maureliusz Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Witam! Dzisiaj rodzina powiększyła się o...Palio 1.6 16 V . Całkiem przyjemny samochodzik. Pytanko mam co do temperatury, bo mam obiekcję, czy aby termostat nie jest padnięty. Gdy jechałem dzisiaj w nocy, bardzo delikatnie (2000 obrotów mniej więcej), to temperatura...spadła i troszkę powyżej zera była. Czy to nie za mało? Jak jest u kolegów? Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Witam! Dzisiaj rodzina powiększyła się o...Palio 1.6 16 V . Całkiem > przyjemny samochodzik. Pytanko mam co do temperatury, bo mam > obiekcję, czy aby termostat nie jest padnięty. Gdy jechałem > dzisiaj w nocy, bardzo delikatnie (2000 obrotów mniej więcej), > to temperatura...spadła i troszkę powyżej zera była. Czy to nie > za mało? Jak jest u kolegów? Dzięki za info. MNIEJ WIĘCEJ tak powinno być przy nagrzanym silniku a tak miałem, jak padł termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > MNIEJ WIĘCEJ tak powinno być przy nagrzanym silniku > a tak miałem, jak padł termostat No cóż jak mi padł termostat to miałem tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > No cóż jak mi padł termostat to miałem tak: no faktycznie Ci gorąc wali w dekiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > MNIEJ WIĘCEJ tak powinno być przy nagrzanym silniku > a tak miałem, jak padł termostat Umnie jeste dokładnie ten drugi rysunek. No jak depnę mocniej, to idzie do góry, ale myślę, że powinno się caly czas utrzymywać jak na rysunku 1. Racja? Dzięki za info. Zatem termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Umnie jeste dokładnie ten drugi rysunek. No jak depnę mocniej, to > idzie do góry, ale myślę, że powinno się caly czas utrzymywać > jak na rysunku 1. Racja? racja. u mnie w korkach włączał się wentylator, ale podczas jazdy ma być w okolicach środkowej kreski. wymień termostat - robota na 2 godziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Dzięki! Wymienię i zdam relację z postępu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Dzięki! > Wymienię i zdam relację z postępu istnieje szansa wymiany samego wkładu termostatu. koszt wkładu ok. 20 PLN ale trzeba mieć odkręcalny termostat. mnie się to nie udało bo chyba klej mocno trzymał i zjechałem "nakrętkę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Jeszcze jedno pytanko. Czy kupić zamiennik? Czy też w ASO? W ASO własnie mi powiedzieli, że...ponad 200zł! Warto inwestować, czy lepiej zamiennik za kilka dziesiąt złotych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > No cóż jak mi padł termostat to miałem tak: ja po czymś takim miałem UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Jeszcze jedno pytanko. Czy kupić zamiennik? Czy też w ASO? W ASO > własnie mi powiedzieli, że...ponad 200zł! Warto inwestować, czy > lepiej zamiennik za kilka dziesiąt złotych? w zasadzie nie ma tu zamiennika, bo FIAT montuje BEHR lub VERNET. idź do sklepu moto lub z Allegro kup: termostat do silnika 1,6. może być BEHR lub VERNET lub WAHLER. ważne tylko, żeby miał na jeden czujnik (no chyba, że masz na dwa czujniki, ale to mało prawdopodobne). na Allegro są tanio, ja kupiłem w sklepie za 160 PLN, no ale potrzebowałem "na już" no i w razie gwarancji mam blisko. a ja uwielbiam reklamacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Jeszcze jedno pytanko żebym się upewnił, że ten termostat jest bad, bo nie mam doświadczenia z tym samochodzikiem. Dzisiaj jeździłem po mieście i doszła kreska do połowy. Tak jak pisałem wcześniej w trasie spada. W jakim zakresie powinna oscylować? