nacuna Napisano 17 Maja 2005 Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 Z gory sorry za glupie pytanie. Co daje nam przeczyszczenie przepustnicy i silnika krokowego? Jak sie do tego zabrac? Moze jakis manual? I jakich srodkow zastosowac do czyszczenia? Na przegladzie mi powiedzieli, ze lepiej nie czyscic krokowca tylko zostawic go w spokoju w sienie, skoro autko mi dobrze dziala i nie bawic sie w zadne czyszczenie. Na przegladzie na kompie mialem 0.09% zawartosci CO czy tam CO2 i jest ponoc dobrze. Bo dopuszczalny wynik to max 0.5% A wy ile macie %? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Maja 2005 Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 > Z gory sorry za glupie pytanie. Co daje nam przeczyszczenie > przepustnicy i silnika krokowego? Jak sie do tego zabrac? Moze > jakis manual? I jakich srodkow zastosowac do czyszczenia? > Na przegladzie mi powiedzieli, ze lepiej nie czyscic krokowca tylko > zostawic go w spokoju w sienie, skoro autko mi dobrze dziala i > nie bawic sie w zadne czyszczenie. Na przegladzie na kompie > mialem 0.09% zawartosci CO czy tam CO2 i jest ponoc dobrze. Bo > dopuszczalny wynik to max 0.5% A wy ile macie %? nie ruszaj gufna jak nie smierdzi jak jest wszystko ok to po co grzebać jak silnik zacznie głupieć na wolnych to mozesz poczyścić krokowca benzynką ekstrakcyjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 > jak silnik zacznie głupieć na wolnych to mozesz poczyścić krokowca > benzynką ekstrakcyjną Na wolnych tzn na jalowym biegu, tak? Czytalem ze krokowiec odpowiada za jalowy bieg. U mnie sa takie objawy, ze jak rano odpale auto to odrazu mam z 1200-1300 obrotow/min. Po przejechaniu kilkuset metrow i zatrzymaniu na swiatlach obroty mi spadaja do 800. Czy jest ok czy jest raczej zle? I jescze jedno. Jakbys mi mogl odpowiedziec co mi daje przeczyszczenie przepustnicy? Czy to wiaze sie takze z krokowcem czy to inna bajka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Maja 2005 Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 > Na wolnych tzn na jalowym biegu, tak? > Czytalem ze krokowiec odpowiada za jalowy bieg. U mnie sa takie > objawy, ze jak rano odpale auto to odrazu mam z 1200-1300 > obrotow/min. Po przejechaniu kilkuset metrow i zatrzymaniu na > swiatlach obroty mi spadaja do 800. Czy jest ok czy jest raczej > zle? > I jescze jedno. Jakbys mi mogl odpowiedziec co mi daje > przeczyszczenie przepustnicy? Czy to wiaze sie takze z krokowcem > czy to inna bajka? po odpaleniu silnik dostaje bogatsza mieszanke i zawsze ma wyzsze obroty no chyba ze jest rozgrzany ale po nocy nie jest czyszczenie przepustnicy to inna bajka a wolne = jałowe obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 17 Maja 2005 Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 > Na wolnych tzn na jalowym biegu, tak? > Czytalem ze krokowiec odpowiada za jalowy bieg. U mnie sa takie > objawy, ze jak rano odpale auto to odrazu mam z 1200-1300 > obrotow/min. Po przejechaniu kilkuset metrow i zatrzymaniu na > swiatlach obroty mi spadaja do 800. Czy jest ok czy jest raczej > zle? > I jescze jedno. Jakbys mi mogl odpowiedziec co mi daje > przeczyszczenie przepustnicy? Czy to wiaze sie takze z krokowcem > czy to inna bajka? To ze przy odpaleniu zimnego silnika sa większe obroty to jest tak jakby ssanie i jak sie troche nagrzeje to obroty spadną i tak ma być. A co do przeczyszczenia przepustnicy to ja jak swoją przeczysciłem to silnik zaraz lepiej zaczął pracować. Najlepiej szmatke nasączyć benzynką ekstrakcyjną i nią se przeczyścic ja miałem co czyścić syf jak ciu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 17 Maja 2005 Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 moglby ktos z bardziej doswiadczonych uzytkownikow, ktory juz to robil, zapodac jakis foto manual krok po kroku jak sie za to zabrac? bylbym bardzo wdzieczny!!! (jak rowniez wielu innych