Skocz do zawartości

podłączyłem wzmacniacz , ale jest problem - ....


rozzobike

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączyłem wzmacniacz[ nareszcie] - jest to JBL 3504 DA , sterowany przez CD blaupunkt Munchen RDM169 - problem pojawia sie po wlozeniu plyty i puszczeniu Cd- w głosnikach słychać dokładnie jak uruchamiana jest plyta, slychac jak przeskakuje sie scieżkami itp... po prostu słychąc całą prace napedu Cd...czy da sie to jakoś wyeliminowac????

druga sprawa - mam lekkie zakłucenia podczas pracy silnika- ich czestotliwośc roznie z dodawaniem gazu - a wiec ewidentnie cos z ukladem elektrycznym samochodu [ altek etc...] czy sa jakies urzadzenia eliminujace takie przypadlosci??? [ w samochodzie kabel "+" idzie po prawej stronie, sygnałowe [podwójnie ekranowane] i głosnikowe ida lewym progiem , masa podłączona do sruby pod tylni prawy pas bezpieczenistwa [ auto to opel corsa]]

Trzecia sprawa- są jakies standardy strojenia wzmacniacza ??- mam tam mnóstwo przełączników - filtry LP i HP , bass +6db i jakies pokretło z moca wejsciową- jak to zegrać ze soba biorą pod uwage dosyć silnie rozbudowana w radiu opcje strojenia filtrów [ kto miał blaupunkta z funkcja DPE ten wie o co biega] ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>slychac jak przeskakuje sie

> scieżkami itp... po prostu słychąc całą prace napedu Cd...czy da

Mam dokaldnie to samo. Nikt z fachowcow na tym forum nie umial udzielic porady. Bede jeszcze z tym walczym w pon, bo mysle ze to kwestia podlaczenia radia

> druga sprawa - mam lekkie zakłucenia podczas pracy silnika- ich

> czestotliwośc roznie z dodawaniem gazu - a wiec ewidentnie cos

> z ukladem elektrycznym samochodu [ altek etc...] czy sa jakies

> urzadzenia eliminujace takie przypadlosci???

To wina tzw petli masy. Mozesz o tym poczytac. Ogolnie masz "-" od wzmacniacza od jakiegos urzadzenia, stad zaklucenia. Poszukaj innego punktu (najlepszy jest akku..). Obudowa wzmaka ma byc odizolowana od metalu

> sruby pod tylni prawy pas bezpieczenistwa [ auto to opel corsa]]

To moze byc to

> Trzecia sprawa- są jakies standardy strojenia wzmacniacza ??-

Wylacznie na ucho smile.gif

mam

> tam mnóstwo przełączników - filtry LP i HP , bass +6db i jakies

> pokretło z moca wejsciową- jak to zegrać ze soba biorą pod

> uwage dosyć silnie rozbudowana w radiu opcje strojenia filtrów [

> kto miał blaupunkta z funkcja DPE ten wie o co biega] ?????

Stoisz w zaleznosci pod co nim napedzasz i co chcesz osiagnac. Jak bas to LPF, jak elipsy w polce to HPF itd.. poziom gain/volume mozesz ustawic zgodnie z pomiarem z radia, lub glosniej ciszej/ w zaleznosci od upodoban. Bass tak samo.. Ja tam zawsze ustawiam to na sluch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokaldnie to samo. Nikt z fachowcow na tym forum nie umial

> udzielic porady. Bede jeszcze z tym walczym w pon, bo mysle ze

> to kwestia podlaczenia radia

> To wina tzw petli masy. Mozesz o tym poczytac. Ogolnie masz "-" od

> wzmacniacza od jakiegos urzadzenia, stad zaklucenia. Poszukaj

> innego punktu (najlepszy jest akku..). Obudowa wzmaka ma byc

> odizolowana od metalu

> To moze byc to

> Wylacznie na ucho

> mam

> Stoisz w zaleznosci pod co nim napedzasz i co chcesz osiagnac. Jak

> bas to LPF, jak elipsy w polce to HPF itd.. poziom gain/volume

> mozesz ustawic zgodnie z pomiarem z radia, lub glosniej ciszej/

> w zaleznosci od upodoban. Bass tak samo.. Ja tam zawsze ustawiam

> to na sluch.

obudowa wzmaka jest idealnie odseparowana od czegokolwiek metalowego

pewnie czeka mnie ciagniecie kabla minusowego do aku crazy.gif

a jeszcze jedno- domyslasz sie moze dlaczego po wlaczeniu radia wzmak wlacza sie z 2-3 sek opóznieniem [ funkcja AMP DELAY w radiu ustawiana na OFF] confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obudowa wzmaka jest idealnie odseparowana od czegokolwiek metalowego

W sumie głupie pytanie, ale ostatnio rozbierałem wzmacniacz i posprawdzałem miernikiem co się da. NIC nie ma kontaktu z obudową - ani masa zasilania, ani masa sygnałowa ani nic innego. Wszystkie układy są odizolowane od obudowy i radiatorów.

