Skocz do zawartości

mmaciejosss

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 838
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O mmaciejosss

  • Urodziny 17.04.1976

Profile Information

  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Samochód
    Suzuki Vitara 1,4T Hybrid

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

mmaciejosss's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

348

Reputacja

  1. i to 1.6T za nim , nie przesadzajmy aż tak . Przepisy i tak nie pozwolą jechać za szybko a te 230km w HEV czy 265km w PHEV spokojnie dadzą radę . Kiedy widziałeś Santa Fe z przyczepą lub podobne auto . Ja często widuję jakieś Ducato które ciągnie przyczepę Campingową na półwysep a właściciel dojeżdża za 1-2 dni . mało tego , kto śmiga taką "cegłą" do np Chorwacji lub jeszcze dalej , ja przynajmniej wolę polecieć w 2-3h i na miejscu coś wypożyczyć
  2. jeśli 1.0T w I20 to to samo co w wykastrowanym I30 to miało 172Nm a 1,5.DPI 144Nm niby niewiele ale zakres obrotów i dostępność Nm powoduje , że auto zdecydowanie lepiej się odpycha https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/hyundai/i20/iii/hatchback/silnik-benzynowy-1.0-t-gdi-100km-2020-2023/?vs=hyundai%2Fi30%2Fiii%2Fhatchback-facelifting%2Fsilnik-benzynowy-1.5-dpi-110km-od-2020&c1=32286&c2=31900 Elantra przy 123km ma 153Nm
  3. przez ostatnie 35kkm ujeżdżałem 1.4-100km - 137Nm , jeśli chodzi o dynamikę - dramat , wyprzedzać trzeba było zawsze na takim biegu by na obrotomierzu było zawsze pow. 4.5krp i kręcić do 6.5krpm , wtedy nawet jechało na niskich biegach 2-3-4 . Od dwóch tygodni mam to samo auto ( 2020r ) ale w 1.6CRDI 115km - 280Nm . Różnica kolosalna , jazda z prędkościami autostradowymi+ o wiele przyjemniejsza . Już zdecydowanie wolał bym 1.0 nawet w wersji 100km niż wolnossące 1.4 , choć ten silnik całkiem mało palił w mieście i jeździe mieszanej ( 6-6.5l )
  4. Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu
  5. Nie zgodzę się z tym , że przy manualu mało pomocna . Jedziesz na autostradzie cały czas na 6 biegu , niezależnie czy 70 czy 130km/h i auto trzyma zadaną odległość a i na niższej prędkości spokojnie przyspieszy na 6-tym biegu ( przynajmniej u mnie ) . W manualu tempomat działa u mnie od 40km/h
  6. bagażnik Ovatvia vs Superb też tylko +4% więcej ale w środku już spora różnica
  7. no na pewno SX4 spali najmniej ( pewnie 6,5-7,5l z MH ) ale i też nie za mocne vs konkurencja , choć 0-100 poniżej 10s nie jest źle . Inne z ww zapewne jak pisałem będzie bliżej "dyszki" albo nawet + , ale owszem auta ładniejsze i obszerniejsze
  8. patrząc na wymagania , po co 4x4 w mieście i sporadycznie trasa , żeby paliło więcej czy przed sąsiadem się pokazać
  9. we wszystkich modelach na krótkich trasach po mieście spalanie będzie bliżej 9-10+ a w niektórych 12+ . Przejedź się i jeśli spalanie masz w doopie to kup te co najbardziej się podoba czy też dobrze jeździ
  10. W połączeniu z LPG i gdzie nawet dużo masz S czy też Autostrady spokojnie da radę . Jak poza miastem nie będzie szaleć też się sprawdzi . Kiedyś Polonezy 1.5-6 GLE/GLI mające 75-82km dawały radę na trasie
  11. oczywiście to tylko mało miarodajny test :
  12. wspominali o 1.3 już nie pamiętam czy 130km czy 140/150km w LPG i to był by zapewne HIT , tańsza jazda po mieście niż przy MH czy też FullHybrid , choć te poza miastem też swoje spalą przy 120-140km/h ale i LPG też by swoje spaliło . Jak już pisali , te auta nie są na autostradę tylko w miasto i lekki teren z racji wyższego prześwitu , choć w takim 1.0 to mocy zabraknie by poszaleć poza miastem w lekkim terenie
  13. wyższe auto , cięższe , +LPG , spokojnie dolicz 1.5-2l , a na autostradach jeszcze więcej , nawet na LPG
  14. Duster przy 130km/h ma 3krpm ( niby nie jest źle ale mały silnik ma co robić ) przy 150 jest już 3.5krpm , ale przy 170 aż 4krpm i tu 6-ty bieg wydaje się dość krótki . Jeśli w Captur też masz 1.0 to zapewne ta sama skrzynia biegów - przełożenia . U mnie np przy 140 jest 3krpm , a przy 170 - 3.5krpm więc nie jest źle ( chyba ) kilka dni temu znajomy co ma na co dzień Duster 2 dostał najnowszego captura 1.3 140km w MH , jak to powiedział różnica w kulurze pracy kolosalna , ale auto mniejsze w środku . Z ciekawości pomierzyliśmy dalmierzem auta na wysokości podszybia , na wysokości podłokietnika i na szerokości między samym podłokietnikiem , różnica wynosiła na + dla Dustera od 5-7cm , moje auto miało jeszcze dodatkowe +2cm vs Duster i różnica między podłokietnikami wynosiła 9cm do Captura a do Dustera było na tej wysokości + 6cm , z zewnątrz wszystkie prawie identyczne
  15. Całkiem niezłe auto i dobrze wycenione . Mogli by dać mocniejsze silniki z LPG bo ten 1.0 na trasie w Duster 2 wogole nie jest oszczędny jak i marnie dynamiczny . W mieście się sprawdza dynamiką bo ma bardzo krótkie biegi 1-5 , 6-ty już z kolei za długi. To wynik z lekko ponad 200km autostradami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.