uzytkownikow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2005 > A co do przeczyszczenia przepustnicy to ja jak swoją > przeczysciłem to silnik zaraz lepiej zaczął pracować. Najlepiej > szmatke nasączyć benzynką ekstrakcyjną i nią se przeczyścic ja > miałem co czyścić syf jak ciu... A powiedz mi co masz na mysli, ze silnik lepiej zaczal chodzic? Ciszej chodzil, czy plynniej czy co? Czy do przeczyszczenia przepustnicy musiales zdejmowac silnik krokowy, bo nie wiem jak sie zabrac za takie czyszczenie. Ah i jeszcze jedno. Czysciles kiedys krokowca? Jesli tak to co ci to dalo? Dzieki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 18 Maja 2005 Udostępnij Napisano 18 Maja 2005 > A powiedz mi co masz na mysli, ze silnik lepiej zaczal chodzic? > Ciszej chodzil, czy plynniej czy co? > Czy do przeczyszczenia przepustnicy musiales zdejmowac silnik > krokowy, bo nie wiem jak sie zabrac za takie czyszczenie. Ah i > jeszcze jedno. Czysciles kiedys krokowca? Jesli tak to co ci to > dalo? > Dzieki za odpowiedzi. Lepiej zaczął pracować to znaczy ze płynniej pracuje no i ja miałem coś takiego ze przy zmianie biegów silnik troche szarpał po tym zabiegu jest już wszystko OK. Na zimnym silniku tez nierówno chodził i tez jest teraz OK. Krokowca nie musisz odkręcać aby wyczyścic przepustnice ale ja już se przeczyściłem wszystko za jedną robotą. Jak przestanie padać to może wyskocze i zapodam pare fotek moze jakis manualik wyjdzie z tego bo wsumie to jest mało roboty przy czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2005 > Lepiej zaczął pracować to znaczy ze płynniej pracuje no i ja miałem > coś takiego ze przy zmianie biegów silnik troche szarpał po tym > zabiegu jest już wszystko OK. Na zimnym silniku tez nierówno > chodził i tez jest teraz OK. Krokowca nie musisz odkręcać aby > wyczyścic przepustnice ale ja już se przeczyściłem wszystko za > jedną robotą. Jak przestanie padać to może wyskocze i zapodam > pare fotek moze jakis manualik wyjdzie z tego bo wsumie to jest > mało roboty przy czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Bylbym bardzo wdzieczny za taki maly manual jak sie do tego zabrac. 1. A co dalo ci czyszczenie krokowca? Tez silnik plynniej pracuje? 2. Mam dziwne objawy w sienie 1.6 Otoz jak silnik jest nagrzany (temp na polowie wysokosci wskaznika) i jak wrzuce pierwszy bieg i powoli puszcze sprzeglo to autko se jedzie. Po calkowitym opuszczeniu sprzegla lekko i powoli dodaje gazu az uzyska tak okolo 2500 obrotow zeby zmienic na dwojke. Ale nie zmieniam bo jest powiedzmy korek wiec musze powoli puszczam pedal gazu i nagle autko mi skacze jak zabka. Dodam ze powoli puszczam pedal gazu, a nie gwaltownie, mimo to siena skacze. Co to moze byc? 3. czy to prawda, że stan przepustnicy, jej zabrudzenie czy cos takiego wpływa na zwiększone zużycie paliwka? Ktoś się orientuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiecho958 Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Witam - mam podobny - moim zdaniem problem - auto Siena 1.6 HL od około 1,5 miesiąca po rozgrzaniu silnika i wrzuceniu na wolny bieg zaczyna sie "heca" - obroty raz wzrastaja - raz maleja poprostu pływa od 800 do 1400 obrotów. Słyszałem że przyczyną może być "Brudny silnik krokowy" - POMOCY - jestem Amatorem, ale lubie majsterkowac - czy ktoś moze mi podpowiedzieć w którym miejscu jest ten silnik? - i jak mozna go rozpoznać, oraz jak się zabrać do wyczyszczenia przepustnicy. Z góry dzięki za odpowiedź. Fajnie by było jak by ktoś miał jakieś fotki. Pozdrowienia dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 silnik krokowy jest tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > silnik krokowy jest tutaj Jeszcze nie zaglądałem w to miejsce, ale nie jest potrzebny przypadkiem jakiś specjalny kluczyk aby tego krokowca rozebrać oraz czy nie będzie problemu, zeby to wszystko złożyc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > Jeszcze nie zaglądałem w to miejsce, ale nie jest potrzebny > przypadkiem jakiś specjalny kluczyk aby tego krokowca rozebrać pewnie Torx 20 > oraz czy nie będzie problemu, zeby to wszystko złożyc?? