Sibui Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > czaje, czaje > sadze jednak, ze gdyby byl ustawowy nakaz jazdy z klima - tez > podniosly by sie krzyki, ze to zwieksza to i tamto Nieeee. Zaraz najgłośniej podniosłyby się krzyki o "milionach istnień ludzkich"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > Problem tylko w tym, że energia zużywana przez światła to jakiś > śmiesznie mały ułamek energii zużywanej przez samochód jako > całość. No widzisz... I tak i nie. Bo: (bosz, ileż to razy już n/t/t się rozwodziłem) 1. włączone światła mijania zużywają c.a. 150 W (2x55 żarówki przód + pozycyjne przód 2x5 W + pozycyjne tył 2x5W + oświetlenie tablicy rej + oświetlenie deski rozdzielczej to mamy właśnie one 150 W Sprawność alternatora wynosi ok 30%. Czyyyyliiiii 150W obciążenie elektryczne generuje obciążenie na silniku rzędu 500W (doliczmy jakieś pierdy na straty i żeby się nieco wygodniej liczyło). 2. One 0,5 kW to raptem niecały 1% mocy silnika 55 kW (75 KM - +/- najpopularniejsza moc w autach). Niby pomijalnie mało, aleeeeeeeeeeeee 3. nie sposób wywnioskować z tego, że zużycie paliwa wzrośnie o 1%. Bo tak by było, gdyby w trybie constans korzystać z (prawie) maksymalnej mocy. Poza tym zużycie paliwa NIE rośnie liniowo wraz z wykorzystaniem mocy. 4. pytanie zatem, jakie jest ŚREDNIE wykorzystanie mocy silnika. I tu dochodzimy do bardzo śliskiego punktu. Bo to ZALEŻY. Jeżeli jedziemy sobie pyr-pyr za miastem, stóweczką, to 20 kW na to to jest max. I tu one 0,5 kW to już nie jest poniżej 1%, tylko ponad 2% Sprawa jeszcze bardziej komplikuje się w mieście, gdzie zazwyczaj wykorzystanie mocy (przy założeniu względnie normalnego wykorzystania osiagów, nie pałowania jak gupi) jest nawet niższe, ale wciąż - obciążenie alternatorem nie jest jakieś gigantyczne. Ale dramatem okazuje się sprawa postojów w korkach/na światłach itp. Gdzie silnik pracuje na biegu jałowym i moc jaką generuje musi wystarczyć tylko na pokrycie oporów wewnętrznych przy pracy na wolnych obrotach. A to jest ilość rzędu... ok 1% mocy nominalnej... Czyyyliiiiii Odpalając światła zwiększamy obciążenie silnika prawie DWUKROTNIE... A to już nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. Pytanie tylko ILE czasu spędzimy w korkach, bo to definiuje nam jednoznacznie odpowiedź na pytanie ILE paliwa pójdzie w oświetlenie zderzaka osobnika przed nami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 to ile wg. Ciebie wzrosnie spalanie w Twoim samochodzie? przypominam, ze: -pol roku i tak musiales jezdzic do tej pory -musiales zapalacw nocy, w deszczu, mgle itd. btw, zastanowiles sie jaki dramat w Twojej kieszeni powoduje 3 swiatlo stop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 Powiem Ci tak- kierunkowskazy sa zbedne- potwierdzone Nikt ich tu w Indiach nie uzywa i wypadków nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo2001 Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/722449.html ile wydał na te naklejki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > Ale dramatem okazuje się sprawa postojów w korkach/na światłach itp. > Gdzie silnik pracuje na biegu jałowym i moc jaką generuje musi > wystarczyć tylko na pokrycie oporów wewnętrznych przy pracy na > wolnych obrotach. > A to jest ilość rzędu... > ok 1% mocy nominalnej... > Czyyyliiiiii > Odpalając światła zwiększamy obciążenie silnika prawie DWUKROTNIE... > A to już nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. > Pytanie tylko ILE czasu spędzimy w korkach, bo to definiuje nam > jednoznacznie odpowiedź na pytanie ILE paliwa pójdzie w > oświetlenie zderzaka osobnika przed nami... U mnie w Astrze na postoju komp pokazuje chwilowe zuzycie paliwa na poziomie 0,5 - 0,6 l/h. Po włączeniu świateł mijania wartość ta nie ulega zmianie. Co innego ogrzewanie tylnej szyby (wzrost do ok. 0,7 l/h) lub klima (0,8 - 0,9 l/h). Tak więc chyba aż takiego spustoszenia w kieszeni te światła nie robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > Generalizujac, nie bede wchodzil w jalową dyskujse tylko 1 zdaniem > moim sie wypowiem. > Jak ktos uwaza, ze jazda na swiatlach w dzien przy idealnej pogodzie > na plaskim jak stol asfalcie na 4 pasmowej autostradzie jest > zbeda to jest p..pa a nie kierowca pupa? Masz coś na poparcie tego swojego 1 zdania czy tak sobie po prostu bez sensu pitolisz? Jesli dla Ciebie kierowca o idealnym wzroku jeżdżący w miarę możliwości przepisowo, z maksymalnym zniżkami ubezpieczeniowymi za bezszkodowość to p..pa (cokolwiek to miałoby oznaczać ) to ja nie mam więcej pytań i kończę z Tobą dyskusję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > pupa? > Masz coś na poparcie tego swojego 1 zdania czy tak sobie po prostu > bez sensu pitolisz? Widzę, że wszystko znowu sprowadza się do dyskusji o sensie jeżdżenia na światłach. Na hydeparku powiedzieliby "byyyyyło" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2007 > to ile wg. Ciebie wzrosnie spalanie w Twoim samochodzie? przypominam, > ze: > -pol roku i tak musiales jezdzic do tej pory > -musiales zapalacw nocy, w deszczu, mgle itd. Szczerze? Nigdy nie bawiłem się w tego typu obliczenia. Dosadnie - grzeje mnie to. > btw, zastanowiles sie jaki dramat w Twojej kieszeni powoduje 3 > swiatlo stop? Tradycyjnie usiłujesz być uszczypliwy i tradycyjnie jesteś w tym żałosny. Czytanie to nie tylko odszyfrowywanie znaczków zwanych literkami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.