Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 [sprawa dotyczy silnika 2.4TD] ... jeżeli jadąc na trasie wskaźnik temp. silnika dochodził do pierwszej kreski za połową, następnie włącza sie wentylator i temp. spada poniżej połowy i tak na zmiane cały czas na odcinku ok 140 km przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h - czy to jest przegrzewanie silnika Jakie wogóle są objawy przegrzania silnika ??? P.S. Czy to normalne, że od uruchomienia sinika po dosłownie paru km temp. dochodzi do połowy i tam sie utrzymuje przez cały czas jazdy ... termostat jest wymieniony na nowy, płyn w układzie jest na odpowiednim poziomie - co jeszcze jest odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniej temp. silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 jeśli jest ciepło to czemu ma się szybciej nie nagrzewać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > [sprawa dotyczy silnika 2.4TD] > ... jeżeli jadąc na trasie wskaźnik temp. silnika dochodził do > pierwszej kreski za połową, następnie włącza sie wentylator i > temp. spada poniżej połowy i tak na zmiane cały czas na odcinku > ok 140 km przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h - czy to > jest przegrzewanie silnika > Jakie wogóle są objawy przegrzania silnika ??? > P.S. > Czy to normalne, że od uruchomienia sinika po dosłownie paru km temp. > dochodzi do połowy i tam sie utrzymuje przez cały czas jazdy ... > termostat jest wymieniony na nowy, płyn w układzie jest na > odpowiednim poziomie - co jeszcze jest odpowiedzialne za > utrzymanie odpowiedniej temp. silnika wskaźnik ma byc na połowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... niby tak , ale czy taki objaw jest zdrowy - jak by nie było to nie jest mały silniczek i chyba za szybko sie grzeje a poza tym silnik 2.4 JTD (przy podobmym przebiegu) grzeje sie wolniej i na tej samej trasie nie przekracza połowy temp. ... co jest poza termostatem odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... no ale na trasie przekracza połowe i idzie dalej o jedną kreske a na dodatek trasa nie jest wymagająca technicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... niby tak , ale czy taki objaw jest zdrowy - j przecież trzyma temp to o co kaman? ja np chciałbym, żeby mój silnik był już ciepły po 10 sekundach pracy... > nie jest mały silniczek i chyba za szybko sie grzeje a poza > tym silnik 2.4 JTD (przy podobmym przebiegu) grzeje sie wolniej > i na tej samej trasie nie przekracza połowy temp. też mi porównanie... > ... co jest poza termostatem odpowiedzialne za utrzymywanie > odpowiedniej temp. sprawny układ chłodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... no ale na trasie przekracza połowe i idzie dalej o jedną kreske > a na dodatek trasa nie jest wymagająca technicznie nie powinien przekroczyć połowy za nic... znaczy się może wychylić się o mm ale tylko na moment,dwa wiatraki są mają dwa biegi i mają wychłodzić a w trasie to już wogóle nie ma mowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 A tak wogóle, wiesz jaka jest temp na zewnątrz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 .... a na prawidłowy (sprawny) układ chłodzenia składa się : 1. sprawny termostat (jest) 2. płyn w chłodnicy (jest na odpowiednim poziomie) 3. 4. ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... u mnie jest jeden wiatrak z dwoma biegami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > A tak wogóle, wiesz jaka jest temp na zewnątrz... to może spowodowac tylko szybsze nagrzanie się auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 .. jest ciepełko - ale to nie ma znaczenie czy jest 35 czy 15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Może u Ciebie jest ciepełko, u mnie normalnie HELL A nasze wozidełka, nie są tak całkiem nowe, jedna kreska ponad połowę, przy tej pogodzie, to loos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... u mnie jest jeden wiatrak z dwoma biegami W trasie włancza ci się wiatrak?? U mnie w trasie nigdy nie przekracza połowy....ale ja mam 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Ale jedna krecha, nad pół to napewno nie przegrzanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > Może u Ciebie jest ciepełko, u mnie normalnie HELL > A nasze wozidełka, nie są tak całkiem nowe, jedna kreska ponad > połowę, przy tej pogodzie, to loos ja Ci mówie że nie ma prawa tak byc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > Ale jedna krecha, nad pół to napewno nie przegrzanie... zapewne nie ale coś nie jest do końca tak jak ma być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ad 2 układ conajmniej winien być dobrze odpowietrzony ad reszta, czyjniki i reszta, też mogłyby byc sprawne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... jasne i to nie raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Ostanio padł mi czujnik wentylatora, wtedy dopiero nie było wporządku, zwłaszcza, że jechałem w góry na działkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... no to już wiem, ale co mo że być przyczyną ??? ... czy chłodnica z 1.9TD pasuje do 2.4TD - bo jest w dobrym stanie z dwoma wentylatorami ale nie wiem czy mi będzie pasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > Ostanio padł mi czujnik wentylatora, wtedy dopiero nie było > wporządku, zwłaszcza, że jechałem w góry na działkę mi opornica rok temu siadła musiałem przez miesto popiepszać 100 co by wody nie zagotowała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... u mnie nawet jak z górki na luzie jade to temp. nieraz rośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 właśnie co to za czujnik ... ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... u mnie nawet jak z górki na luzie jade to temp. nieraz rośnie . Taki objaw miałem w temprówce jak mi ptaszka w chłodnicę wessało po wymyciu chłodnicy z piór karcherem (ostrożnie!)problem znikł. Jeżeli przy dużej prędkości się grzeje to nie jest wina wentylatora bo przepływ powietrza jest wymuszony przez prędkość. Tempra nawet zimą jak w zaspach nałapała śniegu w jedyny wlot powietrza w zderzaku to przy sporym minusie na dworze potrafiła się grzać. Termostat, coś z obiegiem płynu, lub zapchana chłodnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 termostst wymieniony na nowy (i jest sprawny) płyn jest .... podobno może szwankować jakiś czujnik ale jaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > termostst wymieniony na nowy (i jest sprawny) płyn jest .... podobno > może szwankować jakiś czujnik ale jaki Jedyny czujnik to zamontowany w chłodnicy który odpala wentylator. Ale wtedy wentylator by nie kręcił lub włączał się za póżno. Zaręczam że jezeli podczas dość szybkiej jazdy załącza się wentylator to nie jest normalne przecież chłodnica powinna dawać radę bez wspomagania wentylatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... a jakie koszty są takiego czujnika i gdzie kupić ? może warto go wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... a jakie koszty są takiego czujnika i gdzie kupić ? może warto go > wymienić ok. 50 PLN kazdy szanujący się sklep moto powinien go mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... a jak to sie fachowo nazywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ... a jak to sie fachowo nazywa ? Włącznik wentylatora chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > Włącznik wentylatora chłodnicy. A tak wygląda nr 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Przy chłodnicy, ale jego łatwo sprawdzić, mostkując dwa wtyki, na włączonym zapłonie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > Przy chłodnicy, ale jego łatwo sprawdzić, mostkując dwa wtyki, na > włączonym zapłonie... Coś nie tak pan opowiadasz zwierając na kostce to możesz sprawdzić cały układ wentylatora. Żeby sprawdzić czujnik to trzeba by go wykręcić wrzucić do gara z wrzątkiem i mierzyć czy załącza pamiętając o tym że tam są dwa włączniki załączające się przy różnych temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 A po grzyba cała zabawa, jak działa wentylator na zwarciu, to ino, tylko coś z czujnikiem jeśli są jakieś szopki z wentylatorem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > A po grzyba cała zabawa, jak działa wentylator na zwarciu, to ino, > tylko coś z czujnikiem jeśli są jakieś szopki z wentylatorem.. Tylko ino Sopel pisze że wiatrak to mu się kręci. Nie wiadomo tylko czy wtedy co powinien się kręcic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigo33 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Tak się rozpisałem, że zapomniałem juz co było w pierwszym poście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... poszukam, jak cena będzie przystępna to od razu kupie i podmienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ... obserwując temp to raczej włącza sie w odpowiednim momęcie, ale nie wiadomo czy wystarczająco dmucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 za szybko i za bardzo sie grzeje - to tak w wielkim skrócie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > za szybko i za bardzo sie grzeje - to tak w wielkim skrócie Jezeli chodzą oba biegi wentylatora to dmucha odpowiednio na pewno. Za szybkie grzanie diesla może być spowodowane niewłaściwym kątem wtrysku. Czy ktoś ci grzebał przy rozrządzie ostatnio? Jeśli nie to może wina pompy . Nie znam tego typu dokładnie ale u ciebie jest to sterowane chyba elektronicznie . Ustawienie opóźnienia wtrysku w dieslu o 3-4* powoduje że rozgrzewa się błyskawicznie ale też traci zdecydowanie na mocy a ty nic o tym nie pisałeś. Masz odczuwalny spadek mocy lub inny dźwiek pracy silnika? Zbyt późny zapłon to mięka praca jak w benzyniaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 To sa objawy raczej zapowietrzenia albo zamulenia chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 ... cały rozrząd robili mi jakieś 20 kkm temu a co do spadku mocy to trudno mi powiedzieć bo nie miałem porównania do tej pory do innej Maryśki z takim samym silnikeim - ale szczerze mówiąc to jast jakiś taki mułowaty chwilami jak na taki duży silniczek ... pompa wody nie była nigdy wymieniana a przebieg jest pow. 171 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 ... znaczy przeczyścić cały układ i wymienić płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 > ... znaczy przeczyścić cały układ i wymienić płyn odpowietrz... jeśli nie pomoże -wyczyść chłodnicę... jeśli płyn dobry po co wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 ... z odpowietrzaniem dam sobie sam razde ??? ... a jak ją najlepiej wyczyścić - czym ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 a powiedz ty mnie czy masz zabitą chłodnice szajsem z drogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 > ... z odpowietrzaniem dam sobie sam razde ??? > ... a jak ją najlepiej wyczyścić - czym ??? 1.Iść do sklepu moto. 2.Kupić środek do czyszcenia układów chłodniczych. 3. Spuścić syf i zalać płyn dopełniając wodą do max poziomu. 4.Uruchomić i grzać przez 10-15 min. 5.Spuścić syfy razem z wodą przepłukać bieżącą wodą układ aż będzie lecieć tylko czysta woda. 6.Zalać dedykowanym układ chłodzenia. Nie znam Twojego silnika więc nie wiem gdzie ma najwyższy punkt w układzie chłodzenia...musisz sam oblukać... . Zapalasz silnik i odkręcasz najwyższy punkt w układzie...może to być fabryczna zaślepka bądź połączenie na wężach...czekasz aż wydmucha powietrze,dolewasz dedykowany płyn i po sprawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 nie wiem, nigdy sie temu nie przyglądałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 ... opis super, zastosuje przy najbliższej okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.