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > Jeszcze nie zaglądałem w to miejsce, ale nie jest potrzebny > przypadkiem jakiś specjalny kluczyk aby tego krokowca rozebrać > oraz czy nie będzie problemu, zeby to wszystko złożyc?? tez tego jeszcze nie robiłem ale chyba torx jest potrzebny nie ruszam goofna jak nie śmierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > tez tego jeszcze nie robiłem ale chyba torx jest potrzebny > nie ruszam goofna jak nie śmierdzi A moze jednak zostawic krokowca, ale ruszyc przepustnice i ja wyczyscic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > A moze jednak zostawic krokowca, ale ruszyc przepustnice i ja > wyczyscic? jeśli juz,to odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > silnik krokowy jest tutaj A jak wykręce ten silnik a dokładniej mówiąc zawór krokowy to w jaki sposób go wyczyścić, nie wiem WD40?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > A jak wykręce ten silnik a dokładniej mówiąc zawór krokowy to w jaki > sposób go wyczyścić, nie wiem WD40?? Ktos pisal z forum, ze benzyna ekstraktowac czy jakos tak. Potem jak sie go wsadzi to przelaczyc kluczyk na pozycje MAR (nie odpalac silnika). I potem zgasic. I tak kilka razy zeby krokowiec sie dostosowal itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > Ktos pisal z forum, ze benzyna ekstraktowac czy jakos tak. Potem jak > sie go wsadzi to przelaczyc kluczyk na pozycje MAR (nie odpalac > silnika). I potem zgasic. I tak kilka razy zeby krokowiec sie > dostosowal itp No tak dzięki, ale czy przypadkiem nie ma on tam jakiś otworków i czy nie warto zostawić ten silnik w słoiku z benzyną np na noc tak, żeby przemył się w środku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > No tak dzięki, ale czy przypadkiem nie ma on tam jakiś otworków i czy > nie warto zostawić ten silnik w słoiku z benzyną np na noc tak, > żeby przemył się w środku? Tego juz nie wiem. Bardziej mnie interesuje sonda lambda niz silniczek krokowy. Jak sprawdzic czy sonda jest dobra czy nie? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2005 > Tego juz nie wiem. Bardziej mnie interesuje sonda lambda niz > silniczek krokowy. Jak sprawdzic czy sonda jest dobra czy nie? > :D Najprostrzym sposobem jest podjechać do ASO na kompa i sprawdzić jakie sygnały daje i czy nie ma z niej błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > No tak dzięki, ale czy przypadkiem nie ma on tam jakiś otworków i czy > nie warto zostawić ten silnik w słoiku z benzyną np na noc tak, > żeby przemył się w środku? Lepiej nie... Chodzi o oczyszczenie "grzybka" zaworu sterowanego tym silniczkiem, a nie samego silniczka w srodku, wiec lepiej nie zanurzaj go w słoiku z benzyna , ani nie rozbieraj przypadkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > Lepiej nie... > Chodzi o oczyszczenie "grzybka" zaworu sterowanego tym silniczkiem, a > nie samego silniczka w srodku, wiec lepiej nie zanurzaj go w > słoiku z benzyna , ani nie rozbieraj przypadkiem Właśnie wyczyściłem, był brudny i miał lekkie narośle z takiego czarnego smaru. Wyczyściłem grzybek oraz komore w której on pracuje. Efekty są widoczne już po pierwszym odpaleniu, silnik pracuje dużo stabilniej i płynniej. Całośc zajęła mi około 10-15min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 7 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > Właśnie wyczyściłem, był brudny i miał lekkie narośle z takiego > czarnego smaru. Wyczyściłem grzybek oraz komore w której on > pracuje. Efekty są widoczne już po pierwszym odpaleniu, silnik > pracuje dużo stabilniej i płynniej. Całośc zajęła mi około > 10-15min. A czym czysciles? Benzyna ekstraktowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > A czym czysciles? Benzyna