym przebiegiem tez maja to do siebie ze juz sa slabsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiecie co czytam waszych oponie i troche czuje nie pokój, mój uniacz

> dociąga max ok 110 - 120 km/h (1.1 s60) czy jest ok czy moze cos

> z nim nie tak

może wydech przytkany masz.

u mnie takie objawy były. 1.4 a maksymalnie do 100km/h się rozpędzało i to ledwo.

a do tego mnie Pepej i Marecki brali jak chcieli swoimi 1.1 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!!

> Ja tez chetnie sie wypowiem.

> Mam prawko od marca i tez kupilem wtedy Uno. Biorac pod uwage jedna

> stluczke (przod skasowany) nie zmojej winy to poki co nie mialem

> problemow a czasem "deptam" do podlogi. Glownie jezdze po

> miescie na krotkich odcinkach. Rano do pracy i po poludniu z

> pracy. Biorac pod uwage aktualna pogoda to dosyc czesto autko

> chodzi na ssaniu no i z ogrzewaniem bo lubie cieplutko w aucie.

> Zatankowalem ostatnio do pelna = 120zl (1l - 3,76zl),

> przejechalem 465 km wiec spalanie wyszlo mi ok. 6,8l/100km przy

> predkosciach max. 80km/h w cyklu miejskim. W wakacje pare razy

> robilem dluzsze trasy po naszych autostradach (jak mozna te

> drogi tak nazwac) no i spalanie potrafilo zejsc do 5,5 l/100km

> ale bez ogrzewania , swiatelek itd. Moj bolid - Uno 1.0 Fire,

> rocznik 99. Predkosc max. jaka udalo mi sie osiagnac na prostej

> powierzchni to 135km/h - 140km/h a na lekkim wzniesieniu 130km/h

W niedziele jade do Piotrkowa to zobacze ile na trasie wyjdzie ( o ile nie zapomne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiecie co czytam waszych oponie i troche czuje nie pokój, mój uniacz

> dociąga max ok 110 - 120 km/h (1.1 s60) czy jest ok czy moze cos

> z nim nie tak

Z pewnością jest coś nie tak. Ja swoim 45-konnym bez problemu dociągam do 120 i to jeszcze ze sporym zapasem, bo nie mam za bardzo gdzie się rozpędzić, a i do końca nie cisnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy jaki maja zegar;)

> Przecież uno 1.4 ma 70KM.

> stad predkosc maksymalna dla tego wozu wynosi ok 150km/h.

> Uno ma dosc dobra aerodynamike, stad ta predkosc jest wieksza niz w

> przypadku np. duzego fiata.

> pewnie z lekkiej gorki i po 5km rozpedzania - to mozliwe.

> Ja podalem przyklad dla wozu o slabej aerodymice (raczej dla PF125

> niz dla Grande Punto).

> Wspolczesne auta maja mniejsze opory powietrza niz kilka,kilkanascie

> lat temu, ale nie sa to jakies kosmiczne roznice.

> Idac dalej jest tak ze dla szybkosci 150km/h potrzeba ok.75KM ale by

> zwiekszyc predkosc jeszcze tylko o 10km/h to trzeba by podniesc

> moc silnika do 90KM, itd.

> Jezeli konstruktor ma do dyspozycji takie silniki to musi tak dobrac

> ogolne przelozenie na najwyzszym biegu aby obroty maksymalnej

> mocyh wypadly wlasnie przy tych szybkosciach jakie odpowiadaja

> tym mocom. Jezeli przelozenie dobierze inne to bedzie mial

> zawsze strate szybkosci obojetnie od tego czy obroty silnika

> przy tej szybkosci beda ciut mniejsze czy wieksze od obrotow

> mocy maksymalnej. Jest to oczywiste gdyz przy wszelkich innych

> obrotach silnik ma mniejsza moc niz maksymalna.

w takim razie jak wytłumaczysz ze moje 1.0 pod lekka górkę rozpędziło sie do ponad 140 smile.gif przy 45 km

oczywiście dane podawane z autostrad tam gdzie można tyle pocisnąć ( kierunek berlin) a po prostej clip zamknoł 160 biglaugh.gif wiem ze część jest przekłamań bo liczniki w uniawkach działają dobrze do 120 km potem zaczyna sie przekłamywanie ale choćby to było 10 km to i tak przeczy teori.

ps uno nie jest areodynamiczne a kredensem dało sie zamknąć 160 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instrukacja obsługi samochodu podaje prędkość maksymalną z pełnym

> obciązeniem a ty pewnie nie załadowałeś auta do pełna. Stąd

> większa prędkość od tej w instrukcji.