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 jak jezdze po lodzi w godiznach szczytu kiedy sie jedzie wolno i co chwila trzeba stawac i ruszac to dochodzi prawie do polowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Jeszcze jedno pytanko żebym się upewnił, że ten termostat jest bad, > bo nie mam doświadczenia z tym samochodzikiem. > Dzisiaj jeździłem po mieście i doszła kreska do połowy. Tak jak > pisałem wcześniej w trasie spada. W jakim zakresie powinna > oscylować? > Z góry dzięki! pisałem Ci już - ma być w tych granicach co na fotce. pisałem Ci też, że w mieście wskazówka mi podchodziła do połowy i włączał się wiatrak, a w trasie spadała baaardzo nisko. poza tym czuć było, że słabo grzeje - akurat zima była. wymień termostat, a przekonasz się, że wskazówka będzie zawsze w okolicy poniżej połowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > ja po czymś takim miałem UPG Ja na szczęście nie przegrzałem auta, nagrzewnica włączona na max, obroty wentylatora na 3, wszystkie szyby otwarte, a temperatura powietrza +30 Jechałem tak 20km, 3 razy woda się zagotowała, z 5 razy stałem, aż troszeczkę ostygnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > jak jezdze po lodzi w godiznach szczytu kiedy sie jedzie wolno i co > chwila trzeba stawac i ruszac to dochodzi prawie do polowy a bo w tej łodzi macie ostatnimi laty gorącą atmosferę co jakiś dołujący NEWS to właśnie z łodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > pisałem Ci już - ma być w tych granicach co na fotce. > pisałem Ci też, że w mieście wskazówka mi podchodziła do połowy i > włączał się wiatrak, a w trasie spadała baaardzo nisko. poza tym > czuć było, że słabo grzeje - akurat zima była. > wymień termostat, a przekonasz się, że wskazówka będzie zawsze w > okolicy poniżej połowy OK Ponawiam pytanie. Co załozyć? Zamiennik czy ASO? Różnica ceny...kolosalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > OK > Ponawiam pytanie. Co załozyć? Zamiennik czy ASO? Różnica > ceny...kolosalna chyba nie czytasz moich postów dokładnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > chyba nie czytasz moich postów dokładnie ... no comments :-) Umknęło to mej uwadze...sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Ja znalazłem termostat: http://www.allegro.pl/item204851904__termostat_fiat_bravo_brava_siena_palio_1_6.html oraz wkład: http://www.allegro.pl/item204480349_termostat_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html Czy warto wymieniać sam wkład?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Ja znalazłem termostat: > http://www.allegro.pl/item204851904__termostat_fiat_bravo_brava_siena_palio_1_6.html > oraz wkład: > http://www.allegro.pl/item204480349_termostat_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html > Czy warto wymieniać sam wkład?? chyba dalej NIE CZYTASZ dokładnie znaleziony termostat jest NA DWA czujniki - przynajmniej tak pisze. nie sądzę, byś miał dwa czujniki. jak rocznik tego motorka masz ?? musisz uważać, bo ze zwrotem na Allegro wiążą się dodatkowe koszty, a to już podraża całą operację co do wkładu - musisz sprawdzić, czy masz rozbieralny termostat. ale najpierw trza go wyjąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Ja na szczęście nie przegrzałem auta, nagrzewnica włączona na max, > obroty wentylatora na 3, wszystkie szyby otwarte, a temperatura > powietrza +30 > Jechałem tak 20km, 3 razy woda się zagotowała, z 5 razy stałem, aż > troszeczkę ostygnie. dokładnie tak samo było u mnie, też stawałem i czekałem aż ostygnie, nawet spuszczałem ciśnienie ze zbiorniczka z tą różnica, że na dworze było jakieś -15 stopni. mimo to uszczelka po tym incydencie już puściła, na poczatku minimalnie, wytrzymało jeszcze pół roku(~18kkm) i padło totalnie. nie ma szans, żeby twoja uszczelka pozostała nie tknięta, lada moment poleci. te silniki wystarczy raz przegrzać, żeby uszczelka się rozszczelniła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 19 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > chyba dalej NIE CZYTASZ dokładnie > znaleziony termostat jest NA DWA czujniki - przynajmniej tak pisze. > nie sądzę, byś miał dwa czujniki. jak rocznik tego motorka masz > ?? > musisz uważać, bo ze zwrotem na Allegro wiążą się dodatkowe koszty, a > to już podraża całą operację > co do wkładu - musisz sprawdzić, czy masz rozbieralny termostat. ale > najpierw trza go wyjąć Witam! Dzisiaj sprawdziłem termostat....dwa czujniki Rocznik 1997. