Skocz do zawartości

Chyba jako pierwszy marudze na zestawik Brambo Max i ferodo


BLOK

Rekomendowane odpowiedzi

Wczesniej nie wyczytałem jakoby na forum ktokolwiek nie był zadowolony z zestawiku >tarcze brembo max i klocki ferodo< Ja jednak założyłem to u siebie i nie bede oszukiwał, iż nie jestem zbyt zadowolony. A tu przytocze kilka moich spostrzeżeń:

1. Zestaw mam od ponad 2 tygodni, jeżdze dość sporo a więc klocki i tarcze na pewno już się ze sobą spasowały idealnie- pomimo to przy hamowanie mam taki pisk od tego zestawu, że głośniejsza odemnie jest tylko hamująca lokomotywa, a więc po pierwsze strasznie piszczą.

2.Hamowanie owszem poprawiło się do seryjnych tarcz i klocków ale sprawdza się to tylko do hamowań na prostej. Na zakrętach auto hamując nie zahowuje się neutralnie-dziwnie zarzuca i ucieka- hamowanie przebiega niezbyt równomiernie (na seryjnym zestawie tego nie miałem).

3.Trudno się wyczówa nacisk na pedał w porówaniu do zestawu seryjnego co przedstawiam na poniższych wykresa zrobionych przezemnie wg nacisku na pedał hamulca (siła) a nacisku tłoczka na klocek. Wg mnie hamowanie nie przebiega w sposób linowy jak w seryjnym zestawie przez co trzeba się nauczyć na nowo dozować siłe hamowania (czyli nacisk na pedał hamulcowy).

Takie wykresiki:

967a030a1e49f7be.jpg

4.Trudno mi się utrzymuje włąsiwy tor na zakrętach z przyhamowaniem (choć uczciwie mówię, iż nie myślę tu o zakretach pokonywanych przy niskich predkościach tylko wręcz przeciwnie) Przy przyhamowaniu auto zbyt ostro stara się wytracic predkość przez co zarzuca mi przodem auta a ja musze z nim walczyć.

5.Tak więc wg mnie zestawik owszem poprawia drogę hamowania ale tylko na prostych, przy pokonywaniu szybkich zakretów, owiele bardziej (ale tu zaznaczam, że to moja indywiualna jest opinia) sprawdza się gładka tarcza hamulcowa i klocki Lucas'a (obecnie chyba zmienili nazwę na TRW)

A tu sławny zestawik:

c93d05da37a953e5.jpg

Pozdro

I czekam na wasze opinie

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie tylko ty masz problemy z tym zestawem...niby jest ok ale polak zawsze narzeka sciana.gif (ten zestawik mam od 2 mc)

Zgadzam się prawie ze wszystkim ale to hamowanie na zakrętach jest wg mnie ciut inne ale nie widzę aż takich niedogodności jak u ciebie...

to że na zakrętach zarzuca ci autem świadczy tylko o tym, że nadal jesteś przyzwyczajony do serii...w brembo max musisz naciskać hamulec ciut lżej (co sam zauważyłeś) niż to było w serii, na zakrętach i na prostej Bmax+ferodo działa tak samo...

jeśli zarzuca ci autem oznacza to, że naciskasz hamulec zbyt mocno (takie samo zjawisko miałbyś przy serii tylko musiałbyś użyć więcej siły niż w Bmax+ferodo)

Wg mnie ten zestawik szybciej reaguje a co za tym idzie nasze hamowanie jest bardziej efektywne

ważne jest aby podczas hamowania na zakrętach nie naciskać hamulca gwałtownie (patrz wykres 2) ale miarowo dokładać siły, wtedy wyczujesz autko w 100%

To są moje spostrzeżenia po 2 miesiącach, ale...