Skąd więc zalecenie, żeby odizolować jeszcze obudowę? IMVHO powinno się ją również zmasować, żeby odprowadzić ładunki które mogą się zgromadzić na obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyslasz sie moze dlaczego po wlaczeniu radia wzmak

> wlacza sie z 2-3 sek opóznieniem [ funkcja AMP DELAY w radiu

> ustawiana na OFF]

Bo taka ma specyfikacje, wiekszosc wzmakow tak ma

skromny.gif co do izolacji obudowy to czasem wzmaczniac ma "-" na obudowie.. podczac do obudowy i zobacz czy bedzie dzialac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast podlaczac wzmacniacz metoda "internetowa" rotfl.gif, czyli masa do aku przeloz cinche... Lewym progiem idzie wiazka elektryczna ktora jest sprawca zaklocen. Sprobuj tez ulozyc cinche za radiem tak, zeby byly jak najdalej od wiazki przewodow radiowych. Jesli to nie pomoze to sprobuj zlapac mase do innego miejsca - ogolnie przewod masowy powinien byc jak najkrotszy (wg wszelkich zalecen innych niz na forach w internecie rotfl.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast podlaczac wzmacniacz metoda "internetowa" , czyli masa do aku

masa jest podpieta do tylnego prawego zakotwiczenia pasa bezpieczenstwa [wzmaczniacz jest na oparciu kanapy na lewym rogu]-dlugosc kabla- okolo 80cm - utne go i podlacze do srodkowego pasa ok.gif

> przeloz cinche... Lewym progiem idzie wiazka elektryczna ktora

> jest sprawca zaklocen.

faktycznie tym progiem idzie wiazka....mysle wiec ze zostanie do wyboru słupek , dach i dopiero do bagaznika sick.gif

Sprobuj tez ulozyc cinche za radiem tak,

> zeby byly jak najdalej od wiazki przewodow radiowych.

tak juz jest -

Jesli to

> nie pomoze to sprobuj zlapac mase do innego miejsca - ogolnie

> przewod masowy powinien byc jak najkrotszy (wg wszelkich zalecen

> innych niz na forach w internecie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast podlaczac wzmacniacz metoda "internetowa" , czyli masa do aku

> przeloz cinche... Lewym progiem idzie wiazka elektryczna ktora

> jest sprawca zaklocen. Sprobuj tez ulozyc cinche za radiem tak,

> zeby byly jak najdalej od wiazki przewodow radiowych. Jesli to

> nie pomoze to sprobuj zlapac mase do innego miejsca - ogolnie

> przewod masowy powinien byc jak najkrotszy (wg wszelkich zalecen

> innych niz na forach w internecie )

1.Pomierz sobie spadki napięcia wystepujace na karoserii(głównie zgrzeinach) pomiedzy przodem a tyłem auta,szczególnie w samochodzie który już parę lat ma(nie mówię o totalnej rdzy-tylko o kilkuletnim pojeździe),z doświadczenia powiem Ci że dochodzą do 2 a nawet 4 V...

2.Włącz swiatełka,silniczek,klimę,wycieraczki itd....a nasępnie wciśnij stop-i zmierz teraz-jęśli będziesz miał napięcie wieksze od 10V to jesteś szczęśliwcem

3.Poprowadź masę bezpośrednio od akumulatora,rozsądnym przewodem-i zrób to samo co przed chwilą-i jaki wynik?Owszem ponieważ występuje duży pobór prądu nie bedzie pewnie 14,4V...ale na pewno więcej niż w poprzednim przypadku.

Natomiast faktycznie układanie kabli sygnałowych z zasilaniem jest proszeniem sie o wszelkie mozliwe zakłócenia-choć "internetowa" metoda mówi o tym by tak nie robić.... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie głupie pytanie, ale ostatnio rozbierałem wzmacniacz i

> posprawdzałem miernikiem co się da. NIC nie ma kontaktu z

> obudową - ani masa zasilania, ani masa sygnałowa ani nic innego.

> Wszystkie układy są odizolowane od obudowy i radiatorów.

