djalternator Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem. Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra. 1~12 2~12 3~12 4 niecałe 10 Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che pisać w stylu 11,785. Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś? dzieki za odpowiedzi Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru > ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem. > Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra. > 1~12 > 2~12 > 3~12 > 4 niecałe 10 > Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge > znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che > pisać w stylu 11,785. > Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś? > dzieki za odpowiedzi > Pozdroofka Rozumiem, że ciśnienie mierzyłeś na ciepłym silniku? Robiłeś dodatkowo próbę olejową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru > ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem. > Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra. > 1~12 > 2~12 > 3~12 > 4 niecałe 10 > Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge > znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che > pisać w stylu 11,785. > Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś? > dzieki za odpowiedzi > Pozdroofka no chyba cos jest nie tak w ostatnim cylindrze. jest cos takiego co sie zowie proba olejowa - robiles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djalternator Napisano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 a to sie na ciepłym mierzy? słyszałem ze nie wolno na ciepłym świec wykręcać bo mozna z gwintem wykręcić tak słyszałem. co do próby olejowej powiem szczerze nawet nie wiem jak to sie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 cytuje: " Próba olejowa Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy. Cel pomiaru: Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy. Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki: Warunki graniczne: 1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru 2. odłączony układ zapłonowy 3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy - ważne! 4. sprawdzone luzy zaworowe 5. w pełni naładowany akumulator Technika pomiaru: 1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru). 2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego). Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł. Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej)." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djalternator Napisano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 nie bardzo mam czas na kombinowanie z olejem. narazie żadnych niepokojących objawów nie ma. Chyba poczekam trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > słyszałem ze nie wolno na ciepłym świec wykręcać bo mozna z gwintem > wykręcić tak słyszałem. niedawno pisano tu, że wykręcać można, nie powinno się wkręcać na gorącym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszb Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 Mój mechanior jak twierdzi miał już przypadki zajechanego cylindra, a pomiar kompresji wychodził poprawny. Tłumaczył to tym, że zużyte lub uszkodzone pierścienie przepuszczalące olej mogą spowodować uszczelnienie tłoka w czasie pomiaru. Oczywiście to uszczelnienie nie działa w czasie normalnej pracy silnika. I dlatego sprawę bada inaczej, robi pewną prostą sztuczkę. Wlewa do cylindrów trochę nafty i patrzy w jakim tępie spływa do michy. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Mój mechanior jak twierdzi miał już przypadki zajechanego cylindra, a > pomiar kompresji wychodził poprawny. Tłumaczył to tym, że zużyte > lub uszkodzone pierścienie przepuszczalące olej mogą spowodować > uszczelnienie tłoka w czasie pomiaru. Oczywiście to > uszczelnienie nie działa w czasie normalnej pracy silnika. I > dlatego sprawę bada inaczej, robi pewną prostą sztuczkę. Wlewa > do cylindrów trochę nafty i patrzy w jakim tępie spływa do > michy. > pozdr. Tylko takie zabawy z nafta mozna robic jak chcesz zmieniac olej. Inaczej nie ma to sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszb Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Tylko takie zabawy z nafta mozna robic jak chcesz zmieniac olej. > Inaczej nie ma to sensu. Nie wiem co dokładnie masz na myśli. Jeżeli chodzi o ewentualne rozcieńczenie oleju to z uwagi na wlewane ilości chyba jest pomijalne. Poza tym przy rozgrzewającym się silniku nafta powinna szybko odparować. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Nie wiem co dokładnie masz na myśli. > Jeżeli chodzi o ewentualne rozcieńczenie oleju to z uwagi na wlewane > ilości chyba jest pomijalne. Poza tym przy rozgrzewającym się > silniku nafta powinna szybko odparować. > pozdr. A w jaki sposob sprawdz jak mu ten olej splywa do miski? Nie wiem ile tego wlewa, ale zeby zoboczyc czy cos mu sicieka to chyba troche tego trzeba nalac. 5ml chyba jest za malo. Co do odparowania, to zawsze wydawalo mi sie ze nafta nie jest bardzo lotna. Raczej nie zachowuje sie jak aceton A zreszta! Nie jestem mechanikiem i nie znam sie. Nie bede sie dluzej wymadrzal Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.