Skocz do zawartości

Chwilowe spalanie x20xev


masmisza

Rekomendowane odpowiedzi

Komputer pokładowy w przypadku chwilowego spalania pokazuje dziwne wartości:

- na biegu jałowym wartości po przeczytaniu wątków na forum wydają się być prawidłowe 1,0- 1,7 l/h w zalezności od włączonych świateł klimatyzacji itd.

- problemy zaczynają się na wyższych biegach- maksymalne chwilowe spalanie które pokazuje komputer to ok 7,5 l / 100km( przy ruszaniu z miejsca na 1 biegu- przy 2, 3, 4, 5 nie może przekroczyć 5l/100km) porównując z wartościami które uzyskują inni użytkownicy (przy przyspieszaniu nawet 40l/100km) to troszkę mało...

Również wskazanie średniego spalania stoi w miejscu- na 1,4 l/100km (daj Boże takie spalanie w rzeczywistości;)

Czy ktoś może napisać w czym leży problem...z tego co obserwowałem sam komputer działa poprawnie- pozostałe wskazania komputera pozostałe wskazania (całkowite spalanie, całkowity dystans, dystans który pozostał do przejechania są w normie). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - problemy zaczynają się na wyższych biegach- maksymalne chwilowe

> spalanie które pokazuje komputer to ok 7,5 l / 100km( przy

> ruszaniu z miejsca na 1 biegu- przy 2, 3, 4, 5 nie może

> przekroczyć 5l/100km) porównując z wartościami które uzyskują

> inni użytkownicy (przy przyspieszaniu nawet 40l/100km) to

> troszkę mało...

> Również wskazanie średniego spalania stoi w miejscu- na 1,4 l/100km

> (daj Boże takie spalanie w rzeczywistości;)

Czyli impulsy od czujnika przebytej drogi są OK. Trzeba by sprawdzić czy impulsy wtryskowe (czyli to na podstawie czego oblicza spalanie oryginalny komp pokładowy) są poprawne - pewnie bez oscyloskopu i porównywań z innym autem się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak: zrobiłem ok 10 pomiarów i odczytałem następujące wartości:

Pierwszy wiersz: 001

Drugi wiersz: 2

Trzeci wiersz: wartości różne w trakcie pomiarów: 53, 52, 47, 46, 45, 42

Czwarty wiersz: 026_0 w przypadku czwartej cyfry brakuje mi jednej linijki na midzie ale z tego co widać mogą być to cyfry 0, 3, 6 lub 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem - cztery wiersze?

masz taki wyświetlacz? (fota zapożyczona z forum)

279163045-Mid1_G.jpg

PS. w tym wypadku program (indeks) to "021", więc u Ciebie jak się domyślam "001" - tak?

sądzę, że to nie jest program do Twojego silnika...

post-30072-1435248439686_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mial swojego czasu podobny problem i lezal on w zle dopasowany oprogramowaniu. Musial je zmienic... koszt z tego co pamietam ok 60 złociszy.

Aaaa i jeszcze jedno... kolega ma tak od poczatku, czy bylo ok i cos sie poprzestawialo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie te 4 sekwencje liczb nazwałem "wierszami":) i u mnie liczba 001 odpowiada liczbie 021 takiej jak na fotce z forum. Czyli muszę go zmienić...pewnie bez wizyty w ASO sie nie obejdzie:), chyba że mogę to zrobić samemu. Poszukałem troszkę po stronkach czy możecie mi potwierdzić że odpowiednie indeks dla mojego silnika to 017???...i jakie powinny być następne prawidłowe wartości...chce mieć jakąś wiedzę w tym temacie przed ew. udaniem się do ASO.

A co do następnego pytanie...samochodzik mam od ok ppół roku nic przy elektronice nie grzebałem zaczynam go dopiero poznawać wiec wydaje mi się że tak było od nowości....no chyba że cosik gazownicy przy zakładaniu instalacji mi pomieszali:) Dzieki za wszystkie odpowiedz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie te 4 sekwencje liczb nazwałem "wierszami":) i u mnie liczba

> 001 odpowiada liczbie 021 takiej jak na fotce z forum. Czyli

> muszę go zmienić...pewnie bez wizyty w ASO sie nie obejdzie:),

> chyba że mogę to zrobić samemu. Poszukałem troszkę po stronkach

> czy możecie mi potwierdzić że odpowiednie indeks dla mojego

> silnika to 017???...