> Skąd więc zalecenie, żeby odizolować jeszcze obudowę? IMVHO powinno

> się ją również zmasować, żeby odprowadzić ładunki które mogą się

> zgromadzić na obudowie.

Są wzmacniacze z masą na obudowie i są takie które mają masę odseparowaną.Jest to sprawa indywidualna-czasem jest dobrze obudowe odizolować od nadwozia(gdy masa jest na obudowie) gdyż tworzy ona dodatkowy punkt masy o potencjale różnym od potencjału w punkcie zasilania/sygnału i mamy petlę masy i zakłócenia.Ale nie jest to regóła-po prostu w niektórych przypadkach pomaga odizolowanie a w niektórych nie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.Pomierz sobie spadki napięcia wystepujace na karoserii(głównie

> zgrzeinach) pomiedzy przodem a tyłem auta,szczególnie w

> samochodzie który już parę lat ma(nie mówię o totalnej

> rdzy-tylko o kilkuletnim pojeździe),z doświadczenia powiem Ci że

> dochodzą do 2 a nawet 4 V...

> 2.Włącz swiatełka,silniczek,klimę,wycieraczki itd....a nasępnie

> wciśnij stop-i zmierz teraz-jęśli będziesz miał napięcie wieksze

> od 10V to jesteś szczęśliwcem

Przez dlugi czas jezdzilem z wpietym w zaciski wzmacniacza woltomierzem - Zawsze bylo miedzy 12.4 a 13.8... Zaklocen nie mam zadnych, na przewodzie oszczedzilem jakies 100 PLN... No i mam zgodnie z zaleceniami producentow sprzetu ! Widziales kiedys jakakolwiek instrukcje wzmacniacza, ktora mowi o prowadzeniu masy do akumulatora ???

> 3.Poprowadź masę bezpośrednio od akumulatora,rozsądnym przewodem-i

> zrób to samo co przed chwilą-i jaki wynik?Owszem ponieważ

> występuje duży pobór prądu nie bedzie pewnie 14,4V...ale na

> pewno więcej niż w poprzednim przypadku.

Tego wlasnie nie moge zaobserwowac... Ale moze czasami tak bywa...

> Natomiast faktycznie układanie kabli sygnałowych z zasilaniem jest

> proszeniem sie o wszelkie mozliwe zakłócenia-choć "internetowa"

> metoda mówi o tym by tak nie robić....

Tutaj sie zgadzamy w 100% ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez dlugi czas jezdzilem z wpietym w zaciski wzmacniacza

> woltomierzem - Zawsze bylo miedzy 12.4 a 13.8...

To słabiutko coś jakby.

> mam zadnych, na przewodzie oszczedzilem jakies 100 PLN... No i

To jakie Ty chciałeś przewody kupować? 20mm (czyli okrutnie gruby) kosztuje jakieś 9PLN/m. A wystarczy 5-10mm, czyli 2,5-5PLN/m

> mam zgodnie z zaleceniami producentow sprzetu ! Widziales kiedys

> jakakolwiek instrukcje wzmacniacza, ktora mowi o prowadzeniu

> masy do akumulatora ???

Dla przykładu (ale na tak postawioine zadanie wystarczy jedenprzykład, żeby udowodnić błąd w stwierdzeniu) - cytat instrukcji z Mac Audio Thunder 2000:

Code:


 Connect one end of the black minus (-) wire to the MAC THUNDER 2000-amplifier and ground the other end to (-) pole of the car battery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To słabiutko coś jakby.

> To jakie Ty chciałeś przewody kupować? 20mm (czyli okrutnie gruby)

> kosztuje jakieś 9PLN/m. A wystarczy 5-10mm, czyli 2,5-5PLN/m

> Dla przykładu (ale na tak postawioine zadanie wystarczy

> jedenprzykład, żeby udowodnić błąd w stwierdzeniu) - cytat

> instrukcji z Mac Audio Thunder 2000:

> Code: Connect one end of the black minus (-) wire to the MAC THUNDER

> 2000-amplifier and ground the other end to (-) pole of the car

> battery.

to ciekawe bo mam mase z budy w polo i po wlaczeniu silnika na wolnych obrotach i przy pelnym obciazeniu [wycieraczki, swiatla, nie mam klimy] napiecie mam na wzmaku 14V... dziwne? woltomierz wpiety do zasilania wzmaka, bierze mase z masy wzmaka... zeby ni bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To słabiutko coś jakby.

Na dlugich, stopach, p.mgielnych, ogrzewanej szybie, nawiewie na max i max glosnosci audio ? No nie wiem... Na wolnych obrotach trzyma ok 13.5 V, przy machaniu elektrycznymi szybami spada chwilowo do 12.5 V... To nie jest malo. Przy normalnej jezdzie mam 14.2-14.5V.

