Skocz do zawartości

Przegrzanie silnika ....


Sopel

Rekomendowane odpowiedzi

[sprawa dotyczy silnika 2.4TD]

... jeżeli jadąc na trasie wskaźnik temp. silnika dochodził do pierwszej kreski za połową, następnie włącza sie wentylator i temp. spada poniżej połowy i tak na zmiane cały czas na odcinku ok 140 km przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h - czy to jest przegrzewanie silnika hmm.gif

Jakie wogóle są objawy przegrzania silnika ???

P.S.

Czy to normalne, że od uruchomienia sinika po dosłownie paru km temp. dochodzi do połowy i tam sie utrzymuje przez cały czas jazdy ... termostat jest wymieniony na nowy, płyn w układzie jest na odpowiednim poziomie - co jeszcze jest odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniej temp. silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [sprawa dotyczy silnika 2.4TD]

> ... jeżeli jadąc na trasie wskaźnik temp. silnika dochodził do

> pierwszej kreski za połową, następnie włącza sie wentylator i

> temp. spada poniżej połowy i tak na zmiane cały czas na odcinku

> ok 140 km przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h - czy to

> jest przegrzewanie silnika

> Jakie wogóle są objawy przegrzania silnika ???

> P.S.

> Czy to normalne, że od uruchomienia sinika po dosłownie paru km temp.

> dochodzi do połowy i tam sie utrzymuje przez cały czas jazdy ...

> termostat jest wymieniony na nowy, płyn w układzie jest na

> odpowiednim poziomie - co jeszcze jest odpowiedzialne za

> utrzymanie odpowiedniej temp. silnika

wskaźnik ma byc na połowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... niby tak , ale czy taki objaw jest zdrowy - jak by nie było to nie jest mały silniczek i chyba za szybko sie grzeje hmm.gif a poza tym silnik 2.4 JTD (przy podobmym przebiegu) grzeje sie wolniej i na tej samej trasie nie przekracza połowy temp.

... co jest poza termostatem odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... niby tak , ale czy taki objaw jest zdrowy - j

przecież trzyma temp to o co kaman? ja np chciałbym, żeby mój silnik był już ciepły po 10 sekundach pracy...

> nie jest mały silniczek i chyba za szybko sie grzeje a poza

> tym silnik 2.4 JTD (przy podobmym przebiegu) grzeje sie wolniej

> i na tej samej trasie nie przekracza połowy temp.

też mi porównanie...

> ... co jest poza termostatem odpowiedzialne za utrzymywanie

> odpowiedniej temp.

sprawny układ chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... no ale na trasie przekracza połowe i idzie dalej o jedną kreske

> a na dodatek trasa nie jest wymagająca technicznie

nie powinien przekroczyć połowy za nic...

znaczy się może wychylić się o mm ale tylko na moment,dwa wiatraki są mają dwa biegi i mają wychłodzić a w trasie to już wogóle nie ma mowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... u mnie nawet jak z górki na luzie jade to temp. nieraz rośnie .

Taki objaw miałem w temprówce jak mi ptaszka w chłodnicę wessało po wymyciu chłodnicy z piór karcherem (ostrożnie!)problem znikł. Jeżeli przy dużej prędkości się grzeje to nie jest wina wentylatora bo przepływ powietrza jest wymuszony przez prędkość. Tempra nawet zimą jak w zaspach nałapała śniegu w jedyny wlot powietrza w zderzaku to przy sporym minusie na dworze potrafiła się grzać.

Termostat, coś z obiegiem płynu, lub zapchana chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostst wymieniony na nowy (i jest sprawny) płyn jest .... podobno

> może szwankować jakiś czujnik ale jaki

Jedyny czujnik to zamontowany w chłodnicy który odpala wentylator. Ale wtedy wentylator by nie kręcił lub włączał się za póżno. Zaręczam że jezeli podczas dość szybkiej jazdy załącza się wentylator to nie jest normalne przecież chłodnica powinna dawać radę bez wspomagania wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy chłodnicy, ale jego łatwo sprawdzić, mostkując dwa wtyki, na

> włączonym zapłonie...

Coś nie tak pan opowiadasz zwierając na kostce to możesz sprawdzić cały układ wentylatora. Żeby sprawdzić czujnik to trzeba by go wykręcić wrzucić do gara z wrzątkiem i mierzyć czy załącza pamiętając o tym że tam są dwa włączniki załączające się przy różnych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po grzyba cała zabawa, jak działa wentylator na zwarciu, to ino,

> tylko coś z czujnikiem jeśli są jakieś szopki z wentylatorem..

Tylko ino Sopel pisze że wiatrak to mu się kręci. Nie wiadomo tylko czy wtedy co powinien się kręcic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za szybko i za bardzo sie grzeje - to tak w wielkim skrócie

Jezeli chodzą oba biegi wentylatora to dmucha odpowiednio na pewno.

Za szybkie grzanie diesla może być spowodowane niewłaściwym kątem wtrysku. Czy ktoś ci grzebał przy rozrządzie ostatnio?

Jeśli nie to może wina pompy . Nie znam tego typu dokładnie ale u ciebie jest to sterowane chyba elektronicznie . Ustawienie opóźnienia wtrysku w dieslu o 3-4* powoduje że rozgrzewa się błyskawicznie ale też traci zdecydowanie na mocy a ty nic o tym nie pisałeś.

Masz odczuwalny spadek mocy lub inny dźwiek pracy silnika?

Zbyt późny zapłon to mięka praca jak w benzyniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... cały rozrząd robili mi jakieś 20 kkm temu a co do spadku mocy to trudno mi powiedzieć bo nie miałem porównania do tej pory do innej Maryśki z takim samym silnikeim - ale szczerze mówiąc to jast jakiś taki mułowaty chwilami jak na taki duży silniczek

... pompa wody nie była nigdy wymieniana a przebieg jest pow. 171 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... z odpowietrzaniem dam sobie sam razde ???

> ... a jak ją najlepiej wyczyścić - czym ???

1.Iść do sklepu moto.

2.Kupić środek do czyszcenia układów chłodniczych.

3. Spuścić syf i zalać płyn dopełniając wodą do max poziomu.

4.Uruchomić i grzać przez 10-15 min.

5.Spuścić syfy razem z wodą przepłukać bieżącą wodą układ aż będzie lecieć tylko czysta woda.

6.Zalać dedykowanym układ chłodzenia.

Nie znam Twojego silnika więc nie wiem gdzie ma najwyższy punkt w układzie chłodzenia...musisz sam oblukać... .

Zapalasz silnik i odkręcasz najwyższy punkt w układzie...może to być fabryczna zaślepka bądź połączenie na wężach...czekasz aż wydmucha powietrze,dolewasz dedykowany płyn i po sprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.