troliczek2 Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 witam mam prożbe co sądzicie o takim aucie j/w czy się dobrze sprawują , jak z częściami --drogie? ,ile taki silnik pali ,dodam iż tym autem będe jezdził tylko to normalnej drodze ,a co powiecie o tym---http://moto.allegro.pl/item227290534_sliczne_suzuki_jimny_1_3_lx_4x4_wersja_exclusiw_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > witam mam prożbe co sądzicie o takim aucie j/w czy się dobrze > sprawują , jak z częściami --drogie? ,ile taki silnik pali > ,dodam iż tym autem będe jezdził tylko to normalnej drodze ,a co > powiecie o > tym---http://moto.allegro.pl/item227290534_sliczne_suzuki_jimny_1_3_lx_4x4_wersja_exclusiw_.html co tego co wyczytałem w necie ... autko małe, dość oszczędne jak na 4x4 (spalanie poniżej 10L) jest to następca legendarnego samuraja, co prawda nie tak dzielny jak starszy brat, ale jednak ... rama i stały napęd 4x4 (nie jakieś elektroniczne wynalazki) ma już sprężyny, a nie resory piórowe - lepsze prowadzenie na czarnym poczytaj forum 4x4 może tam coś ciekawego doczytasz - jest kilka wątków ... co do autka w linku - trudno się wypowiadać - niestety większość tych autek jest klepane , część była robiona w Hiszpanii (np wersja jeans), a część w Japonii i te drugie niby lepsze niestety jest ich jak na lekarstwo - sam szukam i od pół roku w krk nie było żadnego do sprzedania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Przez długi okres przymierzałem się do Samuraja a Jimny to prawie to samo co późne Samuraje (tzn. silnik 1.3 i sprężyny) Silnik spokojnie wystarczający do sprawnego poruszania się autem ale o wyścigach na autostradzie można zapomnieć - max to 140 km/h no i troszkę kołysze (krótki rozstaw osi)... Niska masa, krótkie zwisy a więc dobry w terenie A jeśli tylko do miejskiej jazdy to mimo przyzwoitego (w stosunku do Samuraja) wnętrza to jednak dość toporne auto... Miałem okazję przejechać się zaledwie ok. 2 km na jeździe testowej po mieście i jednak jest kolosalna różnica między osobówką - różnica jest przede wszystkim w zachowaniu się na drodze (ja jeżdżę Astrą) i w głośności, głównie przy większych obrotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > rama i stały napęd 4x4 (nie jakieś elektroniczne wynalazki) ma tylko proteze w postaci dolaczanej przedniej osi a nie staly naped 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > ma tylko proteze w postaci dolaczanej przedniej osi a nie staly naped > 4x4 tzn wciskasz guzik i masz stałe 4x4 a nie jak w np rav'kach czy innych crv'ach, że elektronika włącza drugą oś (tył) jak jedna zaczyna się ślizgać ... a użyszkodnik nie ma nic do powiedzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 staly naped 4x4 ma np jeep,pajero,LC80/100,LR,nawet niva oczywiscie nie w wszystkich wersjach jimny ma tylko dolaczany naped i nie ma co tu wiecej dumac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > staly naped 4x4 ma np jeep,pajero,LC80/100,LR,nawet niva > oczywiscie nie w wszystkich wersjach > jimny ma tylko dolaczany naped i nie ma co tu wiecej dumac a jimi ma mechanizm miedzyosiowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > jimny ma tylko dolaczany naped i nie ma co tu wiecej dumac nie rozumiem w czym problem ... w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś albo załączasz napęd na dwie przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4 w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ... rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > nie rozumiem w czym problem ... > w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś > albo załączasz napęd na dwie > przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4 > w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany > tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ... > rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się > autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ... no i jedz tym po suchym asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > no i jedz tym po suchym asfalcie chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy osiami, to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > nie rozumiem w czym problem ... ja tez > w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś > albo załączasz napęd na dwie oczywiste > przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4 platasz po czarnym? > w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany > tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ... w ogole nie rozmawiam o pseudo terenowkach w tym topiku > rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się > autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ... nie. auta ktore moga latac full time z 4x4 a czy maja mozliwosc odpiecioa osi to zalezy juz tylko o reduktora np w jeepie jest takowy- NP249 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy > osiami, > to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności i dla tego jest to tylko proteza 4x4 > ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4" to ze w tym aucie nie ma stalego napedu 4x4 koniec kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > a jimi ma mechanizm miedzyosiowy ? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > nie no włanie chciałem odpowiedzieć koledze Konradowi że niepotrzebnie się spina bo jak napisałeś napęd jest dołanczany więc nie jest to pełny 4x4, a jak ten Jimi ma być katowany po czarny to akutat to jest gorsze rowiązanie jak te wszystkie "pseudo terenówki" z automatycznym napędem czy to tymłu czy też przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy > osiami, > to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności > ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4" to ze jimi nie ma stałego napędu na 4x4 jak to trafnie okreslił Danielpoz full time , jak cię na sliskim postawi bokiem to napewną nie zdązysz dopiąć przodu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 > auta ktore moga latac full time z 4x4 a czy maja mozliwosc > odpiecioa osi to zalezy juz tylko o reduktora np w jeepie jest > takowy- NP249 rozumiem w czym tkwi różnica czyli autka z mechanizmem różnicowym między osiami = stały napęd 4x4 i jeszcze jakieś ? a takie wynalazki jak wiskozy, itp dołączane napędy, to też stały 4x4? czy już się ich tak nie określa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 > rozumiem w czym tkwi różnica > czyli autka z mechanizmem różnicowym między osiami = stały napęd 4x4 > i jeszcze jakieś ? nie znam innej konstrukcji wiec mechanizm roznicowy byc musi > a takie wynalazki jak wiskozy, itp dołączane napędy, to też stały > 4x4? > czy już się ich tak nie określa ? temat szeroki.... moze byc dolaczany przez wiskoze w momencie uslizgu jednej osi jak np jest w explorerze(praktycznie nie zauwazalne dla laika i bedzie myslal ze ma FULL TIME 4x4)ale jak nazwac to w jeepie ktorego ostatnio kupilem gdy jest rozdzial okolo 95% tyl i 5% przod????? i dopiero w momencie uzlizgu proporcje sie zmieniaja. Oczywiscie mozna zblokowac na sztywno ale to juz PART TIME(tak jak w suce z dopieta oska) Moja wersja to: -staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen tez) miedzy osiami -automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla wisko,pompy i inne wynalazki -recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci LC,patrol,suzuki itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 > nie znam innej konstrukcji wiec mechanizm roznicowy byc musi > temat szeroki.... moze byc dolaczany przez wiskoze w momencie uslizgu > jednej osi jak np jest w explorerze(praktycznie nie zauwazalne > dla laika i bedzie myslal ze ma FULL TIME 4x4)ale jak nazwac to > w jeepie ktorego ostatnio kupilem gdy jest rozdzial okolo 95% > tyl i 5% przod????? i dopiero w momencie uzlizgu proporcje sie > zmieniaja. Oczywiscie mozna zblokowac na sztywno ale to juz > PART TIME(tak jak w suce z dopieta oska) > Moja wersja to: > -staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen > tez) miedzy osiami > -automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla > wisko,pompy i inne wynalazki > -recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci > LC,patrol,suzuki itp a LC 100 to nie ma przypadkiem full time Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 pisalem pare postow wyzej ze bywa FT w LC80/100 w zaleznosci od wersji wyposazenia,silnika,rynku itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2007 > Moja wersja to: > -staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen > tez) miedzy osiami > -automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla > wisko,pompy i inne wynalazki > -recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci > LC,patrol,suzuki itp i wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2007 > pisalem pare postow wyzej ze bywa FT w LC80/100 w zaleznosci od > wersji wyposazenia,silnika,rynku itp a sorki nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.