> Tak na marginesie prędkość zależy od wielu czynników np.:

> opory toczenia opon ( nie chodzi tylko o szerokość ale także o marke

> opony); prędkość wiatru; rodzaj nawierzchni; kąt nachylenia

> nawierzchni i jeszcze coś by sie pewnie znalazło. Także danych z

> instrukcji nie należy tak serio brać. Pomiary są pewnie robione

> wg. jakiejś normy która określa warunki testu.

Pewnie masz rację.

Zapewne producent określił minimalna prędkość maksymalną jaką Uno może osiągnąc w niekorzystnych warunkach i podał te 165 dla 1,4 żeby nikt nie przyszedł z pretensjami że wyciąga mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim razie jak wytłumaczysz ze moje 1.0 pod lekka górkę rozpędziło

> sie do ponad 140 przy 45 km

> oczywiście dane podawane z autostrad tam gdzie można tyle pocisnąć (

> kierunek berlin) a po prostej clip zamknoł 160 wiem ze część

> jest przekłamań bo liczniki w uniawkach działają dobrze do 120

> km potem zaczyna sie przekłamywanie ale choćby to było 10 km to

> i tak przeczy teori.

> ps uno nie jest areodynamiczne a kredensem dało sie zamknąć 160

po prostu ma stosunkowo niewielki opor czolowy i stad moc potrzebna do osiagniecia danej predkosci wystarczy mniejsza.

ja przykladowo moim duzym fiatem, ktory ma 75KM nigdy nie wycisnalem wiecej niz 150km/h

a fiatem doblo 1.9TDI wiecej niz 160 mimo ze silnik prawie 100KM

zwroc uwage na gabaryty tych 3 przykladow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło mi o ten 200km/h, taki z obrotomierzem.

> 150km/h to chyba dla fiatów z silnikami 1.0 i 1.1. Myślałem, że uno z

> motorem 1.4 i 1.5 bedzie miał prędkość max ok 170km/h (podobną

> do poloneza).

> No ale ja może sie nie znam

170km/h polonezem - owszem ale nie z 75KM standardowym silnikiem. NIE MA SZANS - osobiscie to przerabialem. Jak bedziesz mial poloneza 100KM to 170 wyciagniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiecie co czytam waszych oponie i troche czuje nie pokój, mój uniacz

> dociąga max ok 110 - 120 km/h (1.1 s60) czy jest ok czy moze cos

> z nim nie tak

120 to mój uniak (taki sam jak twój) osiąga bez problemów. Jego prędkość maksymalna to (do tej pory bananaevil.gif) 160km\h. Dodam tylko, że przy takich prędkościach kurzy jak smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instrukacja obsługi samochodu podaje prędkość maksymalną z pełnym

> obciązeniem a ty pewnie nie załadowałeś auta do pełna. Stąd

> większa prędkość od tej w instrukcji.

Wybacz, ale predkosc maksymalna NIE zalezy od masy pojazdu.

V=Ft/m

sila napedowa jest stala i masa przykladowo Uno pustego m1=1 a masa Uno zaladowanego m2=2 stad czas rozpedzania t1= x a czas rozpedzania t2=x2

"dwojki " sie skroca i V = constans.

Tak wiec reasumujac predkosc maksymalna jaka auto rozwija NIE ZALEZY OD JEGO MASY. od masy auta zalezy wylacznie przyspieszenie i zuzycie przez pojazd paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś wyczytałem w jakiejś madrej literaturze że Vmax nie wynika z

> max mocy jaka na najwyższym biegu mozna osiągnąc (gdyż takowa

> jest wieksza ) lecz z tego przy jakiej prędkości samochód jest

> stabilny i pozwala na bezpieczne dokonanie jakiegoś

> manewrowania,

to nie byla zbyt madra literatura najwyrazniej.

maxymalna predkosc danego pojazdu zalezy wylacznie od mocy silnika i ogolnego przelozenia na najwyzszym biegu.

ciekawe czy odnosi sie to także do Uno bo mnie sie

> wydaje że tak.

ze niby na jakiej podstawie sie Tobie tak wydaje?

> Smieszną sprawą też jest to że instrukcja podaje na 5 biegu V=160 a

> na 4 - 165 co mnie dziwi od 1997roku od którego mamy Uno i dalej

> nikt mi tego nie wytłumaczył, przy 160 na 5 biegu mam około

> 5100obr czyli pozostaje jeszcze gdzieś 900obr

To jest b. proste do wytlumaczenia. Poniewaz Vmax zalezy od masy pojazdu a nie od ilosci biegow. Nawet jakbys jeszcze bardziej przelozyl skrzynie i dodal 6,7, 8 bieg to auto i tak szybciej nie pojedzie, wrecz przeciwnie - wolniej.