6. przy hamowaniu z małej prędkości (ok. 15km/h) niejednokrotnie słychać dźwięk jakby tarło blachą o blachę a nie klockiem o tarczę .. myślę, że to materiał klocka albo piasek gromadzi się w nacięciach a przy małej prędkości nic nie może go z tamtąd wykurzyć i sobie trzeszczy zeby.GIF

7. hamowaniu z dużej prędkości np. 120km/h towarzyszy buczenie związane z nacięciami na tarczy ( co komfortowe nie jest jak można się domyśleć)

ale tak czy tak polecam ten zestawik - już 2 raz asekurował moją nieuwagę i pozwalał szybciej wyhamować przed pojazdem i dzieciakiem przebiegającym przez drogę ( przy serii nie było takiej skuteczności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bez zlosliwosci, ale skoro piszesz ze jezdzac przez zakret "szybciej" po co hamujesz na zakrecie? przeciez w zakretach sie nie hamuje. chyba cie jeszcze nigdy na zakrecie nie obrocilo? u mnie jest taki zakret 90 st. i kiedy przychodzi zima jesien lub duzo wody jest to osoby ktore hamuja na tymze zakrecie wylatuja z niego jak z procy. fakt drogowcy sie nie popisali sie zlikwidowali wyprofilowanie tego zakretu przy przebudowie - pewnie im to taniej wyszlo - debile. pamietaj ze czesto u nas w wolsce przy krawedzi jezdni masz piasek albo inny badziew.

Dziwna sprawa ze Ferodo i maxy piszcza?. Ja polecam zestaw Brembo Max lub Ate Power Disc i do tego klocki ATE. fakt klocki sie szybciej zuzywaja, ja na takim zestawie chyba z 40kkm zrobilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwna sprawa ze Ferodo i maxy piszcza?. Ja polecam zestaw Brembo Max

> lub Ate Power Disc i do tego klocki ATE. fakt klocki sie

> szybciej zuzywaja, ja na takim zestawie chyba z 40kkm zrobilem.

A jak jest z glosnoscia hamowania na tych powerdyskach? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jest z glosnoscia hamowania na tych powerdyskach?

ja jezdze na Brembo max, przy normalnej jezdzie normalnie pracuja (glosnosc) dopiero jak dasz tak w hebel to efekt dzwiekowy przypomina turkotanie abs'u. ten efekt jest przydatny bo mozesz wiedziec czy nastapilo zblokowanie kol, no i jak co to nie ma efektu plyniecia jak na zwyklych tarczach - tzn dajesz w hebel a tu slabiej to dzialaja hamulce. ogolnie jestem zadowolony pod wzgledem skutecznosci i uzytecznosci. nie jestem hardcorowcem ma byc dobrze ale i nie uprzykrzac zycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są moje spostrzeżenia po 2 miesiącach, ale...

> 6. przy hamowaniu z małej prędkości (ok. 15km/h) niejednokrotnie

> słychać dźwięk jakby tarło blachą o blachę a nie klockiem o

> tarczę .. myślę, że to materiał klocka albo piasek gromadzi się

> w nacięciach a przy małej prędkości nic nie może go z tamtąd

> wykurzyć i sobie trzeszczy

> 7. hamowaniu z dużej prędkości np. 120km/h towarzyszy buczenie

> związane z nacięciami na tarczy ( co komfortowe nie jest jak

> można się domyśleć)

> ale tak czy tak polecam ten zestawik - już 2 raz asekurował moją

> nieuwagę i pozwalał szybciej wyhamować przed pojazdem i

> dzieciakiem przebiegającym przez drogę

Konkretna odpowiedź! 20.GIF

To tarcie (przy hamowaniu z małej predkości) myśle że może się wiązać z tym, że ferodo w swym spieku może posiadać wiecej troche dodatków metalicznych (np.miedzi) w celu odprowadzania cieła z klocka na zewnątrz (bo sama nakładka cierna czyli klocek nie odprowaedza ciepła z tąd te dodatki metaliczne- i możliwe, że one mają grubszą ziarnistość przez co zanim się rozgrzeją to trą jakby metal o metal- jak wspomniałeś).

A zauważyłeś, że jesli się zestawik nie rozgrzeje to bardzo cięzko się hamuje??!! (czyli prierwsze hamowanie jest zawsze kiepskawe)

I z tym buczeniem przy dużych predkościach też się zgodze- buczy jak bym beczki pod autem toczył drive.gif

Wg mnie zestawik no fakt jest lepszy od serii ale chyba troszke zbyt dużo zabiera na komforcie- także jest on dla tych co lubują się w podnoszeniu sprawności auta kosztem komfortu- a ja do takich naleze naszczęście waytogo.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, ja staram sie dohomowac na prostym, hamowanie w zakrecie tylko

> w sytuacjach awaryjnych i trzeba mocno pracowac zeby nie

> wyleciec...

