Skocz do zawartości

Pytanie o silnik......


djo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ja nieco gościnnie, ale konkretnie.

W moim 1.2 75km cały czas miałem problem z nierówno pracującym silnikiem - szarpało, wypadały zapłony - coś w tym stylu.

Dzisiaj pomierzyłem kompresje i wyszło nieciekawie - na trzech garnkach 1,2 MPa, a na czwartym 0,9. Czy moze to być też spowodowane za słabo dokreconą głowicą??

Bo góra była robiona u kolegi mprally i jest na nowych częściach, wiec pozostaje tylko niedokręcona głowica, albo dół.....

Co na to poradzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Ja nieco gościnnie, ale konkretnie.

> W moim 1.2 75km cały czas miałem problem z nierówno pracującym

> silnikiem - szarpało, wypadały zapłony - coś w tym stylu.

> Dzisiaj pomierzyłem kompresje i wyszło nieciekawie - na trzech

> garnkach 1,2 MPa, a na czwartym 0,9. Czy moze to być też

> spowodowane za słabo dokreconą głowicą??

> Bo góra była robiona u kolegi mprally i jest na nowych częściach,

> wiec pozostaje tylko niedokręcona głowica, albo dół.....

> Co na to poradzić??

co pokazała proba olejowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopiero jutro bedzie robiona

> Wcześniej wyeliminowałem problemy z elektroniką, ale to co dziś

> zmierzyłem mnie zmartwiło....

9 barów to jeszcze nei tragedia - no , ale sugestia ze cos nei tak

jezeli wzrosnie po probie olejowej bedzie oznaczac pierscienie

watpie zeby było to zle skrecona glowka

ps. ja mam po 15 po planowaniu 0,8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9 barów to jeszcze nei tragedia - no , ale sugestia ze cos nei tak

> jezeli wzrosnie po probie olejowej bedzie oznaczac pierscienie

> watpie zeby było to zle skrecona glowka

> ps. ja mam po 15 po planowaniu 0,8mm

uszczelniacze według mnie odpadają - bo są nowe...

A w za słabo dokręconą głowicę też wątpie, bo byłyby przedmuchy, brałby olej albo płyn...

A oleju nie bierze ani grama, za to silnikiem szarpie - jak się odpali to przez pare sekund jest równo i pózniej się zaczyna... sick.gif

Czyli jutro będzie już wszystko jasne...

PS pierścionków w aucie jeszcze nie wymieniałem i to chyba mi bedzie ktoś musiał zrobic lub pomóc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszczelniacze według mnie odpadają - bo są nowe...

ale one chyba nie maja nic do kompresji - jedynei do zuzycia oleju

> A w za słabo dokręconą głowicę też wątpie, bo byłyby przedmuchy,

> brałby olej albo płyn...

> A oleju nie bierze ani grama, za to silnikiem szarpie - jak się

> odpali to przez pare sekund jest równo i pózniej się zaczyna...

> Czyli jutro będzie już wszystko jasne...

> PS pierścionków w aucie jeszcze nie wymieniałem i to chyba mi bedzie

> ktoś musiał zrobic lub pomóc....

przy 12 i jednej 9 nie wymieniałbym pierscieni - IMO gdzie indziej musisz szukacprzyczyny problemow z autkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale one chyba nie maja nic do kompresji - jedynei do zuzycia oleju

zgadza sie

> przy 12 i jednej 9 nie wymieniałbym pierscieni - IMO gdzie indziej

> musisz szukacprzyczyny problemow z autkiem

bede walczyć dalej...

I czekam jeszcze na sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Ja nieco gościnnie, ale konkretnie.

> W moim 1.2 75km cały czas miałem problem z nierówno pracującym

> silnikiem - szarpało, wypadały zapłony - coś w tym stylu.

> Dzisiaj pomierzyłem kompresje i wyszło nieciekawie - na trzech

> garnkach 1,2 MPa, a na czwartym 0,9. Czy moze to być też

> spowodowane za słabo dokreconą głowicą??

> Bo góra była robiona u kolegi mprally i jest na nowych częściach,

> wiec pozostaje tylko niedokręcona głowica, albo dół.....

> Co na to poradzić??

opisałeś to co dzieje się na biegu jałowym.a powiedz jak jest w trakcie jazdy?? ciągnie autko normalnie czy może ma jakieś braki w mocy??

bo to wcale nie musi być przyczyna a może być poprostu przez nie uwagę o ząbek do tyłu rozrząd przestawiony na pasku przy składaniu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opisałeś to co dzieje się na biegu jałowym.a powiedz jak jest w

> trakcie jazdy?? ciągnie autko normalnie czy może ma jakieś braki

> w mocy??