Zwykle jest tak ze na IV biegu wiekszosc aut jest w stanie osiagnac Vmax. Nastepne biegi obnizaja predkosc obrotowa silnika co powoduje ze auto juz nie rozwija mocy maksymalnej. Bo jak wiadomo moc maxymalna jest uzyskiwana tylko przy jednej predkosci obrotowej silnika.

Jezeli np. auto rozwija moc maksymalna przy predkosci 4800obr/min to V max wypada wlasnie przy tej predkosci maksymalnej (predkosc przy ktorej moc silnika rownowazy sie z oporami powietrza)- to jest fizyka i zadnych cudow tu nie ma.

odnosnie drugiej czesci Twojego pytania:

to ze masz 5100 a do konca zostalo jeszcze 900 obr to oznacza jedno, po przekroczeniu obrotow mocy maksymalnej uzyskujesz zawsze mniejsza moc od maksymalnej.

wykres mocy silnika spalinowego jest krzywa

obroty rosna linowo ale moc rosnie liniow wraz znimi tylko do pewnej ilosci obrotow. Powyzej obrotow mocy maksymalnej moc spada. i stad mimo ze dasz rade osiagnac wieksze obroty niz obroty mocy maksymalnej to i tak Vmax nie wzrasta, gdyz moc silnika zmalala.

zwiazane jest to glownie ze stratami w napelnianiu silnika i kilkoma jeszcze innymi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz, ale predkosc maksymalna NIE zalezy od masy pojazdu.

> V=Ft/m

> sila napedowa jest stala i masa przykladowo Uno pustego m1=1 a masa

> Uno zaladowanego m2=2 stad czas rozpedzania t1= x a czas

> rozpedzania t2=x2

> "dwojki " sie skroca i V = constans.

> Tak wiec reasumujac predkosc maksymalna jaka auto rozwija NIE ZALEZY

> OD JEGO MASY. od masy auta zalezy wylacznie przyspieszenie i

> zuzycie przez pojazd paliwa.

Ekhem, raczę się nie zgodzić.

W swoim uproszczonym wzorze nie wziąłeś pod uwagę oporów. Zwiększenie masy auta powoduje zwiększenie oporów toczenia, a co za tym idzie, także prędkość maksymalną. Do tego jeszcze opory powietrza i toczne zależne są od innych zmiennych i wzór będzie wyglądać mniej-więcej tak:

V = (t*(Fsiln.-Fop.pow.(V)-Fop.tocz.(V,m)))/m

Zmiana oporów toczenia pewnie będzie też mocno zależeć od stopnia zużycia podwozia i elementów układu jezdnego, a czy jej wielkość ma znaczący wpływ na prędkość maksymalną samochodu, należałoby sprawdzić empirycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie byla zbyt madra literatura najwyrazniej.

z tym się nie zgodzę, jak znajde to przytoczę kiedyś tytułi autora

> to ze masz 5100 a do konca zostalo jeszcze 900 obr to oznacza jedno,

> po przekroczeniu obrotow mocy maksymalnej uzyskujesz zawsze

> mniejsza moc od maksymalnej.

ale mój silnik ma 69kM przy 6000obr a nie 5100

> wykres mocy silnika spalinowego jest krzywa

> obroty rosna linowo ale moc rosnie liniow wraz znimi tylko do pewnej

> ilosci obrotow. Powyzej obrotow mocy maksymalnej moc spada. i

> stad mimo ze dasz rade osiagnac wieksze obroty niz obroty mocy

doskjonale o tym wiem i nawet to widac na wykresie od Luca na forum UKP

> maksymalnej to i tak Vmax nie wzrasta, gdyz moc silnika zmalala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ekhem, raczę się nie zgodzić.

> W swoim uproszczonym wzorze nie wziąłeś pod uwagę oporów. Zwiększenie

> masy auta powoduje zwiększenie oporów toczenia, a co za tym

> idzie, także prędkość maksymalną.

oczywiscie ze mas ma wplyw na opory toczenia, z tym ze jest to pomijalne (masa w w mianowniku).

powyzej predkosci 80km/h opory toczenia mozna pominac bo sa o kilka rzedow wielkosci mniejsze niz sila, ktora przeciwstawia sie ruchowi pojazdu czyli opor powietrza.

przy analizie Vmax pojazdu poruszajacego sie z predkoscia 150km/h, opory toczenia mozna spokojnie pominac w praktycznym ujeciu bo glowna role odgrywa masa.

nadmienie ze poronuje auta takie same, lecz o roznej masie(i ew. rozna moc silnika), tak wiec stan ich podwozia i innych podezpolow jest porownywalny oraz zalozc nalezy ze oba sa zupelnie sprawne w kazdym sensie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze to co moze byc przyczyna takiej wolnej jazdy przeciez max 120

> km/h na silniczku 1.1 s60 to cos nie tak ??? Co moze się dziać

> koledzy pomocy!!!