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Witam! Dzisiaj sprawdziłem termostat....dwa czujniki Rocznik 1997. no to DORO(boty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > no to DORO(boty) Witam!Pewnie czekacie na info, jak mi poszło:-)Niestety dopiero dzisiaj kupuję termostat (Vernet 141zł) i w weekend startuję! Mam pytanko w związku z tym. Na czym najlepiej położyć nowy termostacik? W unie położyłem na silikonie i jest Macie jakieś doświadczenia co najlepiej? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > Witam!Pewnie czekacie na info, jak mi poszło:-)Niestety dopiero > dzisiaj kupuję termostat (Vernet 141zł) i w weekend startuję! > Mam pytanko w związku z tym. Na czym najlepiej położyć nowy > termostacik? W unie położyłem na silikonie i jest Macie jakieś > doświadczenia co najlepiej? > Pozdrawiam. doświadczenia są takie, że z nowym termostatem dają od razu nowe uszczelki. chyba jedna i to papierowa, ale jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > doświadczenia są takie, że z nowym termostatem dają od razu nowe > uszczelki. chyba jedna i to papierowa, ale jest Znaczy się, żaden silikon, żaden hermetic. Tylko da uszczelko i GO!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > Znaczy się, żaden silikon, żaden hermetic. Tylko da uszczelko i GO!? kiedys jak zmeinialem jeszcze w 1.1 8 v / taki sma term jak w 1.2 8 i 16v / zmienilem z papierowa uszczelka .. cieknie ... zalozylem drugi raz .. cieknie ... wkurzylem sie posmarowalem uszczelke po obu stronach silikonem zlozylem i nic nie cieklo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > Znaczy się, żaden silikon, żaden hermetic. Tylko da uszczelko i GO!? dwa razy zmieniałem termostat, dwa razy uszczelka od termostatu i zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > kiedys jak zmeinialem jeszcze w 1.1 8 v / taki sma term jak w 1.2 8 > i 16v / zmienilem z papierowa uszczelka .. cieknie ... > zalozylem drugi raz .. cieknie ... wkurzylem sie posmarowalem > uszczelke po obu stronach silikonem zlozylem i nic nie cieklo > ... Bo dobra uszczelka ma 3 wartwy...cos na ksztalt papieru z 2 stron a w srodku ma taka warstwe jakby metalu te uszczelki sa najlepsze i nie trzeba ich klasc na silikonie...trzymaja od razu wazne zeby dokladnie wyczyscic miejsce po starej uszczelce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 Ale czad! Kupiłem termostat, Vernet i....jest taki jakby gumowy oring od dołu :-) Zatem uszczelki nie potrzebne Nie miałem pojęcia, że coś takiego w nim zastanę Dzięki za pomoc W sobotę montaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 > Ale czad! Kupiłem termostat, Vernet i....jest taki jakby gumowy oring > od dołu :-) Zatem uszczelki nie potrzebne Nie miałem pojęcia, > że coś takiego w nim zastanę > Dzięki za pomoc W sobotę montaż No widzisz i po kłopocie...byle tylko ten oring nie był z jakiejś "taniej" gumy co zparcieje po pół roku.....no ale nie krakam ....bierz sie za wymiane....ja musze tylko wymienic czujnik temperatury bo termos i silnik elektrowentylatora juz zrobilem...wiec sobota wymiana czujnika...pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 > No widzisz i po kłopocie...byle tylko ten oring nie był z jakiejś > "taniej" gumy co zparcieje po pół roku.....no ale nie krakam > ....bierz sie za wymiane....ja