> bo to wcale nie musi być przyczyna a może być poprostu przez nie

> uwagę o ząbek do tyłu rozrząd przestawiony na pasku przy

> składaniu

napewno o zabek rozrzad nie przeskoczył.

Silnik ciągnie fajnie, a w przerywaniu nie ma żadnej regularności, czy występują braki mocy - zdecydowanie wtedy gdy nie pracuje równo - jakby palił na 3 gary. Zresztą zauważyłem ze 3 świece były dobrze wypalone, a na jednej minimalnie było czarnego koloru.

W czasie jazdy rownież przerywa, najbardziej w 2-3krpm, przy wyższych szarpanie nie jest tak wyczuwalne ale również występuje, a problem jest napewno natury mechanicznej, bo wczoraj wszystko co możliwe z elektroniki wymieniłem. Poza tym to występuje od czasu kiedy go odpaliłem za pierwszym razem po swapie, co wskazuje na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napewno o zabek rozrzad nie przeskoczył.

> Silnik ciągnie fajnie, a w przerywaniu nie ma żadnej regularności,

> czy występują braki mocy - zdecydowanie wtedy gdy nie pracuje

> równo - jakby palił na 3 gary. Zresztą zauważyłem ze 3 świece

> były dobrze wypalone, a na jednej minimalnie było czarnego

> koloru.

> W czasie jazdy rownież przerywa, najbardziej w 2-3krpm, przy wyższych

> szarpanie nie jest tak wyczuwalne ale również występuje, a

> problem jest napewno natury mechanicznej, bo wczoraj wszystko co

> możliwe z elektroniki wymieniłem. Poza tym to występuje od czasu

> kiedy go odpaliłem za pierwszym razem po swapie, co wskazuje na

> silnik.

sprawdź dokładnie jeszcze raz ustawienie rozrządu.przez otwór w skrzyni biegów zobacz czy nacięcie na kole zamachowym jest idealnie położone z zębatą blaszką w punkcie (0)-to zero będziesz miał na skrzyni tuż nad otworem gdzie będziesz patrzył.Potem zwróć uwagę na koło rozrządu w głowicy czy nacięcie na nim jest w linii prostek do nacięcia w głowicy(ciężko to sprawdzić)-więc przyłóż coś prostego(nożyk itp.)i zobacz czy napewno nacięcie na kole pokrywa się z nacięciem głowicy.

znam kilka przypadków źle ustawionego rozrządu i objawy każdorazowo były takie same jak opisujesz waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź dokładnie jeszcze raz ustawienie rozrządu.przez otwór w

> skrzyni biegów zobacz czy nacięcie na kole zamachowym jest

> idealnie położone z zębatą blaszką w punkcie (0)-to zero

> będziesz miał na skrzyni tuż nad otworem gdzie będziesz

> patrzył.Potem zwróć uwagę na koło rozrządu w głowicy czy

> nacięcie na nim jest w linii prostek do nacięcia w

> głowicy(ciężko to sprawdzić)-więc przyłóż coś prostego(nożyk

> itp.)i zobacz czy napewno nacięcie na kole pokrywa się z

> nacięciem głowicy.

ja też znam kilka takich przypadków....

ale dzisiaj zrobiłem próbe olejową i wyszło, że na garnku gdzie normalnie jest 0,9 MPa, z olejem jest 1,2MPa - czyli pierścionki....

Reszta w porządku po 1,2 MPa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile taka operacja wymiany pierścieni mnie wyniesie ?? bo sam raczej

> sie za to nie wezme, samochodowych dołów jeszcze nie ruszałem...

z czesci bedzie tobie potrzebne:

pierscienie ok 150

nowa upg (aso carserwis 95 ) inne od 35...

silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej od 10 do 50

co do robocizny to niewiem.gif ile za to mniej wiecej krzycza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z czesci bedzie tobie potrzebne:

> pierscienie ok 150

> nowa upg (aso carserwis 95 ) inne od 35...

> silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej od 10 do 50

> co do robocizny to ile za to mniej wiecej krzycza

Jeszcze zabielenie głowki i dam też nowe szpilki. Za upg ostatnio dałem 40zł Goetze, silikon mam. Wydaje mi się ze nawet bym poradził sobie z tym, a przypuszczam ze za wymianę pierścionków dosc sporo zawołają.

A pierścienie, to komplet za 150zł?? zmieniać od razu wszystkie czy tylko na tym jednym garnku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.