> pozdro

Waszystko oki, wszystko rozumiem ale też są przecież zakrety (łuki, lub zakrety a'la slalon itp....) w których trzeba dohamować-

Tu raczej mi chodzi o zahowanie zestawu hamulcowego w różnych przypadkach niż o mój styl jazdy... bo tak to byśmy nie mogli o niczym podyskutować bo zawsze by ktoś powiedział jeździj 30 km/h a nie bedziesz miał problemów! wink.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretna odpowiedź!

> To tarcie (przy hamowaniu z małej predkości) myśle że może się wiązać

> z tym, że ferodo w swym spieku może posiadać wiecej troche

> dodatków metalicznych (np.miedzi) w celu odprowadzania cieła z

> klocka na zewnątrz (bo sama nakładka cierna czyli klocek nie

> odprowaedza ciepła z tąd te dodatki metaliczne- i możliwe, że

> one mają grubszą ziarnistość przez co zanim się rozgrzeją to trą

> jakby metal o metal- jak wspomniałeś).

> A zauważyłeś, że jesli się zestawik nie rozgrzeje to bardzo cięzko

> się hamuje??!! (czyli prierwsze hamowanie jest zawsze kiepskawe)

> I z tym buczeniem przy dużych predkościach też się zgodze- buczy jak

> bym beczki pod autem toczył

> Wg mnie zestawik no fakt jest lepszy od serii ale chyba troszke zbyt

> dużo zabiera na komforcie- także jest on dla tych co lubują się

> w podnoszeniu sprawności auta kosztem komfortu- a ja do takich

> naleze naszczęście

wydaje mi się ze nie ważne czy to ferodo czy noname - będzie trzeszczało tak czy siak bo resztki gromadzą się w nacięciach...

co do rozgrzania zestawu - nie wiem bo moje pierwsze hamowanie jest dość gwałtowne i zestaw rozgrzewa się tak czy siak (jak wyjezdzam z ulicy to 500m dalej mam skręt z lewego pasa i hamuje dość mocno bo to z górki smile.gif )

jeszcze raz polecam bo jest lepiej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waszystko oki, wszystko rozumiem ale też są przecież zakrety (łuki,

> lub zakrety a'la slalon itp....) w których trzeba dohamować-

> Tu raczej mi chodzi o zahowanie zestawu hamulcowego w różnych

> przypadkach niż o mój styl jazdy... bo tak to byśmy nie mogli o

> niczym podyskutować bo zawsze by ktoś powiedział jeździj 30 km/h

> a nie bedziesz miał problemów!

> Pozdro

no to jeszcze raz powtarzam na zakrętach musisz leciuteńko (dosłownie) dociskać pedał hamulca..i tak coraz mocniej i mocniej (jeśli jest potrzeba) wtedy nie będziesz miał takiego efektu (wiem bo miałem ten sam problem)...innym wyjściem jest szybkie naciśnięcie hamulca (siłę musisz wyczuć) i puszczenie go po czym ponowne przyhamowanie...może to ci coś pomoże..ja długo z tym walczyłem zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam zestaw Brembo Max

> lub Ate Power Disc i do tego klocki ATE. fakt klocki sie

> szybciej zuzywaja, ja na takim zestawie chyba z 40kkm zrobilem.

1.Jak jest z głośnością hamowania zestawu ATE?

2. 40kkm agresywnej czy raczej spokojnej jazdy?

3. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja polecam zestaw Brembo Max

> 1.Jak jest z głośnością hamowania zestawu ATE?

> 2. 40kkm agresywnej czy raczej spokojnej jazdy?

> 3.

odpowiem na pytanie 2 bo reszta jest juz znana, minelo juz 40 kkm moze doturlam sie do 50 kkm. hamulca uzywam umiarkowanie, staram sie silnikiem hamowac a ostro tylko pare razy hamowalem i jest lepiej niz w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.