musze tylko wymienic czujnik > temperatury bo termos i silnik elektrowentylatora juz > zrobilem...wiec sobota wymiana czujnika...pozdro Hmmm...a zdarzyło się komuś, że ta guma spaciała?? Czy lepiej jednak czymś po smarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 > Hmmm...a zdarzyło się komuś, że ta guma spaciała?? Czy lepiej jednak > czymś po smarować? gum się generalnie nie smaruje, bo może wejść w reakcję i będzie wtedy kicha. napewno ta guma która jest przy termostacie nie sparcieje za szybko. no chyba, że jakiś żrący płyn lejesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 Jejku, ale się rozgadaliśmy No to już wszystko jasne. Jutro do roboty.Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 Jeszcze jedno. Czy ktoś w dwóch szybkich zdaniach napisze mi jak się odpowietrza Pali? Są jakieś specjalne zaworki? (W Uno mam taki, a nawet dwa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 > Jeszcze jedno. Czy ktoś w dwóch szybkich zdaniach napisze mi jak się > odpowietrza Pali? Są jakieś specjalne zaworki? (W Uno mam taki, > a nawet dwa). a tutaj są nawet TRZY a opis masz tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Witam! I wymieniłem:-) Generalnie chyba jest super, ale trochę wyżej, niż na screenach na początku postu. U mnie w upalny dzień podczas jazdy oscylowało między środkową kreskę. Troszkę nad i spadało zaraz poniżej:-)To chyba zdaje się, że działa. Instrukcja odpowietrzania jest OK, ale...chyba zapomniano napisać, o włączeniu ogrzewania samochodu. Nie udało mi się też niestety znaleść trzeciego korka (tego niby na układzie wylotowy??). Jeżeli chodzi o uszczelnienie, to delikatnei posmarowałem go silikonem wysoko-temperaturowym, ale z oringa go z tarłem.Jest super i zero wycieków. WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC! Naprawdę działo Palio/Siena/... jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > Witam! I wymieniłem:-) Generalnie chyba jest super, ale trochę wyżej, > niż na screenach na początku postu. U mnie w upalny dzień > podczas jazdy oscylowało między środkową kreskę. Troszkę nad i > spadało zaraz poniżej:-)To chyba zdaje się, że działa. > Instrukcja odpowietrzania jest OK, ale...chyba zapomniano napisać, o > włączeniu ogrzewania samochodu. Nie udało mi się też niestety > znaleść trzeciego korka (tego niby na układzie wylotowy??). > Jeżeli chodzi o uszczelnienie, to delikatnei posmarowałem go > silikonem wysoko-temperaturowym, ale z oringa go z tarłem.Jest > super i zero wycieków. > WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC! Naprawdę działo Palio/Siena/... jest OK to super. niech Ci grzeje teraz kabinę porządnie o ogrzewaniu - co masz na myśli ?? bo jak co, to trzeba poprawić posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > to super. niech Ci grzeje teraz kabinę porządnie > o ogrzewaniu - co masz na myśli ?? bo jak co, to trzeba poprawić > posta No wydaje mi się, że rozsądnie jest podczas odpowietrzania odpalić ogrzewanie, aby ciecz przeszła też przez nagrzewnicę, bo w przeciwnym razie po jej włączeniu układ się nam zapowietrzy (ściągnie ciecz z układu). Czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 > No wydaje mi się, że rozsądnie jest podczas odpowietrzania odpalić > ogrzewanie, aby ciecz przeszła też przez nagrzewnicę, bo w > przeciwnym razie po jej włączeniu układ się nam zapowietrzy > (ściągnie ciecz z układu). Czy się mylę? absolutnie masz rację. podczas spuszczania płynu zawór nagrzewnicy powinien być otwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 > absolutnie masz rację. podczas spuszczania płynu zawór nagrzewnicy > powinien być otwarty No to widzę, że tworzymy nową historię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 > No to widzę, że tworzymy nową historię nowej nie tworzymy, a