Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia sprężnia. Pytanie


djalternator

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem.

Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra.

1~12

2~12

3~12

4 niecałe 10

Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge

znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che pisać w stylu 11,785.

Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś?

dzieki za odpowiedzi

Pozdroofka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru

> ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem.

> Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra.

> 1~12

> 2~12

> 3~12

> 4 niecałe 10

> Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge

> znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che

> pisać w stylu 11,785.

> Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś?

> dzieki za odpowiedzi

> Pozdroofka

Rozumiem, że ciśnienie mierzyłeś na ciepłym silniku?

Robiłeś dodatkowo próbę olejową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem chwilę czasu w pracy a przyszedł nowy manometr do pomiaru

> ciśnienia sprężania wiec sobie zmierzyłem.

> Silniik jak w podpise. Jechałem w kolejności od filtra.

> 1~12

> 2~12

> 3~12

> 4 niecałe 10

> Pompe paliwa odłaczyłem, pedał gazu w podłoge

> znak ~ znaczy w przybliżeniu bo było między 11,5 a 12 wiec nie che

> pisać w stylu 11,785.

> Powiedzcie mi muszę sie obawiać czegoś?

> dzieki za odpowiedzi

> Pozdroofka

no chyba cos jest nie tak w ostatnim cylindrze. jest cos takiego co sie zowie proba olejowa - robiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytuje:

"

Próba olejowa

Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy.

Cel pomiaru:

Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy.

Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:

Warunki graniczne:

1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru

2. odłączony układ zapłonowy

3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy - ważne!

4. sprawdzone luzy zaworowe

5. w pełni naładowany akumulator

Technika pomiaru:

1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).

2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).

Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.

Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej)."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanior jak twierdzi miał już przypadki zajechanego cylindra, a pomiar kompresji wychodził poprawny. Tłumaczył to tym, że zużyte lub uszkodzone pierścienie przepuszczalące olej mogą spowodować uszczelnienie tłoka w czasie pomiaru. Oczywiście to uszczelnienie nie działa w czasie normalnej pracy silnika. I dlatego sprawę bada inaczej, robi pewną prostą sztuczkę. Wlewa do cylindrów trochę nafty i patrzy w jakim tępie spływa do michy.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój mechanior jak twierdzi miał już przypadki zajechanego cylindra, a

> pomiar kompresji wychodził poprawny. Tłumaczył to tym, że zużyte

> lub uszkodzone pierścienie przepuszczalące olej mogą spowodować

> uszczelnienie tłoka w czasie pomiaru. Oczywiście to

> uszczelnienie nie działa w czasie normalnej pracy silnika. I

> dlatego sprawę bada inaczej, robi pewną prostą sztuczkę. Wlewa

> do cylindrów trochę nafty i patrzy w jakim tępie spływa do

> michy.

> pozdr.

Tylko takie zabawy z nafta mozna robic jak chcesz zmieniac olej. Inaczej nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko takie zabawy z nafta mozna robic jak chcesz zmieniac olej.

> Inaczej nie ma to sensu.

Nie wiem co dokładnie masz na myśli.

Jeżeli chodzi o ewentualne rozcieńczenie oleju to z uwagi na wlewane ilości chyba jest pomijalne. Poza tym przy rozgrzewającym się silniku nafta powinna szybko odparować.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co dokładnie masz na myśli.

> Jeżeli chodzi o ewentualne rozcieńczenie oleju to z uwagi na wlewane

> ilości chyba jest pomijalne. Poza tym przy rozgrzewającym się

> silniku nafta powinna szybko odparować.

> pozdr.

A w jaki sposob sprawdz jak mu ten olej splywa do miski?

Nie wiem ile tego wlewa, ale zeby zoboczyc czy cos mu sicieka to chyba troche tego trzeba nalac. 5ml chyba jest za malo.

Co do odparowania, to zawsze wydawalo mi sie ze nafta nie jest bardzo lotna. Raczej nie zachowuje sie jak aceton niewiem.gif

A zreszta! Nie jestem mechanikiem i nie znam sie. Nie bede sie dluzej wymadrzal smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.