p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 Czy ktoś wie w miare dokładnie co może być do wymiany w zawieszeniu? Przy ostrym hamowaniu zawsze coś puknie z przodu, no i na dziurkach też to słychać.Nie wiem co nakupać dokładnie-cały wachacz , czy tulejki .Czy może coś innego. A jak nie to pojade na szarpaki na diagnostyke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > A jak nie to pojade > na szarpaki na diagnostyke. I to byłoby najlepsze rozwiązanie dla diagnozy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 sworzeń wahacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > sworzeń wahacza Kupować? Drogie to i ciężko do naprawy?Nigdzie nic nie pisze o sworzniu wachacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Kupować? > Drogie to i ciężko do naprawy? a czuć w podłodze te pukanie na dziurach? u mnie było czuć waliło aż miło z 30zł za taki sworzeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > a czuć w podłodze te pukanie na dziurach? Dokładnie tak jak mówisz,od pasażera to wali pod podłogą jak nic. To bedzie pewnie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Dokładnie tak jak mówisz,od pasażera to wali pod podłogą jak nic. To > bedzie pewnie to. po prawej się wybija wcześniej z reguły więcej jest dziur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > po prawej się wybija wcześniej z reguły więcej jest dziur To będzie to jak mówisz.A ciężko to ciulostwo wybić?Trzeba cały wachacz wywalać?-chyba nie co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > To będzie to jak mówisz.A ciężko to ciulostwo wybić?Trzeba cały > wachacz wywalać?-chyba nie co? Musisz sprawdzić czy masz przykręcany sworzeń czy na wcisk i później postępować analogicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 Ok, czyli są dwa rodzaje? Zależnie od czego jaki jest-rocznikowo czy od pojemności, czy montowali jak leci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Ok, czyli są dwa rodzaje? Zależnie od czego jaki jest-rocznikowo czy > od pojemności, czy montowali jak leci? Odp.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Odp.3 Nawet wyczerpująca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Nawet wyczerpująca. A po co się rozpisywać skoro sam udzieliłeś właściwej odpowiedzi? Przecież to FIAT więc większość elementów montowali jak leci i co mieli w magazynie. Tak jest też w przypadku wahaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 Ok, tenx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Ok, czyli są dwa rodzaje? Zależnie od czego jaki jest-rocznikowo czy > od pojemności, czy montowali jak leci? wszystkie są wprasowywane. różnica tkwi tylko w zabezpieczeniu ich w samym wahaczu - jedne są pierścniem stalowym inne zaklepywaną nakretką koronkową. luknij na stronę klubową jest tam manual , który kiedys napisałem - to powino wszystko wyjaśnic. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 Ok,tenx.To co Krisstofowi sie trzy rodzaje niby znalazły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > Ok,tenx.To co Krisstofowi sie trzy rodzaje niby znalazły? Nie wiem o czym Ty do mnie rozmawiasz Napisałeś: Quote: Ok, czyli są dwa rodzaje?Zależnie od czego 1. jaki jest-rocznikowo 2. czy od pojemności, 3. czy montowali jak leci? Odpowiedziałem: Odp.3 Chyba już zmęczony całodziennym siedzeniem przy kompie jesteś i z kumaniem nie najlepiej idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 No tu akurat sie zgodze z Tobą,żle zrozumiałem -odp-trzecia-jasne.Ale i tak pisałeś że są wciskane i wkręcane, a fachura twierdzi że wszystkie są wciskane.Także , ale ok ide zaraz w kimono bom już słaby po 8 puszce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 > No tu akurat sie zgodze z Tobą,żle zrozumiałem -odp-trzecia-jasne.Ale > i tak pisałeś że są wciskane i wkręcane, a fachura twierdzi że > wszystkie są wciskane.Także , ale ok ide zaraz w kimono bom > już słaby po 8 puszce. Ja dopiero po 2 i faktycznie - źle się wyraziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > sworzeń wahacza Okazuje sie że czegoś takiego jak sworzeń wachacza to nie ma , albo nazywacie sworzniem tylejki metalowo-gumowe.Sworzeń wedle mnie powinien mieć kalamitkie do smarowania jak już by był.Byłem u mechanika