> To jakie Ty chciałeś przewody kupować? 20mm (czyli okrutnie gruby)

> kosztuje jakieś 9PLN/m. A wystarczy 5-10mm, czyli 2,5-5PLN/m

Wiesz, nie chcialem a juz dawno kupilem... I nie masz racji, 20mm2 to nie jest okrutnie gruby przewod... W tej chwili mam 35mm2 i i wg regulaminu Pasca jestem na styk. Wez pod uwage ze nie kazdy ma jeden maly wzmacniaczyk palacz.gif

> Dla przykładu (ale na tak postawioine zadanie wystarczy

> jedenprzykład, żeby udowodnić błąd w stwierdzeniu) - cytat

> instrukcji z Mac Audio Thunder 2000:

> Code: Connect one end of the black minus (-) wire to the MAC THUNDER

> 2000-amplifier and ground the other end to (-) pole of the car

> battery.

OK, masz jak widac racje, ale nie zawsze tak jest. Sprawdz np: Rockforda, DLSa, u-Dimension, RTO, Precision Power, Oriona.... W dokumentacji tych sprzetow jest napisane zupelnie inaczej niz to co przytoczyles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wez pod uwage ze nie kazdy ma

> jeden maly wzmacniaczyk

> OK, masz jak widac racje, ale nie zawsze tak jest. Sprawdz np:

> Rockforda, DLSa, u-Dimension, RTO, Precision Power, Oriona.... W

> dokumentacji tych sprzetow jest napisane zupelnie inaczej niz to

> co przytoczyles.

Weź pod uwagę że gdybyś postępował zgodnie z "zaleceniami" z instrukcji producentów to byś nawet tego jednego malutkiego wzmacniaczyka nie mógł sobie w samochodzie wozić,bo to ingerencja w układ elektyczny...nie mówiac już o gazie czy innych wynalazkach.Podsumowując-masz tak podłączone jak masz,przeczytałeś co przeczytałeś w instrukcjach-ale nie znaczy to że to jest najlepsze rozwiązanie dla każdego i że producentom piszącym disclaimery w instrukcjach-koniecznie zależy na najwyższej jakości,osiągach itd. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę że gdybyś postępował zgodnie z "zaleceniami" z

> instrukcji producentów to byś nawet tego jednego malutkiego

> wzmacniaczyka nie mógł sobie w samochodzie wozić,bo to

> ingerencja w układ elektyczny...nie mówiac już o gazie czy

> innych wynalazkach.Podsumowując-masz tak podłączone jak

> masz,przeczytałeś co przeczytałeś w instrukcjach-ale nie znaczy

> to że to jest najlepsze rozwiązanie dla każdego i że producentom

> piszącym disclaimery w instrukcjach-koniecznie zależy na

> najwyższej jakości,osiągach itd.

Przykro mi, ale w mojej instrukcji obslugi samochodu nie ma nic o tym ze nie wolno mi ingerowac i instalacje elektryczna. A zreszta, to niewazne... Ty i tak wiesz swoje - i dobrze. Powodzenia, kladz mase do akumulatora, walcz z petlami, kupuj wiecej przewodow, wazne zebys byl zadowolony ok.gif Tylko nie wmawiaj ludziom glupot, i nie zapieraj sie jak osiol ze tylko rozwiazanie praktykowane przez Ciebie jest poprawne...

BTW. Jesli juz to mase lepiej jest dociagac nie do minusowej klemy, a do miejsca karoserii gdzie jest dolaczony przewod masowy od akumulatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź pod uwagę że gdybyś postępował zgodnie z "zaleceniami" z

> Przykro mi, ale w mojej instrukcji obslugi samochodu nie ma nic o tym

> ze nie wolno mi ingerowac i instalacje elektryczna. A zreszta,

> to niewazne... Ty i tak wiesz swoje - i dobrze. Powodzenia,

> kladz mase do akumulatora, walcz z petlami, kupuj wiecej

> przewodow, wazne zebys byl zadowolony Tylko nie wmawiaj ludziom

> glupot, i nie zapieraj sie jak osiol ze tylko rozwiazanie

> praktykowane przez Ciebie jest poprawne...

> BTW. Jesli juz to mase lepiej jest dociagac nie do minusowej klemy, a

> do miejsca karoserii gdzie jest dolaczony przewod masowy od

> akumulatora...

Nie wmawiam głupot i nie zapieram się Kolego. ziew.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.