tigger Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Witam, Ostatnio skasowałem sobie błędy bo się trochę nazbierało i na "świeżo" pojawiły się takie: 0200 - po przejściu z LPG na PB - czy można jakoś temu zaradzić żeby ten błąd się nie ujawniał? 1640 - (usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy) - jak to można bliżej zdiagnozować w czym problem? Na ten błąd znalazłem w archiwum rozwiązanie w postaci wymiany... tłumika końcowego, ale u mnie błąd ten pojawia się zaraz po włączeniu zapłonu więc to raczej nie to. Dodam, że silnik ma problem z utrzymaniem obrotów jeśli nie jest zupełnie zimny. Ostatnio ze dwa razy strasznie zakopcił przy odpalaniu właśnie lekko ciepłego silnika. Świece, uszczelniacze nowe. Na co się szykować? Ponadto pytanie apropos klimy: przypadek dotyczy niefabrycznej - jaką wydajność klimy można uznać za wystarczającą? Ciągle z nią walczę i wydaje mi się, że po wizycie u pewnych "fachowców" nie może dojść do siebie - dziś przy 30 stopniach na zewnątrz pomierzyłem i wyszło na kratkach około 14 stopni... Szału ni ma ale jak to jest dalekie od "normy"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 200 wygląda mi na brak emulatora wtryskiwaczy tylko odcięcie na chama. 1640 to problem z obwodem kontrolki check engine, sygnałem obrotów silnika, lub zegarami. Techem można zrobić test tych obwodów (a dokładniej QUADa, który je mierzy). Nie masz jakiś cudów w pokazywanych przez zegary wartościach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigger Napisano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > 1640 to problem z obwodem kontrolki check engine, sygnałem obrotów > silnika, lub zegarami. Techem można zrobić test tych obwodów (a > dokładniej QUADa, który je mierzy). Nie masz jakiś cudów w > pokazywanych przez zegary wartościach? Ale w pliku który ściągnąłem z AK opis tego błędu to Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy . Z zegarami żadnego problemu (oprócz tego, że pali się rezerwa paliwa, ale pewnie na stacji benzynowej to naprawię ). Teraz to już nic nie wiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > (...) dziś przy 30 stopniach na zewnątrz > pomierzyłem i wyszło na kratkach około 14 stopni... Jako fizyk nie mogę się powstrzymać: czym mierzyłeś, z jakim czujnikiem, jak długo i jaką to ma dokładność? Mój jarmarkowy termometr różni się o ładne kilka stopni od termometru klimiarzy (mój zawyża). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigger Napisano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > Jako fizyk nie mogę się powstrzymać: czym mierzyłeś, z jakim > czujnikiem, jak długo i jaką to ma dokładność? Mój jarmarkowy > termometr różni się o ładne kilka stopni od termometru klimiarzy > (mój zawyża). A taką tam chińszczyzną, ale chodziło o to żeby mieć obraz sytuacji. Miernik nie jest rewelacją, ale był sprawdzany i jest w miarę dokładny. Pomiar kilka minut po włączeniu klimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > A taką tam chińszczyzną, ale chodziło o to żeby mieć obraz sytuacji. > Miernik nie jest rewelacją, ale był sprawdzany i jest w miarę > dokładny. Pomiar kilka minut po włączeniu klimy Czujnik to jakiś termoelement (półprzewodnik)... Czyli i tak dokładniejsze to od mojego wynalazku Jeśli ma metalową końcówkę to raczej to wiarygodny wynik... Znaczy że jeśli jest gaz i ciśnienia w normie to może trzeba przeczyścić skraplacz z syfu? Czy podczas jazdy trasą spada temperatura nawiewu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigger Napisano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > Czujnik to jakiś termoelement (półprzewodnik)... Czyli i tak > dokładniejsze to od mojego wynalazku Jeśli ma metalową końcówkę > to raczej to wiarygodny wynik... No siakaś taka metalowa :-) Zrobię jeszcze przy okazji foto. > Znaczy że jeśli jest gaz i ciśnienia w normie to może trzeba > przeczyścić skraplacz z syfu? Czy podczas jazdy trasą spada > temperatura nawiewu? Skraplacz czyściłem na tyle na ile mogłem. Czy spada - to jest dobre pytanie ale sprawdzę w weekend bo sie właśnie traska szykuje. Może zapomniałem dodać że nie mam dodatkowego wentylatora na skraplaczu klimy. Generalnie jednak problemem nie jest słaba wydajność klimy, ale jej spadek - takie mam subiektywne odczucie nie poparte niestety dowodami. Rozumiem, że mój wynik nie mieści się w normie - jaki wynik mieściłby się w granicach normy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > Rozumiem, że mój wynik nie mieści się w normie - jaki wynik mieściłby > się w granicach normy? Mądre książki mówią tak: "Próba powinna zostać wykonana przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy 20° a 30°C · Zamknąć wszystkie drzwi i szyby. · Ustawić skrzynię biegów na „luz”. · Uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 1250-1300 obr./min. · Otworzyć centralne wyloty powietrza i ustawić termometr elektroniczny. · Ustawić regulator temperatury w pozycji maksymalnego chłodzenia. · Ustawić prędkość elektrowentylatora w połowie wydajności. · Wybrać rozdział strumienia powietrza przez centralne wyloty powietrza. · Włączyć recyrkulację. · Włączyć sprężarkę. · Sprawdzić, czy w ciągu 2-4 minut temperatura odczytana na termometrze oscyluje w przedziale pomiędzy 8° a 11°C." Ale klima jest dla Twojego dobrego samopoczucia, więc dopóki Ci nie spływają strugi potu po plecach to ja bym się nie martwił Edit: zmierz temperaturę ze środkowych kratek - tam jest najzimniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borat Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > wyszło na kratkach około 14 stopni... Szału ni ma > ale jak to jest dalekie od "normy"? Witam, u mnie przez jakis czas po nabiciu na kratce bylo po paru minutach 9C no ale pozniej zrobila sie dziurka w przewodach i teraz nie ma nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigger Napisano 6 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2007 No to mam wyniki pomiarów - nieco zaskakujące. Pomiar na trasie, prędkość 90-110 temp. zew. 25 temp wew. auta 33 temp w kratce: - samo "wianie" - 30 temp w kratce: - klima - 7-8 (temp. wewnątrz auta ok. 23-34) temp w kratce: - klima+obieg - minimalna zmierzona - 2 (!) (temp. wewnątrz auta ok. 20) No i to co pokazał miernik na "kratce" jest szokująco pozytywne, jakkolwiek w grę wchodzą odczucia subiektywne które są nieco inne. Aczkolwiek nie był to jeszcze upał - przydałoby się jeszcze pomierzyć przy zewnętrznej powyżej 30, ale to chyba już nie w tym roku :-) temp "wewnątrz" była mierzona na wysokości twarzy pomiędzy kierowcą a pasażerem. Ja generalnie przy mniejszych upałach włączam klimę na jakiś czas, potem wyłączam i zostawiam tylko obieg. Przy okazji może się komuś przyda taki wynik pomiaru: po wyłączeniu klimy w tych warunkach powrót do temperatury początkowej zajmuje około 8 minut. Żeby przywrócić "chłód" potrzeba 2-3 minut. Ostatecznie chyba ta klima radzi sobie nieźle, ale przydałby się pomiar przy wyższych temperaturach. Looking for the summer.... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 6 Września 2007 Udostępnij Napisano 6 Września 2007 > może dojść do siebie - dziś przy 30 stopniach na zewnątrz > pomierzyłem i wyszło na kratkach około 14 stopni... Szału ni ma > ale jak to jest dalekie od "normy"? Witam, też miałem kiedyś podejrzenia, że klima coś mało wydajna i przejechałem się w taki 30 stopniowy słoneczny dzień z elektronicznym dokładnym termometrem z czujnikiem na kabelku. Wnioski: - temperatura wewnątrz nagrzanego słońcem auta: 55 stopni... - po włączeniu klimy czuć lekki chłodzik, ale szału nie ma, zwłaszcza w trakcie jazdy po mieście (korki i wolna jazda) - czuć różnicę przy zdecydowanie szybszej jeździe... - po kilku minutach czuć uderzenie chłodniejszego powietrza z kratek i zaczyna się robić przyjemnie, - klima potrzebuje trochę czasu i nieźle się męczy, żeby schłodzić tak nagrzane wnętrze, rozgrzane do wysokiej temperatury czarne plastiki wewnątrz... - po około 10 minutach już jest bardzo przyjemnie, a po 15-20 zaczyna być zimno... - przy około 40 minutowej jeździe przy zewnętrznej temperaturze udało mi się schłodzić wnętrze caravana do około 16 stopni (tylko do testów, bo maksymalna bezpieczna dla zdrowia różnica temperatur miedzy klimatyzowanym wnętrzem pojazdu, a temp. zewnętrzną wynosi 10 stopni); przy samej kratce (nie w kratce) uzyskałem 4 stopnie C (obieg wewnętrzny, 4 bieg dmuchawy, nawiew ustawiony tylko na kratki). Przy normalnym użytkowaniu przy około 30 stopniowych upałach, czujnik temp. wewnętrznej umieszczony u mnie w obudowie kolumny kierowniczej po 15 minutach pokazuje 20-21 st. C (obieg wewnętrzny, 3 bieg dmuchawy, nawiew na nogi, szybę i kratki). Wyraźny spadek wydajności czuć, kiedy we wnętrzu jedzie 4 pasażerów, czyli 4 spore generatory ciepła i wilgoci w upalny dzień Poza tym, trzeba pamiętać, że układy klimatyzacyjne w Astrach F są już dość stare technologicznie oraz dość wysłużone i pewnie nie ma ich co porównywać pod względem wydajności z nowoczesnymi autami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.