Skocz do zawartości

czy jest sposób by diesel nie dymił w czasie gwałt. przyspie


koralgoll

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest sposób by diesel nie dymił w czasie gwałtownego przyspieszania? Mam silnik wyregulowany, pali i przyspiesza książkowo pomimo przebiegu 85kkm. Ale jak przyspieszam to w lusterku wstecznym widzę chmurę dumu a że przyspieszać lubię to mnie to denerwuję. Nie znalazłem tego wątku w archiwum niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jest sposób by diesel nie dymił w czasie gwałtownego

> przyspieszania? Mam silnik wyregulowany, pali i przyspiesza

> książkowo pomimo przebiegu 85kkm. Ale jak przyspieszam to w

> lusterku wstecznym widzę chmurę dumu a że przyspieszać lubię to

> mnie to denerwuję. Nie znalazłem tego wątku w archiwum niestety

czy pod pojeciem wyregulowany mieści się regulacja i sprawdzenie wtryskiwaczy?

Rozumiem że filt powietrza i cała reszta silnika jest ok

bo jesli tak to może być za duża dawka maksymalna ustawiona na pompie wtryskowej.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jest sposób by diesel nie dymił w czasie gwałtownego

> przyspieszania? Mam silnik wyregulowany, pali i przyspiesza

> książkowo pomimo przebiegu 85kkm. Ale jak przyspieszam to w

> lusterku wstecznym widzę chmurę dumu a że przyspieszać lubię to

> mnie to denerwuję. Nie znalazłem tego wątku w archiwum niestety

Troszke za daleko bo jak byś do mnie podjechał to mój ojciec by ci ustawił wtryski (ewentualnie zrobił szlif) i pompe wtryskową!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to stary diesel i zawsze bedzie troche kopcił w momencie gwałtownego przyspieszania ponieważ nie przepala do końca paliwa mój znjomu w peugocie 309 ma taki czyjnik na wydechu ale sonda lambda i jak wciska gaz do dechy a jedzie powoli to on reguluje mieszanke i wtedy nic nie kompci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy pod pojeciem wyregulowany mieści się regulacja i sprawdzenie

> wtryskiwaczy?

dzięki za odpowiedź. Wyregulowany to znaczy, żę na przeglądzie przy pomiarze zadymienia wynik był 0.3 na 2,5 dopuszczalnego - czyli podobno bardzo dobrze. Może są jakieś środki do paliwa aby zmniejszyć zadymienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to stary diesel i zawsze bedzie troche kopcił w momencie

> gwałtownego przyspieszania ponieważ nie przepala do końca paliwa

> mój znjomu w peugocie 309 ma taki czyjnik na wydechu ale sonda

> lambda i jak wciska gaz do dechy a jedzie powoli to on reguluje

> mieszanke i wtedy nic nie kompci

coś mi się wydaje żę w 309 nie było takowych wynazków .

Były tam montowane silniki z starej i dobrej serii XUD 7 i XUD 9 i o ile znam te silniki to żadnych takich wynalazków tam nie ma ( jest regulacja dawki paliwa w zależności od temperatury silnika , ewentulanie kąta wyprzedzenia wtrysku , też w zależności od temperatury silnika.

W takich starych dieslach (a i to z końcowych lat produkcji ) jedyne co można spotkać z bajerów ekologicznych to recylkulacje spalin - urządzenie bardzo zawodne niestety i mające słuzyć zmniejszeniu emeisji NOx a nie zmniejszeniu zadymienia.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za odpowiedź. Wyregulowany to znaczy, żę na przeglądzie przy

> pomiarze zadymienia wynik był 0.3 na 2,5 dopuszczalnego - czyli

> podobno bardzo dobrze.

Taki wynik jest tylko wtedy miarodajny jeśli cała ta operacja była przeprowadzana ścisle wg wskazać producenta silnika ( jest kilka metod pomiaru zadymienia )

> Może są jakieś środki do paliwa aby

> zmniejszyć zadymienie?

bardziej to zależy do jakości paliwa niestety....

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.