i sie żdziwiliśmy bo nie ma żadnego sworznia{w mądrej książce też nic nie wyczytałem}, luz był własnie na dolnej tulejce i pytanie czy są one rozbieralne czy trza cały wachacz wymieniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1987Torun Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Okazuje sie że czegoś takiego jak sworzeń wachacza to nie ma , albo > nazywacie sworzniem tylejki metalowo-gumowe.Sworzeń wedle mnie > powinien mieć kalamitkie do smarowania jak już by był.Byłem u > mechanika i sie żdziwiliśmy bo nie ma żadnego sworznia{w mądrej > książce też nic nie wyczytałem}, luz był własnie na dolnej > tulejce i pytanie czy są one rozbieralne czy trza cały wachacz > wymieniac. Jak nie ma jak jest sworznie masz na końcach wachacza i on siedzi w zwrotnicy koła na klucz chyba 19. I nie ma żadnej kalamitki do smarowania. Sworznie kiedyś były ogółem nie wymienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 ł.Byłem u > mechanika i sie żdziwiliśmy bo nie ma żadnego sworznia. Zmien mechanika,tak sie mowi na to... A ja jestem taki dobry i magiczny kolega i wyczarowalem Ci cos czego nie ma : http://www.allegro.pl/item228233671_sworzen_wahacza_fiat_uno.html A kalamidki to byly w maluchu,trabancie i w kumbajnie mojego kumpla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 I w żuku też są W życiu bym tego nie nazwał sworzniem, wedle mnie to tulejka metalowo-gumowa. Podobne też do końcówki drążków. A pozatym w książce którą mam, ani razu nie pada słowo sworzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 A pozatym- czyli jak można dostać osobno ten "sworzeń" to jest jednak rozbieralny i mozna go wybić z wachacza-rozumie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1987Torun Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > I w żuku też są > W życiu bym tego nie nazwał sworzniem, wedle mnie to tulejka > metalowo-gumowa. > Podobne też do końcówki drążków. > A pozatym w książce którą mam, ani razu nie pada słowo sworzeń. A jak to nazwano ?? Przegub kulowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > A pozatym w książce którą mam, ani razu nie pada słowo sworzeń. Bo to nazwa zwyczajowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > A pozatym- czyli jak można dostać osobno ten "sworzeń" to jest jednak > rozbieralny i mozna go wybić z wachacza-rozumie. MOzna wykrecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Bo to nazwa zwyczajowa Ano właśnie , a jak sie to nazywa jezykiem technicznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > MOzna wykrecic Bo z góry przychodzi nakrętka i ją trza odkręcić i jest tam jeszcze jakieś zabezpiecznie, to je wyjać i co dalej?Wykręcać od dołu? Czy z góry walić czymś i go wybije? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Ano właśnie , a jak sie to nazywa jezykiem technicznym? O ile sie nie myle przegub kulowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Bo z góry przychodzi nakrętka i ją trza odkręcić i jest tam jeszcze > jakieś zabezpiecznie, to je wyjać i co dalej?Wykręcać od dołu? > Czy z góry walić czymś i go wybije? NIe wiem nie robilem ,kupilem cale wachacze za piec dych. http://fiatuno.pl/fiatuno,1,276.html tu masz co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 Taka nazwa też nie pada, ale miejsza z tym każdy wie o co chodzi, tylko czy to rozbieralne jest bo niewiem czy kupować te "sworznie"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Taka nazwa też nie pada, ale miejsza z tym każdy wie o co chodzi, > tylko czy to rozbieralne jest bo niewiem czy kupować te > "sworznie"? Zrob foto i wklei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Zrob foto i wklei No nie mam teraz możliwości, ale chodzi właśnie o tą część co znalazłeś dla mnie na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > No nie mam teraz możliwości, ale chodzi właśnie o tą część co > znalazłeś dla mnie na allegro. Sprobuj wybic jak popsujesz to kupisz nowy wachacz a jak nie popsujesz to wstawisz sworzen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturse Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Czy ktoś wie w miare dokładnie co może być do wymiany w zawieszeniu? U mnie pukalo jak wybita koncowka drazka kierowniczego a pukal drazek