16 lub 17, zależnie od tego jaki masz rozmiar opon

> i jakie powinny być następne prawidłowe

> wartości...

reszta jest bez większego znaczenia w tym przypadku

> chce mieć jakąś wiedzę w tym temacie przed ew.

> udaniem się do ASO.

> A co do następnego pytanie...samochodzik mam od ok ppół roku nic przy

> elektronice nie grzebałem zaczynam go dopiero poznawać wiec

> wydaje mi się że tak było od nowości....no chyba że cosik

> gazownicy przy zakładaniu instalacji mi pomieszali:)

a widzisz - i tu dochodzimy do sedna problemu...

MID "głupieje" podczas pracy na gazie

pamiętaj, że MID bierze pod uwagę sygnał wtrysku benzynowego,

a jadąc na LPG mają się one nijak do rzeczywistości

komputer wtryskowy dostaje przecież emulowany sygnał sondy lambda

i na tej podstawie próbuje sterować wtryskiem

mój MID zaniża chwilowe spalanie o jakieś 3-4 l/100km,

a średnia długodystansowa z jazdy na gazie wynosi ~3,6-3,9 l/100km

zanim więc zaczniesz kombinować, skasuj "statystyki" MID-a i spróbuj

jak będzie zachowywał się na benzynie ok.gif

PS. z tym programem to dziwna sprawa

niemożliwe, żeby fabrycznie wgrali nie ten

a może sam MID był podmieniony?

a może nie jest fabrycznie montowany, a dołożony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc. co do mida to raczej fabrycznie był montowany a jaka była jego dalsza historia;) nie wiem od pól roku nic z nim nie robiono to wiem na pewno. Co do zachowania na benzynie ostatnio robiłem astrą 500km na benzynce i wskazania były identyczne. A jeżeli chodzi o zaniżanie wartości przy jeździe na gazie 3-4 litry jakoś można przeboleć a nie jak obecnie 5000tys obrotów a chwilowe spalanie 2,5 litra na 100km:) Jeszcze mam jedno pytanko- czy skasowanie mida i wgranie odpowiedniego oprogramowania wpłynie w jakiś sposób na właściwości jezdne czy tylko będzie to dotyczyć prawidłowych wskazań przed mid- mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia z asterką i chce wiedzieć czy zrobić to w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze mam jedno pytanko- czy skasowanie mida i wgranie

> odpowiedniego oprogramowania wpłynie w jakiś sposób na

> właściwości jezdne czy tylko będzie to dotyczyć prawidłowych

> wskazań przed mid- mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia z

> asterką i chce wiedzieć czy zrobić to w pierwszej kolejności.

Wgranie innego programu w midzie nic nie zmieni jesli chodzi o jazde.Mid informuje Cie tylko o chwilowym spalaniu i tym podobnych

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak zdecydowałem sie zmienić oprogramowanie w midzie, pojechałem do ASO i zaśpiewali mi 100zł angryfire.gif W związku z tym mam pytanie czy jest możliwość zmiany indexu//softu mida poprzez tech-2 na pc (interfejs który mozna zrobić samemu + program tech2 lub ab0-com)czy też konieczne jest jednak skorzystanie z "usługi" w ASO. Dzięki z pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednak zdecydowałem sie zmienić oprogramowanie w midzie, pojechałem

> do ASO i zaśpiewali mi 100zł W związku z tym mam pytanie czy

> jest możliwość zmiany indexu//softu mida poprzez tech-2 na pc

> (interfejs który mozna zrobić samemu + program tech2 lub

> ab0-com)czy też konieczne jest jednak skorzystanie z "usługi" w

> ASO. Dzięki z pomoc pozdrawiam

tech2 na pc tego Ci nie zrobi wink.gif

tylko "prawdziwy" tech - jeżeli nie w ASO to w innym warsztacie

może być taniej, ale niewiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.