Skocz do zawartości

Awaria=wymiana alternatora prośba o pomoc


wikingpk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich jak wiadomo wszystkich cos dopada i jak to bywa z kropkami jak zaczynają się sypać to kolejno i nim się zatrzymają to koszt naprawy już przekracza 1kzł i potem myślimy czy się go pozbyć czy nie wiec się wszystko uspokaja i tak ;do następnej awarii mniejszej lub większej.

Dzisiaj spotkałem się z alternatorem crazy.gif zrobiłem mu dwie fotki i tyle buu.gif wystarczy powiedział 30.GIF

279138931-Zdj%EAcie010.jpg

279138931-Zdj%EAcie011.jpg

Ale teraz pytanie szczególnie do znawców sztuki zamian.

Pasuje mi pancerniak, ale słyszałem, ze nie będzie pracował bez wzbudzenia? Coś tam konflikt żarówka/body komp.

Fakt to nigdy się nie zastanawiałem, dlaczego zakładając do 2 innych Mk2 problem nie występował? a w MK1 to już wcale.

Ale chyba daliście sobie radę, u Maras-ka wiec może jakiś schemat?

Mój przeżył 8 lat- raz wymiana łożysk by po roku pęknąć i pospawany aluminium(wytrzymał lat 4) teraz wymiany paska nie przeżył angryfire.gif-zapaliło się uzwojenie i zwarło do stojana. oslabiony.gif

Czekam na dobre odpowiedzi i rzeczowe przydadzą się w wątku o alternatorze waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u Maraska to skonczylo sie wymian altka na takiego z ASO do MK2 z

> tego co pamietam

> Toc trza bylo reka nacigac pasek a ne brecha

Niestety naciągłem kluczem tak jak zwykle do 1/4 obrotu(90*) i klapa poszedł i altek i łozysko i uzwojenie oraz jeden z komutatorów mysle ze przeżył swoje(spawanie zacieranie,wymiany pasków smar ,olej i wodę no i ponad 230kkm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety naciągłem kluczem tak jak zwykle do 1/4 obrotu(90*) i klapa

> poszedł i altek i łozysko i uzwojenie oraz jeden z komutatorów

> mysle ze przeżył swoje(spawanie zacieranie,wymiany pasków smar

> ,olej i wodę no i ponad 230kkm)

no to niestety troche przezyl ale chyba zostaje ci odwiedzic ASO i kupic dedykowany do mk2 altek frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zacisku D+ podpinasz równolegle rezystor,symulujący kontrolkę ładowania,ktory podpinasz do +12V po stacyjce poprzez diodę prostowniczą,coby po wyłączeniu zapłonu prąd z D+ nie "cofał" się na stacyjkę.

Ot cała filozofia...Maras wymienił altka spowrotem na żebrowanego,bo regenerowany pancerniak zwyczajnie się wysypał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do zacisku D+ podpinasz równolegle rezystor,symulujący kontrolkę

> ładowania,ktory podpinasz do +12V po stacyjce poprzez diodę

> prostowniczą,coby po wyłączeniu zapłonu prąd z D+ nie "cofał"

> się na stacyjkę.

> Ot cała filozofia...Maras wymienił altka spowrotem na żebrowanego,bo

> regenerowany pancerniak zwyczajnie się wysypał...

No i wszystko jasne ja mam zamiar kupic takiego

myślę ze to dobry pomysł confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yaboll zapodawał do marasa jakiś zestaw opornik + dioda gdzieś w

> wiązkę. Bez tego było tak, że maras po odpaleniu musiał dodać

> gazu, co by altek zaczął ładować.

Teraz już wiem ale warto to zebrac bo pomimo tego ze ktos pisał w archiwum nic o tym nie było wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było,było...nawet schemat był

Nawet na kąciku sieny-szukałem........jakos nie znalazłem.............a moze nie na technicznym beksa.gifkurcze warto by dodac do FR na stronkę waytogo.gif

Chodz wiele wiem nie zawsze chce mi sie myslec i kombinowac palacz.gifmam wieeeele spraw a autko teraz dostaje popalić smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz już wiem ale warto to zebrac bo pomimo tego ze ktos pisał w

> archiwum nic o tym nie było

jest w watku Puntiego Yaboll specjalnie mi schemacik walnal tego "wzbudzacza" moj altek ma 170kkm za soba i lekko sie jeszczee kreci fakt naciagany pasek reka pasek ugina sie max 2-3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest w watku Puntiego Yaboll specjalnie mi schemacik walnal tego

> "wzbudzacza" moj altek ma 170kkm za soba i lekko sie jeszczee

> kreci fakt naciagany pasek reka pasek ugina sie max 2-3mm.

Masz może linka -odnalazłem wiele wątków o "wzbudzaczu"ale jakoś nic o schemacie-może jestem uparty ale......wiem ze nie tylko ja będę Ci wdzięczny 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była najpierw żarówka, która nie zdała egzaminu, potem rezystor, który dawał rade.

Czasami (b. rzadko) zdarzało się, że trzeba było przegazować. Potem problemy z regulatorem napięcia,

a na końcu z diodą prostowniczą.

Altek poszedł weck i po promocyjnej cenie nabyłem sztukę w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekam na dobre odpowiedzi i rzeczowe przydadzą się w wątku o

> alternatorze

Witaj. Ja po takiej awarii zapodałem altek od Opla Omegi. Troszkę przeróbek i jest OK od 15 kkm. Wzbudzenia nie chciało mi się drutować i robię przygazówkę smile.gif. Fotki tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok a co z podlaczeniem tak jak koledzy podpowiedzieli

No niestety przesyłka była szybsza niż ja na rowerze poszukujący rezystorka-wiec kontrolka ładowania gasnie przy osiągnieciu ok 1700obr wink.gifale już niedługo-odpowiednie fotki zamieszczę w wątku 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.