przekladni kierowniczej ... Manzeta pekla, syf sie dostal i sie powycieralo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Sprobuj wybic jak popsujesz to kupisz nowy wachacz a jak nie > popsujesz to wstawisz sworzen Toś mi poradził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 Ja już jestem pewien że to ten "sworzeń" bo sprawdzałem, tylko nikt nie umie powiedzieć czy to rozbieralne jest,każdy zaraz wymienia cały wachacz-bogacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Ja już jestem pewien że to ten "sworzeń" bo sprawdzałem, tylko nikt > nie umie powiedzieć czy to rozbieralne jest,każdy zaraz wymienia cały wahacz-bogacze. Jeśli jesteś na 100% pewien, że to sworzeń - to wymień sam sworzeń - rozbieralne to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 A wymienialeś to już? Bo kumpel był tydzień temu na diagnostyce z tym samym problemem i mu powiedzieli że sie nie bawia w wymiane sworzni, jedynie cały wachacz. Podejrzewam że poprostu z lenistwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 ,każdy zaraz wymienia > cały wachacz-bogacze. Sworzen kosztuje 35pln +versand a wachacz 50pln i mam na miejscu a tuleje tez sie wybijaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > A wymienialeś to już? Banalnie proste to jest przeca masz opis nawet linka Ci dalem > Bo kumpel był tydzień temu na diagnostyce z tym samym problemem i mu > powiedzieli że sie nie bawia w wymiane sworzni, jedynie cały > wachacz. Podejrzewam że poprostu z lenistwa. NA stacji diagnostycznej chcial wymieniac ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Banalnie proste to jest przeca masz opis nawet linka Ci dalem > NA stacji diagnostycznej chcial wymieniac ??? Tak bo tam jest zaraz warsztat.Ja zamówiłem już te z allegro i po 22zł za sztuke.a linka to mi dałeś właśnie do allegro , a nie o wymianie sworznia.A jak masz taki to zapodaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 Już wszystko wiem{jest jak byk w manualach-kolega paweł opisal} Tylko powiedzcie mi jeszcze czy da sie go wymienic bez odkrecania wachacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Już wszystko wiem{jest jak byk w manualach-kolega paweł opisal} > Tylko powiedzcie mi jeszcze czy da sie go wymienic bez odkrecania > wachacza? Hmm... wszystko sie da ale jaki sens tego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 , a nie o > wymianie sworznia.A jak masz taki to zapodaj. Przejrzyj dokladnie watek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Hmm... wszystko sie da ale jaki sens tego... Co masz na mysli pytajac jaki sens? Ano taki żeby miec mniej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Co masz na mysli pytajac jaki sens? > Ano taki żeby miec mniej roboty. Powodzenia ,zycze! Gwarantuje Ci,ze robienie tego na samochodzie to wiecej roboty bo bedziesz musial sie szarpac ze wachaczem. Nie wiem na czym masz samochod ale szarpia sie z tym mozesz auto zrzucic nawet z podnosnika bramowego o lewarku i kobylkach nie mowie. Odkrec te dwie sruby i nie kombinuj wasc. Lepsze jest wrogiem dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2007 Spoko, coś sie wymyśli, a auto mam na kanale w garażu.Na lewarku to bym sie nie brał za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aRtiDG Napisano 2 Września 2007 Udostępnij Napisano 2 Września 2007 > Spoko, coś sie wymyśli, a auto mam na kanale w garażu.Na lewarku to > bym sie nie brał za to. odpowiem ci bardzoooo prosto, sworzeń w fiacie uno jest częścią wymienialną i jak będziesz chciał go wymieniać, to musisz zdemontować wahacz dla własnego bezpieczeństwa i lepszej ( czyt. wygodniejszej roboty). Ja wymieniałem już prawą stronę, tzn mój mechanik, i czeka mnie teraz lewa strona, tylko w moim przypadku wydanie 25 zł na sworzeń + 20-30 zł robocizna, bardziej kalkuluje się kupić nowy wahacz za 60 zł i samemu to zrobić, bo wypije przy tym piwko, posłucham muzyki prosto z samochodu, i naciesze się przy tym dziewczyną. A dlaczego nie wymienię sworznia ? prosta odpowiedz widziałem jak się troszkę męczył mój mechanik z tym gównem więc przypuszczam ze lewa strona będzie tak zapieczona jak i prawa więc odrazu wymienię całość pozdrawiam i życzę miłej pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.