ekstraktowa? Nie wziąłem na szmacie rozpuszczalnik nitro. Możesz wziasc cokolwiek co rozpusci smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > A czym czysciles? Benzyna ekstraktowa? Ja przepustnice czyscilem benzyną ekstrakcyjną a krokowca to gdzie szlo sie dostac to pedzlem z bezyna ekstrakcyjna a gdzie nie bylo dojscia to WD40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Ja przepustnice czyscilem benzyną ekstrakcyjną a krokowca to gdzie > szlo sie dostac to pedzlem z bezyna ekstrakcyjna a gdzie nie > bylo dojscia to WD40 Ja nic pędzelkiem nie musiałem robić gdyż całego grzybka wykręciłem z silniczka, wyczyściłem także z 2 stron tuleje oraz sprężynkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 jak tylu specow tu jest od tej przepustnicy to moze jakis manual by ktos splodzil chetnie bym sam sie za to zabral a z manualem byloby razniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 MANUAL BEZFOTKOWY: - musisz przygotować sobie torxy (takie inne imbusy gwiazdki) - otwierasz maske - na wcześniejszym zdjęciu masz pokazane gdzie się to znajduje i za pomoca torxa odkręcasz 2 śrubki, musisz także odłaczyć wtyczkę. - wysuwasz ten silniczek i wychodzi ci to (około 5cm bo w "silnik" wchodzi jeszcze grzybek od tego silniczka) - czyścisz grzybka (najlepiej jakimś rozpuszczalnikiem, benzyną) - czyścisz jeszcze otworek skad wyciągnąłes to - po wyczyszczeniu składasz wszystko, przykręcasz śrubki i podłaczasz kabelek. - następnie odpalasz samochód i cieszysz sie jak pieknie pracuje silnik - może za pierwszym razem nie odpalić Cyfraka nie mam więc fotek na razie nie umieszczę, ale czynność ta jest łatwiejsza od opróżnienia popielniczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > MANUAL BEZFOTKOWY: > - musisz przygotować sobie torxy (takie inne imbusy gwiazdki) > - otwierasz maske > - na wcześniejszym zdjęciu masz pokazane gdzie się to znajduje i za > pomoca torxa odkręcasz 2 śrubki, musisz także odłaczyć wtyczkę. > - wysuwasz ten silniczek i wychodzi ci to (około 5cm bo w "silnik" > wchodzi jeszcze grzybek od tego silniczka) > - czyścisz grzybka (najlepiej jakimś rozpuszczalnikiem, benzyną) > - czyścisz jeszcze otworek skad wyciągnąłes to > - po wyczyszczeniu składasz wszystko, przykręcasz śrubki i podłaczasz > kabelek. > - następnie odpalasz samochód i cieszysz sie jak pieknie pracuje > silnik > - może za pierwszym razem nie odpalić > Cyfraka nie mam więc fotek na razie nie umieszczę, ale czynność ta > jest łatwiejsza od opróżnienia popielniczki dzieki za manual. to bysmy mieli krokowca zalatwionego. a jak sprawa ma sie z przepustnica? jakbys mogl dac manual taki jak wyzej krok po kroku to byloby super i jeszcze do tego zdjecie komory silnika z zaznaczeniem gdzie ona jest i bedzie normalnie full wypasik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > dzieki za manual. to bysmy mieli krokowca zalatwionego. a jak sprawa > ma sie z przepustnica? jakbys mogl dac manual taki jak wyzej > krok po kroku to byloby super i jeszcze do tego zdjecie komory > silnika z zaznaczeniem gdzie ona jest i bedzie normalnie full > wypasik Jeżeli chodzi o przepustnicę to nigdy jej dokładnie nie czyściłem. Moje czyszczenie jej polegało na tym, że ściągnałem kolanko dużej rury co doprowadza powietrze do kolektora. Tam włożyłem palce i wyczyściłem zewnętrzną część przepustnicy oraz klapę przepustnicy. Następnie pociągajac za linke gazu otworzyłem klapę i wyczyściłem ja z drugiej strony oraz okolice za nią, tam gdzie dałem radę się dostać. Do tego także użyłem rozpuszczalnika. Jeżelni nie masz LPG to raczej krokówki nie bedziesz miał mocno brudnej a tym bardziej przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Jeżelni nie masz LPG to raczej krokówki nie bedziesz miał mocno > brudnej a tym bardziej przepustnicy. Ja LPG niemam a krokowiec i przepustnica byly ostro zasyfione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.