Co jest przyczyną to nie wiem, ale fakt - 120 przy 1.1 to kiepawo.

Moje 899 120 normalnie w trasie jedzie z zapasem pod nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze to co moze byc przyczyna takiej wolnej jazdy przeciez max 120

> km/h na silniczku 1.1 s60 to cos nie tak ??? Co moze się dziać

> koledzy pomocy!!!

hehe, wszystko masz ok, silnik o mocy ~40KM ma rozwijac wlasnie ok 120-130 km/h

nie wierz w bajki ze innym taki sam wyciaga 170km/h czy tym podobne glupoty.

Sprawdz w instrukcji obslugi, to sie przekonasz ze wszystko z nim ok. ja mam 889 i tez mi ciagnie ok 120km/h i jest na 100% z nim wszystko ok.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe, wszystko masz ok, silnik o mocy ~40KM ma rozwijac wlasnie ok

> 120-130 km/h

> nie wierz w bajki ze innym taki sam wyciaga 170km/h czy tym podobne

> glupoty.

Uważam kolego, że niepotrzebnie piszesz iż mówimy głupoty. Też mam 899 i wiem ile jeździ, ponadto jechałem litrówką (bardzo mi się spieszyło) i też wiem ile leciała - nie były to jednak wartości podane przez Ciebie

> Sprawdz w instrukcji obslugi, to sie przekonasz ze wszystko z nim ok.

> ja mam 889 i tez mi ciagnie ok 120km/h i jest na 100% z nim

> wszystko ok.

instrukcja mówi że 899 powinien 138 polecieć, a kolega kuba064 ma przecież 1.1 crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważam kolego, że niepotrzebnie piszesz iż mówimy głupoty. Też mam

> 899 i wiem ile jeździ, ponadto jechałem litrówką (bardzo mi się

> spieszyło) i też wiem ile leciała - nie były to jednak wartości

> podane przez Ciebie

> instrukcja mówi że 899 powinien 138 polecieć, a kolega kuba064 ma

> przecież 1.1

120 nie jest zadnym dramatem dla tak niewielkiego silnika.

tak uwazam i jestem pewien ze na pewno ma nie wyciagac 170km/h jak tu niektorzy twierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120 nie jest zadnym dramatem dla tak niewielkiego silnika.

do jazdy w trasie tak, ale kolega mówił że to max jaki wyciąga, a to wydaje mi sie że za mało.

> tak uwazam i jestem pewien ze na pewno ma nie wyciagac 170km/h jak tu

> niektorzy twierdza.

Nie wiem ile ma wyciągać 1.1, z 899 wydusiłem 155 (licznikowe), a z 1.0 160 (też licznikowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie ze mas ma wplyw na opory toczenia, z tym ze jest to

> pomijalne (masa w w mianowniku).

> powyzej predkosci 80km/h opory toczenia mozna pominac bo sa o kilka

> rzedow wielkosci mniejsze niz sila, ktora przeciwstawia sie

> ruchowi pojazdu czyli opor powietrza.

> przy analizie Vmax pojazdu poruszajacego sie z predkoscia 150km/h,

> opory toczenia mozna spokojnie pominac w praktycznym ujeciu bo

> glowna role odgrywa masa.

To dlaczego mój uniak na zimowych oponach 135/80 R13 wyciągał prawie 150 a na letnich p155/70R13 t165/65R13 wyciąga ledwo 140?? Bo chyba nie dlatego, że opony więcej ważą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120 nie jest zadnym dramatem dla tak niewielkiego silnika.

> tak uwazam i jestem pewien ze na pewno ma nie wyciagac 170km/h jak tu

> niektorzy twierdza.

Wybacz Kolego. Ale bite 175 km/h na obwodnicy trójmiasta z lekkiej górki. Silnik 1.0 Fire. Nie mam zdjęć bo trzymałem kierownicę biglaugh.gif

To co piszesz o kucach i predkościach maksymalnych nie mówię że nie jest prawdą. Ale coś mi tu ewidentnie nie pasuje. Raczej nijak się ma do współczesnych samochodów.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.