tafit Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Niedawno kupiłem Fiata Punto II z 2001r. Przejechałem nim okolo 300km i nagle w silniku zaczęło coś metalicznie stukać, ocierać, następnego dnia rano po odpaleniu silniczek pracował jak zwykle-cichutko plynnie wszystko ok i po przejechaniu kilku km znowu ten sam stukot:/ Rozebrałem pokrywe zaworów i w miejscu trzymania wałka rozrządu(zaznaczone na rysunku w załączniku) są paskudne rysy, wałek zresztą też nieco zrysowany. Wydaje mi się że to przez brak smarowania bo kiedy przekręcam kluczyk z kanałów smarujących powinien tryskać olej, ale tak sie nie dzieje. W czym moze tkwić problem?? może uszczelka pod głowicą jest założona na odwrót?? sam niewiem narazie nie mam czasu sprawdzić ale czekam na wasze zdania. No i teraz co z tą głowicą i wałkiem rozrządu? czy jest jakiś wyspecjalizowany zakład który podejmie sie takiej regeneracji?? czy zostaje tylko zakup nowej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > bo kiedy przekręcam kluczyk z > kanałów smarujących powinien tryskać olej, ale tak sie nie > dzieje. ale odpalasz auto? bo jakby nie było smarowania to by Ci raz dwa wałek na krzywkach zatarło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > Niedawno kupiłem Fiata Punto II z 2001r. Przejechałem nim okolo 300km > i nagle w silniku zaczęło coś metalicznie stukać, ocierać, > następnego dnia rano po odpaleniu silniczek pracował jak > zwykle-cichutko plynnie wszystko ok i po przejechaniu kilku km > znowu ten sam stukot:/ Rozebrałem pokrywe zaworów i w miejscu > trzymania wałka rozrządu(zaznaczone na rysunku w załączniku) są > paskudne rysy, wałek zresztą też nieco zrysowany. Wydaje mi się > że to przez brak smarowania bo kiedy przekręcam kluczyk z > kanałów smarujących powinien tryskać olej, ale tak sie nie > dzieje. W czym moze tkwić problem?? może uszczelka pod głowicą > jest założona na odwrót?? sam niewiem narazie nie mam czasu > sprawdzić ale czekam na wasze zdania. No i teraz co z tą głowicą > i wałkiem rozrządu? czy jest jakiś wyspecjalizowany zakład który > podejmie sie takiej regeneracji?? czy zostaje tylko zakup > nowej... gdybys mial elektryczna pompe oleju to moze i by tryskalo, a tak nie ma szans bez odpalenia silnika najprawdopodobniej masz zatkany kanal olejowy pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.