link był o odpowietrzaniu jeśli zapytałbyś o wymianę płynu, to wtedy byłby inny link w ogóle zapraszam na AC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp-nexia Napisano 16 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 > Ja znalazłem termostat: > http://www.allegro.pl/item204851904__termostat_fiat_bravo_brava_siena_palio_1_6.html > oraz wkład: > http://www.allegro.pl/item204480349_termostat_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html > Czy warto wymieniać sam wkład?? Jeżeli uda Ci sie rozkręcić stary termostat to możesz wymienić sam wkład ale może być ciężko z tym odkręcaniem. Może lepiej kup cały. Tu od reki na dwa czujniki za 120 zł kupisz termostat. Allegro +koszty przesyłki=na jedno wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 > Jeżeli uda Ci sie rozkręcić stary termostat to możesz wymienić sam > wkład ale może być ciężko z tym odkręcaniem. > Może lepiej kup cały. > Tu od reki na dwa czujniki za 120 zł kupisz termostat. Allegro > +koszty przesyłki=na jedno wyjdzie. już kupił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Witam! Właśnie świeżutkie sprawozdanie z jazdy Palio moich rodziców po wymianie termostatu i dwóch tygodniach jego adaptacji do otoczenia;-) Jechałem przed chwilą (tj. wieczorem) lekko chłodno już było na polu. Wskazówka nie przekroczyła nigdy środkowej kreski. Trzymała się mniej więcej dwie grubości wskazówki poniżej środkowej kreski. Czasem wzrastała i była jedną grubość wskazówki poniżej środkowej kreski. Nigdy też nie spadła niżej niż trzy grubości kreski. Słowem - DZIAŁA GIT! Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 > Witam! > Właśnie świeżutkie sprawozdanie z jazdy Palio moich rodziców po > wymianie termostatu i dwóch tygodniach jego adaptacji do > otoczenia;-) Jechałem przed chwilą (tj. wieczorem) lekko chłodno > już było na polu. Wskazówka nie przekroczyła nigdy środkowej > kreski. Trzymała się mniej więcej dwie grubości wskazówki > poniżej środkowej kreski. Czasem wzrastała i była jedną grubość > wskazówki poniżej środkowej kreski. Nigdy też nie spadła niżej > niż trzy grubości kreski. > Słowem - DZIAŁA GIT! > Dzięki za pomoc! Nie ma co patrzyc na kreski bo fiat (i nie tylko) ma do dupy to zrobione ,czyli element wyswietlajacy w kabinie temperature silnika bowiem 1 kreska to w wiekszosci sien,punto,itd to juz temperatura ok 80stopni nastepna ok 90 stopni potem nastepuje duza przerwa czlowiek sobie mysli ze jeszcze spoko a temperatura rosnie szybko tylko wzkaznik pokazuje za duza odleglosc w stosunku do pierwszych 2 kresek....taka rozbieznosc jak z wzkaznikiem paliwa to samo....pierwsza polowa jakby sie nigdy nie miala zkonczyc a potem leci jak zwariowane....niestety w fiatach te wzkazniki nie sa w zaden sposób kalibrowane ze 1/2 to faktycznie połowa itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Nie ma co patrzyc na kreski bo fiat (i nie tylko) ma do dupy to > zrobione ,czyli element wyswietlajacy w kabinie temperature > silnika bo to jest jedynie wskaźnik, a nie termometr i próba odczytywania z niego rzeczywistej temperatury silnika to nieporozumienie. On ma jedynie pokazywac czy silnik jest nagrzany, niedogrzany czy przegrzany, i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > bo to jest jedynie wskaźnik, Wzkaźnik jak sama nazwa wzkazuje ma wzkazać stan autentyczny (przynajmniej zbliżony) a tak nie jest..... a nie termometr Nigdzie tego nie nazwałem termometrem i próba odczytywania z > niego rzeczywistej temperatury silnika to nieporozumienie. ????? To chyba oczywiste... Ja to sprawdzałem mając kompa podpietego.... On ma > jedynie pokazywac czy silnik jest nagrzany, niedogrzany czy > przegrzany, i tyle. A dyskusja i tak była o czymś zupełnie innym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.